Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 132 1 2 3 131 132

Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå?

Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? #1794030 24/05/2014 08:30
G
grr Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Er amatør og nyfrelst syklist, for å gi idé om nivået så har jeg ligget 25-30% over eliten sin vinnertid i noen lokale ritt i det siste, men sliter med krampetendenser, og skulle gjerne ha økt utholdenheten. Jeg føler jeg har masse å gå på (sikkert fordi jeg ikke er andpusten), men kjenner at muskulaturen får nok etter noen mil med hardkjør.

Neste delmål er Nordsjørittet om tre uker, og selv om det er kort tid å korrigere treningen på, så må jeg prøve å gjøre de riktige tingene. Har lest at turene skal være rolige for å øke utholdenheten, og har kjørt en del rolig i det siste, men så kom jeg inn på en side på Strava i går som viste meg gårsdagens landeveistur på denne måten:

Heart Rate Analysis
Z1 Endurance < 110 7:39 9%
Z2 Moderate 110 - 145 1:10:05 86%
Z3 Tempo 145 - 163 3:49 5%
Z4 Threshold 163 - 181 0s 0%
Z5 Anaerobic > 181 0s 0%

Er det virkelig tilfelle at jeg må/skal ligge under 110 i puls i time etter time for å øke utholdenheten? Det er jo så enormt lav intensitet at jeg har problemer med å tro på det? Sliter jo allerede med at jeg ikke blir varm på turer som i går, hvor jeg lå på 124 i snittpuls (ca. 30km/t).

All logikk i hodet mitt tilsier at det ville være bedre å kjøre fem harde turer på 10 mil enn fem så rolige turer?

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794080 24/05/2014 09:57
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Nu vet jag inte vilka soner strava använder sig av men att du ska ligga under 110 låter alldeles får lågt om du inte har väldigt låg maxpuls.

Rolig trening enligt olympiatoppens soner är puls under 72% av makspuls.

Beroende på hur mycket man tränar och vilka teorier man tror på så kan man nog utan problem också köra längre turer på lite högre intensitet. Det man vill är ju att få en del mängd i träningen utan att bli så pass sliten att man inte orkar köra hårt ibland.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794095 24/05/2014 10:28
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Nei følge heller olympiatoppen sine anbefalinger. 72% av maktpuls er typisk opp mot 140 og da ser det vel litt bedre ut.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794125 24/05/2014 11:32
G
grr Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Jeg nærmer meg 33 år, så teoretisk skal vel makspuls være 187, men det meste jeg har sett på sykkelsetet er 179bpm, har vel sett 181-182 på tredemølla, men jeg får teste makspuls litt systematisk en dag. Jeg ligger inne med 187 på strava. Hvilepuls varierer fra ca. 46-51.

Får aldri mer enn 155 i snitt på ritt f.eks.: https://www.strava.com/activities/144327069

Lurer også på om at det er slik at en ikke skal gå opp i høyere soner i det hele tatt når en kjører slike langturer på lav sone, eller om det er helt ok å ta i litt når en klatrer?

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794135 24/05/2014 12:00
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Noen sier det er helt ok, andre sier du skal holde deg i sone 1.

Rent personlig så synes jeg sykkelturen blir tung hvis jeg skal ligge i sone 1 hele tiden.
Hvis jeg ikke får noen skikkelig "drag" så virker det som om musklene sover og jeg sykler med følelsen av slappe muskler med snev av melkesyre.

Med en gang jeg tar et skikkelig bakkedrag så forsvinner det og jeg kan sykle mye lettere.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794252 24/05/2014 18:01
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har skrevet en del innlegg angående dette på forumet her. Etter råd fra flere "eksperter" på området la jeg om treninga til 80% i sone 1-2 og 20% intervall i sone 3-4-5. Har typisk èn økt i uka med intervall, resten er rolig, snittpuls i sone 1. Før dette trente jeg mye variert intervall, med 1-2 langturer i sone 3. Etter et år med intervaller målte jeg vo2 maks, målte 55. La om treninga der og da, etter 4mnd med roligere trening målte jeg 61. Om det fungerer like godt for alle er ikke godt å si, men at det fungerer er det ingen tvil om.
Folk generelt tror man må ha høy puls for å forbedre kondisen, dette stemmer ikke. Rolig trening legger grunnlaget for intervalløktene, rolig trening bygger motor, intervaller bygger kjørestyrke og fart.
Andre ting er at rolig trening forebygger skader, og produserer kappilærårer som gjør at musklene kan transportere mer blod og oksygen.
Dessuten trener de fleste av oss for å yte over tid, ikke sprint. Skal du yte på ritt som f.eks birken, offroadfinnmark o.l. nytter det ikke å kjøre en til halvannen time intervall 5-6 ganger i uka å tro at man får kjempekondis.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794268 24/05/2014 18:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Hoaas
det ikke å kjøre en til halvannen time intervall 5-6 ganger i uka å tro at man får kjempekondis.

Men är det många om ens någon som gör det?

Jag tror folks träning och tankar om träning är mer nyanserat än vad du verkar argumentera imot.

Om man räknar på hur mycket tid i sonerna diverse hårda träningspass ger så kommer man också fram till att med oppvärming, pauser och nedkörning så får man rätt lite tid i höga soner och märker att 80% i sone 1-2 inte är så extremt mycket som det kan verka. Mye sone 3 är väl den ända träningsmetoden som kan ge en reletativt stor del i höga soner.

Förutom eventuellt i bolkar så är väl de hårda tränings teorierna som ofta tas upp här 2-3 hårda turer i veckan och resten rolig. Jag är väldigt skeptiskt till att någon som inte tränar så mycket skulle få bättre resultat med mindre hård träning än det.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794284 24/05/2014 19:12
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Har du justert pulssonene på Strava, eller bruker du bare de standard-sonene? Standard er helt på bærtur, vet ikke hvor de har funnet de. De kan justeres slik at de er som Olympiatoppens soner som en start. Da er sone 1 fornuftig.

Lars Olav
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: fredriks] #1794291 24/05/2014 19:32
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fredriks
det ikke å kjøre en til halvannen time intervall 5-6 ganger i uka å tro at man får kjempekondis.

Jag tror folks träning och tankar om träning är mer nyanserat än vad du verkar argumentera imot.

Om man räknar på hur mycket tid i sonerna diverse hårda träningspass ger så kommer man också fram till att med oppvärming, pauser och nedkörning så får man rätt lite tid i höga soner och märker att 80% i sone 1-2 inte är så extremt mycket som det kan verka. Mye sone 3 är väl den ända träningsmetoden som kan ge en reletativt stor del i höga soner.

Förutom eventuellt i bolkar så är väl de hårda tränings teorierna som ofta tas upp här 2-3 hårda turer i veckan och resten rolig. Jag är väldigt skeptiskt till att någon som inte tränar så mycket skulle få bättre resultat med mindre hård träning än det.

Med 80% rolig trening tenker jeg på antall rolig treningsøkter pr uke i forhold til harde, ikke hva jeg har hatt totalt i sone 1, totalt i sone 2, totalt i sone 3 osv i løpet av en uke. Har jeg en rolig økt så har jeg en rolig økt, ikke sone 1 i en time, intervall i 30 minutter, så 1 time rolig igjen, det funker ikke. Da har jeg jo kjørt intervall, og da er det ikke en rolig økt, punktum. Hvis jeg skal se på hva jeg har totalt i de forskjellige sonene er vi nok godt over 90% i sone 1.
Jeg skriver bare det jeg har erfart og fått råd om hos folk som jobber med dette daglig, som har gitt MEG utrolig gode resultater, som du nok helt sikkert har fått med deg har jeg også skrevet at trening er utrolig individuelt.

Vel, jeg trener ikke så forbanna mye, og det ga i allefall meg et vesentlig løft, på alle måter. Man restituerer ordentlig, forebygger skader, hver økt er ikke et blodslit og det er mer lystbetont. Jeg kjører meg selvsagt ordentlig ned før ritt med mer hard trening for å få en liten formtopp. Jeg har bare 1, maks 2, harde økter pr uke.

Til trådstarter vil jeg også si: Du bør bruke olympiatoppens soner, da blir treninga straks annerledes.
Sone 1 60-72,5%
Sone 2 72,5-82,5%
Sone 3 82,5-87,5%
Sone 4 87,5-92,5%
Sone 5 92,5-100%

OLT deler egentlig opp sone 5 helt opp til sone 8, men det er bagateller man ikke trenger å bry seg med, svært sjeldent man ligger over 95%.

Redigert av Hoaas; 24/05/2014 19:52.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794295 24/05/2014 19:45
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks

Med 80% rolig trening tenker jeg på antall rolig treningsøkter pr uke i forhold til harde, ikke hva jeg har hatt totalt i sone 1, totalt i sone 2, totalt i sone 3 osv i løpet av en uke. Har jeg en rolig økt så har jeg en rolig økt, ikke sone 1 i en time, intervall i 30 minutter, så 1 time rolig igjen, det funker ikke. Da har jeg jo kjørt intervall, og da er det ikke en rolig økt, punktum. Hvis jeg skal se på hva jeg har totalt i de forskjellige sonene er vi nok godt over 90% i sone 1.
Jeg skriver bare det jeg har erfart og fått råd om hos folk som jobber med dette daglig, som har gitt MEG utrolig gode resultater, som du nok helt sikkert har fått med deg har jeg også skrevet at trening er utrolig individuelt.

Jeg forsøker en tilpasning til dette. Har faktisk stor tro på opplegget. Gleder meg til noe annet enn 4x4 kjøret. Blir spennende!

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794346 24/05/2014 21:21
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor mange timer trener du ca pr uke ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794349 24/05/2014 21:32
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ca 7-8 timer pr uke i snitt med effektiv trening (ikke med pauser og andre ting). Varierer både opp og ned, forsøker å nå 360 timer i året. Men det grenser til det egoistiske med familie og andre hobbyer.

Redigert av Hoaas; 24/05/2014 21:34.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794377 25/05/2014 02:55
L
loik Offline
Ringrev
Ringrev
L
OLT deler egentlig opp sone 5 helt opp til sone 8, men det er bagateller man ikke trenger å bry seg med, svært sjeldent man ligger over 95%.
Høyeste pulssone er 5, men den ytre belastningen/watten, kan fort havne over wattsone 5.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794378 25/05/2014 04:16
G
Ghostalien Offline
Medlem
Medlem
G
Har skrevet en del innlegg angående dette på forumet her. Etter råd fra flere "eksperter" på området la jeg om treninga til 80% i sone 1-2 og 20% intervall i sone 3-4-5. Har typisk èn økt i uka med intervall, resten er rolig, snittpuls i sone 1. Før dette trente jeg mye variert intervall, med 1-2 langturer i sone 3. Etter et år med intervaller målte jeg vo2 maks, målte 55. La om treninga der og da, etter 4mnd med roligere trening målte jeg 61. Om det fungerer like godt for alle er ikke godt å si, men at det fungerer er det ingen tvil om.
Folk generelt tror man må ha høy puls for å forbedre kondisen, dette stemmer ikke. Rolig trening legger grunnlaget for intervalløktene, rolig trening bygger motor, intervaller bygger kjørestyrke og fart.
Andre ting er at rolig trening forebygger skader, og produserer kappilærårer som gjør at musklene kan transportere mer blod og oksygen.
Dessuten trener de fleste av oss for å yte over tid, ikke sprint. Skal du yte på ritt som f.eks birken, offroadfinnmark o.l. nytter det ikke å kjøre en til halvannen time intervall 5-6 ganger i uka å tro at man får kjempekondis.

+1.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794393 25/05/2014 06:19
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva mener du med "rolig trening" ? Er det sone 1 evt sone 2 ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794398 25/05/2014 07:03
HNK Offline
Besatt
Besatt
@hoaas: dette du skriver om 80% rolig trening er interessant. Ikke noe jeg var "klar over".
Men dette betinger vel at de rolige treningene også utgjør et betydelig antall timer? Nytter vel ikke med en time rolig trening?

Selv har jeg en knallhard intervalløkt i uka, en terskeløkt i bakke og to-tre langturer med høy kadens og bevisst lavere puls.
Har liksom fra "gammelt av" lært at skal man ha en kropp som skal tåle å få juling, må man gi den juling...

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Hoaas] #1794404 25/05/2014 07:33
S
Simons1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S

Dette er også min erfaring. Mange lange rolige turer på 3-5 timer har gitt meg kjemperesultater.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794517 25/05/2014 12:49
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ved rolig trening har jeg snittpuls i sone 1, normalt rundt 65-68%. Kan godt være oppi sone 2 korte perioder, med prøver bevisst å unngå høy sone 2 og sone 3 på disse øktene.

Det er selvsagt en fordel at langturene er "lange". Alt er relativt, men det kommer an på hva man trener til. Skal du sykle birken og holde på i 3-4 timer bør langturene være minimum halvannen time og opp. Skal man sykle OF300 o.l. bør du ha turer på 3t+. Det er det optimale, men det er langt fra alle som har tid til sånne økter, så halvannen time og opp er greit å forholde seg til. Mine økter blir som regel lengere og lengere jo nærmere vi kommer starten på OF.

Som jeg skrev har jeg et snitt på 7-8 timer pr uke, men typisk mer om sommeren og litt mindre på vinteren. Det kommer ganske enkelt av at langturene øker i lengde utover. 3 langturer på 3 timer + 1 intervalløkt blir jo 10 timer. Prøver å variere antall timer pr uke også, så kroppen ikke blir "vant" til belastninga.

Redigert av Hoaas; 25/05/2014 13:01.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1794992 26/05/2014 09:24
G
grr Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Takk for mange gode svar her!

Jeg oppdaterte sonene i Strava iht. denne:

http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/...la/page594.html

Og det ga den samme turen som over et helt annet bilde:

Heart Rate Analysis
Z1 Endurance < 135 1:08:27 84%
Z2 Moderate 135 - 152 12:49 16%
Z3 Tempo 152 - 163 17s 0%
Z4 Threshold 163 - 172 0s 0%
Z5 Anaerobic > 172 0s 0%

Da må jo dette kvalifisere som utholdenhetstrening. Det betyr også at jeg faktisk kan kjøre litt hardere enn jeg har gjort på de rolige turene, og jeg klarer fint å unngå sone 2.

Ellers så er mye av treningen min turer til og fra jobb. Jeg har kun en mil hver vei, og sliter med å få tid til omveier eller trening utenom (har klart å få til 6-9 timer/ca. 200km i uka de siste 10 ukene, inkl. til og fra jobb og fire ritt). Som sagt er det utholdenheten jeg ønsker å øke nå, og da lurer jeg på om det hjelper å ta jobbturene på 10km som utholdenhetstrening, og da ligge i sone 1, eller MÅ disse sone 1-turene være av lang varighet? Hvis det er for kort til å få noe utholdenhetstrening utav det kan jeg vel like godt kjøre litt hardt og få noe igjen for det på oksygenopptak og evne til å tåle melkesyre osv.?

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795023 26/05/2014 10:18
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har selv ganske nøyaktig 1 mil til jobb, men jeg føler det blir for kort til å knalle på noe, bruker 20-25 min, og skal man kjøre litt på bør man være litt varm først, dessuten bør du sykle deg ned etter å ha syklet hard for å senke restitusjonstiden noe. Selv sykler jeg til jobb i sone 1 og 2. Tar dette som gratistrening, uten å tenke på at det gir meg spesielt mye. Når jeg sykler hjem tar jeg derimot en omvei for å få en god time med stisykling, da kan jeg godt legge inn et langdrag i sone 3-4 eller intervall. Om du velger å peise på på disse korte øktene må du huske på at du sannsynligvis ikke er klar for en ny økt senere den dagen.
All sykling er jo bedre enn ingen sykling, men turer under en halvtime tror jeg du bare får ta som bonustrening, normalt er man akkurat ferdig med oppvarming etter 20 minutter ICON_WINK

Sone 1 turer MÅ ikke være lange, men bør nok være minst 1 time for at du skal få noe nevneverdig utbytte av det.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795142 26/05/2014 12:46
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Da har jeg prøvd min første tur med pulsklokke, og ble overrasket over hvor høyt sone 1 gikk.

Jeg har makspuls på 193, og 72% av det er 139.
Skal jeg holde rolig "snakketempo" uten at jeg har masse syre i beina, kan jeg ikke gå særlig over 110. Da blir jeg utrolig sliten, iallefall på lengre turer.

Når vi snakker om sonene, er det avhengig av hvilken idrett vi driver med?
Når jeg løper kommer jeg fort opp i den pulsen der uten problemer med beina, men med sykling så blir det bare grøt og syre..

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795148 26/05/2014 12:58
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Man har som regel forskjellige soner på forskjellige idretter, eneste måten å finne de riktige sonene for din del er å ta en laktattest på sykkel, løping osv osv. Men 60-72% er en pekepinn i riktig retning. Laktatnivåene vil selvsagt også variere med hvilken form du er i. Sone 1 skal gå HELT uten syre.
Nå er det også sånn at det tar en stund med regelmessig sykling før musklene dine er vant til å jobbe på den måten, hvis du har løpt eller trent mye alternativt på vinteren. De første turene er alltid tunge.
En annen ting kan være at kroppen ikke er restituert, dagsform osv. Har du hatt en hard økt dagen før vil man sannsynligvis merke det i form av syre ved lav puls, da må man bare roe ned og heller ta det som en restitusjonsøkt, hvor pulsen ikke skal være over 60%, dine 110 slag er da et stykke under 60%. Høres utrolig rart ut at du har syre ved så lav puls.
Trener du mye, hvor hardt trener du?

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795158 26/05/2014 13:06
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Trener ikke mye,trener heller ikke hardt.
Men har jobbet en god del i den siste tiden og vært dårlig restituert...men allikevel.

Sånn var det i fjor og, jeg hadde aldri noe særlig høy puls men det gikk unna allikevel. Hadde turer med 28 km/t snittfart, og sykla grenserittet på 3.25. Ikke at det er spesielt bra, men det er ikke helt sorgen.
Fikk aldri noe særlig puls...rart.

Har trent mye styrke i vinter.

Redigert av kaffekanne; 26/05/2014 13:08.
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795163 26/05/2014 13:10
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Og for å være på den sikre siden, så funker pulsklokka ordentlig.
Målte dette med å telle antall slag på 6 sekunder og gange det med 10.
Det passet veldig bra med resultatet jeg fikk på klokka.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: kaffekanne] #1795166 26/05/2014 13:16
S
Simons1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Sitat: kaffekanne
Sånn var det i fjor og, jeg hadde aldri noe særlig høy puls men det gikk unna allikevel.

Hvordan har du målt makspulsen din? Kanskje den egentlig er lavere enn du tror?

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: Simons1] #1795172 26/05/2014 13:23
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Simons1
Sitat: kaffekanne
Sånn var det i fjor og, jeg hadde aldri noe særlig høy puls men det gikk unna allikevel.

Hvordan har du målt makspulsen din? Kanskje den egentlig er lavere enn du tror?

Det kan også være grunnen, ja. Beste måten å måle makspulsen sin på er å varme opp i 20 minutter, løpe et par bakkedrag så du får godt med puls, rundt 90%. Så gir du full gass til du spyr på siste drag. Pulsen du har oppnådd da er vel bortimot maksen din.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795186 26/05/2014 13:29
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Jeg målte den faktisk på incline tredemølle ned tung sekk på ryggen. Da var jeg oppe i 189. Med å regne med 220 minus alder så får jeg 193. Så det er den jeg gikk ut i fra og hvis den er lavere så er det ikke mer enn et par slag isåfall.

Nå har jeg ikke hatt mange turene i år så vi får se om det blir bedre. I mellomtiden så får jeg bare sykle i sone 1 på feelingen?

Redigert av kaffekanne; 26/05/2014 13:31.
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795191 26/05/2014 13:34
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Eller vha å synge som beskrevet av anonymous13 :-)

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: grr] #1795192 26/05/2014 13:36
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høres rart at du da sliter med puls over 110 på sykkel. Mulig du ikke har så veldig god arbeidsøkonomi, tråkk og løft osv. Får ta en laktat og o2-test, så får du vel svar på det meste. Har hatt 203 i puls på sykkel, det er ganske tett på min makspuls. Men sleit før, når jeg ikke sykla så veldig mye, med å komme høyt opp i puls på sykkel.

Edit: Leste ikke siste delen av det forrige innlegget ditt. Du får sykle å gefylen en periode og se om det blir bedre, iom at du ikke har syklet så mye kan det være grunnen. Straks man får litt tid på setet skal det bli bedre ICON_SMILE

Redigert av Hoaas; 26/05/2014 13:39.

Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå? [Re: ] #1795306 26/05/2014 16:46
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: pedaIglipp
[quote=kaffekanne]

Jeg sjekker at jeg er i sone 1 ved om jeg kan synge en bit av refrenget av "Fångad av en stormvind" uten mellompust.

Så om du hører noen nynne "Fångad av en stormvind, natt och dag" , så er det bare jeg som sjekker at det går rolig nok :-)

Det går i gammal Maiden her. Siste gang jeg stopper for deg i rundkjøringa...

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Side 1 av 132 1 2 3 131 132

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå