En tråd hvor vi forteller om nytt eller brukt landeveisstæsj vi har hanket inn.
--
I går gjorde jeg den scoringen. Kjøpte et lite brukt sett av de sagnomsuste Campagnolo Nucleon-hjulene for pariserdekk. 1550 g og bunnsolid. Magnus Backstedt vant Roubaix på dem. Bare å lime på Veloflex Arenberg nå og glede meg til sommer på mine elskede gylne gutuer.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Skulle gjerne bidratt med hva som faktisk har blitt kjøpt, men den gang ei. Har de siste dagene gjort opptil flere forsøk på å bestille hvite Giro Empire - uten hell. Har fått refunds på bestilling fra to ulike utenlandssjapper. Ser dermed ut til at det neppe blir nye sko før jeg ramler over de i en eller annen fysisk butikk. Noen tips?
Delvis kjøpt, det vil si betalt mellomlegg mellom en ødelagt Catlike som Bikeshop* skulle erstatte og en ny Kask Vertigo hjelm. Spent på hvordan Kask sitter på knotten. Med Catlike så jeg ut som en vandrende atomsopp.
* Kudos og klapp på skuldra til Bikeshop for kjapp behandling av reklamasjonen.
Dura Ace C35 CL hjulsett og Dura Ace 25-11 kassett. Kjøpt for 5 dager siden, mottatt i dag, og Master Card skal vel ha pengene inn rundt den 25. april. Dyr uke.
Skulle gjerne bidratt med hva som faktisk har blitt kjøpt, men den gang ei. Har de siste dagene gjort opptil flere forsøk på å bestille hvite Giro Empire - uten hell. Har fått refunds på bestilling fra to ulike utenlandssjapper. Ser dermed ut til at det neppe blir nye sko før jeg ramler over de i en eller annen fysisk butikk. Noen tips?
Jeg tror jeg kan hjelpe deg. Vi har ca 20 par på vei til butikken hos sørensen sykler. Send meg pm.
En slik en fikk plutselig et nytt hjem på sykkelen min denne uka:
Byttet fra en Rotor 3D med forrige modells måler som jeg hadde sist sesong til den nye "Type S" modellen til p2m. Batteridekslet har blitt mye mer diskret og det ser generelt bedre ut.
Hadde egentlig lyst til å gå for den nye Campa kranken til p2m. Mest pga at Campa sin Ultra Torque festemekanisme langt overgår det som Rotor sine ingeniører har klart å klekke ut. Tilslutt ble det likevel vanskelig å argumentere for å legge ytterlige 4 lapper i en krank som allerede er alt for dyr.
Tøysekopper. Jeg har ikke handlet landveisstæsj i år eller i hele fjor. Sånn er det når man har klassiske greier som bare funker. Svarte sko, svart shorts, sete og styretape og en ramme som ikke blir umoderne med DA 7800 gruppa. Da er det bare å gå ut å sykle.
Hjelmen skyves ikke ned i nakken når gir den et kakk i fronten? Testet både Vertigo og Mojito i dag (i riktig størrelse), og det skjedde med begge når de satt på mitt hode.
Etto Stelvio viste seg å være eneste som satt der den skulle når det var litt krefter på gang.
Selv opplever jeg at Giro er veldig brei rundt knollen. Hjelmene vingler fra side til side. Kasken derimot er mye smalere og sitter støpt (på min knoll iaffal). Har en delvis smal planet.
Hadde litt til overs denne måneden. Kjøpte derfor en lapp av typen Gore-Tex for å lappe Gabbaen.
Hjelmen skyves ikke ned i nakken når gir den et kakk i fronten?
Nei, ikke hos meg i hvert fall. Trodde først hjelmen var alt for liten, men når den først er lirket på plass så er den en fryd å ha på. Aldri opplevd makan til passform, men så har jeg bare erfaring med Giro og Catlike.