Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
|
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
[Re: silverwrx]
22/05/2014 14:10
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Slik jeg ser det så venter man bare resultatet fra blodprøvene. Får håpe de viser alkohol, og ikke hvitt "cera-pulver". De blodprøvene burde jo ha "gjæret fra seg" nå.
Det vet de nok. Coop har fått vite de så da vet nok Audi og.. Politiet har ikke lov til å gå ut med de, og siden Northug ikke vil gå ut med de tipper jeg det er en høy en.. (Lav ville vært bra å offentligjøre) Domsavsigelsen er tilgjengelig for offentligheten og det vil stå der og dermed komme ut når den kommer..
|
|
|
[Re: progres]
22/05/2014 14:20
|
Dan
More than words
|
More than words
men mener du virkelig, og hva legger du egentlig i, at "Han har levd godt på å være profilert og han har levd godt på å være rampegutt. Da er det ikke mer enn rett at fallhøyden blir større enn for oss vanlige døde"? Jeg mener med dette at en vanlig fyllekjører har det lettere å trekke seg ubemerket tilbake og fortsette med livet sitt enn det en profilert idrettsstjerne har, og at det er helt greit at det er slik. Jeg ser ingen grunn til å verne mer om Northug enn det vi gjør om vanlige "ansiktsløse" fyllekjørere. Hvor mange ville ha startet en facebook-gruppe for "stakkars Hansen som kræsjet Corollaen sin i autovernet på vei hjem fra hjemmebrentfest"? Det er ganske mange som synes stakkars Hansen som kjører i fylla godt kan brenne i helvete. Northug har en kjempemulighet til å bruke denne saken på en måte som er bra for samfunnet, ved å bruke sin påvirkningskraft som forbilde. Hvis det bare ender opp med at han ligger lavt en periode og så kommer tilbake elsket av folket og sponsorene som om ingenting har skjedd så gir det et ganske håpløst signal om at fyllekjøring ikke er så farlig.
|
|
|
[Re: Dan]
22/05/2014 14:57
|
progres
Besatt
|
Besatt
Dan , nå synes jeg du er noe uklar. Først påpeker du at Da er det ikke mer enn rett at fallhøyden blir større enn for oss vanlige døde"? så veksles det til at Jeg ser ingen grunn til å verne mer om Northug enn det vi gjør om vanlige "ansiktsløse" fyllekjørere. Dette siste er jo helt ukontroversielt. Men spørsmålet du bringer opp er om han skal straffes hardere / få svi mer / ha større fallhøyde enn andre i tilsvarende stuasjon - noe som etter min forstand være helt urimelig. Northug har en kjempemulighet til å bruke denne saken på en måte som er bra for samfunnet, ved å bruke sin påvirkningskraft som forbilde. Kjempemulighet - hmmm mon tro , som resultat av et offentlig ekstraforlangende , en pinibel botsøvelse? Nei , ærlig talt , han er nok inneforstått med problemgørra han har regissert, og jeg tror det beste vil være at han får sin straff fra det offentlige helt på linje med andre , og utover dette ro og fred til å fokusere på det han driver med slik at han kommer videre i livet. Men det få bli opp til han selv hva han evt vil gjøre . . .
|
|
|
22/05/2014 16:06
|
grigri
Entusiast
|
Entusiast
(og obs !jeg mener selvfølgelig at promillekjøring skal straffes , men det må være samme jus for alle ) Sorry, men at jeg ikke har lyst at pengene jeg betaler i matbutikken skal gå til en fyllekjører har fint lite med jus å gjøre. Ooops, da kan du ikke handle hos Norgesgruppen heller. De er vel landslagets sponsor og der er vel han andre fyllekjøreren stor stjerne. Det blir vel bare Rema framover, eller er det noe snusk der også?
|
|
|
[Re: VegardSkedsmo]
22/05/2014 16:27
|
Tollef
Ringrev
|
Ringrev
Rema er Nikki Bille i RBK.
Spar er skiforbundet.
Norgesgruppen er båtfyll.
Dan må dyrke egen mat.
|
|
|
[Re: progres]
22/05/2014 18:07
|
Dan
More than words
|
More than words
Dan , nå synes jeg du er noe uklar. Først påpeker du at Da er det ikke mer enn rett at fallhøyden blir større enn for oss vanlige døde"? så veksles det til at Jeg ser ingen grunn til å verne mer om Northug enn det vi gjør om vanlige "ansiktsløse" fyllekjørere. Det er da ingen motsetning eller veksling i det (bortsett fra at jeg selvfølgelig prøvde å skrive "dødelige" og ingenting annet  ). Jeg sier at han har større fallhøyde og at det er prisen man betaler som sponset superkjendis, og så sier jeg at jeg ikke ser noen grunn til å verne mer om ham enn om vanlige folk. Det er jo det som er mitt poeng. Hvis det hadde vært en mislikt politiker eller en dopingtatt pensjonert idrettsstjerne som hadde fyllekjørt inn i autovernet så ville ikke støtten ha vært den samme som når det er en folkekjær stjerne med sjanse til å ta gull for Norge. Kort sagt, jeg mistenker mange av de som støtter Northug for å tenke mer på gullmedaljene enn på mennesket Northug, og de feige sponsorene følger etter folket (eller i hvert fall folkets lommebøker).
|
|
|
[Re: Tollef]
22/05/2014 18:08
|
Dan
More than words
|
More than words
Ja! Og røyke mine egne sokker!
|
|
|
22/05/2014 18:36
|
progres
Besatt
|
Besatt
jeg mistenker mange av de som støtter Northug for å tenke mer på gullmedaljene enn på mennesket Northug, og de feige sponsorene følger etter folket (eller i hvert fall folkets lommebøker). vel vel , jeg støtter ikke Northug i det han har gjort. Men jeg mener han skal få en fair behandling. Gullmedaljer eller ei. åkkesom - no big deal - vi ser vel litt forskjellig på dette pekefingre , gjerne moralske sådanne , finnes det nok av. og som du vet har jeg mistet min 
|
|
|
22/05/2014 22:15
|
Papegøyal
Troll
|
Troll
Fyllekjøring straffer man med bot. Fengsel er idiotisk. Fengsel er det vanskelig å skjule på CVen, og det virker kontraproduktivt på interesser som alle andre har av å holde folk unna nav og videre kriminalitet. Det samme gjelder inndraging av lappen for yrkessjåfører. Idiotisk. Er boten høy nok, er den preventive effekten høy nok. Northug har driti seg ut. Det er litt deilig å huske på neste gang jeg selv gjør noe faenskap - at selv langrennshelter fyllekjører. Forbilder er det ingen som bør ha. Vær selvstendig, finn dine egne gode kvaliteter, og ikke forsøk krampaktig å plagiere andre idoler og deres oppførsel, det er bare fjortis.
I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
|
|
|
22/05/2014 23:57
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Du Dan:
Hvordan, ikke nødvendigvis du, men får jo følelsen, er logikken i følgende argument
1. Fyllekjøring er ille. Det er ikke kjøringen, men fylla 2. Enhver, nota bene: I praksis bare menn, som bryter loven i fylla eller rus, skal dømmes som nyktern
Jeg prøvde 2 i 1. Jeg kjørte bil i fylla og satsa på å bli dømt som edru. Slik var det ikke. Atter igjen ble jeg lurt av samfunnets moralske inkonsekvens, indoktrinert meg gjennom media
Jeg bare spør ???????????????????????????????????????????????????????????????
Redigert av Abit; 22/05/2014 23:57.
|
|
|
23/05/2014 00:12
|
kolli
Ringrev
|
Ringrev
Coop vil også nekte Petter å spille poker. Er det OK hvis han spiller bridge istedet, eller er alt kortspill forbudt? Coop får ikke selge Northug-merkede varer i skisesongen heller, skiforbundet kjører hardt nå. Jeg tror Petter legger opp etter neste sesong.
|
|
|
[Re: kolli]
23/05/2014 05:40
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Coop vil også nekte Petter å spille poker. Er det OK hvis han spiller bridge istedet, eller er alt kortspill forbudt? Coop får ikke selge Northug-merkede varer i skisesongen heller, skiforbundet kjører hardt nå. Jeg tror Petter legger opp etter neste sesong. Da går han nok heller over til Langløp vil jeg tro.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Abit]
23/05/2014 07:41
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Du Dan:
Hvordan, ikke nødvendigvis du, men får jo følelsen, er logikken i følgende argument
1. Fyllekjøring er ille. Det er ikke kjøringen, men fylla 2. Enhver, nota bene: I praksis bare menn, som bryter loven i fylla eller rus, skal dømmes som nyktern
Jeg prøvde 2 i 1. Jeg kjørte bil i fylla og satsa på å bli dømt som edru. Slik var det ikke. Atter igjen ble jeg lurt av samfunnets moralske inkonsekvens, indoktrinert meg gjennom media
Jeg bare spør ??????????????????????????????????????????????????????????????? Mener du at gjennom media så hadde du fått inntrykk at fyllekjøring var OK? Abit, du må slutte med å suttre over alt som er urettferdig. Ja, kvinner og menn behandles forskjellig, samme gjør svarte og hvite, unge og gamle osv. Ser jo ut som "hvit norsk mann" ikke har lidd så store tap.
|
|
|
[Re: Papegøyal]
23/05/2014 07:56
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Det samme gjelder inndraging av lappen for yrkessjåfører. Idiotisk. Så typisk, ass. Puler man én unge, så skal man liksom ikke få være lærer lenger. Nei, terskelen for å ta lappen fra yrkessjåfører bør være vesentlig lavere enn for alle andre. Hvis du demonstrerer at du driter i trafikkreglene, så har du ingenting med å kjøre hundretusenvis av kilometer på norske veier i året.
|
|
|
[Re: trondmm]
23/05/2014 08:56
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Det samme gjelder inndraging av lappen for yrkessjåfører. Idiotisk. Så typisk, ass. Puler man én unge, så skal man liksom ikke få være lærer lenger. Nei, terskelen for å ta lappen fra yrkessjåfører bør være vesentlig lavere enn for alle andre. Hvis du demonstrerer at du driter i trafikkreglene, så har du ingenting med å kjøre hundretusenvis av kilometer på norske veier i året. Og da spesielt tungtransportførere, de bilene veier jo knapt nok 40 tonn, er jo helt uten risiko å føre noe slikt, spesielt med litt innabords 
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
23/05/2014 10:32
|
HNK
Besatt
|
Besatt
|
|
|
24/05/2014 06:14
|
aleks75
Entusiast
|
Entusiast
Aleksander
|
|
|
[Re: Dexter]
24/05/2014 09:21
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Abit, du må slutte med å suttre over alt som er urettferdig. Ja, kvinner og menn behandles forskjellig, samme gjør svarte og hvite, unge og gamle osv.
Ser jo ut som "hvit norsk mann" ikke har lidd så store tap.
Anytime.... Media og annet slutter å påtvinge meg overskrifter om hvor fantastisk fint og flott alt i dette landet er på alle plan Er det virkelig ikke bedre enn at daglig dosa med hjernevask må til.. Skal si enig meg enig i en sak. Prinsippene er kan ganske flotte. Håndhevelsen er ofte ganske ræva. Vet ikke hva som er verst. Staten som sier. Vi suger, slik er livet. Your lost. Kom deg til makta selv. Bytt kjønn. Eller den som praktiskerer noe relativt tilsvarende og hevder ofte det stikk motsatte Jeg liker Kamerun. Spurte en kompis derfra hvorfor folket gadd å ta all dritten og misbruktet, ikke minst økonomiske, til disse diktatorene. "Hjelper ikke å bytte leder. Vi kamerunere tenker alle på samme måte. Vi og vår nærmeste utvidede familie. Fuck the rest" Nordmenn i seg selv, er vel som mange andre "raser". Greie folk på det mellommennesklige plan. Litt mer opphengt i egne komplekser, enn resten av verden. Så er jo også Paris Hilton. Det er nok et generelt luksusproblem. Er mer "det norske byråkrati" med sine paradokser og skjulte rangordninger, både innad og utad, jeg liker å belyse noget. Mye "folk flest" ikke tenker på i hverdagen. Dessverre, så kjøpes da også lettere "illusjonen". Ta illusjonen om at kvinner automatisk skal ha omsorgsrett. Menn må automatisk betale bidrag, rettsaker for samvær og slikt. Min mor, 100%, en borderline av verste sort. Utagerende. Burde vært medisinert fra ungdomsalder. Naboer som gir faen, a la Kamerun, men hevder det stikk motsatte. That's life. Klart hun skal foreldreomsorgen. Hun er da kvinne, hvite mann !. Husker 5-6 rettsaker fra veldig liten alder. Fatter ikke at den, for meg, opplagt psykiatriske pasienten vant frem. I have become a fucking lie and insanity detector. Norge har skylda for det. Jeg måtte det, for å overleve hverdagen. Jeg måtte lære meg stjele, for å ikke sulte. Så da kan jeg jo bruke mine fortrinn. Det er jo det alle studie-rådgivere anbefaler. Jeg er dødsflink til å stjele og til å avdekke bløff  Hm.... Jeg skulle vært ansatt av skatte-etaten. Synd NAV ikke gadd å vurdere mitt opptak til HRS, høgere revisjonsstudium. Jeg kunne vært brukt til noe samfunnsmessig mulig nyttige ting. NAV fant det smartere å la meg vente på min tur, etter først å ha venta 2 år. Jeg påminnet dem om at opptaksregelendring var på gang. Nei, det kunne jo ikke nytte det. De hadde jo først Ali, Baba, 3 hvite kvinner uten lyst og gidd, som skulle behandles. Lol. Bitterheten er blitt likegyldighet. Litt selv-underholdningsverdi har likevel gammel bitterhet og irritasjon. Men jeg har for lenge siden nådd dithen at jeg 99% av tiden, gir en flyvende fuck. Skal man få til noe, så må det gjøres selv. "Norge" er en rekke hindringer til eget initiativ. Hadde bare vært fint å slippe å lese hjernevasken om hvor motsatt det skal være. Landet for kvinner, de med trygde-evner og innvandrere. Igjen, dette gjelder "offentligheten"/"velferden". Individplan er ikke det samme som gruppementalitet, byråkrati eller forvaltning. De fleste gjør sånn halvveis av det beste de kan, tross alt Litt på sia av Northug da.. Men også Northug kan jo trekkes inn m.t.p eget initativ, hindringer og Jante-loven. Den norske folkesjel bærer sterkt preg av mindreverdighetskomplekser. Mange av disse kommer frem i fylla. Er noe "borderline" over hele nasjonen. Opp og ned. Og oftest p.g.a småting. Fyllekrangler hvis løsning er å slå noen. Narkotika i stedet for å ta en depresjon og gjøre noe med problemet. Depresjon p.g.a naboens nye karbonramme. Sminke i stedet for å gjøre noe med flesket. Alt berettiger "dårlig selvbilde", med offentlig godkjent sykemelding og medisinering, også det betalt av det offentlige. Litt morsomt er det jo å studere tendensen da. Lett å manipulere en slik sjel, er det også. Om man gidder. Jeg gidder ikke. Samholdet vokser i motgang. Fattigdom, ballspill-lag og ikke minst krig. Norge har hatt svært liten motgang siden krigen/etterkrigs-perioden. Samholdet er veldig svekket. Egosentrismen florerer. Alle skal ha og aller verst, de forventer å få. Som en kuriositet. Skulle likt en undersøkelse om samholdet på det norske ballspill-landslag. På den andre siden, er motgangen komplett, så blir også egosentrismen dominerende. Den er ytterpunktet på begge sidene  Hehe.. Dagens klagedose... and I like it...Hey now...
Redigert av Abit; 24/05/2014 09:59.
|
|
|
[Re: trondmm]
24/05/2014 12:50
|
Papegøyal
Troll
|
Troll
Det samme gjelder inndraging av lappen for yrkessjåfører. Idiotisk. Så typisk, ass. Puler man én unge, så skal man liksom ikke få være lærer lenger. Nei, terskelen for å ta lappen fra yrkessjåfører bør være vesentlig lavere enn for alle andre. Hvis du demonstrerer at du driter i trafikkreglene, så har du ingenting med å kjøre hundretusenvis av kilometer på norske veier i året. Det er ikke nødvendigvis noe problem for meg om en lastebilsjåfør kjører personbil hjem i fylla etter nyttårsaften, men det er et problem for meg om han ikke kan kjøre lastebil lenger, og blir uføretrygdet og en belastning - spesielt dersom han i jobben som lastebilsjåfør ikke kjører på en måte som innebærer større risiko for noen jeg bryr meg om. Din innvending virker irrasjonell. Det er ikke nødvendigvis noe galt i at en dame som har misbrukt en 8-åring, får lov til å jobbe med 16 åringer. Man kan være lærer for andre enn små barn.
|
|
|
[Re: Dexter]
24/05/2014 13:01
|
Papegøyal
Troll
|
Troll
Abit, du må slutte med å suttre over alt som er urettferdig. Ja, kvinner og menn behandles forskjellig, samme gjør svarte og hvite, unge og gamle osv.
Det er en totalt urealistisk oppfordring. Abit har tydeligvis fått sin share av dårlig behandling av det statsapparatet som flertallet av oss ser på som godt, opplest og vedtatt. Folk har skylapper, fordi folk ønsker å ha skylapper. Det er ingen som får noe godt igjen av å gå rundt å se på verden som ond. Med mindre man har møtt den sånn selv så ofte at det ikke fins vanlige folk rundt som kan relatere. Virker som om Abit sutrer fordi han finner mening i å sloss for å spre denne bitterheten og likegyldigheten som han kaller det selv. Han vil aldri komme seg tilbake til solsiden, derfor kan han like godt satse på økt forståelse for seg selv ved å skulle forandre samfunnet til mer kynisk. Noe som er et tapsprosjekt, fordi det ikke går. Han bare avgrenser seg selv mer og mer. Autopilot. Hørte på radio i vinter at Norge har verdens mest tillitsfulle og naive befolkning. Og det har jo sine positive sider? Dagens hobby-psykoanalytiker.
|
|
|
24/05/2014 14:08
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Det var da voldsomt. Du høres jo bitter ut papegøyal. Skulle kanskje besøkt psykolog ?? Jeg nevner det bare for å være snill. Jeg har omsorg med deg. Jeg skal be for deg.
Skylapper kommer ikke av "positivitet/optimisme". Folk går med dem, fordi de har frykt. De er redde for realitetene og det de ikke kan gjøre noe med. De foretrekker å slippe å forholde seg til slikt. Er jeg sulten, så smører jeg ei skive og den smaker likevel helt ok, uten at jeg kaller den for en "indrefilet" for å skape gidd og smak. Vaskedama gjør vel stort sett samme jobb som "rengjøringsassistenten".
De fleste er for dumme, uten nok livserfaring og innsyn, til å drive med heftig manipulering. Jeg har bare ikke giddet. Det blir for enkelt på den måten. Jeg vil ha realiteten i fleisen, samtidig som jeg ikke helt ønsker den skal være som den ofte er. Better off knowing.
Hva tenker Northug nå da ? For å spore litt tilbake.
Enkleste utvei ? Akseptere veien tilbake med å forsøke å bli ettertidens positive "Matti Nykanen". Fremstå som en ny type rollemodell. "Kan komme tilbake etter å ha feilet og ha vært på villspor."... Stille opp på noen NA-møter, skoler og slikt og reje ut sin sjæl ? Han slutter. Han er for hardcore med for god selvtillit i bunn, til å spille skuespill
Redigert av Abit; 24/05/2014 14:20.
|
|
|
24/05/2014 14:20
|
GeirK
More than words
|
More than words
Du høres jo bitter ut papegøyal. Skulle kanskje besøkt psykolog ??
Jeg tror ikke du slutter å oppfatte ham som bitter hvis han begynner å gå til psykolog.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
24/05/2014 14:22
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Du høres jo bitter ut papegøyal. Skulle kanskje besøkt psykolog ??
Jeg tror ikke du slutter å oppfatte ham som bitter hvis han begynner å gå til psykolog. Klart jeg gjør. Tilgivelsens kunst, mestrer jeg helt ut. Produktet folk flest leverer fra seg, har lært meg at man blir nødt til å ta tak i det som er bra  . Som regel bare "intensjonen", man kan se noe lyspunkt i. Haha Morsomt forum dette på sett og vis. Man kan la sine ekstreme sider få litt spillerom  . Ikke sant psykopat Geir ?
Redigert av Abit; 24/05/2014 14:23.
|
|
|
24/05/2014 14:33
|
GeirK
More than words
|
More than words
[ Hehe.. Dagens klagedose... and I like it...Hey now... Hvis du hadde brukt like mye energi på å gjøre noe med din egen situasjon som du bruker på å klage og irritere deg over ting du ikke får gjort noe med, så hadde det kanskje vært håp. Du definerer denne nye coaching-termen "energilekkasje" så det holder.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
24/05/2014 14:35
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ikke sant psykopat Geir ? Gidder du forklare bakgrunnen for den "diagnosen"?
|
|
|
24/05/2014 14:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det samme gjelder inndraging av lappen for yrkessjåfører. Idiotisk. Er boten høy nok, er den preventive effekten høy nok.
Er dette noe du tror eller er det noe du vet? Åkkesom - hvis man som yrkessjåfør har et problem med for streng straff for fyllekjøring, så er det jo bare å la være å kjøre i fylla. Hvor vanskelig kan det være?
|
|
|
24/05/2014 15:24
|
Dan
More than words
|
More than words
Det er ikke nødvendigvis noe problem for meg om en lastebilsjåfør kjører personbil hjem i fylla etter nyttårsaften, men det er et problem for meg om han ikke kan kjøre lastebil lenger, og blir uføretrygdet og en belastning - spesielt dersom han i jobben som lastebilsjåfør ikke kjører på en måte som innebærer større risiko for noen jeg bryr meg om. Ok, så du er opptatt av hvorvidt folk i fylla dreper noen du bryr deg om, men ellers kan det være det samme og det er viktigere at sjåføren ikke koster deg skattepenger i form av uføretrygd. Si meg, tror du at de som blir drept og skadet av fyllekjørere men som ikke er noen du bryr deg om ikke koster deg skattepenger? Din innvending virker irrasjonell. Mens din var et under av logikk. Not. 
|
|
|
24/05/2014 18:21
|
Papegøyal
Troll
|
Troll
Det er ikke nødvendigvis noe problem for meg om en lastebilsjåfør kjører personbil hjem i fylla etter nyttårsaften, men det er et problem for meg om han ikke kan kjøre lastebil lenger, og blir uføretrygdet og en belastning - spesielt dersom han i jobben som lastebilsjåfør ikke kjører på en måte som innebærer større risiko for noen jeg bryr meg om. Ok, så du er opptatt av hvorvidt folk i fylla dreper noen du bryr deg om, men ellers kan det være det samme og det er viktigere at sjåføren ikke koster deg skattepenger i form av uføretrygd. Si meg, tror du at de som blir drept og skadet av fyllekjørere men som ikke er noen du bryr deg om ikke koster deg skattepenger? Jeg TROR at forskjellen på antall mennesker som blir drept med kun bot vs fengselsstraff er såpass liten, at den økonomiske ulempen av de drepte er mindre enn den økonomiske ulempen av alle de som mister lappen, yrket for livet og blir bura inne, ja. TROR. Hvorfor er den antakelsen helt urimelig?
|
|
|
08/09/2014 18:52
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
4 månader efter att northug körde in i autovärnet så såg jag i fredags att de fremdeles inte har fått på plats ett nytt autovärn... Man skulle tro att man kunde få till det lite raskare. Om northug eller någon annan gör samma sak igjen så tror jag att det skulle bli värre skader.
|
|
|
08/09/2014 22:02
|
oysandr
Avhengig
|
Avhengig
4 måneder etter at kommunen var her og satte opp en bukk over ett svært høl i veien står bukken fortsatt over hølet.. Tror det gjelder over hele fjøla i Trondheim..
Take Care!
|
|
|
|
|