Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Crashgear , hva bruker dere i skogen ?

Crashgear , hva bruker dere i skogen ? #1771560 13/04/2014 21:08
H
Håvard H Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
H
Etter diverse tryn og mer flaks enn beregning har det blitt litt postring og strapping her og der.

Hva bruker dere på normale blåturer ?

Erfaringer med hva som funka eller ikke i ett fall ?

Hug a tree
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771566 13/04/2014 21:18
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Selv holder jeg meg til (sti)hjelm, briller og hansker, samt at drikkesekken antageligvis tar av litt om jeg skulle lande på ryggen. Det jeg ser mest av ellers er knebeskyttere.

Trønder osv
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771579 13/04/2014 22:02
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Jeg bruker som regel:
Knebeskyttere
Albuebeskytter(lett type)
Hansker med hele fingre
Stihjelm
Drikkesekk
Briller, m/klart eller farget glass.

Sykler jeg steder der det er bratt og det skal gå veldig fort, har jeg skikkelige albuebeskyttere og innershorts med beskyttelsespadding. I tillegg har jeg Drikkesekk m/ryggplate.

Sindre R.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771614 14/04/2014 06:58
perbl Offline
More than words
More than words
Alltid: Hjelm med skjerm som tar av for greiner og briller. Helfingerhansker.

Av og til: Knebeskyttere.

Vurderer: Sekk med ryggplate, men den siste jeg prøvde syntes jeg ikke passa meg perfekt.

Per B.
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771622 14/04/2014 07:09
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Hjelm, hansker, briller.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771631 14/04/2014 07:23
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Som mange andre her - stihjelm med skjerm, briller hvis mulig (dvs hvis det ikke regner), kne- og albuebeskyttere, skikkelige hansker. Baggy shorts i kraftig stoff over vanlig bleieshorts som tåler å rutsje på stein.

Jeg ble overrasket over hvor lite plagsomt det var med beskyttelse - trodde det kom til å gnage/bli varmt/komme i veien, men foreløpig ikke noe problem i det hele tatt.

Cruxet er at det er sjelden jeg har slått meg etter tryning når jeg har kjørt hardt, men det har blitt noen nedslag type albue først på fjell når jeg har sløva rundt på kosetur, og det er kjipt å måtte la sykkelen stå et par uker pga sånt. Likeledes hadde kona et udramatisk fall under ritt i fjor hvor det tilfeldigvis befant seg en skarp stein under gjørma som høgget godt i kneet. Resultatet ble nesten 1 år uten sykling, med infeksjonsh**vete osv.

Better safe than sorry....

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771755 14/04/2014 10:27
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Better safe than sorry på meg også,

Stihjelm er en selvfølge, men har lyst på fullface. Spent på å se om nye Met Parachute kanskje kan duge som std stihjelm. Ennå ikke slått trynet når jeg har trynet, men har sett hvor stort den ene siden av et ansikt kan bli når man sklir av en klopp og planter halve fjeset på den, så synes fullface virker fornuftig.

Bruker også alltid kne, albu og skulderbeskyttlse, samt lange hansker. POC VPD 2.0 DH på albuen, noen gamle 661 kyle strait knebeskyttere gjør nytten der helt fint (men må nok byttes snart, sikter på Bliss ARG da tror jeg). Til skulderene bruker jeg en 661 sub gear Short-Sleeved shirt.

Har gått over styret et par ganger, og fått store flenger i gensere og jakker som har vært tredd utenpå POC-albuene, men sjelden fått noe værre enn skrubbsår på kroppen. Med noen andre, mer enkle albubeskyttere fikk jeg et skikkelig sår engang jeg trynte, albuebeskytteren ble nemlig dratt vekk albuen, og så traff jeg en spiss liten grein... fikk noen blikk fra andre markabrukere der jeg syklet med røde "fartsstriper" nedover armen ICON_SMILE

Var også bittelitt øm i skulderen i ca. et døgn etter en OTB hvor jeg smalt skulderen i en trestamme på veien over, tror den smellen ville vært ganske mye værre uten 661-t-skjorten under (jeg kjente godt at jeg traff treet, men det gjorde ikke spes vondt).

Nå er det seff mulig at jeg ikke hadde slått meg like mye uten beskyttelsen, da jeg nok drar på litt hardere og/eller feiger ut litt senere enn jeg ellers ville gjort, men er jo når man pusher litt ut av komfortsonen at det virkelig er gøy ICON_SMILE

Edit: Kjører fast med EVOC FR Trail sekk, forresten... glemte den i farten, men er jo en del av standard-rustningen med innebygde ryggplaten i den.

Redigert av Loff 1; 14/04/2014 10:35.
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Loff 1] #1771809 14/04/2014 11:54
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Loff 1

..lyst på fullface..kne, albu og skulderbeskyttlse.. lange hansker...standard-rustningen...ryggplaten

Er du sikker på at det er stisykling du driver med og ikke DH?
Ikke nedlatende ment, men det virker til å være en hel del mer enn hva det jeg har observert "folk flest" med på blåstier.

Trønder osv
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771812 14/04/2014 12:01
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg var også der for ikke så lenge siden. Jeg ønsket å beskytte meg vekk fra alt av farer på sti.

Etter å ha syklet med MET parachute og albuebeskyttere pluss at jeg har hatt et ønske om rustnings-t-skjorte o.l. har jeg slått meg til ro med knebeskyttere, lange hansker og stihjelm.

De gangene jeg har slått meg har det vært på steder som ikke hadde tålt påkjenningen uansett, tomler og ankler ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Loff 1] #1771814 14/04/2014 12:03
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V

Edit: Kjører fast med EVOC FR Trail sekk, forresten... glemte den i farten, men er jo en del av standard-rustningen med innebygde ryggplaten i den.

Denne bruker jeg også, valget ble enkelt når eneste forskjellen fra en vanlig Evoc sekk er et par gram.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Garpen] #1771847 14/04/2014 13:13
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Espen J
Er du sikker på at det er stisykling du driver med og ikke DH?
Ikke nedlatende ment, men det virker til å være en hel del mer enn hva det jeg har observert "folk flest" med på blåstier.

Hehe... har vel fått lignende kommentarer ute på blåstiene også, du, så det gjør meg fint lite ICON_SMILE

Saken er jo den at så snart stien bikker nedover, så er det jo jæskla artig å trå på litt - morroa begynner jo gjerne akkurat oppunder grensen for å miste kontroll, synes jeg. Er vel langt unna fullt DH-tempo, men 25-30km/t tidvis er vel nok til å slå seg godt.

Sitat: Garpen
[...]knebeskyttere, lange hansker og stihjelm.

De gangene jeg har slått meg har det vært på steder som ikke hadde tålt påkjenningen uansett, tomler og ankler ...

Forskjellig sykkelstil gir sikkert forskjellige faremomenter (eventuelt er det bare jeg som er en uforsiktig kløne... ICON_SMILE ), men mine røslige albuebeskyttere er faktisk fra "klok av skade"-avdelingen. Og etter "oppgraderingen" av dem har jeg hatt to tryn hvor flengene i jakken/genseren jeg hadde tredd utenpå for anledningen gjorde at jeg mistenker hardt at jeg hadde hatt vond albu en god stund etterpå uten beskyttelse - men jeg fikk altså ikke andre skrammer enn en som lett kunne fikses med en klatt bacimycin og en lite plaster.

Nå er det jo også sjelden det er så varmt her i landet at det er fryktelig krise å ha på seg litt støff, og for meg så er det så enkelt som at jeg har det mer morro hvis jeg tør å gutse litt, og jeg tør å gutse litt mer når jeg vet at jeg har litt røslig med beskyttelse.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771856 14/04/2014 13:26
RazeFaze Offline
More than words
More than words
"Stihjelm", briller, langefingrede hansker(så tynne som været tillater), knevarmere hvis det er kaldt, kaaaanskje knebeskytter innimellom, camelback, toights under en passende baggy.

Jeg tror det er et generasjonsskille, ikke bare på alder, men på erfaring eller når man kom inn i sykkelverden. Litt samme som med topptur på ski, starter rett på avanserte turer uten mye erfaring i sekken.

De som starter med stisykling i dag, 6" vandring og klissedekk i alle ender har kanskje ikke bygd opp vaner fra stive sykler, ei heller teknikken...
Jeg faller sjelden, ekstremt sjelden(dårlig argument kanskje), men det går ikke spesielt sakte forde. Jeg sykler i praksis det samme vi gjorde for mange år siden, "XC", det er bare mer sykkel. Jeg blir dog litt skremt over en del som mener det er vanlig å falle 6-7 ganger per tur, gjerne over styret og full pakke. Slikt er ikke normalt, eller trygt for rytter eller venner, da kjører man over evne. Det er ikke snakk om å pushe seg engang, det er bare rart...

Jaja, min observasjon.

På den annen side, føler man seg tryggere med full dh-oppakning på sti, kjør på... alternativet er å ta det litt mer kontrollert og ikke sette seg sjøl i fare. Det har gått for langt når man føler man må ha helhjelm å nakkebeskytter på for å sykle en sti som går nedover en bakke.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771870 14/04/2014 13:44
olechr Offline
More than words
More than words
Kneskydd og hjelm er det eneste som er fast. Stort sett har jeg på hansker og sekk.

På enduro konkurranser bruker jeg hel hjelm, goggles og lett ryggplate.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771885 14/04/2014 14:14
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Kun langfingrede hansker og hjelm her. Jeg kjører fort, men med 22 års erfaring tryner jeg nesten aldri.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: RazeFaze] #1771886 14/04/2014 14:15
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: RazeFaze
De som starter med stisykling i dag, 6" vandring og klissedekk i alle ender har kanskje ikke bygd opp vaner fra stive sykler, ei heller teknikken... Jeg faller sjelden, ekstremt sjelden(dårlig argument kanskje), men det går ikke spesielt sakte forde. Jeg sykler i praksis det samme vi gjorde for mange år siden, "XC", det er bare mer sykkel. Jeg blir dog litt skremt over en del som mener det er vanlig å falle 6-7 ganger per tur, gjerne over styret og full pakke.

Helt enig her - også i det at "å falle ekstremt sjelden" er et dårlig argument for droppe beskyttelse. Hvor mange ganger trenger du å slå istykker albuen før du har fått noe som kommer til å plage deg resten av livet?

Og når jeg sier at jeg liker å pushe litt, så er jeg ikke av de som mener at "om du ikke har trynt, sykler du ikke hardt nok". Selv med beskyttelse er det ingen garantier mot stygge skader. Har hatt 3 "ekte" tryn (da ser jeg bort fra uelegante dismounts på knoteting i lav hastighet) de siste 2 sesongene. Alle gangene hadde jeg kontroll nok til å få ned farten en god del før trynet var et faktum, og det som var igjen av krefter i "smellen" ble håndtert fint av beskyttelsen. Idealet er jo at det aldri går så langt, men av og til er man trett i hodet på slutten av turen, eller man blir litt overrasket av en medsyklist som gjør noe uventet, etc. - og da synes jeg det er greit å ha litt ekstra buffer før det går på skinnet løs, bokstavelig talt.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771900 14/04/2014 14:51
F
Fransemann Offline
Entusiast
Entusiast
F
Stihjelm, Kne og leggbeskytter, Briller, ryggskinne og hansker.

Go big or go home.
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771909 14/04/2014 15:04
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Kjenner jeg nesten har lyst til å dra inn bobleplastifiseringen av barnehager her nå. Det var en tid der du kunne gå på trynet uten at HMS-tiltak ble innført annet enn et eget mentalt notat så du ikke gjorde den samme feilen igjen.

Trønder osv
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771916 14/04/2014 15:25
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Da er det fristente å parafrase Seinfeld om hjelmer: "So, we realize that our lifestyles are causing us to crack our skulls. Instead of changing our lifestyles, we invent the helmet, so that we may go on with our skullcracking way of life."

Med det i mente har jeg nå paddingen nevnt ovenfor på, er i ferd med å spenne på hjelmen og satser på å ikke få bruk for noe av det de nærmeste par timene ICON_SMILE

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1771918 14/04/2014 15:26
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Jeg bruker hjelm. Har trynet et par ganger, men det er ikke verre enn at jeg kan leve med noen skrubbsår.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Loff 1] #1771926 14/04/2014 15:39
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Da er det fristente å parafrase Seinfeld om hjelmer: "So, we realize that our lifestyles are causing us to crack our skulls. Instead of changing our lifestyles, we invent the helmet, so that we may go on with our skullcracking way of life."

Med det i mente har jeg nå paddingen nevnt ovenfor på, er i ferd med å spenne på hjelmen og satser på å ikke få bruk for noe av det de nærmeste par timene ICON_SMILE

Eller som andre sier: "when shit hits the fan, step away from the fan"...skal man dra den analogien videre begynner vi å bli en gjeng i regntøy og paraply fordi man ikke evner å lære seg å unngå problemer. Naturlig seleksjon har dårlige kår i dagens samfunn...

Trønder osv
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Espen J] #1772011 14/04/2014 18:30
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Espen J
...skal man dra den analogien videre begynner vi å bli en gjeng i regntøy og paraply fordi man ikke evner å lære seg å unngå problemer. Naturlig seleksjon har dårlige kår i dagens samfunn...

Hehe - nå er er det vel lite av min "rustning" (med unntak av hjelmen, som de fleste vel er enig at det er teit å droppe) som vil redde meg unna skader som ellers ville kostet meg livet (eller i det minste reproduksjonsevnen) så jeg kan neppe anklages for å unndra meg en velfortjent darwin-award ICON_SMILE

Ennyveis så mener jeg at det går litt begge veier - økt mulighet for beskyttelse gjør både at noen unndrar seg ethvert ubehag (ref HMS-regler som kommer helt ut av kontroll etc.), men det gjør også at mange kan få lyst til å prøve litt tøffere ting enn hva de kanskje ellers hadde følt for. Førstnevnte tror jeg er dumt, sistnevnte tror jeg er bra.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1772096 14/04/2014 20:57
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Morsom diskusjon... ICON_SMILE

Jeg bruker følgende:

Evoc sekk med ryggplate, modell blackline et eller annet..#enduro kanskje.., denne er med på alle turer, fra Megavalanche til blåsti, sitter godt og inneholder alt jeg trenger. At den beskytter er bonus, når alt kommer til alt.

Hjelm, her bytter jeg litt på etter hva jeg skal.. Har en hjelm som ikke er skikkelig innsvetta, denne brukes til jobbsykling o.l., en lett og luftig stihjelm for varme dager, en litt "grøvre" stihjelm som brukes kanskje aller mest, og særlig når det ikke er supervarmt.. Også har jeg en helhjelm, som brukes minimalt, kanskje mindre enn den burde..

Annen beskyttelse.. Hansker er alltid på når jeg sykler. Mer en vane enn en plan... Knær er alltid på i en eller annen form. Sliter med knærne, så bruker knevarmere når jeg sykler noe annet enn sti, når jeg sykler sti bruker jeg alltid knebeskyttere... Bare blitt sånn, de er de diggeste knevarmerne i bruk! ICON_LAUGH Albuer....etter et par smeller som har tatt fryktelig lang tid å "komme over", så har jeg begynt å bruke albuer mer og mer.... Har noen suuuupertynne fra Raceface som brukes på en del "lette stiturer" (ligger alltid i sekken når de ikke er i bruk, så har jeg de tilgjengelig om jeg skal utfordre skjebnen mer enn først antatt.. de hjelper også veldig godt om jeg har de i sekken når jeg tryner.. ICON_TONGUE ), på skikkelige morroturer har jeg noen halvslitte Poc av typen bløte som brukes..

Prøver selvfølgelig å ikke tryne, og når alt kommer til alt er det sjeldent jeg er nedpå.... Knebeskytterne har jeg hatt bruk for sjeldnere enn hansker og albuebeskyttelse.. Kun en gang jeg har tryna med "halvhjelm" og ønsket meg fullface, det var ved en OTB på Gaustadtoppen for et par sesonger siden... Ellers har vanlig stihjelm tatt av for smellene.

Skal man ut og herje, så er det etter min mening ingen ting feil med å beskytte seg på utsatte steder.. men man kan selvfølgelig overdrive dette, som med alt annet....... Så f eks en del folk nede på Megaen i fjor, som stilte på start med knebeskyttere som dekket ned til skoa, hansker som så ut som de hadde itegrerte knokejern, full rustning på overkropp, beskyttelsesshorts, krave eller hva man skal kalle det, helhjelm, goggles, selvfølgelig albuer med beskyttelse av underarm osv, som en integrert del av rustningen++++ Halvveis gjennom rittet så var det rimelig mange som hadde "lettet på antrekket", rustninger hengende på sekken, åpne stropper, åpne glidelåser osvoosv.. Man kan pakke så mye på seg at man rett og slett øker risikoen pga beskyttelsen. Med dette mener jeg da at man f eks har så mye beskyttelse at man blir overopphetet og derav gjør feil som igjen fører til tryn. Man kan pakke seg så godt inn at man ikke klarer å bevege seg nok/manøvrere og derav tryner osvosv....

Redigert av Raymond; 14/04/2014 21:00.
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1772221 15/04/2014 08:11
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Når jeg tenker meg om har jeg jo mer beskyttelse på skrotten når jeg kjører snebrett. Farta på stisykkel er jo (for meg) ofte høyere, og det er definitivt mye mer au-objekter innen rekkevidde, så logikken tilsier at litt ekstra padding er helt innafor.

Når det er sagt hadde vi for noen år siden en 7-åring som fikk skateboard i presang fra tanter og onkler, komplett med rustning fra topp til tå. De tredde på han alt sammen og stilte han opp på brettet, hvorpå gutten ikke beveget seg en millimeter. Han trodde han var kanonføde eller minerydder - basert på uttrykket i øynene...og dett var dett.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1772382 15/04/2014 15:19
H
Håvard H Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
H
Noe som tydeligvis bare jeg bruker er hånnledds oppstivere.

Ca 100 nok eller sånn på CRC

Brekker du håndleddet er sesongen slutt.

Alle på snowboad har skjønt det , burde være førstevalg på sykkel også.

I tillegg til at du blir langt sterkere og kan gutse mer.

Hug a tree
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1772398 15/04/2014 16:06
chalshus Offline
More than words
More than words
Vanlig XC hjelm, tynne hansker og briller og tynne knebeskyttere for å holde knærne varme.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: chalshus] #1772406 15/04/2014 16:16
Anders Offline
Besatt
Besatt
Omtrent som herr Alshus:
Vanlig åpen hjelm, hansker, briller, lette/tynne/myke knebeskyttere (som jeg ikke ville stolt på til utforsykling, men som beskytter fint til klønevelt og sånt som jeg gjerne roter meg opp i), og i tillegg liker jeg å bruke lange sokker og lange ermer på jerseyen så jeg slipper å skrape meg opp så mye på busker og drit som ofte har lyst til å hilse på. Også hjelper en langermet baggy jersey mot mygg og faren for at noen skal se at jeg har vært ute i sola reduseres kraftig.

Også har jeg alltid en Camelbak på ryggen.

Anders
Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1772453 15/04/2014 17:55
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Brukte håndleddsopptsivere på min første tur på brett, brakk nesten fingerene...ikke brukt siden.

Jeg ganske ofte kne og albuebeskyttere - men alltid lange hansker, hjelm, sekk og briller.

Syklet litt med helhjelm for noen år siden. Den reddet meg ved en kloppe-utforkjøring. Framhjulet skled av og jeg slo hodet rett i planken....siden det går jeg av sykkelen på langsgående klopper. Selv med dh-hjelm fikk jeg veldig vondt og ble litt surrete. Droppet det mest fordi jeg synes det hemmet oppoverkjøringen, men også litt fordi jeg føler at jeg kjører for pinglete.... Bruker av og til en luftig fullface på fjellsykling (høgevarde ned).

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: hilmer] #1774156 21/04/2014 18:50
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: hilmer
Syklet litt med helhjelm for noen år siden. Den reddet meg ved en kloppe-utforkjøring. Framhjulet skled av og jeg slo hodet rett i planken... [...] Selv med dh-hjelm fikk jeg veldig vondt og ble litt surrete.[...]

Hmm... mulig man på klopper heller får ta imot gjørmebadet med åpne armer og hive seg vekk fra kloppen når man skjønner at man uansett er på vei utfor med hjulene. Om man blir susete i knotten selv med DH-hjelm er det kanskje å foretrekke ICON_SMILE

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Loff 1] #1774410 22/04/2014 11:21
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: hilmer
Syklet litt med helhjelm for noen år siden. Den reddet meg ved en kloppe-utforkjøring. Framhjulet skled av og jeg slo hodet rett i planken... [...] Selv med dh-hjelm fikk jeg veldig vondt og ble litt surrete.[...]

Hmm... mulig man på klopper heller får ta imot gjørmebadet med åpne armer og hive seg vekk fra kloppen når man skjønner at man uansett er på vei utfor med hjulene. Om man blir susete i knotten selv med DH-hjelm er det kanskje å foretrekke ICON_SMILE

Husker egentlig bare at jeg plutselig lå der - det gikk så fort at det ikke var mye forvarsel.... Forøvrig er jeg enig - skitten ble jeg uansett.

Re: Crashgear , hva bruker dere i skogen ? [Re: Håvard H] #1777005 27/04/2014 19:01
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Da ønsker jeg å rette stor takk til Troy Lee Designs (albuer), Poc (knær) samt Fox (hjelm) for at uka blir ganske normal. Feiga ut på et dropp i god fart i dag, ble en brukbar OTB, og fjellet vant. Gikk OK på resten av turen, men etter å ha sittet rolig i noen minutter kjennes kroppen 20 år eldre og er stort sett AU med blått & gult, hevelser og blod ICON_SMILE

Hadde jeg ikke kjørt med beskyttelse i dag hadde nok utfallet blitt brudd i albuen, skade på kne og skalle. Landingen var såpass hard at jeg fikk både sår og hevelser gjennom kraftig albuepadding.

Ergo: stiturer kjøres fortsatt med crashgear!

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support