Her er et halvdårlig gang-mobil-bilde av stihojen min slik den sannsynligvis blir denne sesongen: 2013 Canyon Nerve Al+ 7.0. Endringer fra standardoppsett er:
2013 Fox Talas 34 160 Factory bygd ned til 150mm og oppgradert til 2014 talas og demping. Gjort luftkammeret på bakdemperen mindre for å få den mer progressiv. (spent på dette) X0 Medium Cage type 2 bakgir (det orginale long cage fikk seg en smell) Bytta ut storklinga med bashguard. Wolftooth 30t singelklinge, har latt grannyen stå på så jeg kan bruke den om det blir bratt for pinglebeina mine. Fremgiret er fjernet og reverbbryteren er flytta til venstre side Canyon orginal kjedefører Avid X0 trail bremser Shimano XT 788 stihjul med 180mm XT Icetech-skiver f/b Renthal styre, stem og holker. Specialized Henge Står et par Freddie's Revenz påmontert nå. Nukeproof Electron pedaler
Veier en god del. Sannsynligvis 13,5-14kg. Men skal tåle en trøkk Blir nok noe lettere når jeg får satt opp NN'ene slangeløst når føret tillater det.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Tillater meg et bilde til her Det våres i Kongsberg! Senvinterens prosjekt blir å få på plass coildemper bak (krever litt fresing og innkorting, takk spesh -.- )
Da er årets første stitur unnagjort og sesongen 2014 igang! Tørt og bart i skogen = god stemning!
Sykkelen er den samme som for 2012 og 2013. Turner Sultan 2009 modell. Oppgradert i år med bredere styre (fra 700-760mm) og kortere stem (fra 100-60mm). (Hjulene på bildet er lånehjul da stihjula er hos hjulbygger for en vinteroverhaling) Maxxis Beaver dekkene fungerte imidlertid utmerket på dagens føre.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
Du må bruke url til bilde direkte, ikke webside med bilde, slik mao:
Knall sykkel!
Takk Loki! Min første fulldemper. Cube stereo 140, 2013. Kjøpte av en her på forumet. Liker den mer og mer for hver utflukt på sti. Hans dampf trailstar f/b føltes tregt i starten men nå digger eg de. Stisykling har fått en helt ny verdi. Eg er i Lykkerus :)))
Her er et halvdårlig gang-mobil-bilde av stihojen min slik den sannsynligvis blir denne sesongen: 2013 Canyon Nerve Al+ 7.0. Endringer fra standardoppsett er:
2013 Fox Talas 34 160 Factory bygd ned til 150mm og oppgradert til 2014 talas og demping. Gjort luftkammeret på bakdemperen mindre for å få den mer progressiv. (spent på dette)
Hei. Hvordan er du fornøyd med 2014 Talas ombyggingen? Lurer på denne oppgraderingen selv, for 2013 talas er strengt tatt bare crap. (Har samme sykkel selv)
Fox RP2 skal sendes til RF Tuned i løpet av April for ena ldri så liten PUSH. Schwalbe Magic Marry gummi skal på,kortere stem og litt bredere styre. Forhåpentligvis nytt hjulsett E Thirteen TRS i løpet av sommeren.
Ellers er girverket i front pakket ned i skuffen.
Ramme: Commencal Meta AM 2011 XL Gaffel: RS Pike 150mm RCT3 Solo Air Bakdemper: Fox RP2 Styrelager: Hope Stem: Commencal VIP OS Styre: Commencal VIP OS 730 Holker: ODI Bremser: Formula RX 180mm foran og bak Drivverk: Shimano XTR/ Shimano Saint trigger Krank: Race Face Atlas Hjul: Fulcrum Red Power XL Setepinne: RS Reverb Sete: Specialized Dekk: Schwalbe Hans Dampf Pedaler: Shimano XTR
forresten hvis du etterhvert slitter med att lcd skjermen ikke viser informasjon så er det fordi kontaktpunktene er dårlige, da er det bare å levere sykkelen inn til lbs også får du den nye komputere. Dette gjelder hvertfall så lenge du har fjordårets computer. Jeg slet med det på min, men det ble fikset raskt
Hilsen En Veldig fornøyd eier av Lapierre XR729 EI
forresten hvis du etterhvert slitter med att lcd skjermen ikke viser informasjon så er det fordi kontaktpunktene er dårlige, da er det bare å levere sykkelen inn til lbs også får du den nye komputere. Dette gjelder hvertfall så lenge du har fjordårets computer. Jeg slet med det på min, men det ble fikset raskt
Ikke fått testet den enda, men håper den funker bra. Virker som computeren fungerer, men skal ha det i bakhode.
Fartsmåleren må sitte veldig nærme magneten på eika foran, måtte bygge ut måleren med 0.5cm for å komme nærme nok.
Fartsmåleren må sitte veldig nærme magneten på eika foran, måtte bygge ut måleren med 0.5cm for å komme nærme nok.
hmm, det har ikke jeg hatt noe problem med enda hvertfall. Men jeg syntes hvertfall at systemet funker veldig bra så langt.
Det kan forresten være lurt å starte med å ha den i modus 2 eller 3 når du kjører med den i auto, eller så åpner den seg for lett eller det skal for mye til for at den åpner seg, det er min erfaring så langt hvertfall. har bare hatt sykkelen i 2 uker.
Her er min Enduro doning for denne sesongen. Det er en specialized enduro fra 2010, men alt av deler er nytt i år, bortsett fra setepinnen, ramme, hjul og gaffel som er fra 2010.