Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin express - sync problemer?

Garmin express - sync problemer? #1754492 10/03/2014 13:05
Lurifax Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hei,
Som den ekte nerden jeg er så la jeg inn Garmin Express for å synce data. Da forsvant plutselig muligheten for å Synce mot Strava og andre 3. parts leverandører.

Spesielt enheter med ANT+ (klokker som 310, 610 910 osv) mister man også manuell mulighet for å laste opp, uten først å laste ned TCX fil fra Garmin (dette bugger til tider også mtp intervaller osv..)

Løsningen jeg har funnet enn så lenge er følgende.

C:\ProgramData\Garmin\GarminConnect\din_enhet_id_i tall\Upload\FIT_TYPE_4
virker å være ny lokasjon for filer mottatt fra klokkene. Det ser også ut til at siste versjon av Express lar filene ligge igjen lokalt etter opplasting (første versjon slettet filene)

Tungvint? Jo, egentlig litt i forhold til hvor enkelt dette har vært tidligere.

Dog ikke mer tungvint enn at man lager en snarvei til mappen FIT_TYPE_4 på skrivebordet (høyreklikk på mappen, velg send snarvei til skrivebordet) på PC`n for så å laste opp manuelt fra denne når man skal ha inn data på Strava.

Ut fra hva jeg har lest så jobber Strava for å finne en løsning sammen med Garmin (og personlig tror jeg derfor siste versjon av Express er resultatet av dette 3.0.9) Eneste strava nå trenger å implementere er å søke etter filene på riktig plassering.

Dette er en ok og enkel midlertidig løsning til de av dere som er som meg -og som da ønsker å bruke Strava frem til de kommer opp med en ny og enkel automatisk løsning.

Redigert av Lurifax; 10/03/2014 13:07.

Re: Garmin express - sync problemer? [Re: Lurifax] #1754507 10/03/2014 13:21
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
det er den katalogen du må gå til ja.
MEN det er det strava og Sportracks (ST) også gjør. De driter i selve klokken. For med ant+ agenten, selv om du har skrudd av klokken o.l og fjernet usb trådløst, så får man tilsynelatende tilkoblet til klokken, mens den i praksis bare henter fra den katalogen som de tidligere garminfilene ble plassert og finner ut hvilke som er nye.

Jeg kontaktet ST og de sa at man kun måtte gå til den katalogen. Selv om de har plugins for alle typer garmin-klokker.

PS! Forøvrig bør man tømme de katalogene jevnlig for da går det raskere å lese inn i strava, ST osv.

forøvrig litt samme tema her: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1749596

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Garmin express - sync problemer? [Re: Lurifax] #1754511 10/03/2014 13:27
Lurifax Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jepp, vet de har gjort det samme via ANT+ tidligere.
Utfordringen har vel vært at Garmin slettet filene i Express og to endret banen til hvor de lå.

Ser ut til at de har satt en std nå som gjør det mye enklere å holde styr på disse filene (også mtp 32 vs 64 bits osv og filstruktur osv)

Er nok kun kort tid før de har rettet dette.

Jeg har ikke sjekket om 810 legger igjen FIT filer på samme sted, men det vet jeg i kveld, all den tid jeg skal ut på RACER!

Re: Garmin express - sync problemer? [Re: Lurifax] #1754512 10/03/2014 13:27
Lurifax Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ser at jeg nok burde søkt litt før jeg lagde en ny tråd. Sorry!

Moderator  support