Finfin timing av Kittel i dagens spurt, men tror ikke han var helt komfortabel med avstanden frem ut av sjikanen Utrolig imponerende å se farta til Kittel i forhold til de andre sett ovenfra!!
Kittel ute av Giroen allerede, grunnet sykdom. Viviani, Bouhanni og Swift som skal kjempe om poengtrøyen?
Dette hadde jo værrt en mulighet for Edvald da. Han har større sjanse enn Swift til å få poeng på mer kuperte etapper. Sky viser sitt sann jeg med å bare fokusere på briter for tiden. Tipper Edvald egentlig er litt sur nå. Men han tjener godt da, det skal han ha.
Kittel ute av Giroen allerede, grunnet sykdom. Viviani, Bouhanni og Swift som skal kjempe om poengtrøyen?
Dette hadde jo værrt en mulighet for Edvald da. Han har større sjanse enn Swift til å få poeng på mer kuperte etapper. Sky viser sitt sann jeg med å bare fokusere på briter for tiden. Tipper Edvald egentlig er litt sur nå. Men han tjener godt da, det skal han ha.
Er jo deilig å tjene 15 mill i året uten å måtte prestere noe som helst ja. Bra for karrièren er det jo imidlertid ikke. Virker på meg som Edvald mangler killerinstinktet han hadde i HTC og da særlig i 09-sesongen.
Swift har kjørt ekstremt godt i bakkene i år. Det er for meg ingenting som tilsier at sjansene hans er noe dårligere enn Edvald's på de kuperte etappene. Og så spurter han jo bedre enn Edvald på de flateste etappene. Swift bør få gå for poengtrøyen. Så får Edvald garantert sjansene sine til etappeseiere utover i rittet.
Tror det var i '98 at det ikke hadde regnet en hel måned før Nordmarka Rundt. Det begynte å plaske ned 5 minutter før start. Tilbake i Groruddalen vennet man seg etterhvert til lyden av metall* og kjøtt mot asfalt. Mange rundkjøringer der den gangen også, fulle av diesel.
*Vi hadde nesten bare metallsykler den gangen.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Syklet Konowsgate i forrige uke, da regnet det også for første gang på lenge. Med Vittoria Rubino Pro ble det en "interessant" opplevelse, med mange hjertet i halsen opplevelser.