Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
|
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
[Re: Kriss]
16/05/2014 08:11
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Broren til en kompis kjenner en som har en søster som jobber i Coop, og hun har hørt at alt dette er avtalt spill mellom landslaget, Coop og Northug. Petter takket nei til landslaget, men har angret. Han har ikke hatt en reell mulighet til å bryte med Coop og gå inn på landslaget igjen uten å tape ansikt. Og det vil han ikke. Fyllekjøringa og bråket i etterkant er arrangert, og nå kommer Coop til å bryte med ham, Petter står uten støtteapparat og innser at landslaget er det eneste riktige. Vinn vinn for alle.
Jeg tviler på at Petter kommer tilbake i toppen, men blir veldig glad om han faktisk får det til. Om han tar gull i Falun skal jeg ta av meg hatten.
Redigert av Øyvind V; 16/05/2014 08:13.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
16/05/2014 08:18
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Broren til en kompis kjenner en som har en søster som jobber i Coop, og hun har hørt at alt dette er avtalt spill mellom landslaget, Coop og Northug. Petter takket nei til landslaget, men har angret. Han har ikke hatt en reell mulighet til å bryte med Coop og gå inn på landslaget igjen uten å tape ansikt. Og det vil han ikke. Fyllekjøringa og bråket i etterkant er arrangert, og nå kommer Coop til å bryte med ham, Petter står uten støtteapparat og innser at landslaget er det eneste riktige. Vinn vinn for alle.
Jeg tviler på at Petter kommer tilbake i toppen, men blir veldig glad om han faktisk får det til. Om han tar gull i Falun skal jeg ta av meg hatten. Som en av medeierne i COOP så synes jeg det er merkelig at jeg ikke har hørt noe om dette ...
|
|
|
[Re: Brusdalen]
16/05/2014 08:23
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg tviler på at Petter kommer tilbake i toppen, men blir veldig glad om han faktisk får det til. Om han tar gull i Falun skal jeg ta av meg hatten. Som en av medeierne i COOP så synes jeg det er merkelig at jeg ikke har hørt noe om dette ... Mener det stod noe om det i forrige eiermelding som kom ut; sammen med rabattkupongene på Farris og egg.
|
|
|
[Re: VegardSkedsmo]
16/05/2014 08:27
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Selv var jeg mest glad for at det endelig ble litt plass i media til Tone og babyen, men da blussa det jaggu opp igjen med de coop greiene..
Men det som virkelig er snedig er jo at Audi trenger 14 dager på å finne ut om de fortsatt vil sponse en fyllekjører med bil.. Det burde de greid på 14 minutter.
|
|
|
16/05/2014 08:32
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Men det som virkelig er snedig er jo at Audi trenger 14 dager på å finne ut om de fortsatt vil sponse en fyllekjører med bil.. De vet vel egentlig hva de vil, men ville vel neppe være de første til å gå ut offentlig og avblåse samarbeidet med Northug. Det ble jo etter hvert en voldsom sympatibølge i retning Petter, og da ville Audi fort blitt sittende som den kjipe som ville hugge hodet av ham.
|
|
|
16/05/2014 09:20
|
VegardSkedsmo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Men hadde han tatt narkotika?
|
|
|
[Re: olechr]
16/05/2014 09:26
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Etter ett år, sett utenfra, så synes jeg det er merkelig at PN velger å fortsatt stå utenfor landslaget, hvis det sportslige er i fokus. Jeg kan ikke forstå at han skal klare å lage et bedre opplegg med bedre støtteapparat enn det han kan få på landslaget. Dessverre for PN så var der andre som kom ut av skyggen slik at han ikke lenger er den ene gullkampen som alle ligger flate for.
Jeg blir veldig overrasket (type gledelig såklart) om PN presterer og tar gull i VM til vinteren. Hvis det sportslige hadde stått i fokus hadde han jo ikke gått ut i utgangspunktet nei. Skiforbundets opplegg på langrenn overgår jo alt av støtteapperat uansett idrett her hjemme. Er du seriøs? Kan du overføre din motivasjon til alle andre topputøveres motivasjon? Hva om PN motiveres av å "skulle vise dem" eller "skulle hevne seg" på landslagssjefene?
|
|
|
16/05/2014 09:26
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Men hadde han tatt narkotika? Hvor kommer dette fra?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
16/05/2014 09:28
|
MoHo
Entusiast
|
Entusiast
Tror oppryddingen nå er det eneste riktige: - COOP har vært alt for slepphendte med å tillate / åpne opp for innspill og ønsker fra særlig PNs apparat og forretningspartnere (Nye Høyder m. fl.). Innspill og ønsker i strid med, og på grensen av i strid med, avtalen deres med PN. De investerer tross langt mer enn 10 mill. (direkte penger til PN og interne kostnader for å utnytte avtalen) pr år i sin treårige avtale (to år igjen). De er nå i posisjon til å stramme inn og sette makt bak avtalen. Noe de tydeligvis gjør. - PN har selv fått en vekker, han er på "rock bottom" og får ryddet unna absolutt alt annet enn fokuset som trengs for å komme tilbake, forhåpentligvis igjen som skisportens "supermann". Om han klarer det, og/eller om tiden har løpt fra denne typen idressmenn, vil tiden vise:
Synes to TV innslag fra den dagen PN igen møtte media i forrige uke viser status og styrkeforhold i skitoppen: PN i rusletempo på rulleski ett eller annet sted, iført en flaggrende grilldress fra COOP, med sykkelhjelmen på skeive. Og Martin Jonsrud Sundby på Toppidrettsenteret, utførende noen helt syke styrkeøvelser, bl.a. en serie kroppsløft i bøyla, med to 25 kg (tror jeg) vekter hengende mellom beina.
Blir spennende å følge med fremover....
"A singletrack require a multimind"
|
|
|
16/05/2014 09:28
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg tviler på at Petter kommer tilbake i toppen, men blir veldig glad om han faktisk får det til. Om han tar gull i Falun skal jeg ta av meg hatten. Høres jo ut som verdens dummeste plan. Hvem ønsker en politisak og den ekstremt negative oppmerksomheten denne hendelsen her har gitt. Om dette stemmer kan man i alle fall si at PN er omgitt av klovner som gir råd.
|
|
|
[Re: sveinaa]
16/05/2014 09:36
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Merk at det var broren til en kompis som kjenner en som har en søster som jobber (i kassa) på Coopen som sa dette... 
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
16/05/2014 09:39
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Etter ett år, sett utenfra, så synes jeg det er merkelig at PN velger å fortsatt stå utenfor landslaget, hvis det sportslige er i fokus. Jeg kan ikke forstå at han skal klare å lage et bedre opplegg med bedre støtteapparat enn det han kan få på landslaget. Dessverre for PN så var der andre som kom ut av skyggen slik at han ikke lenger er den ene gullkampen som alle ligger flate for.
Jeg blir veldig overrasket (type gledelig såklart) om PN presterer og tar gull i VM til vinteren. Hvis det sportslige hadde stått i fokus hadde han jo ikke gått ut i utgangspunktet nei. Skiforbundets opplegg på langrenn overgår jo alt av støtteapperat uansett idrett her hjemme. Er du seriøs? Kan du overføre din motivasjon til alle andre topputøveres motivasjon? Hva om PN motiveres av å "skulle vise dem" eller "skulle hevne seg" på landslagssjefene? Jeg vil påstå at PN ikke fikk den motivasjonen han trengte for å prestere med eget opplegg. Treningsmengden har gått ned over tid og derfor har resultatene uteblitt. Jeg tror faktisk han ikke har klart å motivere seg godt nok i det daglige. Og skal man være/bli verdens beste må man trene mye, trene konsekvent og gjennomføre opp mot perfekte økter hver gang. Denne form for motivasjon tror jeg heller ikke man kan kjøpe for penger (COOP), da det man faktisk må investerer er hele seg og litt til. Alt annet enn det sportslige må bortprioriteres. Ps. Tror til og med myten om at PN må ha noen å ta eller vise er litt redigert. Tipper han bruker det i konkurranse for å ta ut absolutt alt, men i det daglige er det andre ting som driver.
|
|
|
16/05/2014 09:40
|
sveinaa
More than words
|
More than words
|
|
|
16/05/2014 09:48
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Jeg finner null og niks som antyder at det var mer enn alkohol i blodet til Northug....hvor har man dette om narkotika fra?
|
|
|
16/05/2014 11:58
|
Odinpodin
Avhengig
|
Avhengig
Den tråden her byner å ta av ganske bra ;D
"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
|
|
|
[Re: HNK]
16/05/2014 12:07
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg finner null og niks som antyder at det var mer enn alkohol i blodet til Northug....hvor har man dette om narkotika fra? Er vel ikke så mye som antyder det.. Det eneste som er sikkert er at både promille og eventuelt andre greier kommer ut når domsavsigelsen er klar. Tror nok ikke jeg hadde ramla av stolen av sjokk om det hadde blitt sniffa litt cola heller på det nachspielet, men er vel nok uansett dette så satser på det bare var seriøs drikking de drev med..
Redigert av Kriss; 16/05/2014 12:11.
|
|
|
16/05/2014 12:50
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Broren til en kompis kjenner en som har en søster som jobber i Coop, og hun har hørt at alt dette er avtalt spill mellom landslaget, Coop og Northug. [...] Fyllekjøringa og bråket i etterkant er arrangert[...] Hehe, håper ikke fyllekjøringa var arrangert. I så fall en ganske så kald beregnet kræsj! Ref "kjenner noen, som kjenner noen, som kjenner tanta til en som jobber med noen som kjenner...". Blir gode historier av sånt. Men han hadde nok hatt godt av å være på landslaget, ja!
|
|
|
16/05/2014 12:53
|
olechr
More than words
|
More than words
Selv var jeg mest glad for at det endelig ble litt plass i media til Tone og babyen, men da blussa det jaggu opp igjen med de coop greiene..
Men det som virkelig er snedig er jo at Audi trenger 14 dager på å finne ut om de fortsatt vil sponse en fyllekjører med bil.. Det burde de greid på 14 minutter. Hva mener du? Er ikke det god merkevarebygging for direktørbilen A7 at den blir brukt til fyllekjøring i Byåsen. Nå skjønner jeg ingen ting :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
16/05/2014 13:31
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
På sett og vis er det jo det... "Audi A7, bilen du kan kræsje med i 100 km/t og LØPE fra åstedet...". Sier jo litt om hvor sikker den bilen er.
|
|
|
16/05/2014 13:32
|
olechr
More than words
|
More than words
På sett og vis er det jo det... "Audi A7, bilen du kan kræsje med i 100 km/t og LØPE fra åstedet...". Sier jo litt om hvor sikker den bilen er. Ha ha sant nok.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
22/05/2014 10:31
|
Dan
More than words
|
More than words
Ser vi en ny trend? http://www.nrk.no/sport/ullrich-innrommer-fyllekjoring-1.11732934Det er tydeligvis det som er hippt nå blant idrettsstjerner i nedadgående, å drikke, sette seg i bilen og se hvor langt man kommer før man krasjer med noen eller noe. Hva jeg synes om Coop og Audi? Feiginger som er redde for at det å kutte ut sponsing av den allerede folkelig tilgitte fyllekjøreren vil gi dem et negativt stempel hos hvermansen og heller gjemmer seg bak at "alle må få en andre sjanse". De skulle vært ute umiddelbart med et klart budskap, "føkker du opp så ryker sponsingen umiddelbart". Og det å fyllekjøre er å føkke opp så gigantisk som det går an uten å begå direkte vold mot folk. Personlig synes jeg det er kvalmt å se hvordan media allerede har gått over til å diskutere vinnersjansene i VM.
|
|
|
[Re: Dan]
22/05/2014 10:36
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Personlig synes jeg det er kvalmt å se hvordan media allerede har gått over til å diskutere vinnersjansene i VM. Og her har du grunnen til at de fortsetter. De kommer til å dra nytte av han i fremtiden også. Moralske butikkeiere må du nok lete en god stund etter. Kan vi tjene penger? ser ut som svaret er ja. Der forsvant all moral og etikk. Dette handler om å få valuta for noe man investerer i tror jeg for min del. Lykkes Petter med å komme tilbake igjen for fullt nå, så lykkes trolig Coop også. Da skal man ikke se bort i fra at de får masse sympati og støtte fordi de ikke knakk ryggen på en som tilsynelatende lå nede for full telling. Forøvrig er fyllekjøring som du sier noe man absolutt ikke støtter, men man skal jammen være forsiktig med å ta fra folk alt annet på bakgrunn av dette også.
Redigert av Lurifax; 22/05/2014 10:39.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: ]
22/05/2014 11:41
|
Dan
More than words
|
More than words
Men jeg er ikke enig i at forbrytere skal dobbelt og trippelstraffes. Dette er en straffesak som Sør-Trøndelag tingrett skal dømme og straffeutmåle. At private skal legge seg opp i å formilde eller skjerpe straffen her, er bare en pyntet form for borgervern.
Jeg mener dette blir noe annet, av to grunner: 1. Han er så profilert og en slik helt at hvis han og folket bare skal legge dette bak seg så raskt og smertefritt som mulig så gir det et veldig galt signal til alle som har ham (eller sportsstjerner generelt) som forbilde. Han har muligheten til å vise at fyllekjøring svir noe helt jævlig, og hvis han ikke benytter denne anledningen til f eks å bruke et år på å dra rundt på turné i landets ungdoms- og videregående skoler og snakke om saken så kaster han bort en mulighet til å bruke sin heltestatus til noe skikkelig bra. 2. Han har levd godt på å være profilert og han har levd godt på å være rampegutt. Da er det ikke mer enn rett at fallhøyden blir større enn for oss vanlige dødelige, og jeg ser ingen grunn til å stå der med et brannsegl i fineste fløyel og ta ham imot. Det er ikke det samme som at jeg mener at han kan ha det så godt og helst stå og balansere på kanten av en bro. Det betyr at det finnes tusenvis av andre mennesker i like vanskelige selvpåførte omstendigheter som jeg heller hjelper.
Redigert av Dan; 22/05/2014 17:58. Rediger grunn: døde? dødelige kanskje...
|
|
|
22/05/2014 12:04
|
progres
Besatt
|
Besatt
Men jeg er ikke enig i at forbrytere skal dobbelt og trippelstraffes. Dette er en straffesak som Sør-Trøndelag tingrett skal dømme og straffeutmåle.
Jeg mener dette blir noe annet, av to grunner: 1. Han er så profilert . . . . . hvorfor er det juridisk relevant ? 2. Han har levd godt på å være profilert og han har levd godt på å være rampegutt. Da er det ikke mer enn rett at fallhøyden blir større enn for oss vanlige døde,.
fordi ??? (og obs !jeg mener selvfølgelig at promillekjøring skal straffes , men det må være samme jus for alle )
|
|
|
22/05/2014 12:04
|
peterpan
Avhengig
|
Avhengig
Ullrich kjørte forresten audi han også (a6)
|
|
|
[Re: progres]
22/05/2014 12:52
|
Dan
More than words
|
More than words
(og obs !jeg mener selvfølgelig at promillekjøring skal straffes , men det må være samme jus for alle ) Sorry, men at jeg ikke har lyst at pengene jeg betaler i matbutikken skal gå til en fyllekjører har fint lite med jus å gjøre.
|
|
|
22/05/2014 13:14
|
EiW
Ringrev
|
Ringrev
Stemmer det at Audi velger å fortsette samarbeidet?
|
|
|
[Re: EiW]
22/05/2014 13:39
|
torsteinvh
Ivrig
|
Ivrig
Stemmer det at Audi velger å fortsette samarbeidet? Det syns isåfall jeg vil være temmelig håpløst... Bilprodusent som sponser en fyllekjører?
With light parts come great responsibility
|
|
|
[Re: torsteinvh]
22/05/2014 13:55
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Stemmer det at Audi velger å fortsette samarbeidet? Det syns isåfall jeg vil være temmelig håpløst... Bilprodusent som sponser en fyllekjører? Det synes jeg i så fall også er hårreisende. Northug har liten/ingen markedsverdi som fyllekjører uten lappen. Selv ikke i en kollisjonsreklame. Dersom Audi ikke trekker sponsoravtalen, er det for at de ikke kan. Slik jeg ser det så venter man bare resultatet fra blodprøvene. Får håpe de viser alkohol, og ikke hvitt "cera-pulver". De blodprøvene burde jo ha "gjæret fra seg" nå.
|
|
|
22/05/2014 14:03
|
progres
Besatt
|
Besatt
Sorry, men at jeg ikke har lyst at pengene jeg betaler i matbutikken skal gå til en fyllekjører har fint lite med jus å gjøre.
det har vi fått med oss ,greit, - men mener du virkelig, og hva legger du egentlig i, at "Han har levd godt på å være profilert og han har levd godt på å være rampegutt. Da er det ikke mer enn rett at fallhøyden blir større enn for oss vanlige døde"?
|
|
|
|
|