Slenger meg på. Bildet skulle ha vært babyen jeg brukte 3 år på å bygge med billige kvalitetsdeler kjøpt her på forumet. Ut på høsten i fjor hadde den blitt som en kroppsdel for meg. Dessverre klarte ikke tjuv-jævlene å holde fingrene fra fatet. Her er skjønnheten som forsvant:
Grunnet en for dårlig innboforsikring fikk jeg kun nok erstatning til å kjøpe en Air M020ALU. Den kunne ikke måle seg med sykkelen som forsvant. Da startet et langt og dyrt oppgraderingsprosjekt. Styret ble forlenget med 12cm og fikk litt rise i samme slengen. Så ble Tektro Auriga Comp-bremsene ble byttet ut med Shimano M615 (2014 Deore), Så fikk den nytt (brukt) Selle Italia-sete før Ole Blokhus omsider fikk et par nav og en bestilling fra meg. Til slutt har bremsene blitt ytterligere oppgradert med Ice Tech-klosser og -bremseskiver. Resultatet er enda bedre enn sykkelen som forsvant. Hjulene har nok mesteparten av skylden men de andre små-endringene hjelper også.
Innstikks-redigering: Jeg glemte jo å nevne at Recon-gaffelen ble byttet ut med en Reba.

Denne parkeres nå på kjøkkenet og alltid under oppsyn ellers. Jeg har ikke planer om å bytte ut denne med mindre historien skulle gjenta seg selv. Jeg har ikke råd, ei heller ønske om å bytte ut denne før den ikke lenger lar seg oppgradere eller reparere. Den har fått navnet Timmi Gresshoppe på grunn av den fine gresshoppelyden i Hope-navet.
Edit! Og jeg har tegnet utvidet forsikring som dekker opp til 30000.