Markedskreftene og motepress på sosiale medier har ført til at jeg trolig ikke klarer å unngå og kjøpe ny sykkel når det nærmer seg varmere tider. Min første sykkel har ikke mange milene på baken (august 2013), men føler likevel ikke at det ble riktig sykkel for min del. For det første føles det ut som jeg har havna mellom to rammestørrelser og derfor aldri fikk den optimale sittestillingen, for det andre ønsker jeg å investere ytterligere i "bedre" utstyr. (Noe må man jo bruke pengene på?)
Aner faktisk ikke hvordan prisnivå på bruktsykler er. Prismessig har sykkelen min en utsalgspris på ca 15, (veil er vel mer, men ingen bruker vel veil i 2014?). Må vel et lite stykke ned i pris da jeg ikke har 105 over hele linja (Ikke spør hvordan de klarte å selge meg en så dyr sykkel uten minstekravet på 105). Liten tur i bakken har den også hatt, bare liten. Alt er blitt retta opp og fungerer som det skal, men er småmerker på girspakene osv (ikke mye). Hva tenker man er en grei pris? Modellen er Trek Madone 3.1. Hjelp en fersking.