Jeg vet at sykkelen står feil vei, men når man er så sliten som jeg var der, så bryr jeg meg ikke. Fintur var det i hvert fall. Og det er det råeste jeg har hatt mellom beina noen gang.
Jeg vet at sykkelen står feil vei, men når man er så sliten som jeg var der, så bryr jeg meg ikke. Fintur var det i hvert fall. Og det er det råeste jeg har hatt mellom beina noen gang.
@ anonymous: Fin sykkel, men hva er det du har i den digre taska under setet, egentlig?
Kombicamp... Når man tusler rundt i Nord-Norge, så kan man bli overrasket av snøskred, steinskred og annet fra naturens side, så da må man bare slå opp campingen og vente på hjelp. Den inneholder spade, 8-mannstelt, stormkjøkken og 3 ukers forråd av tørrmat, samt en bremsefallskjerm fra den tiden man kjørte dragracing....
Neida det er bare Co2 pumpe, slange, dekkspaker, bilnøkler og 3 uxbrakonøkkler.
Ellers er jeg meget skuffet over investeringen av Di2. Sykler ingenting raskere enn i fjor med 105 gruppe....
Ellers så må jeg bemerke at den BMC'1 rett under, er snaisen...
Det er en Biltemasadel. Eneste som ræva godkjenner, men skal prøve flere senere til sommeren. Når man sykler, så ser ingen sadelen... Vel her jeg sykler er det nesten ikke folk langs veiene....
Veske, eller walkingarderobe? Den der var schwæææær
Den får akkurat plass til det aller nødvendigste. Å kjøpe ei veske som er mindre enn det man har behov for, da kan man heller la være å bruke veske.
Her er veska, så får de som vil bruke den til skrekk og advarsel, men å legge igjen Co2 pumpe, slange, dekkspaker eller bilnøkkler vil medføre at man ser ut som en dust, om man får behov for de tingene. Da tar man heller å ser litt toskete ut med veska.
Det eneste jeg frykter fra stilmafiaen, er at de bryter seg inn hos meg ei natt jeg sover, å stjeler blomsten min....
Mulig bildet lyver litt, men det utstyret der får jeg nå med meg i ei mindre ei og.
Men nå i det siste har jeg muligens begått grov forbrytelse, og sykler med pumpe festet på ramma , og har kun med meg resten av stæsjet i baklomma. Mye pga at jeg synes den Hank Sport-brandede Scicon-veska jeg kjøpte på impuls ikke er noe særlig pen å se på der jeg farter stipolitisk avgårde i hjelm med skygge.
Nå må vi jo ikke la dette bli en diskusjon om størrelsen på sadeltasker, eller - jo det må vi.
I den mikroskopiske taska jeg sleper med meg har jeg en slange, verktøy med kjedekutter, strips, girøre og kjedeledd. Pumpa har jeg i lomma sammen med mat, mobil, nøkler og bankkort. Må noe klær av underveis er det plass i lommene til det også. Bedre at det buler ut på ryggen enn under stumpen.
Jeg har slange, dekkspak, multiverktøy, ekstra lapper, co2 pumpe og liten lezyne pumpe på ryggen.. + bilnøkler, og mobil.. Er allergisk mot sadeltaske, men MortenML sin ser jo grei ut, hvilken modell er der? Å hvorfor har du med strips?
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Lezyne Micro Caddy S/M. Fjernet festeanordningen og festet den opp ned, bak fram til setet med en gammel lærpedalreim fra Brooks. Lekkert.
Som de treffende sier på Lezynes side: "Not everyone needs to take several rounds of sandwiches, a phone, a camera, a waterproof, a spare gear cable, three tubes, patches, a lucky Gonk and all the other saddlebag detritus that some deem necessary on a ride all stuffed into a saddlepack that would trouble a budget airlines baggage allowance. Others like to travel fast and light,...the Lezyne Micro Caddy (Small) is for those people."
Strips? Kjekt å ha. Hadde et uhell langt til skogs for mange år siden som kunne vært fikset med et par strips. Etter det har jeg alltid hatt med strips. Overtro, tvangstanke... - kall det hva du vil
Knallbra artikkel Alpers. Liker bygge-/oppgraderingsprosjekter og praktiske sykkeltester i kombinasjon. Det er mer typisk hverdagsrelevant, enn å lese bare om nye drømmesykler, som man kanskje er heldig og skal handle hvert 7. - 8. år eller noe.