Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
|
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
[Re: GardS]
06/05/2014 10:11
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Alle skiløperne blir syke i løpet av høsten, men ikke mange er lat og partykonge på våren og sommeren.. Det er dessuten sjeldent uflaks å bli syk, som regel så trener man seg syk. Når han først ble syk gjorde han mye feil som førte til at det ble langvarig.. Ja, han var syk (lenge), men grunnen til det var nok mye nærmere selvforskyldt enn uflaks. Bomma med OL gjorde han også, det var heller ikke uflaks, men en dårlig plan. Han var bedre i Tour de Ski enn i OL så da har du bomma. Selv med dårlig sommertrening og sykdom på høsten skulle det vært mulig å gå mye frem i løpet av sesongen noe han ikke greide.
|
|
|
06/05/2014 10:14
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
synes ikke han treffer i det hele tatt. Han blander sammen personen Petter og det imaget som har blitt skapt. I tillegg aviser han sykdomsperioden og gamblingen som ble gjort, for å treffe form til OL. De som kjenner Petter, fra andre sider enn media, vet at det meste av argumentene her, bare er tull. Nå kjenner ikke jeg til hva Team Northug gjør, men for meg så virker det som om blogger'en har et poeng i at Team Northug er fylt med nikkedukker. Virker ikke som noen av de egentlig bestemmer noe som helst. Godt mulig at det er hva Petter ønsker (rådgivere og ikke sjefer), men om man blir verdens beste skiløper av det er en annen sak.
|
|
|
06/05/2014 10:46
|
sveinaa
More than words
|
More than words
synes ikke han treffer i det hele tatt. Han blander sammen personen Petter og det imaget som har blitt skapt. I tillegg aviser han sykdomsperioden og gamblingen som ble gjort, for å treffe form til OL. De som kjenner Petter, fra andre sider enn media, vet at det meste av argumentene her, bare er tull. Kanskje litt usaklig, men han er inne på noe. Fokus har flyttet seg ganske mye for PN. Uten å prioritere knallhardt blir man ikke verdens beste. Samtidig er det jo almen kjent at han ikke har trent med samme mengder/kvalitet som før VM i Oslo. Ble vel til og med sagt at denne sesongen, var den siste han kunne "flyte" på gammel form/grunnlag. Tipper det er mange her inne med som vet noe om hva man må forsake om man skal bli god (Og det er vel ofte fest, moro, natterangling + + + ). Som en motpol til PN de siste årene kan man nevne Bjørndalen. Han fokuserer ene og alene på det sportslige. Sikker mer kjedelig, men det er tross alt det man må om man vil bli best. Det som overrasker meg ganske mye er hvor mange som skal unnskylde det PN har gjort. Glemmer dere at han har kjørt i fylla i tett bebygd område og totalvraket bilen? Handlingen er helt uakseptabel! PN vet og hvor "mektig" media er. Det er tross alt media som har skapt PN og den markedsverdien han har. Tipper det er "folkene" rundt PN som insisterte på at han skulle stille til intervju. For nå er regien av PN sine handlinger og ord viktigere enn noen gang (Tviler ikke på at ordene han sa var ekte.). Håper bare PN ikke blir norges svar på Justin Bieber.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: Dexter]
06/05/2014 10:46
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Er tydelig at det er Petter selv som legger klare føringer i laget, men så er det jo også hans lag da, så selvfølgelig kommer det klare føringer fra Petter.
Han har nok slappet litt for mye av med tanke på trening og heller lent seg og stolt på at han bare skal henge på feltet og så ta spurten. Fungerte en god stund, men konkurrentene vet nå bedre og kjører han i senk på et tidligere stadie i rennene. OL var en sammenhengende nedtur, men det var det i og for seg for hele herrelaget, og Northug var faktisk ikke den dårligste!! Dårlig ski kan man mene mye om. At de var dårlige beviste vel damestafetten, men var andre renn der herrene, og Northug, burde hevdet seg.
En del av det å være toppidrettsutøver, handler om å være smart når kroppen sier stopp. Det er ikke snakk om hvis du blir syk, men når. Petter dro blant annet til Magaluf....og ikke for høydetreningens del, for å si det slik. Han har en rå vinnerskalle, men sannsynligvis ikke like knallhard treningsskalle, som f.eks Martin J. Sundby.
|
|
|
[Re: Kriss]
06/05/2014 10:59
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Alle skiløperne blir syke i løpet av høsten, men ikke mange er lat og partykonge på våren og sommeren.. Det er dessuten sjeldent uflaks å bli syk, som regel så trener man seg syk. Når han først ble syk gjorde han mye feil som førte til at det ble langvarig.. Ja, han var syk (lenge), men grunnen til det var nok mye nærmere selvforskyldt enn uflaks. Bomma med OL gjorde han også, det var heller ikke uflaks, men en dårlig plan. Han var bedre i Tour de Ski enn i OL så da har du bomma. Selv med dårlig sommertrening og sykdom på høsten skulle det vært mulig å gå mye frem i løpet av sesongen noe han ikke greide. Både jeg og en av unga, fikk samme viruset som PN. Det tok ca 8 uker. det var forresten veldig mange, som ble rammet av dette viruset. Så her holder sykdomsforløpet stikk. Det betydde at de hadde akkurat tiden av veien, hvis de skulle rekke OL. De ville til OL, for å vinne og dermed ble det gambling både med intensitet og mengde. De visste de kjørte helt i grenseland. Man kan komme seg relativt fort fra sykdom, men da må formtoppen treffe på ønsket tidspunkt. det å kjøre opp fra en sykdomsperiode, for så prøve en hvileperiode med en ny formtopp, funker sjelden. Det holdt jo som kjent ikke. Normalt mangler man da den stabilt gode formen, men kan ha enkeltdager, som funker godt.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
[Re: VegardSkedsmo]
06/05/2014 12:53
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Jeg blir mest overrasket over hvor overbærende, milde og tilgivende folk er. Hadde dette vært en annen kjendis, helst en skikkelig riking, hadde tonen vært en hel annen. "Hvem har vel ikke kjørt i fylla", har jeg sett gå igjen. Skremmende holdninger. Og "glasshus" trekkes stadig fram. Nei, jeg synes ikke Petter fortjener å bli mobbet og unner han ikke det kjøret han nå utsettes for, men det er mer vanskelig å se på dette som en bagatell. Hadde folk vært lite tilgivende om en uskyldig tredje person hadde blitt nedkjørt? Om passasjeren hadde omkommet? Én ting er å kjøre i fylla, noe enda verre er faktisk å råkjøre i fylla.
|
|
|
[Re: M@rtin]
06/05/2014 14:32
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
En iallfall tidligere storkjefta og hasardspillforherligende fyllekjører som stikker fra et ulykkessted der han etterlater en skadet person bør vel være rimelig avleggs som et forbilde ...
Martin
Rettelse; forbilder er avlegs. Å være menneskelig, uten å skulle kristenpuritansk i sin ydmykhet ønske tilgivelse for det, det er in. Ganske god, og en liten dæsj råtten. Eller var det omvendt. Vår tids Lord Byron? I luv.
|
|
|
[Re: eirikbk]
06/05/2014 14:48
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Hadde folk vært lite tilgivende om en uskyldig tredje person hadde blitt nedkjørt? Om passasjeren hadde omkommet? Nei. So?
|
|
|
06/05/2014 17:59
|
ute-og-sykler
Entusiast
|
Entusiast
PN må klare seg uten lappen noen år.
Kanskje han begynner å sykle?
|
|
|
[Re: Kriss]
06/05/2014 18:37
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Største problemet hans er at han ikke går fort på ski lenger.. Det virker som Northug har flere talenter enn skigåing, TV2 hadde en hel serie om han i høst, med meget gode seertall. Ski og snø var det lite av.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: Loki]
06/05/2014 20:00
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Største problemet hans er at han ikke går fort på ski lenger.. Det virker som Northug har flere talenter enn skigåing, TV2 hadde en hel serie om han i høst, med meget gode seertall. Ski og snø var det lite av. hehe, ja det kan du si, jeg har jo sansen for skøyeren Northug jeg for min del. At han driter seg ut i fylla betyr ikke at hele mannen og hans liv har endret seg til å være en verkebyll.. Kriss, hehe, spissing er artig, men PN går fortsatt rimelig fort på ski gitt  Kunne han gått fortere med bedre opplegg? Sikkert 
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: eirikbk]
07/05/2014 06:15
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
Jeg blir mest overrasket over hvor overbærende, milde og tilgivende folk er. Hadde dette vært en annen kjendis, helst en skikkelig riking, hadde tonen vært en hel annen. "Hvem har vel ikke kjørt i fylla", har jeg sett gå igjen. Skremmende holdninger. Og "glasshus" trekkes stadig fram. Nei, jeg synes ikke Petter fortjener å bli mobbet og unner han ikke det kjøret han nå utsettes for, men det er mer vanskelig å se på dette som en bagatell. Hadde folk vært lite tilgivende om en uskyldig tredje person hadde blitt nedkjørt? Om passasjeren hadde omkommet? Én ting er å kjøre i fylla, noe enda verre er faktisk å råkjøre i fylla. Jeg har aldri kjørt i fylla, og synes det er skummelt med fyllekjørere. Når det er sagt så synes jeg fyllekjøring er langt mer tilgivelig enn f.eks. hvis han hadde begynt å stjele... Synes egentlig at det er mye mer skremmende at så og si alle norske politikere stilte seg bak henrettelsen av Gadaffi...
|
|
|
[Re: hilmer]
07/05/2014 07:00
|
olechr
More than words
|
More than words
Når det er sagt så synes jeg fyllekjøring er langt mer tilgivelig enn f.eks. hvis han hadde begynt å stjele... Synes egentlig at det er mye mer skremmende at så og si alle norske politikere stilte seg bak henrettelsen av Gadaffi... Det er jeg helt uenig. Hvor mange dør av at folk stjeler i året? Fyllekjøring/rusmidler dreper ganske mange personer pr år. Er ikke så moro når en av dine nærmeste forsvinner fordi noen er ute å kjører i fylla. I Petter sitt tilfelle så var det jo ikke slik at han skulle hjem fra byen heller. Han var hjemme så stakk guttakrutt ut i fylla for å kjøre fort. Det er langt over stjele i mine øyne.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: hilmer]
07/05/2014 07:17
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Én ting er å kjøre i fylla, noe enda verre er faktisk å råkjøre i fylla.
Jeg har aldri kjørt i fylla, og synes det er skummelt med fyllekjørere. Når det er sagt så synes jeg fyllekjøring er langt mer tilgivelig enn f.eks. hvis han hadde begynt å stjele... Synes egentlig at det er mye mer skremmende at så og si alle norske politikere stilte seg bak henrettelsen av Gadaffi... [/quote] Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker???
|
|
|
[Re: ]
07/05/2014 07:25
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Nja, svartjobbing, momsundragelse etc undrar jo midler fra felleskapet og dermed også helsetilbudet. Det er jo ikke tvil om færre hadde død i helsekø om svartpengene hadde blitt beskattet. Så det er pengemangel som er årsaken til helsekø i Norge? altså mer skatt inn = mer til helse? Det er ikke et visst fond som bare hadde økt? Nei, jeg er ikke for svart arbeid bare så det er sagt, men jeg er ikke veldig sikker på at du har helt rett her.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: ]
07/05/2014 07:38
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Nja, svartjobbing, momsundragelse etc undrar jo midler fra felleskapet og dermed også helsetilbudet. Det er jo ikke tvil om færre hadde død i helsekø om svartpengene hadde blitt beskattet. Sikker på at dette ikke har noe med organiseringen av helsevesenet å gjøre? Tror neppe mer penger inn hadde hjulpet nevneverdig på helsetilbudet. Er selvfølgelig ikke for svartjobbing og unndragelse av skatter og avgifter
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
07/05/2014 08:23
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Hadde folk vært lite tilgivende om en uskyldig tredje person hadde blitt nedkjørt? Om passasjeren hadde omkommet? Nei. So? So???? Det er i bunn og grunn bare flaks at det ikke gikk verre. Denne handlingen er så til de grader uforsvarlig at det er vanskelig å forsvare. Når det er sagt så synes jeg fyllekjøring er langt mer tilgivelig enn f.eks. hvis han hadde begynt å stjele... Vanskelig å se hvordan det skulle være det. Du setter ikke andres liv i fare ved å stjele. ---- Debatten i kommentarfelt i media reflekterer det norske folks holdninger til å kjøre i fylla og det er skremmende hvor stor toleranse det er for det. Petter hadde ikke satt seg bak rattet hvis han hadde hatt en annen grunnleggende holdning til dette. Det var ikke slik at han var på fest og skulle kjøre hjem heller. De var hjemme, satte seg i bilen og råkjørte. Generelt skjønner jeg ikke hvorfor det er så fokus på at det norske folk skal tilgi han. Det er da ikke oss personlig han har gjordt noe mot. Jeg føler verken for å tilgi eller ikke tilgi. Det er nok andre nærmere han som er mer påvirket og skuffet.
|
|
|
[Re: sveinaa]
07/05/2014 08:26
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker??? Spørsmålet er jo kor bevisst han var da han satte seg i bilen. Nei, fylla er inga orsak, men det er vel ikkje tvil om at det skjer noko oppi hovudet til enkelte pga. at dei ikkje tåler alkohol i store mengder.
|
|
|
07/05/2014 08:29
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Kjekt å se at avisene har funnet viktigere ting å skrive om i dag 
|
|
|
[Re: -Jan]
07/05/2014 08:32
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker??? Spørsmålet er jo kor bevisst han var da han satte seg i bilen. Nei, fylla er inga orsak, men det er vel ikkje tvil om at det skjer noko oppi hovudet til enkelte pga. at dei ikkje tåler alkohol i store mengder. Og så, da bør man ikke drikke da hvis man blir koko i fylla.. Ikke første gang på fylla dette, og neppe første kjøreturen i fylla heller.
|
|
|
07/05/2014 08:34
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker??? Spørsmålet er jo kor bevisst han var da han satte seg i bilen. Nei, fylla er inga orsak, men det er vel ikkje tvil om at det skjer noko oppi hovudet til enkelte pga. at dei ikkje tåler alkohol i store mengder. Joda, det har du trolig helt rett i, ikke tvil om at det skjer noe i hodet på folk, enkelte takler det dårligere enn andre. Det er derimot kun en forklaring -ikke en unnskyldning. Verre at det er Petter? Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også, og således bikka terskeltreningen i alkoholinntak med et utfall mange av oss slipper. En bevisst gjerning med fullt overlegg er det neppe, det er en dum avgjørelse tatt i rus. Det må man også huske på. Petter satt neppe edru og bestemte seg for å kjøre i fylla senere på kvelden. Her er han nok også rimelig lik alle andre som tar dustete avgjørelser i fylla.
|
|
|
07/05/2014 08:36
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker??? Spørsmålet er jo kor bevisst han var da han satte seg i bilen. Nei, fylla er inga orsak, men det er vel ikkje tvil om at det skjer noko oppi hovudet til enkelte pga. at dei ikkje tåler alkohol i store mengder. Samme hvor bevisst han var. Alkohol er ingen formidlende omstendighet. Som voksen må man ta ansvar for sine handlinger. Klarer man ikke styre seg når man drikker alkohol bør man kanskje heller ikke drikke alkohol.
|
|
|
07/05/2014 08:50
|
chippo
Entusiast
|
Entusiast
Det skremmende er hvor mange som leser/sender SMS når man kjører bil, noe som potensielt er like farlig som fyllekjøring. Er det verre enn å stjele?
|
|
|
[Re: Lurifax]
07/05/2014 08:51
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Du kan ikke mene dette seriøst? Når man setter seg i en bil påvirket av alkohol så setter man faktisk andre personer i fare. Det gjøres man jo ikke om man stjeler??? Man kan jo ikke sette materielle verdier foran mennesker??? Spørsmålet er jo kor bevisst han var da han satte seg i bilen. Nei, fylla er inga orsak, men det er vel ikkje tvil om at det skjer noko oppi hovudet til enkelte pga. at dei ikkje tåler alkohol i store mengder. Joda, det har du trolig helt rett i, ikke tvil om at det skjer noe i hodet på folk, enkelte takler det dårligere enn andre. Det er derimot kun en forklaring -ikke en unnskyldning. Verre at det er Petter? Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også, og således bikka terskeltreningen i alkoholinntak med et utfall mange av oss slipper. En bevisst gjerning med fullt overlegg er det neppe, det er en dum avgjørelse tatt i rus. Det må man også huske på. Petter satt neppe edru og bestemte seg for å kjøre i fylla senere på kvelden. Her er han nok også rimelig lik alle andre som tar dustete avgjørelser i fylla. Dette er ikke en duste avgjørelse som feks å løpe naken rundt, være utro eller drite seg ut på annen måte i fylla. Alle som har førerkort vet at det er livsfarlig og forbudt å kjøre i påvirket tilstand. Det er heller ikke sånn at når man er full så glemmer man dette. Vil tro det heller handler om evnen til å ta en kalkulert risiko. Tipper og på at risikovurderingen som ble tatt kun handlet om muligheten for å bli tatt. Altså selvsentrert og ikke vedr. 3. manns part. Selv om jeg sikkert kaster en brannfakkel nå. Det er faktisk like ille at PN kjører i fylla som at en narkoman som er påvirket dom bare av det setter seg i en bil og dundrer av gårde. Synes det er manglende dømmekraft å akseptere fyllekjøring på noen som helst måte. Man kan ikke se gjennom fingrene selv om PN er en kul kar som kan gå på ski.
|
|
|
[Re: chippo]
07/05/2014 08:56
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det skremmende er hvor mange som leser/sender SMS når man kjører bil, noe som potensielt er like farlig som fyllekjøring. Er det verre enn å stjele? Folk får gå i seg selv. Orker ikke å spore av fyllekjøringsdebatten. Du kan spørre deg selv følgende spørsmål: Vil du være dømt drapsmann eller dømt tyv?
|
|
|
07/05/2014 09:08
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Dette er ikke en duste avgjørelse som feks å løpe naken rundt, være utro eller drite seg ut på annen måte i fylla. Alle som har førerkort vet at det er livsfarlig og forbudt å kjøre i påvirket tilstand. Det er heller ikke sånn at når man er full så glemmer man dette.
Hvordan har du dekning for å skrive noe slikt som dette? Jeg har egen erfaring som tilsier noe helt annet enn det du skriver her (mtp at man kan bli så full at man rett og slett ikke husker noe som helst) Heldige meg har aldri gjort andre enn meg selv noe dumt i en slik tilstand. Jeg lyver altså, og dette kan du i såfall dokumentere? Vil tro det heller handler om evnen til å ta en kalkulert risiko. Tipper og på at risikovurderingen som ble tatt kun handlet om muligheten for å bli tatt. Altså selvsentrert og ikke vedr. 3. manns part.
Har du noe som helst belegg for å tro dette, utover å synse? Selv om jeg sikkert kaster en brannfakkel nå. Det er faktisk like ille at PN kjører i fylla som at en narkoman som er påvirket dom bare av det setter seg i en bil og dundrer av gårde. Synes det er manglende dømmekraft å akseptere fyllekjøring på noen som helst måte. Man kan ikke se gjennom fingrene selv om PN er en kul kar som kan gå på ski.
Noen som har støttet PN sin fyllekjøring eller ment det er bedre enn andres kjøring i påvirket tilstand? Min siste kommentar i en oppbrukt tråd er som følger. Jakob Lund har gitt et råd via en artikkel i dag. Dette er det mest fornuftige jeg har lest av alt i saken hittil. Om noen rundt Petter leser dette så håper jeg de følger dette rådet. Spørsmålet var: - Hvordan kan Northug vinne tilbake hele Norge? - Hvis han drar rundt med Trygg Trafikk og forteller hvor dumt det er å kjøre i fylla- og i tillegg vinner, så har han gjort det, mener Jacob Lund. Kilde: http://www.vg.no/sport/langrenn/petter-northug/norge-tror-paa-northug/a/10139916/PS. Petter er jo en kul kar, men han har lagt seg flat, kommer til å ta sin straff. Jeg har full tiltro til at vårt rettsvesen vil idømme en rettferdig straff på lik linje/vilkår med andre som dømmes i Trøndelag. Skal han straffes mer utover dette? Ikke i mine øyne. For jeg er rimelig sikker på at avtaler osv vil bli justert etter dette, så på linje med oss som evt. måtte kjempe hardt for å beholder jobber, så må nok Petter og hans hjelpere nå jobbe ræva av seg for å rette opp inntrykket. Der kom Lund sin kommentar inn i bildet. Håper de gjør noe slikt, så viser de at angeren er reell og at dumskapen var nettopp dette. Dumskap og engangstillfelle.
Redigert av Lurifax; 07/05/2014 09:23.
|
|
|
[Re: Lurifax]
07/05/2014 09:27
|
peterpan
Avhengig
|
Avhengig
Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også Dagens
|
|
|
[Re: peterpan]
07/05/2014 09:29
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Tja, forbilde greia sier jo så, men samtidig kan det være første gang han er sørpe full også Dagens Antar du har festet sammen med han, rykter er rykter i min bok.
|
|
|
07/05/2014 10:16
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Dette er ikke en duste avgjørelse som feks å løpe naken rundt, være utro eller drite seg ut på annen måte i fylla. Alle som har førerkort vet at det er livsfarlig og forbudt å kjøre i påvirket tilstand. Det er heller ikke sånn at når man er full så glemmer man dette. Vil tro det heller handler om evnen til å ta en kalkulert risiko. Tipper og på at risikovurderingen som ble tatt kun handlet om muligheten for å bli tatt. Altså selvsentrert og ikke vedr. 3. manns part.
Jeg tror til en viss grad at grunnen til at ikke fler kjører i fylla er en kalkulert risiko. Hvis fyllekjøring bare ble straffet med 500kr i bot, så hadde langt fler fyllekjørt.
|
|
|
|
|