Styrkeprøven anno 2014 fremstår som et særs dårlig arrangement. 20 min forsinket start med 8 grader til start er ikke kult. Vakthold og varsling i den 90 graders svingen der vi skulle utpå riksvei 4 var fraværende. Skummelt når man kommer dit i 50 km/t og skal plutselig svinge 90 grader i regnvær. Målgang var tristere enn noen gang med litt melk og halv banan. Mulig det var noe mer mat et annet sted? Jentelaget som vant fra Gjøvik måtte informere arrangøren om seieren og at Styrkeprøven på 2 døgn ikke har klart å kåre vinnere på websiden sier vel kanskje sitt?
Har var det mye gode vibber, skjønner jeg! ;-)
Jeg syns faktisk arrangementet var bedre enn på lenge jeg!
Skjønner at det er frustrerende med forsinkelser, men ting kan skje. Hvis du frøys på start må du ha hatt for lite klær på deg. Det var jo mye kaldere da rittet startet pga fartsvinden.
Løypeendingene var til det positive. Mye bedre med master ned til flatene før tidtakningen startet og målgang ved biltilsynet var også bra.
Når det gjelder vakthold, så syns jeg det var tilstrekkelig. Jeg husker ikke om det stod folk i det aktuelle krysset når vi passerte, men jeg syns det var godt med vakter på generell basis. Hvis du sliter med å klare svingene i et kryss har du nok litt for stor fart inn mot krysset.
For øvrig er det jo sykkelklubbene i Oslo som eier Styrkeprøven, så det er sikkert mulig å påvirke arrangementet i positiv retning gjennom disse, hvis du ønsker å bidra til et bedre arrangement, mener jeg.
- Tobias