Trenger virkelig alle så grove sykler?
|
Re: Trenger virkelig alle så grove sykler?
[Re: Hardcore Old-schooler]
08/05/2014 14:36
|
olechr
More than words
|
More than words
Ordet er ditt Dorris.............
Ha ha enkelt og greit fordi HT er ikke like gøy. Man kjører ikke like fort nedover eller på grov sti. Så nå kjører jeg omtrent alt av turene på et tung 150mm sykkel.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
08/05/2014 20:39
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og til erik info, kjører ikke noe sært lenger. Er forsatt litt dum jeg skjønte ikke helt den. Du kjører ikke lengre eller jeg kjører ikke lengre? Herregud svar riktig nå da. Jeg kjører ikke lenger. Vekk med sære komponenter.Bare standard SRAM.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
09/05/2014 06:07
|
Hardcore Old-schooler
formerly known as Erik Angvik
|
Og til erik info, kjører ikke noe sært lenger. Er forsatt litt dum jeg skjønte ikke helt den. Du kjører ikke lengre eller jeg kjører ikke lengre? Herregud svar riktig nå da. Jeg kjører ikke lenger. Vekk med sære komponenter.Bare standard SRAM. Jeg var litt rask i vending igår, så det først på kvelden at jeg hadde lest feil. Velkommen i klubben som bare vil sykle. Savner du mikk makk'et? Men har du sluttet og sykle?
Redigert av Hardcore Old-schooler; 09/05/2014 06:08.
In a world of compromise, some don't.
|
|
|
[Re: Brad]
09/05/2014 07:13
|
Hardcore Old-schooler
|
Pass på så du ikke blir for teoretisk, du kan fort bli spurt om å demonstrere dette i praksis.
Det gjør jeg gjerne  Men svar meg, du har noe med NTNU å gjøre?
Erik
Har ikke veldig mye med NTNU å gjøre. Har vært veileder for en doktorstipendiat der som var sponset av jobbet. Har også vært med i prosjekt med forskjellige folk fra NTNU i ulike sammenheng. Har du noe imot NTNU? Til svar nummer 1: Konge. Når du kommer til Oslo, Utflukt, Skei, eller en eller annen topptur sted osv. Eller jeg kommer til Trondheim. Så stikker vi ut og du demonstrerer i praksis hvordan CG (center of gravity) kan påvirke bevaringen av drivmomet for eksempel på flat mark. Og jeg skal forklare i teorien hva som skjer når du flytter på CG eller CG flytter på deg. Jeg har 10-12 karer som gjerne vil være med på dette. Slapp helt av, disse gutta er gode sykelister men ikke spesielt glad i meg. Jeg snakker nå om gjengen som helst hadde sett at jeg døde ved Kirketrappa for 2år siden. Men alle disse gutta liker ikke folk som er stor i kjeften og på forumet, uten og demonstrere dette i praksis. Tro meg noen av disse gutta er stygg god på sykkel, så en som kan demonstrere dette i praksis tror jeg de vil sette pris på. Vertfall mens jeg forklare (prøver) i teori hva som skjer. Teoretiker rotter er det nok av på forumet med fansi ord og kan ALT om hvordan man gjør det på papiret. Det er kun en her som kan begge deler teorien bak det og kan overføre dette i praksis. Han heter Bjørn Balla. Kanskje Balla kommer også, hvem vet. Så nå kommer et siste spørsmål: Hva heter du? Vedr NTNU: Nei jeg har ikke noe i mot NTNU, tror faktisk at noen av de smarteste folkene vi har i Norge kommer derifra, men siden du ikke ser det store bilde, så skal jeg forklare deg dette med teskje. Hva er baksiden av en medalje når du får noen av de flinkeste folkene i landet? Jo du får også noen av de største idioten. Du går ikke rundt og tror at alle leger er bra folke bare fordi de er leger. Søple kar som blir lege, blir bare en søple lege, husk det. Husk navn.......
|
|
|
[Re: MuddyBear]
09/05/2014 07:24
|
Hardcore Old-schooler
|
Jeg har et nyttårs forsett at jeg skal begrense meg med innlegg og bruke mer tid på jobb, sykle og ikke minst bygge fete stier, men jeg leser litt på forumet ennå, så løper jeg rundt bordet mens jeg skriker "din jævla stihomse, 02runkker, dumme DH faen osv.
[/quote . . . [quote=Hardcore Old-schooler] (13 innlegg følger)
Undrer litt på hvordan du får tid til å jobbe, sykle og bygge stier, sånn med tanke på hvor mye du må løpe rundt bordet og skrike om sti homofile. Eller er dette del av et snik-o2-treningsform du har? Sånn godt gjemt bort fra alles åsyn? Kan du forresten beskrive litt i detalj hva du legger i stihomofili? Er det slike som larsb beskriver? Jeg har konkludert med at de som ikke vil være med på en fin sti fordi den: a) krever sykling på grusvei for å komme dit b) går oppover eller ikke har lange nok nedoverbakker har for grov sykkel og for klissete dekk. Det samme gjelder de som synes det er er på kanten til galskap å sykle gjennom byen for å komme til Trulsrunden.
Dere vet hvem dere er.....
LarsB
Også var det deg. Før noe som helst, så skal jeg stille et spørsmål. Er en homofili sti syklist det samme som en stihomse? Kan du forresten beskrive litt i detalj hva du legger i stihomofili? Det er en han eller hun som foretrekker sitt samme skjønn og som sykler sti. Men skrev jeg stihomofili?
|
|
|
09/05/2014 07:55
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg var litt rask i vending igår, så det først på kvelden at jeg hadde lest feil.
Velkommen i klubben som bare vil sykle. Savner du mikk makk'et?
Men har du sluttet og sykle?
Faktisk, i år er det første gang jeg bygger sykkel med tanke på holdbarhet og ikke vekt. Men endte opp med den letteste sykkelen jeg har eid. Om jeg har sluttet å sykle? Har du gått fra vettet, mann? Sykler hver dag, jeg.
|
|
|
09/05/2014 08:01
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Pass på så du ikke blir for teoretisk, du kan fort bli spurt om å demonstrere dette i praksis.
Det gjør jeg gjerne  Men svar meg, du har noe med NTNU å gjøre?
Erik
Har ikke veldig mye med NTNU å gjøre. Har vært veileder for en doktorstipendiat der som var sponset av jobbet. Har også vært med i prosjekt med forskjellige folk fra NTNU i ulike sammenheng. Har du noe imot NTNU? Til svar nummer 1: Konge. Når du kommer til Oslo, Utflukt, Skei, eller en eller annen topptur sted osv. Eller jeg kommer til Trondheim. Så stikker vi ut og du demonstrerer i praksis hvordan CG (center of gravity) kan påvirke bevaringen av drivmomet for eksempel på flat mark. Og jeg skal forklare i teorien hva som skjer når du flytter på CG eller CG flytter på deg. Jeg har 10-12 karer som gjerne vil være med på dette. Slapp helt av, disse gutta er gode sykelister men ikke spesielt glad i meg. Jeg snakker nå om gjengen som helst hadde sett at jeg døde ved Kirketrappa for 2år siden. Men alle disse gutta liker ikke folk som er stor i kjeften og på forumet, uten og demonstrere dette i praksis. Tro meg noen av disse gutta er stygg god på sykkel, så en som kan demonstrere dette i praksis tror jeg de vil sette pris på. Vertfall mens jeg forklare (prøver) i teori hva som skjer. Teoretiker rotter er det nok av på forumet med fansi ord og kan ALT om hvordan man gjør det på papiret. Det er kun en her som kan begge deler teorien bak det og kan overføre dette i praksis. Han heter Bjørn Balla. Kanskje Balla kommer også, hvem vet. Så nå kommer et siste spørsmål: Hva heter du? Vedr NTNU: Nei jeg har ikke noe i mot NTNU, tror faktisk at noen av de smarteste folkene vi har i Norge kommer derifra, men siden du ikke ser det store bilde, så skal jeg forklare deg dette med teskje. Hva er baksiden av en medalje når du får noen av de flinkeste folkene i landet? Jo du får også noen av de største idioten. Du går ikke rundt og tror at alle leger er bra folke bare fordi de er leger. Søple kar som blir lege, blir bare en søple lege, husk det. Husk navn....... http://vimeo.com/42579764
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
09/05/2014 08:39
|
Hardcore Old-schooler
|
Jeg var litt rask i vending igår, så det først på kvelden at jeg hadde lest feil.
Velkommen i klubben som bare vil sykle. Savner du mikk makk'et?
Men har du sluttet og sykle?
Faktisk, i år er det første gang jeg bygger sykkel med tanke på holdbarhet og ikke vekt. Men endte opp med den letteste sykkelen jeg har eid. Om jeg har sluttet å sykle? Har du gått fra vettet, mann? Sykler hver dag, jeg. Bra at du forsatt er på sykkelen, jeg har har ikke glemt hva som skjedde for 2år siden og det er kanskje på tide at dere som var med på Kirketrapp tur får muligheten til å få tilbake friheten og manndommen, til og med gutte navn. Så jeg kommer til og invitere dere på en liten tur dere jeg bor og hvis dere kjører alt sammen så er dere FRI. Tror ikke dere skal nekte, trekke dere, smake på vin osv. Tiden er kommet for at dere må svare for å være stor i kjeften og tøff i tryne. VELKOMMEN i min verden. Innbydelse vil komme. jeg har folk som skal filme dere så slapp av. Hvis Ole er smart så slipper han unna kanskje idag, men ikke dere andre. Beklager gutter, men denne gangen har jeg forumet i ryggen. Lykke til.
|
|
|
[Re: Akaly]
09/05/2014 08:41
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg er med. Denne gange med stisykkel med skikkelig gummi og ikke XC sykkel. Neste uke en gang?
|
|
|
[Re: olechr]
09/05/2014 08:54
|
Hardcore Old-schooler
|
Jeg er med. Denne gange med stisykkel med skikkelig gummi og ikke XC sykkel. Neste uke en gang? Kanskje du skal lese PM først.
|
|
|
09/05/2014 08:55
|
olechr
More than words
|
More than words
Bra tips. Var 6 meldinger der fra diverse :-D
|
|
|
09/05/2014 09:01
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg kjører ikke HT lenger, fordi FS er mye MORSOMMERE og KULERE. ;-)
|
|
|
[Re: sveinaa]
09/05/2014 09:04
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
!! 
|
|
|
[Re: olechr]
09/05/2014 09:24
|
Hardcore Old-schooler
|
Jeg kjører ikke HT lenger, fordi FS er mye MORSOMMERE og KULERE. ;-) Å i helvete hvor kom dette fra, den satt langt inne Ole. Hva tenker dere HT folk om dette? (ikke du Sten) Til info for dere som ikke vet hvem Ole egentlig er: Ole var og er forsatt en av landets beste XC rytter. Ole, Ola Kjøren og Anders Hovdenes var de tre som slåss om seieren på Birken (husker ikke hvilket år) og Ole ende på tiden 2.41.08. Ole og Anders, litt usikker på Ola (lenge siden vi har snakket) kjører idag FS sti sykkel fordi HT er dritt kjedelig i forhold. Dette må være tøft for alle dere 02-runkere som ØNSKER dere var Ole og kunne vise til en slik tid på BIRKEN, mens Ole hele tiden ønsket og være MEG. ERIK er best, fucker's Ole du er en fri mann. Må gud være med deg. Hver gang noen av dere 02-runkere begynner med noe som har med at HT er morsommere en FS så bør dere sykle fortere, hardere og tøffere enn Ole så er det greit. hvis ikke, hold kjeft suppehuer. Ja jeg jobber ikke idag, har fri.
Redigert av Hardcore Old-schooler; 09/05/2014 09:25.
|
|
|
09/05/2014 09:54
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjøren tror jeg sykler på FS. Noe spesh-ræl.
|
|
|
09/05/2014 09:57
|
Odinpodin
Avhengig
|
Avhengig
Får man bedre O2 av å runke?
"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
|
|
|
[Re: Odinpodin]
09/05/2014 10:06
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Får man bedre O2 av å runke? Kommer jo an på hvor ofte man gjør det og med hvilken intensitet. Kjører man f.eks 4x4 runk får det bra effekt på maks o2, men for bedre terskelfart og kjørestyrke må man igang med terskelrunking. Her er det viktig å holde jevn intensitet over lengre tid, kanskje opp mot 20 minutters intervaller! Lykke til. Kanskje denne tråde burde flyttes til "trening" nå?
|
|
|
09/05/2014 10:36
|
olechr
More than words
|
More than words
Får man bedre O2 av å runke? Trur det. Som oftest er de som sykler fortest single. :-)
|
|
|
09/05/2014 10:37
|
olechr
More than words
|
More than words
Kjøren tror jeg sykler på FS. Noe spesh-ræl. Stort sett alle de Norske som sykler fortest om dagen sykler FS. Ola, Edvard, Sondre alle på FS.
|
|
|
09/05/2014 10:57
|
Odinpodin
Avhengig
|
Avhengig
Ser veldig mange FS om dagen, men det er vel fortsatt unntakene som rocker FS på marathon? Hagen, Fiskvik, Manengen osv. rocker vel fortsatt stiv hekk?
"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
|
|
|
09/05/2014 11:08
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Rene vekkelsesmøtet dette. Skjønner jo at jeg har satset på feil (jern-) hest. Hva bør en som ikke har forsøkt seg på FS før egentlig ha? Til informasjon er jeg for pinglete i beina og hue til til en #enduro sykkel. Men lurer litt på om det finnes en sykkel som kan settes opp med både 100mm gaffel og 120mm gaffel uten at man må gjøre noe med bakdemperen? Pga horrible tekniske ferdigheter må det nesten være 29" hjul.
|
|
|
09/05/2014 11:10
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Rene vekkelsesmøtet dette. Skjønner jo at jeg har satset på feil (jern-) hest. Hva bør en som ikke har forsøkt seg på FS før egentlig ha? Til informasjon er jeg for pinglete i beina og hue til til en #enduro sykkel. Men lurer litt på om det finnes en sykkel som kan settes opp med både 100mm gaffel og 120mm gaffel uten at man må gjøre noe med bakdemperen? Pga horrible tekniske ferdigheter må det nesten være 29" hjul. Turner Czar, feks. Ellers så kan du bare la vær å switche gafler og bare kjøre 120 med Czar eller Ibis Ripley.
|
|
|
09/05/2014 11:15
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Himmel rammene du nevner koster jo alene usd 3000. Begynner å mistenke at prisene er FS sin største fiende.
|
|
|
09/05/2014 11:19
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Himmel rammene du nevner koster jo alene usd 3000. Begynner å mistenke at prisene er FS sin største fiende. Absolutt ikke. Dette er sykler i øvre prisklasse. Men du finner også fulldempa på Biltema.
|
|
|
09/05/2014 11:23
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Jeg har jo en veldig grov og tung stisykkel (Enduro med coil f/b), utforfelger og tunge dekk. Det sluker jo det meste av terreng og er et godstog av en sykkel. Av og til blir det kanskje litt mye, men til bruken den er tiltenkt så er den perfekt. Den skal dekke alt fra lett DH, heisbasert alpestikjøring og alt man finner av stier rundt Oslo. En skikkelig potet, altså. Men da jeg kom over en hyggelig priset On One 456 Evo2 i fjor høst så slo jeg til på den. Og fant ut at - Jeg har lagt meg til mange uvaner på fulldemperen - Oppover så har jeg dårlig teknikk, men fulldemperen hjelper meg å skjule det - Jeg blir bedre teknisk av å sykle Hardtail innimellom - Hardtail er gøy.... -... men ikke hele tiden. Etter noen turer på Hardtail er det deilig å komme tilbake på 160mm plush coildemping
Så, jeg lurer egentlig ikke på om folk har for grove sykler eller ikke. Jeg lurer på om de har for få. n=n+1
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
[Re: DesmoSkier]
09/05/2014 11:30
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
-... men ikke hele tiden. Etter noen turer på Hardtail er det deilig å komme tilbake på 160mm plush coildemping
Ganske heftig overgang til tider. Har selv tre helstive sykler (transport/fatbike/racer) i tillegg til en sofa. Etter en helstiv uke kan sofaputene bli ganske så myke.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
09/05/2014 13:02
|
Bjørn B
Ivrig
|
Ivrig
Det er kun en her som kan begge deler teorien bak det og kan overføre dette i praksis.
Han heter Bjørn Balla. Kanskje Balla kommer også, hvem vet.
Jøss, litt uventa cred er alltid trivelig! Jeg digger når du gidder å ta deg tid til å skolere forumet! Alltid en fryd!  Ps: Ring meg hvis du skal sykle i løpet av hælja!
Bjørn
Insta: @bjornballangrud
Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel Løypelegger Ultrabirken
|
|
|
09/05/2014 13:35
|
olechr
More than words
|
More than words
Ser veldig mange FS om dagen, men det er vel fortsatt unntakene som rocker FS på marathon? Hagen, Fiskvik, Manengen osv. rocker vel fortsatt stiv hekk? Maraton i Norge er jo det samme som grusritt og de tenker bare vekt ;-)
|
|
|
09/05/2014 13:47
|
mogens
Besatt
|
Besatt
Rene vekkelsesmøtet dette. Skjønner jo at jeg har satset på feil (jern-) hest. Hva bør en som ikke har forsøkt seg på FS før egentlig ha? Til informasjon er jeg for pinglete i beina og hue til til en #enduro sykkel. Men lurer litt på om det finnes en sykkel som kan settes opp med både 100mm gaffel og 120mm gaffel uten at man må gjøre noe med bakdemperen? Pga horrible tekniske ferdigheter må det nesten være 29" hjul. Rocky Mountain Element, som jeg har, er i utgangspunktet en 100mm FS 29er, men ble i fjor også solgt i en "BC Edition" med 120mm gaffel. Den går som XC-ramme.
|
|
|
[Re: mogens]
09/05/2014 14:02
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Rene vekkelsesmøtet dette. Skjønner jo at jeg har satset på feil (jern-) hest. Hva bør en som ikke har forsøkt seg på FS før egentlig ha? Til informasjon er jeg for pinglete i beina og hue til til en #enduro sykkel. Men lurer litt på om det finnes en sykkel som kan settes opp med både 100mm gaffel og 120mm gaffel uten at man må gjøre noe med bakdemperen? Pga horrible tekniske ferdigheter må det nesten være 29" hjul. Rocky Mountain Element, som jeg har, er i utgangspunktet en 100mm FS 29er, men ble i fjor også solgt i en "BC Edition" med 120mm gaffel. Den går som XC-ramme. Hvordan er den i størrelsen? Er de litt "små"?
|
|
|
|
|