Etter min mening er det høl i hode og skulle sette begrensninger på utvikling av utstyret. Dingser som for 10 år siden var ment for formel 1 er en del av en hver ny bil i dag.
Som eks. på nytenking som er stoppet og i dag hemmer syklingen vil jeg trekke frem Bram Moens. Han kjørte singel størstedelen av rittet Trondheim Oslo og kom inn 1 t og 40 min før øvrige. Året etter var liggesykkel forbudt. 16 år senere ser racersyklene forsatt ut som den gjorde i 1945.
Dekkvalg som Ole referer til over har ingen relevans. Alle kan i dag kjøpe de samme dekkene, med de samme mønstrene og tilnærmet samme gummiblanding og stille opp i ritt eller sykle i skogen. De beste har en marginal fordel.
Tenk om denne tanken hadde fått fotfeste for terrengsykkel?
Vi dropper dempere, vi dropper heve og senke pinne. vi dropper klikkpedaler og reinfører tåhettepedal?
Alle skal sykle med 38 eiker, dekket skal være 5 cm brett med maks mønsterdybde 3 mm. Kjedefører blir forbudt. Utveksling skal være... osv. Greit at konkurransen blir rettferdig, men hvor pokker ble det av V stilen?
Redigert av RoH; 29/11/2013 13:10.