Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Vintersko anbefalinger

Re: Vintersko anbefalinger [Re: Sepeda] #2381664 06/02/2017 22:14
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: Sepeda
Sitat: TonyN
Hvilke ekstra kostnader kommer i tillegg til kjøpssummen? Kun frakt som er 19,95 euro?

På Bike24 registrerer du deg som bosatt i Norge. Da får du oppgitt pris uten tysk mva. Det tilkommer frakt som inkluderer forenklet tollbehandling. Samlet Euro 62.

Ved mottak på postkontoret betaler du norsk mva. Ingen uforutsette utgifter.

Har handlet mye på Bike24. Aldri noen problemer.

Men samlet pris for OMW + Jaztronaut er så høy at jeg ville vurdert å gå rett på Wolvhammer, som anonymous22 skriver. Bikeshop har allerede avslag på skoen og mange eksemplarer i hver størrelse på lager. Så mild som årets vinter er, mistenker jeg at Bikeshop vil brenne inne med skoene og at de vil komme på kampanjetilbud.

Husk forresten at XXL vil gi deg samme pris som på Bikeshop p.g.a. prisgaranti, om du spør.

Har du et eksempel på ullsokk med tykk såle?

45nrth SwiftWick ICON_SMILE

Det er 45nrth som gjelder for vintersykling, slik er det bare ICON_SMILE Er også strålende fornøyd med Sturmfist-hanskene.

Men jeg synes likevel det er underlig at du ble så kald i OMW, om ikke testene i Terrengsykkel og Landevei er helt misvisende. For det var vel ikke sprengkulde da du prøvde dem? Jeg ville som nevnt vurdert mulige helseårsaker før jeg brukte enda mer penger på sko.

Takk for info.

Begynner å skjønner at det er 45nrth som gjelder på vinters tid! ICON_SMILE

Jeg trodde at OMW skulle være bankers, og ble overrasket når jeg begynte å bli kald allerede etter en times tid. Det var jo heller ikke sprengkulde under turen. Sjekket ikke gradestokken, men tør tippe på at det muligens var 4-5 minus når jeg startet ved 08:00-tiden på søndagsmorgen. Alle tester og kommentarer jeg leste på nettet i forkant av kjøpet tilsa at dette skulle være et trygt kjøp, og jeg er heller ikke den som begynner å fryse med det første.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: runar jahren] #2383565 14/02/2017 11:04
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Fikk gode innspill sist, så jeg plukker opp denne igjen;

Siden sist har jeg prøvd Bontrager-skoen i en størrelse større for å se om det kunne hjelpe. Det har dessverre ikke hjulpet. Den lokale sykkelsjappen har ikke min størrelse i Wolvhammer. Kan selvsagt bestilles på nett, men jeg er skeptisk, da jeg gjerne skulle prøvd skoen, og om den ikke er varm nok, skulle jeg gjerne hatt muligheten til å levere den tilbake.

Den muligheten har jeg fått med en Lake 303 sko. Er dette en sko jeg burde teste, eller vil den bli like kald som Bontrager-skoene? Noen som vet hvordan Lake er i forhold til Bontrager med tanke på passform? Bontrager skal i følge den lokale sykkelsjappen være for brede føtter med høy rist, altså typisk nordiske føtter i følge de. Er den det, burde den ha funket for min del, da jeg er veldig høy over risten. Håpet er at Lake er enda høyere over risten...

Re: Vintersko anbefalinger [Re: TonyN] #2383568 14/02/2017 11:12
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Har du lest Terrengsykkel sin test?:
https://terrengsykkel.no/Utstyr/Omtaler/Varme-foetter

Re: Vintersko anbefalinger [Re: anonym22] #2383571 14/02/2017 11:24
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: anonymous22
Har du lest Terrengsykkel sin test?:
https://terrengsykkel.no/Utstyr/Omtaler/Varme-foetter

Ja, jeg har lest den artikkelen tidligere. Men jeg har også lest tilsvarende tester av Bontrager sine sko som tilsa at Bontrager var et bunnsolid valg.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: Sepeda] #2383881 16/02/2017 08:51
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Bikeshop har allerede avslag på skoen og mange eksemplarer i hver størrelse på lager. Så mild som årets vinter er, mistenker jeg at Bikeshop vil brenne inne med skoene og at de vil komme på kampanjetilbud.

Og der kom det gitt: Wölvhammer til kr. 1599 på Bikeshop (takk til EmilZipp, som påpekte det i tråden for røverkjøp).

Den lokale sykkelsjappen har ikke min størrelse i Wolvhammer. Kan selvsagt bestilles på nett, men jeg er skeptisk, da jeg gjerne skulle prøvd skoen, og om den ikke er varm nok, skulle jeg gjerne hatt muligheten til å levere den tilbake.

I lys av tilbudet jeg linket til over, er det greit å huske at det ikke finnes varmere sykkelsko enn Wölvhammer på markedet, om du ser bort fra Wølfgar. I ditt tilfelle ville jeg trygt bestilt Wölvhammer. De er små i størrelsen, så bestill gjerne 1-2 størrelser over det du vanligvis bruker. Se også 45nrth's størrelsesguide.

Om du skulle fryse på føttene i Wölvhammer utenom sprengkulde, ville jeg vurdert helsemessige årsaker fremfor skoens kvalitet.

For øvrig har du etter angrerettloven rett til å returnere varer handlet på nett såfremt de er i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok dem.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: Sepeda] #2383895 16/02/2017 10:02
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Bikeshop har allerede avslag på skoen og mange eksemplarer i hver størrelse på lager. Så mild som årets vinter er, mistenker jeg at Bikeshop vil brenne inne med skoene og at de vil komme på kampanjetilbud.

Og der kom det gitt: Wölvhammer til kr. 1599 på Bikeshop (takk til EmilZipp, som påpekte det i tråden for røverkjøp).

Den lokale sykkelsjappen har ikke min størrelse i Wolvhammer. Kan selvsagt bestilles på nett, men jeg er skeptisk, da jeg gjerne skulle prøvd skoen, og om den ikke er varm nok, skulle jeg gjerne hatt muligheten til å levere den tilbake.

I lys av tilbudet jeg linket til over, er det greit å huske at det ikke finnes varmere sykkelsko enn Wölvhammer på markedet, om du ser bort fra Wølfgar. I ditt tilfelle ville jeg trygt bestilt Wölvhammer. De er små i størrelsen, så bestill gjerne 1-2 størrelser over det du vanligvis bruker. Se også 45nrth's størrelsesguide.

Om du skulle fryse på føttene i Wölvhammer utenom sprengkulde, ville jeg vurdert helsemessige årsaker fremfor skoens kvalitet.

For øvrig har du etter angrerettloven rett til å returnere varer handlet på nett såfremt de er i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok dem.

Takk for tips. Blir å bestille et par fra bikeshop, men hvilken størrelse? ICON_SMILE Har prøvd de i 43, og da syns jeg de strammet noe på både ut og innsiden av foten på det bredeste, men på en annen side, strammer vel alle sko seg litt i starten før de tilpasser seg foten? Vurdere å gå for 44, eller? Lengdemessig er 43 passe, og da selvsagt 44 en del for stor, men over risten/på sidene av foten mistenker jeg 44 å være bedre. Viktig med sirkulasjon rundt hele foten med tanke på varmen.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: TonyN] #2383907 16/02/2017 10:41
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Har tidligere modell med noe annen passform, så kan ikke gi nøyaktig råd. Jeg ville kjapt bestilt en romslig modell (44) slik at du evt. kan rekke å bytte til en mindre størrelse (43) ved behov - alt før Bikeshop blir utsolgt ICON_SMILE

Etter egen erfaring og hva jeg har lest, utvider skoene seg i liten grad ved bruk. Om de i utgangspunktet er trange, vil de gjerne forbli trange.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: runar jahren] #2383927 16/02/2017 11:57
Arne_And Offline
More than words
More than words
Bikeshop har forresten også tilbud på Wølfgar i str 45.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: runar jahren] #2383936 16/02/2017 13:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
I enkelte XXL-butikker står det nok en og annen Wolvhammer i forskjellige størrelser, som man erfaringsmessig kan få for samme pris som på Bikeshop ved å vise til prisgaranti. Kun størrelse 44 på nett.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: Sepeda] #2383954 16/02/2017 14:28
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
I enkelte XXL-butikker står det nok en og annen Wolvhammer i forskjellige størrelser, som man erfaringsmessig kan få for samme pris som på Bikeshop ved å vise til prisgaranti. Kun størrelse 44 på nett.

Bestilte str 44 fra Bikeshop. ICON_SMILE

Re: Vintersko anbefalinger [Re: runar jahren] #2384031 16/02/2017 20:19
toha Offline
Ringrev
Ringrev
Noen som vet hvordan Wolvhammer er i str sammenlignet med Lake 303?

You are what you don't shit
Re: Vintersko anbefalinger [Re: runar jahren] #2385241 25/02/2017 15:17
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ser til min overraskelse at siste versjon av Wölvhammer ikke har Jaztronaut innleggssåle. Oppgis at aerogel ligger i selve skosålen. Håper og tror det fungerer minst like godt som tidligere versjon med Jaztronaut.

Men litt synd - da kan man ikke bruke innleggssålene fra Wölvhammer for å gjøre ens andre sko varmere frown

Re: Vintersko anbefalinger [Re: Sepeda] #2385259 25/02/2017 16:37
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det forklarer hvorfor jaztronaut ikke/knapt er å få lenger - annet enn litt restopplag her og der.

Re: Vintersko anbefalinger [Re: Sepeda] #2385323 25/02/2017 20:55
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Ser til min overraskelse at siste versjon av Wölvhammer ikke har Jaztronaut innleggssåle. Oppgis at aerogel ligger i selve skosålen. Håper og tror det fungerer minst like godt som tidligere versjon med Jaztronaut.

Men litt synd - da kan man ikke bruke innleggssålene fra Wölvhammer for å gjøre ens andre sko varmere frown

Min hittil lengste tur med Wölvhammer ble unnagjort i morges. Ca 2,5 time i 5-6 minusgrader i åpent landskap (altså ikke skog og mark). De er ikke bunnsolid og varm for min del, men ikke like kald som Bontrager-skoene.

Må vel bare innse at jeg er i ferd med å bli en frysepinn etter hvert som årene går. Tidligere frøs jeg "aldri"!

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support