Fikk på noe jeg tror må være siste versjon av Tournay. Var i hvert fall unbrako og ikke sekskantskruer. Var sinnsykt positivt overraska. Også med 42 versjonen på 48. Så giret i seg selv var det ikke noe feil med. Acera er vel 2 trinn "enda bedre". Forklaringen min på at min ble så lett, presis og god, som jeg ikke hadde trodd, er en av disse 2 eller begge
1. 113mm kranklager og krank beregna for 9-delt. Primært det kortere lager som kan tenkes redusere fjærspenningen på det ytterste, tenker jeg. Er også kortere klingeavstand, som ytterligere vil redusere draget noe. Jeg spekulerer her. Vet ikke
2. Sjalterne. Men billigste 7-delte microshift vs nyeste acera.
(3. Siste tourney er bare helt kanon ift til acera ?)
Om det er 122.5mm aksling, så ville jeg pr dags dato først sjekka avstand seterør til minsteklinga. Er det veldig god margin der, og til kjedestag også, så skulle jeg prøvd en kortere aksling.
Sjekk også at limitskruen ikke sperrer litt mot slutten av skiftet. Kanskje den står på "nesten full stopp, men går akkurat nok ut med litt kraft"
Redigert av Abit; 17/03/2014 18:58.