Send inn RP23-en til Ava i stedet, det er ikke så dyrt.
Stopp pressen!
Hva betyr "ikke så dyrt"? Antar dette gjelder for CTD også? Kanskje jeg burde sjekke med dem før jeg evt bestilte DBAir. (Edit: Ser det står $179 på websiden.)
Og må du ikke styre med proformafaktura, utførselsdokumenter og annet stress for å få til dette? ...Og dermed betale mva. på arbeidet og alskens.
Jo, du bør nok ordne med utsendelseserklæring. Vi gjorde ikke det, men da holdt det å sende inn kopi av det formularet som ble fyllt ut på posten ved sending. Men for å være sikker er det nok best å stikke innom tollvesenet først for å få utsendelseserklæring.
Jeg har forresten ikke fått mva-regning, ser ut som vi slipper unna det. Jeg vet ikke om det er en regel om at det må være deler for over 200 kr før man må betale mva, selv om totalregningen er over 200 kr. Jeg gidder ikke ringe Tollvesenet for å spørre.
Sitat: ØysteinS
Quote:
Vurderer det fortløpende.
Har du fått din attende fra modding?
Ble det opptur, eller har du evt. skrevet om inntrykkene etter at du tok den i bruk, et sted?
Har bestilt AVA til framdemperen, ihverfall.
Erfarer at jeg blåser gjennom vandringen bak, når jeg gjør veldig moderate dropp.
Jeg har ikke fått testet min enda, jeg har av ymse grunner ikke fått syklet på alt for lenge. Men en av dem jeg sendte inn sammen med er svært positiv, han syntes sykkelen oppførte seg MYE bedre, og kunne sette opp farta betraktelig nedover.
Sitat: Kimmy
Sitat: Arne_And
Har vurdert PUSH fra RF Tuned. De mener det er mye bedre enn å bla opp for en ny demper til mærra.
Min erfaring med Push er ikke så veldig imponerende. Derfor gikk jeg for Ava nå, som får strålende kritikker. Jeg har som nevnt ikke fått testet bakdemperen, men jeg har også fått bygget om gaffelen, og den ble MYE bedre. Så personlig var jeg ikke i tvil denne gangen, Ava fikk pengene i stedet for Push.
Redigert av Arne_And; 21/05/201417:24.
Re: Cane Creek Double Barrel Inline lansert!
[Re: Raymond]
#179230721/05/201419:29
Om noen trenger mål og div på den nye CC demperen, så fikk jeg sendt over dette fra CC!
Allerede bestilt en?
Nope... Men var nysgjerrig på om det er plass til den i opphenget på Strive'n..... For den ramma kunne trengt en litt mer tunbar demper! Og det ser ut til å passe ganske så perfekt.. eneste jeg er litt i tvil om, er om det blir noe konflikt med ventilen.... Har ikke noe bekreftet/nøyaktig tall på hvor lang det er fra demperøyet til ventilen. Har evt plass til å sette den opp ned, men da blir justeringene og climbswitch veeeeldig kronglete plassert nedi opphenget..
Det er ikke umulig at denne demperen finner veien til en sykkel nær meg, men det er i så tilfelle ikke på grunn av et problem jeg ikke visste at jeg hadde, men heller ingeniørkunst -genet som må tilfredsstilles.
Det er ikke umulig at denne demperen finner veien til en sykkel nær meg, men det er i så tilfelle ikke på grunn av et problem jeg ikke visste at jeg hadde, men heller ingeniørkunst -genet som må tilfredsstilles.
Jeg maila med Turner i går, og hevda det samme. Det er så fett å nerde på demping :-D
Er det noen som kan si noe kort om forskjellen på DB Air CS og DB Inline? Sykler på en Yeti SB 66 i dag. Liker både klatring og nedoverkjøring men etter at SB66 kom inn i livet har fokuset nok flyttet seg litt fra 50% opp og 50% til 40% og 60%. I praksis betyr det at jeg nå innimellom tar grus eller gud forby T-bane opp for å få mere tid til bortover/nedoverkjøringer. Hvem av disse burde passe meg best tro?
Til SB66 og primært nedoveregenskaper, ville jeg sett på DBAir CS eller Rockshox Vivid Air. Har hatt sistnevnte på den SB-en jeg hadde, og den er helt rå! DBInline er ikke like hissig som DBAir for hard nedoverkjøring, men den er ganske garantert 1000 bedre enn Fox-demperen sykkelen kom med. Opplevde ekstremt bredt smil da jeg bytta demper på min!
Hadde jeg ikke konkurrert enduro og tiltenkt min nåværende sykkel til lett DH-kjøring også (og jeg skulle kjøpt sykkel/byttet demper nå), ville nok en DBInline ligget høyt på listen.
Spontankjøpte en Inline her om dagen... Noen som vet om jeg trenger noen andre foringer ("bushings") i tillegg for å montere den på sykkelen? Erstatter en Fox Float CTD.
Leser noen steder at jeg kan bruke Fox-foringene, mens andre steder at jeg må ha nye fra CC...
Spontankjøpte en Inline her om dagen... Noen som vet om jeg trenger noen andre foringer ("bushings") i tillegg for å montere den på sykkelen? Erstatter en Fox Float CTD.
Leser noen steder at jeg kan bruke Fox-foringene, mens andre steder at jeg må ha nye fra CC...
Hvilken størrelse bestilte du?
Re: Cane Creek Double Barrel Inline lansert!
[Re: simenf]
#183731214/08/201411:04
Bestilte akkurat fra fanatikbike.com, for USD 500 inklusive monteringsdetaljer. Særdeles kvikke/hjelpsomme folk, og 10% rabatt på første bestilling. Skal se om det faktisk stemmer at Stereoen ikke kan ha DBinline, før den havner på Foxy'en.
Overhodet ikke plass i 2014 Mondraker Foxy XR-ramma mi. Kanna er smal nok til å passe inni, men luftventilen stikker ut på siden, og det er ikke plass til den. Ser heller ikke ut til at jeg hadde fått den til å passe om kanna hadde vært smalere, pga utformingen til innfestingen oppe og nede.
Så om noen trenger en 200x57 DBinline så er det mulig å gjøre et varp, for tiden.
kan du ikke bare å skru rundt kannen så luftventilen står rett opp (selv om det kanskje ikke hjelper allverden ref det andre du sier)? Ventilen kan vel være hvor som helst rundt de 360 gradene?