Hei,
Slet meg rundt Søre Ålrunden på tidenes mest bakglatte ski for min del. Ønsker å få noe læring ut av slitet og lurer på om noen som hadde gode ski som kan si hva de valgte av ski/prepp? Jeg lot zeroskia ligge igjen i bilen fordi sporene så veldig blanke ut (testet de ikke engang, læringspunkt nr 1...), men har vel på følelsen at det hadde vært det beste valget, selvom jeg aldri har fått helt dreis på zeroskia - synes ofte det blir glatt.
Noen som hadde gode eller ok ski som kan dele hva de gjorde?
Jeg gikk på rubb. Brukte fint papir (tror det var 150) rubbet først i "fiskebein" bakover og dro papiret rett nedover smøresonen tilslutt og la deretter på et lag med Zero-Spray fra Swix. Hadde spikerfeste, men til gjengjeld merkbart dårligere gli enn de jeg gikk rundt.
Eneste problemet med ising hadde jeg på den veien som er ca midtveis i rennet, her slet jeg med ising på den ene skia i ca 1km.
Tredje året jeg går, og de to forrige gangene har jeg mer eller mindre måtte stake hele rennet.
Blanke spor er forresten ikke dårlig for rubbski, glipper det så må du nok rubbe litt mer bare