Kommende helgs norgescupåpning på Fiskum, Øvre Eiker, inngår også i Giant Cup. Egen påmelding pga. norgescup-statusen og UCI-kategori. Regner med å se mange store og små inkludert toppsyklister fra Norge, Sverige og Danmark. Det er meldt fortsatt fint forsommervær, så løypa er tørrere enn noensinne.
Aldri før har det vært såpass mange fra utlandet som på dette rittet:
Wengelin Mathias Stefanac Alen Krotia Rasmussen Niels Danmark Rai Rajeev Martin August Linde Emil Lehtinen Sakari Johansson Simon Jansson Henrik Geluykens Pieter Bendixen Louis Brännlund Samuel Carstensen Sebastian Fini
13 fra utlandet pluss Ola, Edvard og Sondre først og fremst av de norske. Her blir det kamp for poengene. Totalt 53 stk. Dette blir tøfft. Kunne ønske jeg var i form så jeg kunne ha hengt med :-(
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Ikke merka foreløpig, så vidt jeg veit, men det skjer nok i disse dager. Dessuten antar jeg at det er bra med aktivitet med diverse syklister der fram mot helga.
Nok en Giant Cup-runde - nr. 8 av totalt 10 ritt i årets sesong - avvikles i dag i Årbogen idrettspark i Krokstadelva, Nedre Eiker, rett utenfor Drammen.
Hvis du ikke skal delta selv, er det veldig, veldig mulig å overvære arrangementet som tilskuer!
Kompakt arrangement på alle måter. Første start er kl. 17.55, siste start kl. 19.05.
Ja, nå skjedde det som ikkje skal skje... Nemlig at deler av løypa er blokkert uten at berørte part fikk vite om det annet enn ved en tilfeldighet.
Så derfor måtte dessverre hastetiltak iverksettes og rittet flyttes. Derfor er ny dato 28. september. Sidene til Giant Cup skal være oppdatert og blir vel oppdatert med invitasjon og program ganske kjapt, men folk gjør jo dette innimellom andre arbeidsoppgaver, så det er ikke alltid lett å hive seg rundt lynraskt når ting ikke går etter planen.
Hvor krevende er løypa? Tja... Hvor mye veier en fisk?? Det er ikke rock-gardens. men det er et par utforkjøringer hvor du bør vite hva du driver med. De fleste som driver med terrengsykling klarer å kjøre løypa. Men å klare å kjøre den fort krever teknikk og taktskifte på høyt plan. Jeg vil kanskje si at den er en nær slektning av Skullerud, bare kortere og litt mer intens.
PS: Gauter, jeg vet ikke om det var det du mente, men Rundbanen og Neptunrittet er ikke samme løype.
Er antall runder riktig ? K Senior mangler også ser det ut til at det er kun 2 runder på K master med en forventet vinnertid på 26 minutter... (K Senior - 4 runder) (K30-39, 40-49, 50+ - 4 runder ) ?
M Master kjører 3 K Sport kjører 2 K Sen og M Jun kjører 4 M Sen kjører 5
Vinnertiden i K Master blir kanskje 30+ minutter og ikke 26, men det er av mer "akademisk" interesse. Poenget er mer å gi publikum en pekepinn på når de bør begynne å forvente målgang.
M Master kjører 3 K Sport kjører 2 K Sen og M Jun kjører 4 M Sen kjører 5
Vinnertiden i K Master blir kanskje 30+ minutter og ikke 26, men det er av mer "akademisk" interesse. Poenget er mer å gi publikum en pekepinn på når de bør begynne å forvente målgang.
Ja, nå skjedde det som ikkje skal skje... Nemlig at deler av løypa er blokkert uten at berørte part fikk vite om det annet enn ved en tilfeldighet.
Så derfor måtte dessverre hastetiltak iverksettes og rittet flyttes. Derfor er ny dato 28. september. Sidene til Giant Cup skal være oppdatert og blir vel oppdatert med invitasjon og program ganske kjapt, men folk gjør jo dette innimellom andre arbeidsoppgaver, så det er ikke alltid lett å hive seg rundt lynraskt når ting ikke går etter planen.
Hvor krevende er løypa? Tja... Hvor mye veier en fisk?? Det er ikke rock-gardens. men det er et par utforkjøringer hvor du bør vite hva du driver med. De fleste som driver med terrengsykling klarer å kjøre løypa. Men å klare å kjøre den fort krever teknikk og taktskifte på høyt plan. Jeg vil kanskje si at den er en nær slektning av Skullerud, bare kortere og litt mer intens.
PS: Gauter, jeg vet ikke om det var det du mente, men Rundbanen og Neptunrittet er ikke samme løype.
Om du sammenligner med løypa i Svelvik med den på Konnerud (om det er mulig?)?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!