Var der på åpningen, og må si meg enig i at det virka som at de har skrapa sammen et bra utgangspunkt med fine lokaler med god plass, gunstig plassering for å suge ut penger fra mellomledere med mer penger enn vett som vil sørge for at sjappa kan opprettholdes, og veldig hyggelig med reservert plass for størrelsesanalyse, damestæsjavdeling og plenty med commutere. Ikke bare landeveissykler til 60.000 slik man muligens forventet fra en butikk med en slik beliggenhet.
Det som nevnes om pris er derimot noe det virket som at var et planlagt trekk. Det er muligens ikke fullstendig gjennomtenkt, men alle ansatte går rundt med strekkodelesere, og sjekker priser på alt som står fremme ved behov. Problemet er at kundene altså må spørre. For hver eneste vare de kan finne på å ville vite mer om. Og siden spekteret deres er ekstremt tettpakka med modeller kommer det til å bli MYE spørsmål om priser.
Det kan se ut som at den teknologiske løsningen med å kunne få opp priser på de bærbare konsollene virket så kul for eierne at de glemte at det kan hende andre enn de som jobber der vil ha lyst på den samme informasjonen uten å måtte mase på folk om det.
Jeg misliker å snakke med betjeningen i butikker (generelt, i denne sjappa er det jo hyggelig, men det er en annen sak) , og spesielt om ting jeg lett kunne ha fiksa selv.
Om det er meningen å ikke miste hightech-følelsen kan de jo sette på elektroniske prislapper i utstillingen sin, slik mange matbutikker har gjort (etter modell fra de store svenske matbutikkene), slik at priser oppdaterer seg automagisk uten at en stakkar må gå rundt og fysisk bytte prislapper på alt hele tiden.
Noe kommer nok til å måtte skje her ihvertfall. For det er usannsynlig at de ikke går lei av å svare på prisspørsmål.
Og like usannsynlig at kundene faktisk synes det er greit å måtte spørre om alt.