Satan som dere trener azz.... Blir hardt å henge med til sommeren skjønner jeg:).
Trener ikke, øver, leker, har det gøy...
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Ser fram til et nytt supert år med sykling i terrenget og på landeveien på herlige Hedemarken og omegn!
Jeg hadde min første stitur i dag, en runde på 3,5 timer med start hjemmefra på kjente stier jeg ofte går i Tangen/Stange-området. Litt bløtt og overvann her og der, men for det meste fint og snøfritt, bare litt is på myrene som bidro til bedre framkommelighet. Gøy å kunne oppleve nesten sommerlige forhold 5. januar ...
Flishøgda blir i utgangspunktet skiløyper, men har håp om at det er noen scooterspor jeg kan følge deler av vegen. Målet er å bli førstemann på fatbike på Skallberget.
Takk for turen i i kveld Hans Olav og Simen. Knalltur, men også slitsom for meg. Dere er i skremmende god form. Må nok trene seriøst hvis en skal henge med dere to utover vinteren. Sjøl måtte jeg roe ned flere ganger. Men greit å kjenne på nivået he he. Moro var det.
Øyvind og Fredrik: godt nyttår vi snakkes sikkert en eller annen plass om ikke alt for lenge.
Ser fram til et nytt supert år med sykling i terrenget og på landeveien på herlige Hedemarken og omegn!
Jeg hadde min første stitur i dag, en runde på 3,5 timer med start hjemmefra på kjente stier jeg ofte går i Tangen/Stange-området. Litt bløtt og overvann her og der, men for det meste fint og snøfritt, bare litt is på myrene som bidro til bedre framkommelighet. Gøy å kunne oppleve nesten sommerlige forhold 5. januar ...
Godt nytt år! Tenkte faktisk på stisykling når jeg kjørte forbi Tangen på vei mot Nittedal igjen i dag. Der var det nemlig ikke mye snø og se Store kontraster mot Budor med sine 50cm snø. Morsomt at du faktiskt da har vært ute å syklet på bar sti i dag
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Takk for turen i i kveld Hans Olav og Simen. Knalltur, men også slitsom for meg. Dere er i skremmende god form. Må nok trene seriøst hvis en skal henge med dere to utover vinteren. Sjøl måtte jeg roe ned flere ganger. Men greit å kjenne på nivået he he. Moro var det.
Øyvind og Fredrik: godt nyttår vi snakkes sikkert en eller annen plass om ikke alt for lenge.
Episk tur i dag, igjen!
Virker som du hang litt mer etter etter lufttrykk senking, så tipper det ble litt tyngre da. Anyway, Simen og jeg stikker vel ut igjen i samme område på Tirsdag. Er spådd varmt. Til helga blir det kuldesjokk (-10), så da blir det hardt!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Morro at det er mulig!!
Episk tur i dag, igjen!
Virker som du hang litt mer etter etter lufttrykk senking, så tipper det ble litt tyngre da. Anyway, Simen og jeg stikker vel ut igjen i samme område på Tirsdag. Er spådd varmt. Til helga blir det kuldesjokk (-10), så da blir det hardt!
Ja, slapp ut alt for mye luft og det rullet helt klart dårligere. Men likevel var jeg nok mer i kjelleren en på lenge. Men moro å få kjørt seg litt også.
Takk for nok en superfin om enn noe tyngre tur i Hamar Hundekjøringsarena i dag Elgvenn2. Varmegrader og tung og våt snø gjorde sitt til at vi måtte jobbe for marsjfarta. God, seig styrketrening:) Skal laste opp et skikkelig fett actionphoto fra dagens raid når jeg kommer hjem fra jobben i kveld. Fikk snikfotografert et blinkskudd når jeg tok Elgvenn2 bakfra med mobilkameraet uten at han merket det:)
Takk for nok en superfin om enn noe tyngre tur i Hamar Hundekjøringsarena i dag Elgvenn2. Varmegrader og tung og våt snø gjorde sitt til at vi måtte jobbe for marsjfarta. God, seig styrketrening:) Skal laste opp et skikkelig fett actionphoto fra dagens raid når jeg kommer hjem fra jobben i kveld. Fikk snikfotografert et blinkskudd når jeg tok Elgvenn2 bakfra med mobilkameraet uten at han merket det:)
Vi fikk testet nok en ny sløyfe av løypene i dag. Så nå er mer enn 95% av løypenettet syd for Nybusjøen testet, det er bare å glede seg til det blir kjørt opp i nordenden!
Hold dere fast folkens! Her kommer bilde fra dagens tur:) Spenstig kart! Blir helt klart insane fett når løypene i nord blir klare. Det gleder jeg meg veldig til!!
Knallforhold i Svartholtet nå. Håper Hakka 300 kommer i posten før helgen.
Hvor lang tid tar det å få pakke fra Bikehop? Det er første gangen pakka haster for meg.
Håper Hakka 300 sitter bedre enn ISP Pro, mine sitter godt men å presse de på knallholke går ikke.
Bikeshop pleier å være veldig raske hvis varen er på lager, regner med den går i posten i morra hvis du bestilte i dag.
Hold dere fast folkens! Her kommer bilde fra dagens tur:) Spenstig kart! Blir helt klart insane fett når løypene i nord blir klare. Det gleder jeg meg veldig til!!
Fint bilde! Du får legge det ut på fatbike sida på facebook!
Blir fint å få testa ut det som er "nordafor" også, fritt etter husken så mener jeg de har sykt fete løyper der oppe som ikke står på hedmarksvidda kartet også.
Det er ikke 100% samsvar mellom virkeligheten og de løypene på kartet overfor, men det meste stemmer sånn ca.
Og feks opp den brattbakken på grus til høyre like før stadion, på toppen der veit jeg det er noen fine gåstier med grus som går til høyre... Mulig det er noe hundekjøringsgreier om vinteren??
Det er en mulighet å kjøre til Hamar Hundekjøringsarena. Siste avkjøring til venstre når du kommer Gåsbuveien fra Hamar gjennom hyttefeltet. Du kan parkere der. Vi fikk lapp på ruta om at vi burde melde oss inn i klubben eller betale sesongbillett for parkering sist. Ellers parkerer du på Gåsbu og krysser skistadion i retning Hamar, men her er det antagelig stor mulighet for å rote seg bort når man ikke er kjent. Er jo ikke skilta og sånn..
Noen som kan/vil ut å sykle fra GÅsbu i morra? Hypp på å teste lengste sløyfa, satser på korteste veg inn dit, sløyfa, og så se ann tiden på veg tilbake. Kommer med toget til Hamar 15:57 eller noe sånn, så start tidligst 16:30-16:45. Må være i bilen igjen ca. 19:30-19:40. Hvis det passer for noen så si i fra!
Kan også på søndag fra 18:30 som sist.
Hvor finner jeg starten for denne hundekjøringsløypa? Veit hvor gåsbu stadion er:).
Det jeg anbefaler for raskest mulig å nå hundeløypa: Parker på Gåsbu, sykle opp på skistadion, fortsett vegen forbi serveringshytta på stadion og opp til høgspenten. Følg parkeringsplassen under høgspenten mot høyre. Når parkeringsplassen slutter går det en kort forbindelse mot høyre inn på skiløypa. Fortsett denne parelelt med høgspenten, etter hvert beveger den seg litt bort fra høgspenten, men bare hold til venstre så går det greit. Etter hvert passerer du under høgspenten og over på vestsida av denne. Da er det bare noen 100m til du er på ormsætermyra og hundeløypa er rett forran deg, en kort spasertur på 20m. Lykke til (evt. så kan du bli med i morra eller søndag)!
Søndag 18.30 kan være aktuelt. I morgen blir det nok litt tidlig, men sender sms hvis aktuelt. Uten at jeg vet hvordan det er der opp vil jeg anta at 16-17 tiden kanskje er større sjans for å møte hundekjørere ? Men dette vet kanskje dere i Hamar bedre!
Søndag 18.30 kan være aktuelt. I morgen blir det nok litt tidlig, men sender sms hvis aktuelt. Uten at jeg vet hvordan det er der opp vil jeg anta at 16-17 tiden kanskje er større sjans for å møte hundekjørere ? Men dette vet kanskje dere i Hamar bedre!
Har faktisk ikke peiling på når de pleier å kjøre... Men er det noe særlig aktivitet i løypene når det er mørkt da? Det er jo uansett ikke værre enn å gå ut av sporet skulle man tro
Vi kan jo evt. møtes et sted i løypa hvis du starter senere, bare pling på når du starter, evt. hvor tidlig kan du starte? Det er vel muligens ikke dekning i partiet nær Turbustilen så ikke sikkert vi får tak i hverandre....
Redigert av Elgvenn2; 08/01/201421:24.
Hvis jeg kommer i morgen så sender jeg deg mld før 16!
OK!
Kan være ok med aktivitet på gåsbu i helga ettersom oslo skifestival er flyttet dit,men det går vel ikke i hundetraseen uansett men...sugen på å bli med jeg
Suupersmooth føre nå forresten, beste turen ever. Kunne nok nesten sykla med vanlig sykkel i dag tror jeg!