Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
|
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd?
[Re: VegardSkedsmo]
05/05/2014 17:05
|
Jokis
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
[Re: sveinaa]
05/05/2014 17:17
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Men en ting som slår meg. Burde ikke han startet oppkjøringen til neste sesong i disse dager?
Det som slår meg er at Petter burde få bestemme sjøl.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: Loki]
05/05/2014 17:25
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Men en ting som slår meg. Burde ikke han startet oppkjøringen til neste sesong i disse dager?
Det som slår meg er at Petter burde få bestemme sjøl. Selvfølgelig. Men om han ikke får tatt igjen litt trening så blir det nok tøft for ham til vinteren. Kan jo hende det "søte liv" frister mer enn blodsmak og slit og. Ble sikkert ikke mye fest og moro i ungdommen!
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
05/05/2014 17:30
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men en ting som slår meg. Burde ikke han startet oppkjøringen til neste sesong i disse dager? Passer ikke helt med fest og alkohol det. Kan hende han skulle starte idag, og dette var siste helga med fest for i år.
|
|
|
[Re: -Jan]
05/05/2014 17:32
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Men en ting som slår meg. Burde ikke han startet oppkjøringen til neste sesong i disse dager? Passer ikke helt med fest og alkohol det. Kan hende han skulle starte idag, og dette var siste helga med fest for i år. Kanskje
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
05/05/2014 18:14
|
Tor Arne
Besatt
|
Besatt
Jeg er glad jeg ikke er kjendis når jeg driter meg ut.
|
|
|
05/05/2014 19:06
|
Goldrush
Ringrev
|
Ringrev
Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
|
|
|
05/05/2014 19:27
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Er ikke helt sikkert Petter tenkte så veldig klart hvis ryktene om han promille har et snev av sannhet i seg.
Forøvrig rimelig stort paradoks at utrolig mange hiver seg på og rakker ned på han når utrolig mange synes han er usmakelig når han gjør dette mot andre. Folk sitter i glasshus hele tiden, de ser det bare ikke på grunn av herlighets-speilet
Han reiste på fest, drakk, drakk for mye, dreit seg ut og må betale for dette på lik linje med andre. Trolig har ikke folk i Petter sin situasjon mer dømmekraft enn oss andre når de er fulle.
Får håpe han har ryggrad til å tåle alt dette, medie-press er vel kanskje årsaken til at han er der han er i dag, får håpe han ikke gjør noe dumt og bikker helt under.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
05/05/2014 19:35
|
GeirK
More than words
|
More than words
Forøvrig rimelig stort paradoks at utrolig mange hiver seg på og rakker ned på han når utrolig mange synes han er usmakelig når han gjør dette mot andre. Folk sitter i glasshus hele tiden, de ser det bare ikke på grunn av herlighets-speilet
Han reiste på fest, drakk, drakk for mye, dreit seg ut og må betale for dette på lik linje med andre. Trolig har ikke folk i Petter sin situasjon mer dømmekraft enn oss andre når de er fulle.
"Glasshus"-kommentaren din forstår jeg slik at du vet at de som kritiserer ham har for vane å drikke så mye at de mister dømmekraften til de grader? Dette blir analogt til lavpannene som mener at jeg som syklist ikke har rett til å belære bilister om trafikklregler siden syklister bryter så mange trafikkregler hele tiden. Ikke nok med det, dersom man drikker så mye at man er tilbøyelig til å miste hemningene til de grader at man kjører bil i fylla, må man slutte å drikke. Selvpåført rus er ingen formildende omstendighet!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
05/05/2014 19:35
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Fint intervju på TV2.no det. Men hva annet skulle han gjort? Kan liksom ikke ta en svenskevits heller....
Dette er Northugs veiskille karrieremessig, i forhold til om det blir skikarriere noen år til, eller hva som helst annen karriere. Godt å se at han skjønner at dette er toppen av faenskap.
(Altså, å dra inn Pål Arne Fagernes er ikke ålreit! For han gikk det så mye verre, på alle måter)
|
|
|
[Re: GeirK]
05/05/2014 19:36
|
GeirK
More than words
|
More than words
Han trenger hjelp, og har vel trengt det lenge. Hans "ego" har nok stått i veien for dette en god stund allerede, men likefullt trenger han hjelp.
Hvordan vet du dette? Hadde du noe svar her?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
05/05/2014 19:40
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tenker på Tone og babyen jeg, her har hun stått på å laga en unge, men så drukner det i saker om en idiot som har kjørt i fylla..
|
|
|
05/05/2014 19:50
|
OSM
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sterk, utholdende, glad i fart, liker spenning og tar en øl...
Gi mannen en terrengsykkel for svingende - langleifski er bare drita kjedelig!
|
|
|
05/05/2014 19:51
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Forøvrig rimelig stort paradoks at utrolig mange hiver seg på og rakker ned på han Kor finn du disse "utrolig mange" hen, og på kva måte rakkar dei ned på han? Det var ein idiotisk handling, skal ikkje folk få lov til å seie det? Han seier jo det sjølv ... Trolig har ikke folk i Petter sin situasjon mer dømmekraft enn oss andre når de er fulle. Vel, da bør det i så fall bli påbod med alkolås i alle bilar.
|
|
|
[Re: -Jan]
05/05/2014 19:55
|
GeirK
More than words
|
More than words
Forøvrig rimelig stort paradoks at utrolig mange hiver seg på og rakker ned på han Kor finn du disse "utrolig mange" hen, og på kva måte rakkar dei ned på han? Det var ein idiotisk handling, skal ikkje folk få lov til å seie det? Han seier jo det sjølv ... Han mener ikke nødvendigvis her inne på forumet, selv om han har har en historie som tilsvarende "drama queen" ved tidligere anledninger.
|
|
|
[Re: Kriss]
05/05/2014 19:56
|
Bananagent
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tenker på Tone og babyen jeg, her har hun stått på å laga en unge, men så drukner det i saker om en idiot som har kjørt i fylla.. Rett og slett dårlig planlegging av Tone. Blir nok en del tynnere med eksklusive VG- og Se&Hør-intervju-penger der nå. Uten å ta noe særlig standpunkt til hele saken, så er det helt utrolig hvordan de største mediehusene har klart å melke den hendelsen her. VG og DB har vel strengt laget en månedsverdt av artikler på 24-timer.
|
|
|
05/05/2014 19:56
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
"Glasshus"-kommentaren din forstår jeg slik at du vet at de som kritiserer ham har for vane å drikke så mye at de mister dømmekraften til de grader? Dette blir analogt til lavpannene som mener at jeg som syklist ikke har rett til å belære bilister om trafikklregler siden syklister bryter så mange trafikkregler hele tiden. Ikke nok med det, dersom man drikker så mye at man er tilbøyelig til å miste hemningene til de grader at man kjører bil i fylla, må man slutte å drikke. Selvpåført rus er ingen formildende omstendighet! Nei, var ikke slik jeg mente glasshus kommentaren. Petter har dummet seg kraftig ut -i fylla, han skal og må ta sin straff på lik linje med andre. Dog er det drøyt mange som skal dømme han litt ekstra siden han er "Petter". Dette virker å være litt samme type folk som "hater" Petter når han er kocky på TV. De mener han er usmakelig og at han bør holde seg for god til å hovere over andre -her kommer Glasshuset inn. Jeg for min del synes det er et Paradoks at folk mener Petter må tone seg ned, oppføre seg bedre, for så å være de samme menneskene som skal "ta han" så til de grader når sjansen byr seg. Sånt minner om glasshus. Bedre enn dette får jeg nok ikke forklart det. Blir litt dobbeltmoral over det hele. Har akkurat samme oppfatning som deg, han skal og må sone dom for fyllekjøring på like linje med andre som kjører i påvirket tilstand. Jeg mener dette er straff nok, også for Petter.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Kriss]
05/05/2014 19:58
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Tenker på Tone og babyen jeg, her har hun stått på å laga en unge, men så drukner det i saker om en idiot som har kjørt i fylla.. Hahahahaha! Endelig fikk noen bragt Billie på banen. Kalt opp etter mora? (badam-pisj...).
|
|
|
05/05/2014 20:01
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Han trenger hjelp, og har vel trengt det lenge. Hans "ego" har nok stått i veien for dette en god stund allerede, men likefullt trenger han hjelp.
Hvordan vet du dette? Hadde du noe svar her? Vært ute å syklet, nei jeg vet ikke dette. Glemte i farta å skrive at det er min mening.
|
|
|
05/05/2014 20:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei, var ikke slik jeg mente glasshus kommentaren. Petter har dummet seg kraftig ut -i fylla, han skal og må ta sin straff på lik linje med andre. Dog er det drøyt mange som skal dømme han litt ekstra siden han er "Petter". Dette virker å være litt samme type folk som "hater" Petter når han er kocky på TV. De mener han er usmakelig og at han bør holde seg for god til å hovere over andre -her kommer Glasshuset inn. Jeg for min del synes det er et Paradoks at folk mener Petter må tone seg ned, oppføre seg bedre, for så å være de samme menneskene som skal "ta han" så til de grader når sjansen byr seg. Sånt minner om glasshus. Bedre enn dette får jeg nok ikke forklart det. Blir litt dobbeltmoral over det hele.
Har akkurat samme oppfatning som deg, han skal og må sone dom for fyllekjøring på like linje med andre som kjører i påvirket tilstand. Jeg mener dette er straff nok, også for Petter.
Grei oppklaring.
|
|
|
05/05/2014 20:02
|
GeirK
More than words
|
More than words
Glemte i farta å skrive at det er min mening.
Helt i orden. Da bør du ikke presentere det som et fakta. "Jeg tror" eller "jeg lurer på om" er greie måter å starte meningsytringer på.
|
|
|
05/05/2014 20:09
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Glemte i farta å skrive at det er min mening.
Helt i orden. Da bør du ikke presentere det som et fakta. "Jeg tror" eller "jeg lurer på om" er greie måter å starte meningsytringer på. Dårlig tid, må ut å sykle.... også blir det så lite drama om man skal være korrekt hele tiden 
|
|
|
[Re: OSM]
05/05/2014 20:24
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Sterk, utholdende, glad i fart, liker spenning og tar en øl...
Gi mannen en terrengsykkel for svingende - langleifski er bare drita kjedelig! Indeed. Fins det noe mer gørrkjedelig enn rulleski?
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: Loki]
05/05/2014 20:27
|
JayTe
Ringrev
|
Ringrev
Fins det noe mer gørrkjedelig enn rulleski?
Jepp, å sykle landevei!
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
|
|
|
05/05/2014 20:29
|
Dan
More than words
|
More than words
Ikke nok med det, dersom man drikker så mye at man er tilbøyelig til å miste hemningene til de grader at man kjører bil i fylla, må man slutte å drikke. Selvpåført rus er ingen formildende omstendighet! Det er et viktig poeng. Hvis man kjører i fylla fordi man ikke klarer å skjønne at det er en dårlig idé så må man slutte å drikke annet i kontrollerte former (dvs med mange nok folk rundt en som tar ansvar for en). Det holder jo ikke å tenke at "dette var så dumt at det skal jeg la være å gjøre neste gang jeg blir så dritings at jeg ikke aner hva jeg driver med".
|
|
|
[Re: JayTe]
05/05/2014 20:49
|
olechr
More than words
|
More than words
Fins det noe mer gørrkjedelig enn rulleski?
Jepp, å sykle landevei! Helt enig. Syntes rulleski er ganske morsom form for trening jeg. Bedre en løping og landevei.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
05/05/2014 20:50
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Man kan mene hva man vil om Petter, men søren heller, det er rimelig knallhardt å stille til TV intervju dagen etter!
|
|
|
[Re: Dan]
05/05/2014 21:54
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Det er et viktig poeng. Hvis man kjører i fylla fordi man ikke klarer å skjønne at det er en dårlig idé så må man slutte å drikke annet i kontrollerte former (dvs med mange nok folk rundt en som tar ansvar for en). Det holder jo ikke å tenke at "dette var så dumt at det skal jeg la være å gjøre neste gang jeg blir så dritings at jeg ikke aner hva jeg driver med".
Det kan jo være en mulighet for at han rett og slett ikke har vært såpass full tidligere. Hvis så skulle være tilfelle så ble hans lærekurve rundt fyll rimelig brutal.
|
|
|
[Re: trondmm]
05/05/2014 22:07
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Såpass ja. Apropos kommentarer fra folk i det politiske miljøet så syns jeg noen burde intervjue Eli Hagen om saken Da er turen kort til å intervjue andre norske kjendiser som har kjørt i fylla. Anne Cath, politiker, eller en foppalsparker som rægger rundt i fylla så er det lissom greit, men når det er en storkjefta trønder som har gjort mer for skisporten enn noen andre noen sinne, så er skadefryden stor... Mannen trenger hjelp, og gi han den hjelpen han trenger hvis han vil ta den imot sier nå jeg, og stå frem i intervju i dag var tøft gjort. Handlingen var selvsagt helt idiotisk, men det er vel alle inneforstått med inkl Northug.
|
|
|
[Re: HNK]
06/05/2014 05:57
|
olechr
More than words
|
More than words
Man kan mene hva man vil om Petter, men søren heller, det er rimelig knallhardt å stille til TV intervju dagen etter! Det kan du si. Men når det står om millioner så trur jeg en hvilken som helst idiot hadde gjort det om det er tøfft eller ei.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
|
|