Jeg har ikke prøvd akkurat denne, men den er sikkert veldig bra, slik Canyons sykler ofte er. Imidlertid er gjerne Canyons rittorienterte sykler ofte veldig aggressive og utstrakte, og med lav og bratt front. Det er ikke alltid denne følelsen kommer tydelig fram selv om man sammenligner vinkler og mål aldri så mye på papiret.
Er canyon ofte utstrakte? Altså bra for oss med lang overkropp? Det er vel motsatt av det jeg har hørt om canyons stisykler, med blir veldig glad hvis det stemmer :-)
70 grader styrevinkel og topprør på 585 i medium og 606mm i large.
74 grader setevinkel, flytter kanskje vekten litt fram, men dette er langt i fra radikale mål. Med ett svingpunkt ved kranken beveger bakhjulet seg framover og litt brattere setevinkel er normalt.
450mm kjedestag er ikke veldig kort, men ikke veldig langt heller.
Ganske straight opplegg dette?
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
"74 grader setevinkel, flytter kanskje vekten litt fram"
Jeg har egentlig aldri skjønt dette. Det er jo hvordan man velger å plassere setet forhold til kranken (og styret) som vil avgjøre dette, ikke hvordan vinkelen på seterøret er?
"74 grader setevinkel, flytter kanskje vekten litt fram"
Jeg har egentlig aldri skjønt dette. Det er jo hvordan man velger å plassere setet forhold til kranken (og styret) som vil avgjøre dette, ikke hvordan vinkelen på seterøret er?
Enig. Brattere seterør flytter sykkelens massesenter noen små mm lengre fram, men med rytter på setet (justert ref krank) vil vel dette være ytterst marginalt?
Ellers er stack/reach:
Stack 582, 594, 604, 616
Reach 393, 415, 433, 455
Det er rittpreget stack til 29" å være, og ellers normale størrelser lengdemessig.
Med en Head Tube angel på 70, length 115 og 6 grader stem så er vel ikke dette den mest agresive fronten? Mener selv dette er en "normal" rittpreget 29" FS.
70 grader styrevinkel og topprør på 585 i medium og 606mm i large.
74 grader setevinkel, 450mm kjedestag er ikke veldig kort, men ikke veldig langt heller.
Ganske straight opplegg dette?
Ja, men som sagt:
Sitat: meg sjøl
Det er ikke alltid denne følelsen kommer tydelig fram selv om man sammenligner vinkler og mål aldri så mye på papiret.
Jeg regner med at Canyons rittsykler har forandra seg noe de seinere åra, da disse tyskerne så definitivt følger med i timen. Men den superhissige opplevelsen var gjennomgående på flere av Canyons rittsykler for noen år siden, i alle fall. Jeg er personlig begeistra for hva Canyon får til. Generelt lave priser, super finish og flotte detaljer er tunge plusser. Men å prøve en Canyon før man bestiller, er en annen sak. Og det er en minus ved nettsykkelbutikker som dette...
Jeg er 182, sitter på 77 og kjøpte L. Måtte sette på 1cm lengre stem før jeg følte jeg satt ok. M hadde blitt alt for liten for meg. Jeg vet ikke hvor mye denne veier nå.
Bestilte for ett par dager siden, men vært litt urolig siden jeg ikke har sett noen tester, kurrant at den da blir testvinner i dagens terrengsykkel! ;D men igjen litt urolig over det som skrives om størrelser både av FredrikL og terrengsykkel(har bestilt M), er 178 og satt perfekt på nerve AL 29 i M.
Håper jeg slipper å sende den inn igjen, vi får se, forhåpentligvis i løpet av neste uke
Er en stund siden men så en tråd på mtbr der mendoncyclsmith mente at det gikk ann å øke fra 90 til 110mm vandring ved å kappe/bytte en plastdel. Da økte man også AC til rundt 500, som stemmer ganske bra med A/c som Canyon mener lux'en skal ha.
Det tror jeg kunne blitt ganske fett, men litt usikker på hvordan demperen oppfører seg etterpå...
Forresten noen som har erfaring når det gjelder reklamsjon og slikt hvis det skjer noe med en sykkel kjøpt fra canyon ? hvordan handterer de rammebrudd f.eks. ?
Forresten noen som har erfaring når det gjelder reklamsjon og slikt hvis det skjer noe med en sykkel kjøpt fra canyon ? hvordan handterer de rammebrudd f.eks. ?