Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Treningsplan for våren - sykkel/løping

Treningsplan for våren - sykkel/løping #1751406 03/03/2014 10:30
N
Nemz Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Skulle gjerne hatt litt tilbakemelding på treningsplanen utover våren. Målsetningen er å ta merket i både løpebirken og rittet. I fjor var jeg et halvt minutt unna på løpinga og rundt 15 min unna på rittet. Startet da sykkelsesongen i april, med noe løping ved siden av (totalt et ukegjennomsnitt på ca 5timer fra april til rittet, 160mil, hvor det hele ikke var alt for strukturert). I år begynte jeg sykkelsesongen i februar (tidlig vår) og har i motsetning til i fjor løpt litt gjennom hele vinteren.

Påbegynt plan for våren:

Sykkel – terskel (4x10, 3x15, 2x20, 1x40 etc.).

Løping – "kort" intervall (4x4, 30/15, 5x4 etc.).

Langtur – Sykkel (Sone1: ca 3 timer. Terskeldrag kanskje annenhver uke når bein og kropp kjennes bra).

Ellers spe på med et par rolige turer vekselvis mellom løping og sykling etterfulgt av basisstyrke.

Tenker å veksle så jeg også får noen terskeløkter og langturer på løping og noen kortintervaller på sykkel, selv om fokus vil være som på planen over. Altså oppsummert: fokusere på to intervaller og en langtur (rolig/hard), samt restitusjonsøkter.

Ser dette som et utgangspunkt greit ut?

Re: Treningsplan for våren - sykkel/løping [Re: Nemz] #1752012 04/03/2014 13:40
Pett_er Offline
Ringrev
Ringrev
Ser jo fornuftig ut dette. Terskeltrening og O2-økter sammen med langturer og basisstyrke. Ville ikke vært redd for å trene mer (rett under)terskel. Så sant du har kontroll på øktene, og ikke drar på for hardt er det relativt kort restitusjon fra slike økter.

Redigert av Pett_er; 04/03/2014 13:40.

Moderator  support