Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Men Rye da?

Re: Men Rye da? [Re: baronKanon] #1788435 15/05/2014 13:39
Radival Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: baronKanon
Men ikke så kleint som "inspirerende" musikkvideoer laget internt i bedrifter som legges på Youtube.

fantastisk mye fin kleinhet(?) samlet her: http://internvideo.tumblr.com/

Redigert av Radival; 15/05/2014 13:40.
Re: Men Rye da? [Re: Radival] #1788437 15/05/2014 13:43
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Radival
Men ikke så kleint som "inspirerende" musikkvideoer laget internt i bedrifter som legges på Youtube.

fantastisk mye fin kleinhet(?) samlet her: http://internvideo.tumblr.com/

The horror!

Re: Men Rye da? [Re: baronKanon] #1788455 15/05/2014 14:12
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: sveinaa
Uansett synes jeg det er litt "tøft" at så mange fra Rye bruker klubbdrakt. Synes andre klubber burde lære av det sånn at flere bruker klubbdrakt!
Hvorfor bruke klubbtøy utenfor konkurranse? For meg er det like kleint som når bedrifter har samlinger i Oslo og alle går med matchende jakker med interne slagord. Men ikke så kleint som "inspirerende" musikkvideoer laget internt i bedrifter som legges på Youtube.

Hvorfor bare bruke klubbtøy i konkurranse. Er det sånn at alle synes det er like kleint med klubbtøy?

Personlig synes jeg det er mye mer kleint med sånn firmatur opplegg der alle er ikledd raffe t-shirts laget for anledningen. Må jo være bedre med klubbdrakt på trening/tur enn å fly rundt i en signalgul t-shirt med dølle slogans om jobben din?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Men Rye da? [Re: Radival] #1788480 15/05/2014 14:58
Moonlit Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Radival
[quote=baronKanon] Men ikke så kleint som "inspirerende" musikkvideoer laget internt i bedrifter som legges på Youtube.

Haha! Denne her har jeg sunget på en samling en gang, med gamle jobben:
https://www.youtube.com/watch?v=yXUhQnOYR54#t=32

Orbea landevei, Focus CX, On-One sti - Rittrank
Re: Men Rye da? [Re: Radival] #1788485 15/05/2014 15:06
Juffe Offline
Besatt
Besatt

'...once more, and more intensity!'
Re: Men Rye da? [Re: Radival] #1788496 15/05/2014 15:42
Chillpadde Offline
Entusiast
Entusiast

Re: Men Rye da? [Re: Radival] #1788819 16/05/2014 06:21
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Det er helt forståelig at folk med grove stisykler ofte vil foretrekke og ta bil eller bane til marka. Det jeg ikke kan forstå er alle de som kjører bil og parkerer ved Brekkekrysset for og sykle ræser ut og inn Maridalen. En ræser er jo bygd for å brukes på asfalt triller godt og vil da bli en naturlig del av turen/økta. Maridalen er jo også bare 2 mil tur retur så da blir det ikke særlig lange turen for en ræsersyklist. Mulig man sykler ut og inn flere ganger el. Uansett lite inspirerende spør du meg Det jeg liker med ræser er at det funker fra utgangsdøra så lenge man skal på asfaltrunde. Mulig de som kjører til Brekke bor så ulendt til at de må ty til bil for å komme frem.

Redigert av neistein; 16/05/2014 06:22.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Men Rye da? [Re: neistein] #1788839 16/05/2014 06:55
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Det var disse som sykler landeveissykkel fra Brekke jeg også hang meg opp i, selv om det var en slags avsporing fra trådens opprinnelige tema. Mitt inntrykk er at de fleste av disse langt fra har kommet kjørende langveisfra, snarere tvert om.

Re: Men Rye da? [Re: Radival] #1788892 16/05/2014 07:42
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jo raskere sykkel, jo rarere blir det å laste den på bilen for å kjøre <10 km.
Personlig er det å sykle transport for meg en stor del av turene, og jeg synes det er moro å finne den transportetappen med mest mulig stiinnhold. Klissedekk unngår jeg i stor grad, i hvert fall såpass klissete at de ikke fungerer til en viss transportsykling.

Jeg har forståelse for folk som kjører bil til terrengsykkeltur, men synes også at mange bør tenke seg om en ekstra gang om det er nødvendig. En sykkel er såpass effektivt som transportmiddel i seg selv.
Ikke trenger man å komme tilbake til samme sted som man starter turen heller. Det åpner opp for ganske mange andre turer enn de som nødvendigvis krever start og slutt på samme sted.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Men Rye da? [Re: sykkeloyvind] #1788942 16/05/2014 08:15
Moonlit Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: sykkeloyvind

Ikke trenger man å komme tilbake til samme sted som man starter turen heller. Det åpner opp for ganske mange andre turer enn de som nødvendigvis krever start og slutt på samme sted.

Det er noe jeg synes er helt konge, jeg kunne godt ha funnet på å ta T-banen opp til Frognerseteren og så ende opp hjemme på CBP (forrige gang jeg skulle dit på stisykkel syklet jeg opp på klissedekk. Det var på grensa til ukoselig)

Alt blir mer komplekst når man må tilbake til bilen og jeg synes man mister litt av den frihetsfølelsen som er så flott med sykkel, f.eks til å ombestemme seg underveis for hvor man skal.

Er veldig glad for at jeg bor på CBP, da kan jeg bare sykle til ritt-startsteder eller samlingspunkter som Skullerud, Hvervenbukta, Bogstad etc.

Orbea landevei, Focus CX, On-One sti - Rittrank
Re: Men Rye da? [Re: baronKanon] #1789045 16/05/2014 09:34
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Hvorfor bruke klubbtøy utenfor konkurranse? For meg er det like kleint som når bedrifter har samlinger i Oslo og alle går med matchende jakker med interne slagord. Men ikke så kleint som "inspirerende" musikkvideoer laget internt i bedrifter som legges på Youtube.

Dagens mest tullete!
Klubbtøy skaper samhold og fellesskap, prøv å jobbe litt i klubb så skjønner du det.

Re: Men Rye da? [Re: JonahHex] #1790254 19/05/2014 07:11
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: JonahHex

Dagens mest tullete!
Klubbtøy skaper samhold og fellesskap, prøv å jobbe litt i klubb så skjønner du det.

Mange har vel heller ikke så mange sykkeltøy-skift. Sykler man en del ritt så bør man ha 2-3 klubbtrøyer og -bukser. Da er det ikke sikkert man har så mange andre drakter og bukser. Å trene i klubbtøy er da supert, spesielt på fellestreninger.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Men Rye da? [Re: sykkeloyvind] #1790908 19/05/2014 22:16
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: sykkeloyvind

Mange har vel heller ikke så mange sykkeltøy-skift. Sykler man en del ritt så bør man ha 2-3 klubbtrøyer og -bukser. Da er det ikke sikkert man har så mange andre drakter og bukser. Å trene i klubbtøy er da supert, spesielt på fellestreninger.

Alternativt prioriterer man deler til sykkelen og har bare ett sett klubbtøy som spares til ritt, da er det greit å ha noe gammelt fra før man ble medlem av klubb som man kan bruke til trening. ICON_SMILE

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support