Men nå i det siste har jeg muligens begått grov forbrytelse, og sykler med pumpe festet på ramma ,
Det har jeg også. Etter å ha glemt pumpe to ganger på langtur, hvor jeg selvfølgelig punkterte, har jeg en diskre liten sak i karbon på ramma. Jeg har akseptert at jeg har teflonhjerne så da får heller stilpolitiet ta seg en bolle. Trasking på karbonsko er vel heller ikke innafor...
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Men når folk stiller med ryggsekk under setet og 3 liters flasker på "vis frem racer'n din", da er man på tynn is og bør holde seg langt unna dristige fargekombinasjoner på sete\styretape.
Samme som i 2013 - en Focus Izalco Pro 2.0, underveis oppgradert med DA gruppe og hjul, samt FSA K-Force light kompaktkrank, 3-T styre og stem, Syntace P6 HiFlex setepinne og favorittsetet Specialized Romin. For anledningen fotografert i tjeneste for dansk sykkelturisme
På tide med litt hyllevare... Omsider kom den nye Addicten i hus. Standard oppsett med unntak av Veloflex dekk og Fizik sete. Landeveiskassetten som står på skal bort og vekk; 11-32 trengs ikke.
Bodbygg fra 2013 Wilier triestina - Til raske ritt og annen intervallmorro.
Japansk stål fra 1989 Miyata 914 (med div oppgraderinger..) - Til solfylte, lange søndagsturer og Vätternrundan. Favorittsykkelen, en drøm å sykle på IMG_4076 by aaen81, on Flickr
Britisk Stål fra 19ettellerannet Raleigh Rapide (nytt sete/tape, alt annet er orginalt) - Til små koseturer med unga. IMG_4065 by aaen81, on Flickr
Richmond SLR Comp Team 1 2013-modell kjøpt på sensommeren i fjor. Mest med komponentene som fulgte med, i hovedsak Ultegra (med Di2) og Ritchey WCS. Ellers et par BBB flaskeholdere som jeg hadde fra den forrige sykkelen. De funker såpass bra at jeg ikke gidder å bytte de ut enda.
50mm kinakarbonhjul med keramisk nav (EDhub) og Veloflex Arenberg dekk, LizardSkins styretape vunnet i mandagsmakro-konkurransen (yey!) og et Specialized Romin Evo sete som passer til den sære bakenden min. Erigert stem etter sykkeltilpasning (men det fjerna smertene i korsryggen som kom etter 3 mil ) Gjesteopptredener av kjøkken og whiskey-hylle (de gode sakene utenfor bildet, litt høyere opp).
Redigert av jorg1ho; 16/05/201407:44.
2013 Richmond SLR Comp Team 1 2014 Everest 8848 XX1
Min "nye" Supersix Evo hi-mod 2012. Kjøpte rammesettet fra en i USA. Var meningen at jeg skulle flytte over alle delene fra min gamle Trek Madone 5.0. Men kom over noen deler til grei pris, så det som ble flyttet over er; styre/stem,sete,setepinne og hjulene. Det er en 60cm ramme. Trek`en var en 62cm, men denne har så og si helt like på målene.
Min "nye" Supersix Evo hi-mod 2012. Kjøpte rammesettet fra en i USA. Var meningen at jeg skulle flytte over alle delene fra min gamle Trek Madone 5.0. Men kom over noen deler til grei pris, så det som ble flyttet over er; styre/stem,sete,setepinne og hjulene. Det er en 60cm ramme. Trek`en var en 62cm, men denne har så og si helt like på målene.