Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Trysil tar over for Hafjell?

Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: sanouka] #1769508 09/04/2014 15:06
simenberg Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: sanouka
Hemsedal det er snakk om og forslaget om forbud ligger med i den nye høringsplanen for sommerproduktet.

OK, takk. Kongeveien burde jo ha vært/blitt en slager for vanlige folk, og det er en del på gang for de viderekomne. Ellers har vel Geilo bedre forutsetninger for et bredere og kommersielt sykkeltilbud. Overrasker meg om et "forbud" i Hemsedal blir håndhevet på noen måte.

Blir spennende å se hvordan Skistar Trysil tar tak i mulighetene, sammenligna med Skistar Hemsedal/Åre/Sälen.

Selger Spesh Turbo Levo i XLarge
2022 Specialized Levo | 2012 RM Flatline WC | 2016 Trek Powerfly 7+
facebook.com/SimenBergPhotography
Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #1769812 10/04/2014 07:52
HNK Offline
Besatt
Besatt
Geilo har jo allerede en litt anorektisk form for tilbud til lett utforsykling. Men bakkene der er ikke lange greiene.

Uansett satses det ikke stort nok på Geilo.
Det Trysil nå kommer med er store greier, og jeg håper dette er noe som lykkes.

Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #1769844 10/04/2014 08:48
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg sitter sånn til at jeg med litt massering av noen lokale hotellkrøsuser og lederen for et av de lokale utmarkslagene antakelig kunne ha kommet i posisjon for å få laget noe som på sikt med gode og litt visjonære planer kunne ha blitt et flott høyfjells Trailsenter med en liten Bikepark også hvis man hadde ønsket det. Jeg har etter en vurdering valgt å droppe det fordi de involverte (naturlig nok, siden dette er nybrottsarbeide) ikke er interessert i å kommitere seg for et fullskala opplegg. Min konklusjon blir da at forsøket blir for lite og kvaliteten (les flyten) blir for dårlig til at en kritisk masse finner veien. Etter et par tre år og noen tusen dugnadstimer jeg fint kunne brukt på andre ting så finner de involverte parter ut at det var en dårlig ide og legger ned satsningen og legger skylda på miseren på han derre bykaren og ideen om et fullskala Trailsenter her til lands bare blir enda fjernere.....ikke alle jeg kjenner er enig med meg her og mitt svar blir da at det er bare å sette igang, men jeg kjenner mentaliteten her oppe og I`m too old for that shit ICON_SMILE

PS: Dette er såklart hverken i Geilo eller Hemsedal på de stedene er utgangspunktet for Trailsentere for dårlig. Ønsker selvfølgelig et initiativ fra Trysil velkommen, men håper for stisyklingens del at de har tålmodige aktører med på laget all den tid steg en ikke er veldig stort.

Redigert av sanouka; 10/04/2014 11:37.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #1770076 10/04/2014 14:47
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Strålende nyheter og OlaA, dette prosjektet skulle du ledet, hadde økt suksessfaktoren iallefall. Du får komme deg tilbake til Trysil hehe. Spennende å se hvordan det legges opp mht "manmade" løyper, og om det inkluderer 360 grader rundt fjellet. Søren så kult det hadde vært med en kuppert "balkong" sti rundt fjellet!

Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #1770309 10/04/2014 20:57
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Trysella Ronda!!

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: HNK] #1770315 10/04/2014 21:02
simenberg Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: HNK
Geilo har jo allerede en litt anorektisk form for tilbud til lett utforsykling. Men bakkene der er ikke lange greiene.

Uansett satses det ikke stort nok på Geilo.
Det Trysil nå kommer med er store greier, og jeg håper dette er noe som lykkes.

Jeg er ikke spesielt opptatt av Geilo, men synes det er synd at de ikke får mer ut av sitt geografiske fortrinn. Med kommersiell sykling på Geilo tenker jeg på muligheter for noen ekstra sommermånedsverk og overnattingsdøgn knytta til sykling på høyfjellsstier med og uten guide og shuttling. Med heisbasert nedoversykling som en sidegreie. Heis som adkomst til milevis med stier bør etter noen år kunne begynne å monne for heisomsetninga om sommeren.

Rallarvegsyklinga har jo sin infrastruktur og kundemasse, et fantastisk utgangspunkt for å selge flere sykkelopplevelser i området.

Når det er sagt, med 25 sykkelmillioner bør jo Trysil kunne bli så bra at man korter inn litt på vestlandsroadtripen om sommeren og bruker noen dager ved svenskegrensa. Lettelsen ved å slippe rv 7 på helgeturer vil også overskygge det meste.

Selger Spesh Turbo Levo i XLarge
2022 Specialized Levo | 2012 RM Flatline WC | 2016 Trek Powerfly 7+
facebook.com/SimenBergPhotography
Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #1775570 24/04/2014 11:34
O
OlveN Offline
Fersking
Fersking
O
Som mange har nevnt tidligere her så er det tilrettelagt stisykling som er hovedvekten bak satsningen i Trysil. Hele utbyggingen er delt i 3 faser, der nybygget singeltrack og et bikepark-område har hovedfokus. Før årets Utflukt vil det bli bygget en 'mini bike park' ved Radisson Blu, med blant annet en skills course. Vi håper også å finne penger til en mobil pump track.

Eksisterende stinettverk skal også forbedres og det skal integreres en del bygde treelementer inn i disse. Deler av dette arbeidet starter vi allerede til sommeren.

Noen få downhilltraseer er også tegnet inn, men ikke i nærheten av tilbudet på Hafjell. Dette ligger noen år fram i tid.

Fjellekspressen, som går fra Turistsenteret, skal i sommer gå hver lørdag fra St.Hans til høstferien. Den får påmontert sykkelkroker. Fra toppen har du lett tilgang til stinettverket på og rundt fjellet, samt Fjellrunden som sto ferdig i fjor høst og som er familievennlig vei/sti rundt hele fjellet.

Det er gode tider for sykkelinteresserte i Trysil om dagen ICON_WINK

Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #1775602 24/04/2014 12:26
J
jaks74 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Kanon, vi gleder oss :-)
Blir det noen endringer på heisbaserte stier og stier rundt skiheisene (nede og oppe) ift. hvordan det var under Utflukt i fjor?

Er denne bike parken ved Radisson også egnet for barn?

Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: jaks74] #1775960 25/04/2014 06:39
O
OlveN Offline
Fersking
Fersking
O
Er litt utfordrende underlag med mye stein i enkelte partier oppe i fjellet, men vi skal legge en innsats så snart snøen går der oppe. Tanken er å etablere en '30-minutters' tur for å teste demosykler i variert terreng og underlag + en trasé som går via Knettsetra.

Vi jobbet i fjor sommer og høst med å ferdigstille den tekniske knotstien som var halvveis ferdig før Utflukt i fjor. Denne håper vi å få helt ferdig nå i vår.

Bike parken ved Radisson blir barnevennlig også.

Re: Trysil tar over for Hafjell? [Re: runermm] #2074051 31/03/2016 07:45
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Mange tråder om Trysil, tar sjansen på å gjenopplive denne framfor å skape en ny:
Trysil får hederlig omtale i siste Terrengsykkel. Flott reportasje egentlig. Tror de gjør noe lurt i å forsøke trekke til seg HELE familien, ikke bare den delen som er interessert i de tøffeste carbonsyklene.
Jeg har i mitt overmot meldt på hele familien ( ! ) på Utflukt 2016, og lurer egenlig på hvordan andre syklister ( mer eller mindre ivrige ) promoterer dette mot sine beste 2/3 av familene ?

For ALLE syklistene er vel ikke særinger som har carbonsykler i dobbeltsenga, i stedet for koner, samboere, barn, bikkjer og alt det andre " vanlige folk " bor sammen med ? :-D

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support