Generelt er det veldig fine forhold i Estenstadmarka nå
Snakker vi her med utgangspunkt i fatbike? Tok en runde i Estenstadmarka på lørdag og synes vel egentlig at store deler av det vi var innom var bare sånn passelig artig. Men de nedre delen var krem Vi syklet med vanlige sykler.
Dere var 4 stk? Så sporene deres over Snirkeln - Hogstflatene og Stokkåsen trodde egentlig det var fint med alt slags redskap ja, men de opptråkkede skarestiene over Hogstflatene var kanskje litt humpete med smale hjul... men det meste nord for Styggdalen burde jo være fint. I stedet for Hogstflatene kunne dere tatt til venstre etter den bratte nedoverbakken i skiløypa og syklet skiløypa over Sellesmyra, ned til Lomtjønna og tatt Hylla - der var det i hvertfall temmelig jevnt underlag
Var i skogsstien og Stokkåsen igår i 15 minus... Gikk helt fint med vanlig sykkel og piggdekk. Takk for ryddejobben! Periodevis glatt, men ellers topp!
Et lite problem var at dempegaffelen min ikke var særlig glad i kulden, min Bomber 55 ATA sank sammen i vandringen og ville ikke bevege seg mye
Dere var 4 stk? Så sporene deres over Snirkeln - Hogstflatene og Stokkåsen trodde egentlig det var fint med alt slags redskap ja, men de opptråkkede skarestiene over Hogstflatene var kanskje litt humpete med smale hjul... men det meste nord for Styggdalen burde jo være fint. I stedet for Hogstflatene kunne dere tatt til venstre etter den bratte nedoverbakken i skiløypa og syklet skiløypa over Sellesmyra, ned til Lomtjønna og tatt Hylla - der var det i hvertfall temmelig jevnt underlag
Det var nok oss ja. Alltid flott å være ute og artig læll
Snøen som kom har nå festet seg på isen, i alle fall i området Saupstad - Lundåsen - Nordmyra - Kastberga - Solbergåsen. Bra feste på fatbike med Snowshoe uten pigg.
Omtrent så bra forhold som det kan bli på Geitfjellet/Våttakammen i går kveld. Greppig opptråkket snø både på vei opp og ned. Noen få ispartier, men bra grepp på dem med pigg. Hadde gått fint å sykle uten pigg og. Eneste hinder som ligger igjen på nedfarten er et stort tre litt etter inngangen til siste delen av Pisken (etter driftsveien). Jeg stemmer for å la den ligge og bygge en dropp med den, evt med chickenrun rundt siden
Omtrent så bra forhold som det kan bli på Geitfjellet/Våttakammen i går kveld. Greppig opptråkket snø både på vei opp og ned. Noen få ispartier, men bra grepp på dem med pigg. Hadde gått fint å sykle uten pigg og. Eneste hinder som ligger igjen på nedfarten er et stort tre litt etter inngangen til siste delen av Pisken (etter driftsveien). Jeg stemmer for å la den ligge og bygge en dropp med den, evt med chickenrun rundt siden
Skal prøves i helga. Vet du eller noen andre hvordan forholdene er på ankomsten fra Tempervollen eller Helkansæter?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Skal prøves i helga. Vet du eller noen andre hvordan forholdene er på ankomsten fra Tempervollen eller Helkansæter?
Har ikke prøvd fra Tempervollen men stien opp fra Helkansæter var veldig bra, nesten ikke noe is, og cruxene gikk bedre nå enn de pleier å gjøre på sommeren. Bare et stort tre over stien ca midt på, i tillegg til et par ved stikrysset lenger ned.
Kan også rapportere at det er toppforhold på Parallelen, Stokkåsen og Skogstiene. Stegjernsføre den første biten på siste bakken opp til Stokkåsen, men isfritt overalt ellers. Utrolig bra flyt nedfør Stokkåsen!
Inn i skogen er det en blandning av barmark og litt hårdpakket snø. På grusveier og sti på mer åpne plasser er det snødekke. Er nok best med pigg, men kjørbart med piggfritt også.
Syklet opp til krysset under Geitfjellet fra Lavollen. Her kunne man gått i joggesko oppover. Deretter veldig artig nedkjøring til Helkanseter. Blåbærstien var fubar av vindfall, mens Bringebærstien hadde greid seg mye bedre. Var greit med Revenz et par steder på turen:
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jogget til St. Olavsspranget i dag. Begge stiene så ut til å være veldig fine på sykkel. Lite snø, kun noen få issvuller og alt av gjørme er selvfølgelig bunnfrosset. To trefall som må fjernes.
hard og tidvis glasert skare, men ok grep med Snowshoe med lavt trykk. Fulgte skiløypa fra Elgsethytta. Ser ut til å være gjørbart å kjøre ned hele veien fra toppen med piggdekk, jeg feiget ut uten å utfordre skjebnen nevneverdig. Tipper skaren holder smalhjulssykler også.
hard og tidvis glasert skare, men ok grep med Snowshoe med lavt trykk. Fulgte skiløypa fra Elgsethytta. Ser ut til å være gjørbart å kjøre ned hele veien fra toppen med piggdekk, jeg feiget ut uten å utfordre skjebnen nevneverdig. Tipper skaren holder smalhjulssykler også.
Da skal jeg kanskje prøve Turner med Revenz i stedet. Søren og - når jeg endelig har kjøpt sykkel for å sykle på snø, så er det ikke snø ...
Skaren utenfor løypene i Estenstadmarka bærer iallefall en vanlig sykkel. Hvis du ikke får brukt fatten så skulle du jo vært og gått tur med den på fatbikerennet som var.
Hehe, ser den. Men har meldt meg på noe guffent langt om...tja...21 uker, og panikken ligger å lurer i bakhue.
Løpinga tok faktisk litt vel mye av 2013, men 2014 har allerede gitt meg hysterisk gode sykkelopplevelser - og slik skal det forsette (MasterVM i aug, anyone?).
Takk for Laderapport - da blir det langtur.
mvh g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)