Hvis jeg ønsket å løpe i dag, og ikke hadde vært skadeskutt, hadde jeg nok heller løpt i Bymarka med piggsko enn å sprinte rundt på Ladestien. Skaren er såpass solid at jeg tror man kan løpe overalt i Bymarka nå. For meg ville det vært langt mer inspirerende enn den velkjente turstien på Lade, særlig hvis man skal løpe et stykke (>5km). (men jeg er jo ikke helt normal...og jeg er dessuten såpass skadeskutt at løping er uaktuelt de neste 20 årene)
Fine forhold Lykkjestien->Olavsspranget->Tømmerstien->Snirkel->Gammelstien->Garnisonen idag. Einaste som har litt trefall no er Gammelstien, ellers er det meste rydda
Redigert av TrondAM; 25/01/201415:29.
Re: Forholdene på Ladestien (jogging...)
[Re: anderfo]
#173780225/01/201421:05
Det er gode forhold i bymarka. Skaren holder om man har feite dekk. Det er for tiden mye issvuller som bygger seg opp og gir utfordringer for de som ikke har pigg. Kjører selv med pigg både i Og utenfor skiløypene og det fungerer flott. Man kan som det er sagt nesten kjøre hvor man vil nå for tiden.
Var på gåtur med sag i dag, traff 3 karer (Ibis, Stereo og Intense) på skogsti, så artig ut :-) Bydrift med flere har bedrevet flathogst rundt Estenstadhytta, men virker som ingen godstier (bortsett fra Skogsti 0) er berørt. Begynner og kom seg på ryddefronten, er det sti/områder som trenger mer oppmerksomhet?
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Hvordan er løypa til reinsfjellet? Følger man traktorsti helt fram? Etter en strevsom tur rundt selbusjøen med en times vandring med sykkelen på skulderen så har jeg fått litt respekt for de traktene der...
Kanskje ikke akkurat sti, men noen som vet om det har lagt seg trygg sykkelvennlig is på Jonsvannet ennå? ^_^
Ifølge skøyteløperne i Stålisgruppa har det blåst så mye at isen ikke har klart å legge seg på Jonsvatnet ennå. Det er litt is langs land men ellers helt åpent. På Litjvatnet er det visst mulig å gå.
Ellers er det nå flott skøyteis på Benna (10 min sørvest fra Kvål) og flere andre vann i området. Antakelig fint også med sykkel, men i dag var det så mye vind at du ikke hadde kommet av flekken (ihvertfall når det er motvind). Jeg kom opp i rundt 40 km/t på skøyter bare ved å strekke armene ut og la vinden få tak... Tipper det kan være fint med sykkel/piggdekk når det stilner litt.
Var på gåtur med sag i dag, traff 3 karer (Ibis, Stereo og Intense) på skogsti, så artig ut :-) Bydrift med flere har bedrevet flathogst rundt Estenstadhytta, men virker som ingen godstier (bortsett fra Skogsti 0) er berørt. Begynner og kom seg på ryddefronten, er det sti/områder som trenger mer oppmerksomhet?
Stemmer det ja. 18km / 3t lang finfin tur! Er litt småtrist den flathogsten...men stiane er stort sett fine no. Kom seg heilskinna igjennom han utan piggdekk også
Var på Jonsvannet i går, solid is ved Jonsborg og utover. Syklet også Blindveien på Stokkåsen samt Vikåsen i går kveld. Supre forhold med 90% tørt føre. Dog fordel med pigg så slipper man noen overraskelser.
Det er gode forhold i bymarka. Skaren holder om man har feite dekk.
Mener du da feit som i FatBike-feit, elelr feite dekk som i "IceSpiker Pro"? Jeg har et enormt behov for å trene nå etter 25 treningsfrie dager så langt i 2014....
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
[Re: Niels]
#173824827/01/201409:28
Det var nok oss Generelt bra forhold i nordre delen av Estenstadmarka nå. Fortsatt mye snø på sødre delen, men sykkelbart.
Vi var ute i Bymarka i lørdags og ryddet en del mindre tre fra St Olavstien, Tømmerstien og Gammelstien, men Gammelstien trenger en større innsats.
Takk forresten til den/de som har fikset Lykkjestien! Nå en det bare en rotvelt som blokkerer stien, men jeg tror den kan flyttes med litt jobbing.
Re: Vinterstier i Trondheim - funnet lykt
#173891828/01/201420:07
Reppeåsen (fastrideløypa) er ferdig ryddet. Forøvrig er det fantastiske forhold der nå også...
Jeg fant forresten en liten framlykt med gummistropp på Reppeåsen. Akkurat der man må bære sykkelen på skuldra opp den skrenten. Den lyste fremdeles. Fortell meg hvilken farge gummien på lykta har, og du får den tilbake...
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
#173904029/01/201409:51
Jeg var ute og tråkket litt i et isbelagt skispor ved Ulvåsen (Orkanger). Det er ikke mulig å stå på ski der, men det er helt konge å sykle. Anbefaler alle å ta seg en tur, men husk piggdekk. Jeg syklet forøvrig på 2.1 Schwalbe ice spiker. De bar som bare det.
Syklet en rimelig episk tur i dag med Elgsethytta - Lindboeløypa som hovedattraksjon. Fantastisk bra føre for smaldekksykkel og mye moro ned Lindboeløypa med svære issvuller som krevde Revenz og en del konsentrasjon.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#173978631/01/201410:44
Jeg startet på et ryddejobb på Bringebærstien (ca 50m inn fra veien), men øksehodet løsnet og sagen var bare stor nok til å ta en av tre stokker, så det er en del jobb igjen. Ser ut som det blir varmegrader fra søndag, da blir det ren sommerføre på mange stier...
[Re: GeirK]
#173996431/01/201418:22
Det er gode forhold i bymarka. Skaren holder om man har feite dekk.
Mener du da feit som i FatBike-feit, elelr feite dekk som i "IceSpiker Pro"? Jeg har et enormt behov for å trene nå etter 25 treningsfrie dager så langt i 2014....
Feit som i fatbike. Pigg er nok et meget godt valg. Det er nesten parkett rundt om i skiløype nettet og på stier. Det er store issvuller som det er Godt å ha pigg for å forsere .
#174059302/02/201420:20
Hvis du trenger fatbike for å bære deg på skaren i bymarka eller estenstad nå så må du nok veie over 500kg.....
Eneste plassen du trenger fatbike nå er i den preparerte skiløypa, og der vil man ikke være. Det er skikkelige piggdekk med høyt marktrykk ( ) som gjelder... (bortsett fra Rotmo og bringebærløypene som har sommerføre) .
Redigert av Toillball; 02/02/201420:56.
[Re: adr34s]
#174061502/02/201421:19
Er det mulig å sykle opp Vassfjellveien nå med vanlige piggdekk?
Tok meg en spasertur opp. Bra helt i begynnelsen, men veldig mye is og holkeføre hele veien opp (ooog ned..). Med riktige dekk og total mangel på sunn fornuft går det sikkert greit.
Mørknet forøvrig ute på toppen uten brodder og lommelykt.
Hadde en tur ned Olderdalen Classic rett før jul, enormt med trefall. Noen som vet om det har vært noe aktivitet på ryddefronten her.
Jeg kom akkurat hjem fra tur der. Begynte på toppen, og sagde over 4-5 vindfall på ca. en time. Godt fornøyd med egen innsats, og mye mer flyt oppnådd. Så kom jeg til litt forbi midten, og enorme trær lå strødd som fyrstikker. Skulle ønske jeg hadde begynt nedenfra, da hadde jeg ikke kastet bort tiden min. Jaja, får ta det som en treningsøkt for armene.
Enten må noen ta et årelangt prosjekt og lage byens største luftklopper, eller så må vi anlegge ny sti forbi de verste stedene. Kan aldri tenke meg at kommunen (eller hvem som er grunneier der) sender inn mannskap. Det er jo knapt turgåere der uansett.
Samme hva som skjer, så kommer oleph for evig og alltid til å ha KOM på Olderdalen. Kudos.
Nå har jeg fått summet meg, og kom til å tenke på at jeg ikke har peiling på hvor mye en mann med motorsag kan klare. Kanskje rydding i Olderdalen ikke er så stort problem som jeg ser for meg.
Ellers, hvem tipser man om vindfall og henvendelse om opprydding? Trondheim bydrift?