Min nye Canyon Inflite AL 9.0 ankom på onsdag. Har brukt helgen på å rigge den klar til vinterbruk. Skjermene er SKS Velo 42 Urban. Har satt på 35 mm Schwalbe Marathon Winter som har gått et par sesonger allerede. Tok den på en rask prøvetur i dag, og førsteinntrykket er bra. Synes at skivebremsene tar litt dårlig, men de må vel kjøres inn noen mil før de blir bra? Som mine andre Canyon sykler, er den veldig godt skrudd sammen.
Haha... Det var bare et spørsmål om tid før noen la merke til "dork-discen". Den skal bort ;-)
Når det gjelder skjermene som Canyon leverer, så passer de bare til 28 mm dekk i følge Canyon. Derfor gikk jeg til innkjøp av noen som var litt større. Stagene som fulgte med forskjermen var for korte, så de må enten lages lengre, eller så fungerer det uten også.
Skulle egentlig redigert forrige post, men fikk jeg ikke til. Siden katalogbilder er dølt kommer det et egetknipset bilde - ingen sak å finne fem feil (minst), men på denne årstiden synes jeg både saltaske, dorcdisc, reflekser, ringeklokke, stygge skjermer, lys... er greit så lenge jeg er ute og sykler glad og fornøyd!
PS: Fargen er faktisk nærmere den grønnturkise på mitt bilde enn den blå i katalogildet
Kan jo legge til at det er en Genesis Vapour 2014 og at jeg stortrives på den. Takk til hr Friksjon for hyggelig handel :-)
Her er mitt nybygg, en Stevens Prestige Kjøpte et pent brukt rammesett m/gaffel, styrelager, kranklager bremser (Avid Ultimate) og plukket det meste av deler fra overskuddslageret.... Styre, krank, setepinne, sete hjulsett: Mavic CXP 33 m/ultegra nav. Nytt:girvekslere "Ultegra", kjede og styretape PD 520 pedaler på vei fra Bikeshop.... Vekta landet på 10, 5 kg med vinterdekka.... Vurderer å bytte fra 53/39 til kompaktdrev, evt CX-krank 36/46, men det haster ikke.
Redigert av MortenG; 03/03/201422:23.
The secret to mountain biking is pretty simple. The slower you go the more likely it is you'll crash. ~Julie Furtado
Her er min Canyon Inflite AL 8.0S. Foreløpig ren nok til å få bo i sofaen. Den er tiltenkt en rolle som pendlersykkel, drittværsracer, og muligheten til å utvide utvalget av sykkelruter i distriktet med noen grusturer.
Foreløpig satt opp nokså landeveisbasert med Conti 4-season 28mm og vanlig kompaktkrank. Skjermene er de som Canyon leverer, noe jeg har en meget strek mistanke er SKS Bluemels med litt modifiserte stag.
Etter første tur å bedømme, så virker dette meget lovende. Det blir spennende å få testet hva skjermene duger til, men da må det først komme nedbør i Trøndelag. Og forøvrig vil jeg anbefale alle som har plass i ramma å unne seg 28mm dekk.
Etter min CaadX vinter/pendlesykkel ble stjålet kun 4 måneder etter innkjøp, var det betryggende å oppdage at min utvidede innboforsikring dekket dette (etter fratrekk av egenandel).
Som erstattning ble en 54cm FR602 kina karbonramme bestilt på Ebay med passende setepinne og styrelager. Deler kjøpt fra Bike24: 105 2x10 shiftere Shimano FD-CX70 fremgir Shimano 105 RD-5701-SS Shimano FC-CX70 36/46 krank Shimano BR-CX77 bremser Shimano PD-A600 SPD-Pedaler Selle Italia SLR Flow sete
Hjulene ble bygd til CaadXen tidligere i høst av LB 38mm carbonfelger, 28/24H Novatech nav og CX-Ray eiker. Heldigvis sto ikke dette på sykkelen som ble stjålet.
Etter min CaadX vinter/pendlesykkel ble stjålet kun 4 måneder etter innkjøp, var det betryggende å oppdage at min utvidede innboforsikring dekket dette (etter fratrekk av egenandel).
Som erstattning ble en 54cm FR602 kina karbonramme bestilt på Ebay med passende setepinne og styrelager. Deler kjøpt fra Bike24: 105 2x10 shiftere Shimano FD-CX70 fremgir Shimano 105 RD-5701-SS Shimano FC-CX70 36/46 krank Shimano BR-CX77 bremser Shimano PD-A600 SPD-Pedaler Selle Italia SLR Flow sete
Hjulene ble bygd til CaadXen tidligere i høst av LB 38mm carbonfelger, 28/24H Novatech nav og CX-Ray eiker. Heldigvis sto ikke dette på sykkelen som ble stjålet.
Godt sett pblind, det er Schwalbe Marathon Supreme. Det er det dekket som har lavest rullemotstand av dekkene i Marathon serien. Dette er typiske pendle/vinter dekk med stor slitestyrke og høy punkteringsbeskyttelse.
@Tobias Tommestokken min viser 52mm bak og 56mm foran.
Hello. I need to use English because I'm Finnish. However, I'm able to read Norwegian to some extent because I have studied Swedish a little bit.
@GSolvik I'm going to buy the same size FR-602 frame. I'm about 180 cm long and inside leg is 90 cm. I have calculated that I need at least 4-5 cm pile of spacers to get a reasonable bar drop. How high pile of spacers there is in your set up?
Håper ikke det ærede forum begynner å bli lei av at EspenE nok engang setter sammen billige deler til funksjonellt utstyr.... ;-) Denne gangen startet det med en donasjon av en Univega ramme. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve hva Cyclocross innebærer og ideen om at hybriden kunne bli en slags Cyclocross ble født. Penger til nye prosjekter er det dårlig med. Det ligger endel godsaker i bestilling til Genesisen, herunder hjulsett fra Dogstar som trekker på ressursene, så dette prosjektet måtte bli en skikkelig sparebøsse med deler fra kjelleren bruktmarkedet og laveste hylle Resultetet ble som bildet, en helt grei brukssykkel til grusveier i marka og frem og tilbake til jobb. Tro det eller ei, til totalkost under 3000 funker dette som en kule :-)
Pleier ikke å gi sykler navn, men denne er døpt Igor grunnet at den består av alt mulig rart. (Kjenn din Frankenstein for referanse)
Deler som følger: Univega ramme Diamant Photon gaffel (Kinesis) Truvativ Isoflow krank 53/39 (Skal byttes med kompakt.) Billige hybridhjul fra Bikeshop Sora 9 delt bakgir HG-50 11-32 kassett Deore trippel 9 delt fremgir justert med stoppskruer Venstre hendel Claris 8 delt Høyre hendel Tiagra 9 delt BB5 bremser Deda styre FSA stem Diamant setepinne Dekk Conti CycloX King med kanttråd Selle Italia Q-bit sete
Redigert av Espen E; 28/06/201419:21.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Min nye Canyon Inflite AL 9.0 ankom på onsdag. Har brukt helgen på å rigge den klar til vinterbruk. Skjermene er SKS Velo 42 Urban. Har satt på 35 mm Schwalbe Marathon Winter som har gått et par sesonger allerede. Tok den på en rask prøvetur i dag, og førsteinntrykket er bra. Synes at skivebremsene tar litt dårlig, men de må vel kjøres inn noen mil før de blir bra? Som mine andre Canyon sykler, er den veldig godt skrudd sammen.
Hvordan er erfaringen med denne som vintersykkel etter fjoråret? Får du på bredere enn 35mm dekk, eller er det unødig? Har bremsene gått seg til?
Fikk pakke på døra igår med ny cx. Den står foreløpig med 105 men venter på Chorus gruppe og kinacrabon hjul til den... Og klassisk styre.. Så blir noen endringer.
Cantilever versjon produsert i et lite opplag for det belgiske markedet
Takk for det! Veldig fornøyd med at jeg fant 2014 versjonen med canti. Handlet fra http://www.bikesportworld.de. De brukte dog drøyt lang tid på å sende sykkelen så du må ikke ha dårlig tid.
Skal legge ut bilde så fort den har vært med på "the biggest loser"