Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Specialized concept-store i Oslo?

Re: Specialized concept-store i Oslo? [Re: altitude] #1785122 11/05/2014 10:41
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: altitude
Det er en uting når varer ikke er priset. Dessuten på kanten i forhold til lovgivningen.

Og veldig norsk. Selv nekter jeg å kjøpe ting i matbutikken som ikke er prismerket. Jeg synes det er en sløvhet fra butikkeier som gjerne kan straffes. Jeg skjønner ikke heller hvorfor det ikke er prismerket. Ikke plass til flere prislapper på hyllekanten? Ikke rukket å sette ut pris på ny vare ennå? Ikke lyst å fortelle hvor dyrt det er og håpe at kunden er for sjenert til å ombestemme seg når strekkoden blir lest i kassen?

Re: Specialized concept-store i Oslo? [Re: Bjørn B] #1785126 11/05/2014 10:48
D
dagbekk Offline
Entusiast
Entusiast
D
Kan ikke butikken få komme igang før folk går ned i skyttergravene og fyrer løs klag og syt. Setter pris på at noen tør og satse med butikk...mangfold heter det

Re: Specialized concept-store i Oslo? [Re: Bjørn B] #1785351 11/05/2014 17:55
L
lars87 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Butikker som ikke priser varene er vel som regel langt dyrere enn butikker som priser varene. Som det sies over her, de vil prate med deg om varen når du spør om pris, og sette deg i en situasjon hvor du føler deg kjip om du synes det er for dyrt. Noe det jo er. Var for eksempel rundt og kikket på sykkelseter for litt siden, både Specialized (Torshov) og Selle Italia (Spinn). De skulle ha mellom 2 og 3 ganger prisen på Wiggle. Ingen av setene var merket med pris, selvfølgelig, for prisen skulle man jo ikke få vite før man var overbevist om komforten og stod i kassa.

Re: Specialized concept-store i Oslo? [Re: lars87] #1785440 11/05/2014 19:22
Anders Offline
Besatt
Besatt
Var der på åpningen, og må si meg enig i at det virka som at de har skrapa sammen et bra utgangspunkt med fine lokaler med god plass, gunstig plassering for å suge ut penger fra mellomledere med mer penger enn vett som vil sørge for at sjappa kan opprettholdes, og veldig hyggelig med reservert plass for størrelsesanalyse, damestæsjavdeling og plenty med commutere. Ikke bare landeveissykler til 60.000 slik man muligens forventet fra en butikk med en slik beliggenhet.

Det som nevnes om pris er derimot noe det virket som at var et planlagt trekk. Det er muligens ikke fullstendig gjennomtenkt, men alle ansatte går rundt med strekkodelesere, og sjekker priser på alt som står fremme ved behov. Problemet er at kundene altså må spørre. For hver eneste vare de kan finne på å ville vite mer om. Og siden spekteret deres er ekstremt tettpakka med modeller kommer det til å bli MYE spørsmål om priser.

Det kan se ut som at den teknologiske løsningen med å kunne få opp priser på de bærbare konsollene virket så kul for eierne at de glemte at det kan hende andre enn de som jobber der vil ha lyst på den samme informasjonen uten å måtte mase på folk om det.
Jeg misliker å snakke med betjeningen i butikker (generelt, i denne sjappa er det jo hyggelig, men det er en annen sak) , og spesielt om ting jeg lett kunne ha fiksa selv.

Om det er meningen å ikke miste hightech-følelsen kan de jo sette på elektroniske prislapper i utstillingen sin, slik mange matbutikker har gjort (etter modell fra de store svenske matbutikkene), slik at priser oppdaterer seg automagisk uten at en stakkar må gå rundt og fysisk bytte prislapper på alt hele tiden.
Noe kommer nok til å måtte skje her ihvertfall. For det er usannsynlig at de ikke går lei av å svare på prisspørsmål.
Og like usannsynlig at kundene faktisk synes det er greit å måtte spørre om alt.

Anders
Re: Specialized concept-store i Oslo? [Re: ] #1785542 11/05/2014 21:07
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Var innom en snartur på fredag og ble vitne til deler av samtale mellom en ansatt og en potensiell kunde (Mann i midten av 40 åra):
Kunde: Har dere bare sånne skikkelig dyre sykler her?
Ansatt: Nei vi har sykler i de fleste prisklasser
Kunde: Den der er fin (Peker på en Tarmac som jeg tror er i 25-30k klassen), men er det mulig å få bremser oppe på styret i tillegg til dem nede i bøyen?
Ansatt: Eeeeh, det er jo mulig å bygge om, men du bør kansje se på en annen sykkeltype hvis det er noe slikt du ønsker deg?
Kunde: Men denne var fin, hva koster det å bygge om, og hvor mye koster denne sykkelen da, 5 000, eller kansje 10 000?
Å da hørte jeg ikke mere fordi eg var godt på vei videre inn i butikken. Jeg tror denne kunden hadde hatt godt av realitetsorienteringa det hadde gitt å se prisen på sykkelen han lurte på, men det er jo også mulig at han hadde rygga ut av døra om det første han så var en prislapp med 30k på. Jeg tror uansett at priser hadde vært lurt. Jeg liker å se sjøl, og heller spørre om hjelp når det er nødvendig.

- Stefan
Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support