Men for de som er skeptiske kan jeg berolige med med mindre man har for vane å klaske ballene i overrøret rett under setet ved full kompresjon, eller har uvanlig lange baller og sykler uten klær, så er det nok lite å være redd for.
Re: Vis oss din Stisykkel 2014
[Re: oyoz]
#173858927/01/201423:19
Men for de som er skeptiske kan jeg berolige med med mindre man har for vane å klaske ballene i overrøret rett under setet ved full kompresjon, eller har uvanlig lange baller og sykler uten klær, så er det nok lite å være redd for.
Har eid 3-4 301, og tror jeg aldri har vært utsatt.
Oops, holdes jeg fortsatt ansvarlig for dette bygget?? ;-)
Oops, holdes jeg fortsatt ansvarlig for dette bygget?? ;-)
Ny hoj ble kjøpt inn i desember, har fått logget mange stimil allerede blant annet pga denne fancy gadgeten som gjør at jeg kan ha med bilen på tur:
Foreløpig 100% standard Specialized Camber EVO, str XL. Min første fulldemper, strålende fornøyd foreløpig. Har kjøpt prylbøg-hjulsett som skal på når snøen forsvinner.
Redigert av knutspeed; 31/01/201413:32. Rediger grunn: stvaeflei
Må være kreftfremkallende å spraye rammer hos Cube. Blir singeldrev foran og nye hjul. Og et kortere stem...var fryktelig langt det som stod på (Hjulene på bildet er til salgs når nye er ferdigbygget)
I år blir det Saracen Ariel 152 fra Friksjon! Sykkelen har kommet, blitt pakket opp og montert, testet og funnet mer enn i orden :-) Klikketiklikk, unboxing-video på Vimeo!
- Størrelse 19.5" - Light Bicycle Wide med Hope 2 Pro EVO - White Overkill Styre - White Overkill Setepinne med 20mm setback - 12.5kg uten pedaler og med dekk på ca700g + slanger pr stk.
2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1) 2015 Big Bob 7.0 2014 Whaoo Kickr
Kjørte med Cotic Soul i sju sesonger - dette blir nok noe av det samme, med med store hjul. Gleder meg til å ta den med ut på sti!
Har en del turer på den nå - og dette er en skikkelig innertier for meg! Har hatt litt for stort fokus på tid og prestasjon i et par sesonger nå, og har kjørt en Scott Scale 29'er. I forhold til den er ROS'en en skikkelig tanks. Stabil som bare det, muligens er dette knyttet til mer biff i fronten: Først og fremst slakkere styrerørsvinkel, men også lengre styrerør (headtube?) med større diameter. Jeg var før bestilling usikker på om korte kjedestag og lang gaffel ville gi en skikkelig baksetefølelse og trøbbel i klatringer, men dette har vist seg å ikke holde stikk. 130mm gaffel føles helt riktig (med stem på -6 grader), om jeg skulle valgt noe annet, hadde jeg valgt 140 heller enn 120mm. Bakramma har god plass til dekk - nå kjører jeg Nobby Nic 2.35 på LB Wide felger - uten problemer. Har sett den satt opp med Hans Dampf bak, og jeg tviler ikke et sekund på at det går helt fint. Har foreløpig ikke fått testet den i de lengste og seigeste klatringene (for mye snø her i Lillehammer), så jeg er ikke 100% sikker på at 1x10 (30/36-11) er den endelige løsningen for meg. Elsker oppovercrux, så jeg er ikke totalt avvisende til 2x10 med f.eks. 24-36 foran. Men det er mulig jeg prioriterer enkelhelt og et lydløst og solid oppsett foran evne til å snegle meg opp de bratteste kneikene. Og: rammevekta på bortimot 3kg kjenner jeg ingenting til :-) Konklusjon: Denne sykkelen har jeg allerede blitt skikkelig glad i!
Magic mary synes jeg funker veldig bra. Litt mer lunken til rock razor. Merker ikke at det ruller så veldig bra. Altså, synes comboen ruller ganske dårlig. Samtidig etterlyser jeg bremseegenskaper når det blir bratt. Har satt på hans dampf bak nå. Får se hva jeg mener om rock razor om en uke eller to.