Hvorfor det? Det er jo ikke svindel om han faktisk har en eske han vil selge, og om han beskriver esken korrekt og fullstendig kan det jo umulig være snakk om svindel. At man kan få sånne esker(om enn kanskje ikke fra Specialized)gratis hos de fleste forhandlere er jo en annen sak, det er jo forsåvidt fritt frem for alle til å prøve å selge ting, og opp til kjøper å vurdere om prisen er korrekt.
Mja.. Man skal ikke gå for langt i å spekulere i folks uvitenhet, vel?
Soleklart svindelforsøk er det nok ikke dersom produktet samsvarer med beskrivelsen. Men det er helt klart uetisk å selge noe for 350 kroner, som vanligvis blir kastet på dynga i papiravfallet. (eller gis bort gratis av butikker, som bare er glade for å bli kvitt all tomemballasjen)
Ja, det der er jo ikke alminnelig vann, det er Voss-vann, på samme måten som at esken er fra Specialized Eller at en dunjakke med pelskant på hetten kan koste 7-8 000 kroner ...
Ellers er jo finn.no og prisnivået slik der ser ut der fra tid til annen ytterligere bevis på "even bigger fool"-teorien. Trøsten får være at de fleste som trenger en sånn eske vet at de kan få en gratis hos sin lokale forhandler.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Fantastiske ting på finn.no
[Re: gare]
#173869828/01/201410:47
Trøsten får være at de fleste som trenger en sånn eske vet at de kan få en gratis hos sin lokale forhandler.
Eller gratis av meg. To stk. faktisk. Lite respons på innlegget mitt i freebie-tråden. Er vel fordi det ikke står Specialized på dem.
Har du ikke en tusjpenn av noe slag, fortrinnsvis rød. Da er det bare å skrive på dem og legge dem ut på finn.no, kanskje du kan være så frekk å legge dem ut for 250 pr. stk også, sånn at eventuelle interesserte velger dine esker fremfor den dyre?
Jeg har sett mange selgere som selger tombokser for iPad / iPhone / PlayStation etc. til flere tusen kroner, og med en annonsetekst som akkurat vag nok til at en som skumleser annonsen vil få inntrykk av at varen følger med. Eneste problemet med denne annonsen er at han har priset esken ca. 500,- for høyt, men det er ikke noe galt i å prøve å selge noe til overpris. Jeg er heller ikke særlig bekymret for at noen vil bite på.
"Ellers så har den blitt kjørt hårt på hjemme-fester. Håårt. Som i party-svenske håååårt AKA - jäävlar nu kjør vi! Den har levert sakene gang på gang, knust mang et glass og har sørget for en drøss med møss i loppekassa.. samt også forhekset noen av mine kameraters litt for rytme-glade mødre. Det er også hørt fra fortrolige kilder at de ubehagelige naboene over oss i 2. etg solgte leiligheten og flyttet over skog og fjell pga denne lille hissige boksen. Man ønsker de lykke til videre, måtte de fred finne!"
Ikke Finn i dette tilfellet, men dette må da være noe for en sykkelekspedisjon? Jeg syklet forbi den i Hommelvik nå i helgen, måtte søke opp nettsiden når jeg kom hjem.
Lukter litt rart av den ja. Telefonabbonenten er registrert med 12 ulike nummer hos Gule Sider. Litt drøy pris kan man si.
Jane/Trine eller hva hun nå kaller seg har i hvert fall lagt ut et profilbilde på finn.no : http://www.finn.no/finn/torget/bod/527465612 . Ingen treff på google reverse image search, så antar at det kan være ekte. Selv om dette med 12 nummer, grumsete bilder, diffus lokasjon, merkelig annonsetekst ("helårsdekk", sykkel til 10k selges uten sete, stor rabatt til førstemann til mølla, masse stavefeil, svarer ikke på epost osv.) lukter mer enn svidd.