Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 34 1 2 5 6 7 8 9 33 34

Dårlig erfaring med Bikeshop.no

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764810 01/04/2014 06:39
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Nå spør jeg av ren skjær nysgjerrighet. Er det i det hele tatt mulig på noen modeller å montere krankarmene feil? Altså å sette venstre krankarm på drivsiden og vice versa? Hvilken krank snakker vi om??

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1764813 01/04/2014 06:43
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Sitat: bikeshopsuger
dessuten skjønner jeg ikke hvordan du kan mene pedalarmene sitter som de skal her da bildet ikke viser hva jeg prater om, disse bildene viser pedalen, resultatet av at armene ikke sitter som de skal, jeg fant ikke noe bilde som viste godt hva jeg mener, jeg kan godt bla frem noe fra instagram kontoen å blåse det opp så det syntes, men hva hjelper det meg ? bikeshop har lovet & bytte kranken, om de står for det er en helt annen sak.

Det hadde vært meget interessant å se bilder av den påstått feilmonterte kranken, så om du har bilder, få dem ut.

RoyE

Strava
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: JB.] #1764862 01/04/2014 08:13
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: JB.
Pedaler er gjenget slik at de skrur seg ut når man trår fremover. Derfor må pedaler trekkes godt til.

Nope... Pedaler er gjenget slik at de skrur seg inn når man trår fremover, og trenger defror bare å trekkes moderat til.

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1764875 01/04/2014 08:27
Dan Offline
More than words
More than words
dette var en tråd hvor man kunne fortelle erfaringer om bikeshop, noe jeg har gjort. føler ikke for å sitte å bevise en dritt.

Det du skriver er omtrent tilsvarende "jeg var på sykehuset for å fjerne blindtarmen, men isteden klarte de å bytte plass på nesa og stortåa". Selvfølgelig er vi interessert i å vite hvordan noe slikt egentlig lar seg gjøre og selvfølgelig har vi lyst til å se bilder. ICON_SMILE

Kort sagt, den beskrivelsen du har levert sverter på ingen måte bikeshop.no, så hvis det var målet så må du prøve litt hardere. ICON_WINK

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764887 01/04/2014 08:45
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg måtte faktisk gå å se på på syklene mine for å se om det i det hele tatt er mulig å montere dette feil. Uten at jeg er noen mekaniker vil jeg påstå at det er det ikke. Om kranken tres på feil vei da kan du ikke sykle på sykkelen. Sjekket og pedalarmene fra deore, xt, xtr og ultegra, og utifra det jeg kan se er det et kunsttykke å snu dem, selv med 3 i promille ser man at det ikke passer(på lik linje som ikke mulig.)???? Så her hadde det vært artig å se bilder...

Uansett så bør jo den som har dratt til pedalene så gjengene har gått erstatte det. Men går det forresten an å gjenge om, uten å gjøre noe med diametern på gjengene når de er ødelagt?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764891 01/04/2014 08:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Ps.Klok av skade bør du ta et bilde av sykkel og rammenummeret, så har du det i tillegg til kvitteringen dersom sykkelen skulle bli stjålet.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764892 01/04/2014 08:48
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Mye kritikk kan være veldig subjektivt, og kanskje ikke alltid rettferdig for de som mottar den. En sak har alltid to sider!

Når brukerens første innlegg på forumet er slik det er, så må man forvente litt diskusjon ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: sveinaa] #1764896 01/04/2014 08:52
K
klev1 Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: sveinaa
Om kranken tres på feil vei da kan du ikke sykle på sykkelen.

Klart du kan! Det er bare å tre kjeden gjennom baktriangelet. Har du ekstra mykt kjede, kan du også komme deg utenom hjulet. Ellers må du passe på å ta ut og sette inn igjen eiker etter hvert som du trår.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: klev1] #1764899 01/04/2014 08:53
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: klev1

Klart du kan! Det er bare å tre kjeden gjennom baktriangelet. Har du ekstra mykt kjede, kan du også komme deg utenom hjulet. Ellers må du passe på å ta ut og sette inn igjen eiker etter hvert som du trår.
Hadde folk vært mere opptatt av å finne løsninger og ikke bare problem, asså ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: klev1] #1764904 01/04/2014 08:57
sveinaa Offline
More than words
More than words

Nope.!.!:! Det tror jeg ikke noe på før jeg ser det på film ;-)

Redigert av sveinaa; 01/04/2014 08:58.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Brusdalen] #1764905 01/04/2014 08:57
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Brusdalen

Hadde folk vært mere opptatt av å finne løsninger og ikke bare problem, asså ICON_SMILE

Tror løsningen på dette ligger i bildene....

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764965 01/04/2014 10:32
S
Simons1 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Kan det være venstre krankarm som er montert feil vei, dvs innsiden ut? Da vil jo gjengene til pedalen være feil vei. Skjønner dog ikke at noen klarer å gjøre en slik feil.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764967 01/04/2014 10:35
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Problemet må vel være at pedalene har løsnet fra kranken? Bilde viser at kranken er montert riktig vei ettersom krankdrevene er på høyre side. Det er umulig å si om venstre krankarm er montert riktig utfra bildene, høyre ser ut til å være riktig.

Om sykkelen ble levert med posten så var ganske sikkert ikke pedalene montert. Om noe er montert feil vei er det vel pedalene, høyre pedal på venstre side og motsatt. I så fall ligger skylden hos den som monterte pedalene.

Ikke at det er så viktig, sykkelen er ikke der lenger. Jeg kjenner ikke til om forhandler plikter å registrere rammenummer, men jeg vet at flere gjør det. Det kan vel være mulig å sannsynliggjøre eierskap til sykkelen selv om man ikke har rammenummer. Hvis sykkelen skulle bli gjenfunnet... Kan jo sjekke med de nærmeste politistasjonene.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Raoul Duke] #1764973 01/04/2014 10:46
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raoul Duke
Pedaler er gjenget slik at de skrur seg ut når man trår fremover. Derfor må pedaler trekkes godt til.

Nope... Pedaler er gjenget slik at de skrur seg inn når man trår fremover, og trenger defror bare å trekkes moderat til.

Ja, det er helt riktig. Vet ikke hvorfor jeg tenkte feil her.

I was just riding along...
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Simons1] #1764991 01/04/2014 11:09
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Simons1
Kan det være venstre krankarm som er montert feil vei, dvs innsiden ut? Da vil jo gjengene til pedalen være feil vei. Skjønner dog ikke at noen klarer å gjøre en slik feil.
Linx-gjenger er nok som vanlige gjenger like fra "innsiden" og "utsiden". ICON_SMILE

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1764993 01/04/2014 11:13
B
bikeshopsuger Offline
Fersking
Fersking
B
oi oi det ble mye rabalder, ja så det er en høyre & en venstre pedal? alt jeg gjengir er hva kundebehandleren sa til meg som igjen var vidreformidlet av montøren, det synes jeg var litt rart da begge pedalene så hundre prosent like ut, uten noe form for indikasjon for hva som skulle være rett vei eller ikke.. om jeg skrudde de på feil so be it.

sverte bikeshop, meh, lufter min opplevelse med gutta i butikken.

at kranken monteres feil vei skjønner jeg jo nå at ikke er mulig, så jeg antok de mente pedal armene, forskjellen var synlig på venstre side, på andre siden av tannhjulet, på den siden det IKKE er tannhjul. her var det da jeg fikk sykkelen en merkelig stor gleppe på sikkert 2cm, der jeg påpeker til samboer, merkelig a stort mellomrom det er her, må da samle seg mye dritt inni der, jeg kunne også se noe rødt, antagligvis en pakning.
pedalene ble skrudd på og strammet en kvart omdreining etter de satt helt inntil, jeg syklet ganske nøyaktig 40km før høyre pedal ramlet av.

når jeg fikk sykkelen tilbake, hadde de gjenget opp pedalarmene å satt på et par nye pedaler, jeg ytret et ønske om et par kombipedaler. jeg fikk pedaler men de var ikke mye kombi ICON_WINK det var kun to skruehull der jeg skulle klipse skoen, nok om det.

jeg så med en gang at pedal armen på venstre side, her hadde pedalarmen krøpet kanskje en god centimeter nermere kranken/ramma på sykkelen, det var nå nesten umulig å se det røde/pakningen eller metallet pedalarmen er festet i (staget som snurrer) dette staget så jeg da 2cm av før.

var kanskje feil av meg å si kranken var montert feil vei, jeg er ikke noe reodor felgen å kjøpte derfor sykkel der jeg hadde hørt kundeservicen skulle være god.

jeg må se mellom insta kontoen for å se om jeg finner et bilde som viser hva jeg mener, blåse det opp å finne ett før/etterbilde.

men fra spøk til reviolver, er det vanlig at det knirker å knaker i kranken når man står & trår tungt ?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1764997 01/04/2014 11:23
sveinaa Offline
More than words
More than words
oi oi det ble mye rabalder, ja så det er en høyre & en venstre pedal? alt jeg gjengir er hva kundebehandleren sa til meg som igjen var vidreformidlet av montøren, det synes jeg var litt rart da begge pedalene så hundre prosent like ut, uten noe form for indikasjon for hva som skulle være rett vei eller ikke.. om jeg skrudde de på feil so be it.

at kranken monteres feil vei skjønner jeg jo nå at ikke er mulig, så jeg antok de mente pedal armene, forskjellen var synlig på venstre side, på andre siden av tannhjulet, på den siden det IKKE er tannhjul. her var det da jeg fikk sykkelen en merkelig stor gleppe på sikkert 2cm, der jeg påpeker til samboer, merkelig a stort mellomrom det er her, må da samle seg mye dritt inni der, jeg kunne også se noe rødt, antagligvis en pakning.
pedalene ble skrudd på og strammet en kvart omdreining etter de satt helt inntil, jeg syklet ganske nøyaktig 40km før høyre pedal ramlet av.

når jeg fikk sykkelen tilbake, hadde de gjenget opp pedalarmene å satt på et par nye pedaler, jeg ytret et ønske om et par kombipedaler. jeg fikk pedaler men de var ikke mye kombi ICON_WINK det var kun to skruehull der jeg skulle klipse skoen, nok om det.

jeg så med en gang at pedal armen på venstre side, her hadde pedalarmen krøpet kanskje en god centimeter nermere kranken/ramma på sykkelen, det var nå nesten umulig å se det røde/pakningen eller metallet pedalarmen er festet i (staget som snurrer) dette staget så jeg da 2cm av før.

var kanskje feil av meg å si kranken var montert feil vei, jeg er ikke noe reodor felgen å kjøpte derfor sykkel der jeg hadde hørt kundeservicen skulle være god.

jeg må se mellom insta kontoen for å se om jeg finner et bilde som viser hva jeg mener, blåse det opp å finne ett før/etterbilde.

men fra spøk til reviolver, er det vanlig at det knirker å knaker i kranken når man står & trår tungt ?

Nei det er ikke vanlig. Hvilken krank og sykkel er dette her?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1764998 01/04/2014 11:26
Øyvind V Offline
More than words
More than words

Passende nick til en som ikke skal sverte en butikk, bare lufte en opplevelse.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1765000 01/04/2014 11:30
B
bikeshopsuger Offline
Fersking
Fersking
B
men om vi sier det så, at jeg har gjort en feil og pedalene er montert feil. altså høyre på venstre å motsatt om det skulle ha NOE å si i det heletatt da de er klin like. hva skal da til for at de detter av. om gjengene er skrudd rundt med det fiseverktøyet som fulgte med er enten jeg jævla sprek blitt, eller shimanos metall fryktelig bløtt.

si nå at den saken er biff, hva kan det mellomrommet på venstre side være da.. ?

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1765007 01/04/2014 11:36
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Mellomrommet kan være at venstre krankarm er skrudd til før den har blitt dyttet ordentlig inn mot krankhuset. Dette kan skje, men at pedalen på høyre side faller av pga dette finner jeg noe rart. Det som da burde ha skjedd er at venstre krankarm hadde falt av under belastning, eller at hele kranken hadde beveget seg sideveis frem og tilbake.

RoyE

Strava
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Simons1] #1765008 01/04/2014 11:38
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Simons1

Ja, for som alle vet så er det viktig hvilken vei man setter en mutter på en skrue. ICON_WINK

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1765009 01/04/2014 11:38
B
bikeshopsuger Offline
Fersking
Fersking
B
jau, bikeshop suger det er nå min mening, jeg har ikke mye & henge fingrene i så jeg har god tid å sitte her å trolle som dere trur ICON_WINK

men om dette mellomrommet er dobbelt så stort, hva er da galt?
å er det vanlig at det knirker knaker & smeller i kranken når man står å tråkker tungt?

http://postimg.org/image/miyw1i4gl

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1765012 01/04/2014 11:41
sveinaa Offline
More than words
More than words
er det en sånn krank: http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqVHJBcE9!KYNfvEBPRVPcrGl!~~60_3.JPG

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1765018 01/04/2014 11:45
sveinaa Offline
More than words
More than words

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1765020 01/04/2014 11:45
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast

Jeg hadde mye trøbbel med krank-knirk med en squaretaper-krank (de har en "dings" som går gjennom rammen mellom pedalene, med firkantede ender på akslingen). Problemet var rett-og-slett at den skrudde seg løs over tid; uansett hvor mye jeg og gutta på LBSen prøvde å få den til å sitte. Når jeg strammet den til sluttet knirken, men så kom det tilbake, og så måtte det strammes på nytt.

Til slutt hadde jeg syklet den istykker, det firkantede hullet utvider seg litt når man kløner med å slå pedaler i stokk og stein på sti, og til slutt ble det umulig å få krankarmene til å sitte skikkelig. Så da kunne jeg med god samvittighet bytte ut hele greia med en SLX-krank isteden.

Den har jeg ikke hatt ett eneste problem med, selv om den har fått seg mange kilevinker den også. Forskjellen der er at det er to kulelagre du skrur inn på hver side av krankhuset (tykke røret på tvers i bunn av sykkelen), og så har selve kranken et tykt, hult rør som tres gjennom disse. Min erfaring er at det er en mye stivere og langt mer robust patent; virket bl.a. merkbart stivere når jeg trår på litt, men kan jo seff være litt farget av at jeg gjerne vil tro den er stivere.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: Vulturous] #1765024 01/04/2014 11:48
B
bikeshopsuger Offline
Fersking
Fersking
B
hvorfor bikeshop suger: jeg stod en time å ventet på å få hente sykkelen, den hadde stått en uke til reprasjon, det ble gjort noe med kranken. noe jeg prøver å få greie på her. mye av det er avklart å pedalene var helt sikkert min feil. de var nok montert motsatt av hva de skulle være.

men venstre pedalarm har krøpet nærmere ramma, det knirker å smeller i kranken. jeg mailet gutta & skulle få montert et par kombipedaler. de som ble montert var disse: http://postimg.org/image/kzsudhejf/

på mail får jeg dette til svar da jeg spør om hvor han mener jeg skal klipse skoen fast:

Jeg snakket med vår mekaniker som monterte pedalene. Han var meget klar på at det ikke ble montert kombi pedaler.

Til orientering så finnes det vanlige flate pedaler med disse skruehullene du refererer til. Det finnes vist nok låser som kan monteres på disse, men det er en løsning som så vidt meg bekjent ikke har vert i salg i Norge.

det går kanskje litt fort i svingene, jeg opplever ikke bikeshop som så veldig lett å ha med å gjøre, de ba om mail med bilder, å da en haug med forumtroll her klarer finne ut hva som er gjort med sykkelen via 3 bilder burde vel en som driver en sykkelbutikk lett kunne se det samme. ikke vet jeg. jeg er nå interessert i å vite om pedalen kommer til å ramle av igjen å hvorfor det knirker så jævelig i kranken, å hva som kan ha blitt gjort siden det mellomrommet mellom venstre pedalarm & rammen har minket med 50% ICON_WINK

når jeg maser litt til får jeg et annet svar

Etter nå å ha snakket med de som ekspederte deg så er det dessverre ingen som kan huske at du sa du ønsket å kjøpe kombi pedaler.

Om du ønsker dette skal vi selvfølgelig ordne dette når du kommer innom med sykkelen.

jeg ble jo aldri ekspedert, dette ytret jeg jo i forige mail til samme kar som svarer meg ;p derfor jeg mener det går litt fort i svingene. er jo ikke rart noen husker å ha ekspedert meg når det er mannen selv som sitter å skriver som har fått ønsket om å bytte pedaler.

så om de ikke fikk noe ønske om å bytte pedaler, å ingen husker jeg yttret et ønske om å bytte til kombi pedaler, hvorfor i huleste byttet de pedaler da?

Redigert av bikeshopsuger; 01/04/2014 11:53.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1765030 01/04/2014 11:57
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Altså, hvis du selv har montert pedalene, og har festet dem på feil side, har du selv ødelagt krankarmene dine. Pedalene er hhv høyre- og venstregjenget. Tar du i skikkelig, klarer du å skru dem inn på feil side, og da ryker gjengene.

Har du mot formodning fått to like pedaler, vil en av dem ødelegge gjengene. Dette burde du egentlig merke idet du begynner å skru, men har du lite erfaring med dette er det allikevel mulig å kløne det til.

Å gjenge opp krankarmene igjen vil ikke hjelpe, du må enten få satt inn en gjengeinnsats, eller bytte krankarmene.

Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1765039 01/04/2014 12:17
RazeFaze Offline
More than words
More than words
jau, bikeshop suger det er nå min mening, jeg har ikke mye & henge fingrene i så jeg har god tid å sitte her å trolle som dere trur ICON_WINK

men om dette mellomrommet er dobbelt så stort, hva er da galt?
å er det vanlig at det knirker knaker & smeller i kranken når man står å tråkker tungt?

http://postimg.org/image/miyw1i4gl

Hvis du poster bildet av kranken på drevsiden så kan man vurdere, men jeg synes dette ser normalt ut.
Bøyen på armen tilsier at denne krankarmen er montert på rett side og vei også.
Hvis du ser nøye så er krankarmene på venstre og høyre side forskjellig, den ene har tannhjul og den andre ikke. De er utformet forskjellig.

Ja, det kan komme gjørme inne der, men kulelageret som ligger inni ramma er forseglet inni ramma/lageret. Så dette er en normal montering.

Ja, det knirker og knaker når du står hvis pedalene har blitt montert på feil side, av deg selv. Materieler og gjenger er ødelagt, mye metalspon alle veier vil da forårsake knirk og knark. Denne feilmonteringen er uansett er din feil, ikke butikken sin.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: JB.] #1765049 01/04/2014 12:47
joerntp Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Raoul Duke

Ja, det er helt riktig. Vet ikke hvorfor jeg tenkte feil her.

JB. - Du har helt riktig i den første posten din at pedalene vil skru seg ut.
Denne er forresten fortsatt like morsom : Skru av pedal

"Bikeshopsuger" - Når du klarer å montere pedalene feil vei, noe jeg kan tenke meg krever en noe over middels brutal montering, og i tillegg henge ut bikeshop etterpå så burde du endre brukernavnet ditt

Redigert av joerntp; 01/04/2014 12:54.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no [Re: bikeshopsuger] #1765051 01/04/2014 12:52
sveinaa Offline
More than words
More than words

jeg ble jo aldri ekspedert, dette ytret jeg jo i forige mail til samme kar som svarer meg ;p derfor jeg mener det går litt fort i svingene. er jo ikke rart noen husker å ha ekspedert meg når det er mannen selv som sitter å skriver som har fått ønsket om å bytte pedaler.

så om de ikke fikk noe ønske om å bytte pedaler, å ingen husker jeg yttret et ønske om å bytte til kombi pedaler, hvorfor i huleste byttet de pedaler da?

Har du betalt for noen pedaler du ikke har fått?

Side 7 av 34 1 2 5 6 7 8 9 33 34

Moderator  support