HA-Karusellen 2014
|
Re: HA-Karusellen 2014
[Re: ]
03/05/2014 19:22
|
WizVaz
Entusiast
|
Entusiast
Jodda, jeg fikk meg en luftetur over den mølja som du flakset ut av. Det ble en skikkelig flyvetur med skrubbsår her og der og en rimelig øm hofte.
Men jeg fikk samlet meg og fortsatt, så jeg var på det tidspunktet sist i rittet, så det var litt artig å føle seg supermann en halvtimes tid.
I mål oppdaget jeg jo at hjelmen var helt knust i bakhuet, det var bare å plukke ut isoporbiter.
Når jeg stakk bort til røde kors for å få renset skrubbsår var det ikke en kjeft igjen der. Alle var ut på oppdrag og de var ikke flere ambulanser igjen heller. Makan til opplegg.
Jeg var tilskuer i siste småknotete utforkjøringa rett før man dreier høyre ut på asfalten til mål dette året. Et stygt fall der med lammelser, og påfølgende rehab på Sunnaas var nok grunnen til at Røde Kors-mannskapet ikke prioriterte å rense skrubbsårene til en som hadde vært Supermann minutter før målgang. Det ble nesten en time med stabilisering, undersøkelser og bårebæring ned til "ekte" sykebilen hentet han. For øvrig artig beskrivelse med spisset penn, men den forteller like mye om medsyklister som arrangør etter min mening.
|
|
|
03/05/2014 21:23
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Så til punktet med elitepulje eller ikke. Hvis det virkelig er så enkelt og lite ressurskrevende som ØisteinL sier: Hva er da grunnen til at så mange ikke benytter seg av muligheten? Og hvorfor leverer forbundet en så lite attraktiv og konfliktskapende løsning?
Det må jo ligge noe mer bak når arrangører ikke vil benytte seg av muligheten til å få med toppryttere?
Jeg *tror* at det for de fleste arrangørers vedkommende kommer av tankeløshet/uvitenhet om regelverket. Herover oppretter arrangørene eliteklasse i turrittene mer og mer, og flere av dem etter å ha blitt hvisket noen ord i øret. Vi arrangerte Helgøyatråkket med eliteklasse i dag, med lokale kommissærer som ikke belaster rittbudsjettet noe særlig, og merarbeidet sammenlignet med en ren turrittutgave av rittet er minimalt.
|
|
|
04/05/2014 04:39
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hmm, da er det litt vanskelig å fortså. Jeg tipper vel kanskje HA-karusellarrangørene har et litt anstrengt forholdt til forbundet fra før pga. uavklart lisenshåndtering. De har kanskje ikke har spes lyst på besøk av en lokal paragrafrytter :-) Siden de primært driver med ski og orientering - kanskje de rett og slett ikke har noe forhold til sykkelsporten og NCF?
|
|
|
04/05/2014 05:38
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg tipper også UCI hadde blitt rimelig forbanna på den lille norske twiste'en, om noen hadde tatt opp saken.
Det er vel UCI som kom med de strengere reglene i fjor. Dette i forbindelse med turritt/Enduro. Så UCI hadde blitt sure, men det er fordi fortsatt UCI ryttere kjører turritt i norge. ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Oystein L]
04/05/2014 08:36
|
wirre
Avhengig
|
Avhengig
Hmm, da er det litt vanskelig å fortså. Jeg tipper vel kanskje HA-karusellarrangørene har et litt anstrengt forholdt til forbundet fra før pga. uavklart lisenshåndtering. De har kanskje ikke har spes lyst på besøk av en lokal paragrafrytter :-) Siden de primært driver med ski og orientering - kanskje de rett og slett ikke har noe forhold til sykkelsporten og NCF? Nå har vel aldri meningen med dette rittet vært at det skal komme folk fra fjærn og nær.. det er jo en "lokal" sykkel karusell, som grunnet datoen det avvikles på har tatt litt av.. Det er jo nesten umulig å finne informasjon om rittet på nettet. Så at avviklingen av rittet er litt "amatør" preget, er vel egentlig bare å forvente.. Det å la folk selv seede seg er også utenfor all fornuft.. "alle" er jo kvalifisert for pulje 1...
Feit og i dårlig form..
|
|
|
[Re: wirre]
04/05/2014 14:03
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Det å la folk selv seede seg er også utenfor all fornuft.. "alle" er jo kvalifisert for pulje 1...
Ja, men jeg forstår virkelig ikke at folk gjør sånt, for min del pleier jeg å stille meg rimelig langt bak, likefullt så sykler jeg forbi en enorm mengde med syklister når vi har syklet sånn 15-20 km, pleier å sykle på sånn rundt 1:20-1:25 tid. Folk overvurderer seg selv noe så inn i hampen virker det som. Jeg har intet å gjøre sammen med de beste, da stiller jeg meg heller ikke opp sammen med de. Er mer enn et par stk som burde gå litt i seg selv og ta en liten opptelling av egne ambisjoner kontra hva de faktisk er gode for. Arrangørene får ikke gjort noe med Cowboyer - dessverre. Og de er det utrolig mange av.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: erio]
04/05/2014 14:19
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det store problemer med denne karusellen er innslaget av forballspillere, lagrennsløpere og o-folk som har god kondisjon, men som ikke aner hvordan de skal oppføre seg i et sykkelfelt. De er godt nok trent til å henge med langt framme, men er livsfarlige da de forflytter seg i feltet på en uforutsigbar og farlig måte.
|
|
|
[Re: Lurifax]
04/05/2014 14:20
|
wirre
Avhengig
|
Avhengig
Det å la folk selv seede seg er også utenfor all fornuft.. "alle" er jo kvalifisert for pulje 1...
Ja, men jeg forstår virkelig ikke at folk gjør sånt, for min del pleier jeg å stille meg rimelig langt bak, likefullt så sykler jeg forbi en enorm mengde med syklister når vi har syklet sånn 15-20 km, pleier å sykle på sånn rundt 1:20-1:25 tid. Folk overvurderer seg selv noe så inn i hampen virker det som. Jeg har intet å gjøre sammen med de beste, da stiller jeg meg heller ikke opp sammen med de. Er mer enn et par stk som burde gå litt i seg selv og ta en liten opptelling av egne ambisjoner kontra hva de faktisk er gode for. Arrangørene får ikke gjort noe med Cowboyer - dessverre. Og de er det utrolig mange av. Husker godt første gang jeg var med på Hedmarksvidda rundt.. Meldte meg på i rett pulje, i håp om å få noen å sykkle sammen med.. Det var jo bare dumt, for jeg vet ikke hvor mange jeg sykklet fra, som hadde startet i pulja før meg.. Etter dette mista jeg helt troa på selvseeding.. Sjekket opp i ett annet ritt der det var krav om en viss sluttid for å sette seg i pulje 1.. tror noe sånt som 6-70% ikke klarte det.. Problemet er at de henger med på de første slettene, og pososjoner seg laaaang frem, for så å være 100% i vegen når man møter første bakke...
Feit og i dårlig form..
|
|
|
04/05/2014 15:56
|
JMGJMG
Entusiast
|
Entusiast
Hmm, da er det litt vanskelig å fortså. Jeg tipper vel kanskje HA-karusellarrangørene har et litt anstrengt forholdt til forbundet fra før pga. uavklart lisenshåndtering. De har kanskje ikke har spes lyst på besøk av en lokal paragrafrytter :-) Siden de primært driver med ski og orientering - kanskje de rett og slett ikke har noe forhold til sykkelsporten og NCF? Nå har vel aldri meningen med dette rittet vært at det skal komme folk fra fjærn og nær.. det er jo en "lokal" sykkel karusell, som grunnet datoen det avvikles på har tatt litt av.. Det er jo nesten umulig å finne informasjon om rittet på nettet. Så at avviklingen av rittet er litt "amatør" preget, er vel egentlig bare å forvente.. Det å la folk selv seede seg er også utenfor all fornuft.. "alle" er jo kvalifisert for pulje 1... Hva er det du savner? http://haldensk.no/arrangement/ha-karusellen
|
|
|
[Re: JMGJMG]
04/05/2014 22:53
|
wirre
Avhengig
|
Avhengig
Hmm, da er det litt vanskelig å fortså. Jeg tipper vel kanskje HA-karusellarrangørene har et litt anstrengt forholdt til forbundet fra før pga. uavklart lisenshåndtering. De har kanskje ikke har spes lyst på besøk av en lokal paragrafrytter :-) Siden de primært driver med ski og orientering - kanskje de rett og slett ikke har noe forhold til sykkelsporten og NCF? Nå har vel aldri meningen med dette rittet vært at det skal komme folk fra fjærn og nær.. det er jo en "lokal" sykkel karusell, som grunnet datoen det avvikles på har tatt litt av.. Det er jo nesten umulig å finne informasjon om rittet på nettet. Så at avviklingen av rittet er litt "amatør" preget, er vel egentlig bare å forvente.. Det å la folk selv seede seg er også utenfor all fornuft.. "alle" er jo kvalifisert for pulje 1... Hva er det du savner? http://haldensk.no/arrangement/ha-karusellen Man finner den hvis man VET hva man er ute etter...
Feit og i dårlig form..
|
|
|
05/05/2014 06:53
|
JMGJMG
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
[Re: erio]
10/05/2014 20:11
|
larscjojh
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
[Re: larscjojh]
12/05/2014 12:50
|
eggbeater
Fersking
|
Fersking
Kjipt å havne som uregistrert på resultatlistene i Ormtjernrittet, men jeg ha jo et start nr. som har riktig tid. Stoler ikke noe mer på denne manuelle tid taknings metoden etter denne opplevelsen. Dem jobber med saken...puh
|
|
|
|
|