Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 14 1 2 9 10 11 12 13 14

Stiguide Trondheim?? En ide?

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Janost] #1791792 21/05/2014 07:37
N
NilsStrom Offline
Entusiast
Entusiast
N
Har laget en ny beta av overlay-kartet for Norge. Denne har "glow" som på Reitstoen sitt kart, og litt tydligere fargelegging av stiene. I tillegg er sykkelruter og sykkelvei merket med en diger lilla strek.

Last ned 2014-05-21-norge-stioverlay.img og legg inn på Garmin sammen med sommerkartet fra frikart.no.

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: NilsStrom] #1792623 22/05/2014 09:18
T
tkjoerlaug Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: NilsStrom
Har laget en ny beta av overlay-kartet for Norge. Denne har "glow" som på Reitstoen sitt kart, og litt tydligere fargelegging av stiene. I tillegg er sykkelruter og sykkelvei merket med en diger lilla strek.

Last ned 2014-05-21-norge-stioverlay.img og legg inn på Garmin sammen med sommerkartet fra frikart.no.

Dette ble kanon-bra, mye greiere en bitmap-overlayet som vi hadde tidligere. Tusen takk!

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: tkjoerlaug] #1792772 22/05/2014 11:41
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: tkjoerlaug

Dette ble kanon-bra, mye greiere en bitmap-overlayet som vi hadde tidligere. Tusen takk!

Også dekker det hele Norge! ICON_SMILE

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: anderfo] #1792862 22/05/2014 13:44
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: anderfo
Sitat: tkjoerlaug

Også dekker det hele Norge! ICON_SMILE

Det gjør det. Helt fantastisk bra.

Ikkeno' beta-tjafs her nei, rett i produksjons-gps'en. :-)

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: NilsStrom] #1800017 03/06/2014 12:32
S
superdigg Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: parob
Vil bare nevne, for andre med 705. KZM-fila fungerer ikke (...)

Vet du om overlay-kart funker for 705? F.eks fungerer det å laste "Trails - overlay map" som det linkes til fra frikart.no på toppen av et annet kart?

Lurer også fælt på om det er mulig å få til overlay på 705 - noen som har fått til dette?

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: superdigg] #1800023 03/06/2014 12:40
Reitstoen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: superdigg
Lurer også fælt på om det er mulig å få til overlay på 705 - noen som har fått til dette?

Edge 705 er litt trøblete hvis en skal ha flere kart. Mener å huske at det går med kun en .img fil lastet direkte til minnet/minnekort. Men tror det skal være mulig å bruke flere kart hvis en laster disse opp via BaseCamp (eller Mapsource). Da tror jeg en kan ha flere kart (lastet opp via BaseCamp) i tillegg til et kart på minnekort.

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Janost] #1800026 03/06/2014 12:47
N
NilsStrom Offline
Entusiast
Entusiast
N
La akkurat ut en ny versjon av norge-stioverlay.zip. En god del av våre gullkantede stier har blitt merket i det siste, så her er det bare å laste ned og utforske nye områder.

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: NilsStrom] #1800225 03/06/2014 20:13
kris10an Offline
Fersking
Fersking
La akkurat ut en ny versjon av norge-stioverlay.zip. En god del av våre gullkantede stier har blitt merket i det siste, så her er det bare å laste ned og utforske nye områder.

Har hørt gode ting om denne, så måtte prøve :-)
Noen som har fått det til å funke på Edge 800? Fikk aktivert kartet, men ser ingen stier.
Må jeg evt deaktivere kartene fra gmapsupp.img (topo pro) for å kunne se stiene?

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: kris10an] #1800252 03/06/2014 20:49
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: kris10an

Noen som har fått det til å funke på Edge 800? Fikk aktivert kartet, men ser ingen stier.
Må jeg evt deaktivere kartene fra gmapsupp.img (topo pro) for å kunne se stiene?

Funker flott på Edge 800 ja, men du må nok deaktivere "topo pro". Deaktiver alle kart bortsett fra frikart topo summer II og stioverlay.

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: anderfo] #1801738 05/06/2014 21:19
kris10an Offline
Fersking
Fersking
Sitat: anderfo
Sitat: kris10an

Funker flott på Edge 800 ja, men du må nok deaktivere "topo pro". Deaktiver alle kart bortsett fra frikart topo summer II og stioverlay.

Takk! Fikk det til å funke med nytt minnekort med frikart og stioverlay :-)

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Janost] #1814375 29/06/2014 07:08
kris10an Offline
Fersking
Fersking
Fått prøvd stioverlayet noen runder nå, det funker knallbra :-)

Blir denne oppdatert innimellom eller?

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: kris10an] #1814387 29/06/2014 07:53
N
NilsStrom Offline
Entusiast
Entusiast
N
Oppdateres daglig :-)

Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Janost] #1817126 03/07/2014 07:57
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hva skjedde med Veggen(tm) ned fra Månen?
Den kan fint nedjusteres fra Svart til Rød, nesten enda lettere.

Det skal sies at det er leeeeeenge siden jeg var der, men MYE har skjedd. Denne har jo blitt en enkel sti, hvor man får egentlig burde ha optimalt føreforhold for å komme delvis trygt ned er den jo nå en helt "vanlig" sti som kan innlemmes i en vanlig tur.

Følte meg knall igår og dro opp for å ta den, men ble nesten skuffa, var jo ikke noe å "ta" lenger :-) Ser at den opprinnelige ruta ned kneika er sperre av trefall og en finfin sti rund på nedsiden er etablert.... jaja. Fin runde ned fra Månen da, ny-Veggen og LitjRenna i en smell.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: RazeFaze] #1817138 03/07/2014 08:13
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: RazeFaze

Det skal sies at det er leeeeeenge siden jeg var der, men MYE har skjedd. Denne har jo blitt en enkel sti, hvor man får egentlig burde ha optimalt føreforhold for å komme delvis trygt ned er den jo nå en helt "vanlig" sti som kan innlemmes i en vanlig tur.

Følte meg knall igår og dro opp for å ta den, men ble nesten skuffa, var jo ikke noe å "ta" lenger :-) Ser at den opprinnelige ruta ned kneika er sperre av trefall og en finfin sti rund på nedsiden er etablert.... jaja. Fin runde ned fra Månen da, ny-Veggen og LitjRenna i en smell.

Jeg har ikke tatt den på lenge. Hva har skjedd sånn rent konkret?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: GeirK] #1817283 03/07/2014 11:40
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK

Jeg har ikke tatt den på lenge. Hva har skjedd sånn rent konkret?

Den "stupbratte" delen, det som faktisk var Veggen(tm) er nå sperret av to trevelt, så den kan ikke sykles før det ryddes opp der.

Stien tar nå av 2-3 meter før den gamle Veggen og går et mye snillere spor nedenfor. Man får ikke i nærheten av det henget, man traverserer mye mer.

Nå er den en sti man kan bare sykle, sikkert litt glatt når det er vått, men finfin.
Tidligere var dette et parti man liksom måtte tenke litt på, konse på, skikkelig...hvertfall måtte jeg det. Var skikkelig gira i går, den skulle tas, også vips var det liksom ikke noe der :-)

Sånn skjer...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Janost] #1817438 03/07/2014 15:29
ventle Online
Besatt
Besatt
Trevelt kan fikses ICON_WINK

mvh Helge
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Janost] #1817443 03/07/2014 15:51
Loki Offline
Besatt
Besatt
Treveltet er ganske stort, nåværende spor var tidligere sperra. Mener det er lenge siden original sporet var kjørbart. I og med grei omkjøring er motivasjon for å rydde resten litt lav.

For meg er heldigvis NyVeggen vanskelig nok, samt god inngang og utgang og andre kombinasjoner gjør dette til en ålreit sti.

Men du er kanskje inne på noe, mulig Estenstadmarka har blitt mildere de siste åra?

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Loki] #1817721 04/07/2014 08:17
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Loki
Treveltet er ganske stort, nåværende spor var tidligere sperra. Mener det er lenge siden original sporet var kjørbart. I og med grei omkjøring er motivasjon for å rydde resten litt lav.

For meg er heldigvis NyVeggen vanskelig nok, samt god inngang og utgang og andre kombinasjoner gjør dette til en ålreit sti.

Men du er kanskje inne på noe, mulig Estenstadmarka har blitt mildere de siste åra?

NyVeggen er som du sier blitt en helt ålreit sti, rett og slett.
Dette treveltet på Veggen(tm) er nok flere år gammelt. Jeg har ikke dristet meg opp der siden før jeg flytta sørover, så vi snakker 7-8 år nå...

Så kanskje greit å la den være som den er, eller bare fjerne de gamle trærne og frigjør Veggen(tm) så vi får et ekte svart spor også... :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: RazeFaze] #1817722 04/07/2014 08:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
[quote=Loki]Treveltet er ganske stort, nåværende spor var tidligere sperra. Mener det er lenge siden original sporet var kjørbart. I og med grei omkjøring er motivasjon for å rydde resten litt lav.

Vi vil ha Veggen tilbake! Det er den eneste stien i Estenstadmarka som virkelig gir meg hjerte i halsen - med unntak av en lite brukt en i Tomsetmarka.

- Robert Green Ingersoll
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: GeirK] #1817729 04/07/2014 08:27
RazeFaze Offline
More than words
More than words
[quote=Loki]Treveltet er ganske stort, nåværende spor var tidligere sperra. Mener det er lenge siden original sporet var kjørbart. I og med grei omkjøring er motivasjon for å rydde resten litt lav.

Vi vil ha Veggen tilbake! Det er den eneste stien i Estenstadmarka som virkelig gir meg hjerte i halsen - med unntak av en lite brukt en i Tomsetmarka.

Jeg er faktisk litt enig, uten at jeg vet hvilken du snakker om i Tomset.
Resten i e-marka er mer snakk om hvor lekent man kan kjøre, evnt hvor fort... :-)

Er så mye som skal klaffe med Veggen(tm), føre er en av dem... må liksom ha motivasjon og konsentrasjon OG vær... hadde det når jeg dro opp sist og da ble det litt anti-klimaks...

Men men :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: RazeFaze] #1817733 04/07/2014 08:30
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Resten i e-marka er mer snakk om hvor lekent man kan kjøre, evnt hvor fort... :-)

Er så mye som skal klaffe med Veggen(tm), føre er en av dem... må liksom ha motivasjon og konsentrasjon OG vær... hadde det når jeg dro opp sist og da ble det litt anti-klimaks...

Men men :-)

Forøvrig er det helt uaktuelt for meg å sykle de nye hoppene ned Stokkanhaugen :-D

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: RazeFaze] #1817741 04/07/2014 08:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Å joda - du vet =)
Helt til slutt i denne nøyaktig ti år gamle videoen: http://petefagerlin.com/video/trondheim.mpg

- Robert Green Ingersoll
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: GeirK] #1817743 04/07/2014 08:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Den bragte forresten gode minner, og alltid artig å se igjen amerikanernes syn på Trondheimsstiene - bortsett fra han posøren på stisykkel og fullt roadie-kostyme.

- Robert Green Ingersoll
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: GeirK] #1817744 04/07/2014 08:44
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Å joda - du vet =)
Helt til slutt i denne nøyaktig ti år gamle videoen: http://petefagerlin.com/video/trondheim.mpg

Stemmer, det var noe kåling der ja!
Men den husker jeg ikke hvor er... vi må på tur :-)

Nei, der har vi mitt mest spektakulær crash også...minner! Renna! :-D

Redigert av RazeFaze; 04/07/2014 08:45.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: GeirK] #1818862 07/07/2014 13:52
E
ehovde Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E

Ved P'en i "På kanten" midt i dette kartutsnittet er det et kort crux som har et visst hjerte-i-halsen-potensiale. Det er dog kun et kort crux, resten av stien er fin og småteknisk.

http://osm.reitstoen.com/#15/63.4074/10.4942

Erlend

"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: ehovde] #1818910 07/07/2014 15:48
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: ehovde

Ved P'en i "På kanten" midt i dette kartutsnittet er det et kort crux som har et visst hjerte-i-halsen-potensiale. Det er dog kun et kort crux, resten av stien er fin og småteknisk.

http://osm.reitstoen.com/#15/63.4074/10.4942

Erlend

Skal faktisk innrømme at jeg nok ikke har sykla den stien... da har vi noe å sjekke ut før ferien :-)
Blir stort sett å dure ned Stokkåsen-stien der... høydekotene tilsier at det er bratt rundt der hvertfall :-)

Takk for tips!

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: RazeFaze] #1819243 08/07/2014 08:35
E
ehovde Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E

Skal faktisk innrømme at jeg nok ikke har sykla den stien... da har vi noe å sjekke ut før ferien :-)
Blir stort sett å dure ned Stokkåsen-stien der... høydekotene tilsier at det er bratt rundt der hvertfall :-)

Takk for tips!

Den er ikke mye syklet, da den ble ryddet frem fra glemselen av undertegnede i fjor. I kombinasjon med stien som heter Utsikten på kartet er den et meget bra alternativ til bombestien ned Stokkåsen, singletrack og stort sett fin flyt hele veien.

Erlend

"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: ehovde] #1819261 08/07/2014 09:18
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: ehovde

Takk for tips!

Den er ikke mye syklet, da den ble ryddet frem fra glemselen av undertegnede i fjor. I kombinasjon med stien som heter Utsikten på kartet er den et meget bra alternativ til bombestien ned Stokkåsen, singletrack og stort sett fin flyt hele veien.

Erlend

Skal testes... må bare slutte å regne først.
Takk for tips!

J

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: RazeFaze] #1819653 08/07/2014 20:56
Loki Offline
Besatt
Besatt

Ganske så fint nå, til tross for litt nedbør i det siste.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Stiguide Trondheim?? En ide? [Re: Loki] #1819664 08/07/2014 21:13
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Loki

Ganske så fint nå, til tross for litt nedbør i det siste.

Regnet egentlig med det, for det var helt latterlig tørt i helga. Gjorde sikkert bare godt det regnet som kom i natt/dag.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Side 11 av 14 1 2 9 10 11 12 13 14

Moderator  support