bedre enn og putte sykkelen opp i vinduskarmen vel Vegard fin sykkel og finfin snø ,sku ønske den kom hit snart... ja dillinger er ganske rått prisa:p kjøpte vintergummi til bilen og kom ut på samme pris som dillinger dekka koster pr stk
får se ann neste år om det kommer noen bedre priser pga større press på vinterhjul:)
De sier på faq at de benytter us postal, eller din foretrukne speditør. Så det er vel bare å se hva det koster med UPS og be de sende den veien f.eks.??
De sier på faq at de benytter us postal, eller din foretrukne speditør. Så det er vel bare å se hva det koster med UPS og be de sende den veien f.eks.??
US Postal er ikke UPS, men USPS.
"...Eller din foretrukne speditør..." ----> UPS
Lawyered!
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Førsteinntrykket var at det på "vanlig" sykling, asfalt, grus og lysløype fungerer den like bra som alt annet. Går nok saktere, men for meg som bare sykler kos å kose meg og å trene var det topp!
Stier trenger man jo streng tatt ikke lenger. Slapp ut litt luft, og dro over lyng og andre små buskvekster lett som bare det. Merkelig følelse å sykle på asfalt med lite luft.. Sporet etter hvor jeg la tyngden.
Jeg hadde nok relativt mye luft i dekka, men har ikke noe å måle så lavt med.
White kontra andre merker vet jeg ingenting om da jeg aldri har prøvd tjukkas før i dag. SLX bremsene var ihvertfall fine å dosere. Sram x7/x9 virket også å gjøre jobben fint. Jeg satt godt og er fornøyd så langt. Det eneste å anmerke er at det virker som dekket ikke er 100%sentrert bak. Resulterte i at jeg kunne høre det subbet såvidt i ramma når jeg tråkket på litt. Skal sjekke om det sitter rett.
Dette var jo også bare en liten prøvetur med rolig tempo og intensitet, så hadde sikkert vært fornøyd uansett. Men det gav mersmak ja!
Det er nok fordi bildeadressene dine ikke var bildeadresser - de sluttet ikke på .jpg, .gif, .bmp eller .png. Prøv å høyreklikke på et bilde og velg "Kopier bildenettadressen" (det står det ihvertfall i Chrome, norsk versjon). Da blir det første bildet ditt noe slikt: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/h...918458723_n.jpg ...som skal funke fint: Kan gjøre det samme med de andre bildene dine:
Trykk på Quote under innlegget mitt for å se koden jeg brukte for å sette inn bildene.
PS. Denne metoden fungerer selvsagt kun dersom du har valgt at Facebook-bildet/bildene/albumet ditt skal være "Offentlig" tilgjengelig. Men det tyder alt på at du har husket
Det eneste å anmerke er at det virker som dekket ikke er 100%sentrert bak. Resulterte i at jeg kunne høre det subbet såvidt i ramma når jeg tråkket på litt. Skal sjekke om det sitter rett.
Dette har blitt observert av andre jeg har snakket med om samme modell. Kan det stemme at det er på kjedesiden at det subber?
På XXL sin nettbutikk ser det ut som om den kun finnes i 17 og 19". Noen som vet om den finnes i 15" også? Er på jakt etter en fatbike til junior, str 150 cm...
Det eneste å anmerke er at det virker som dekket ikke er 100%sentrert bak. Resulterte i at jeg kunne høre det subbet såvidt i ramma når jeg tråkket på litt. Skal sjekke om det sitter rett.
Dette har blitt observert av andre jeg har snakket med om samme modell. Kan det stemme at det er på kjedesiden at det subber?
På kjedesiden ja. Har du en løsning på lur?
En kar fortalte at et annet merke brukte samme ramme og trakk tilbake sykkelen pga kjedesubb. Så på white selv og den var godt inn på dekket i 1. Gir
På kjedesiden ja. Har du en løsning på lur?
En kar fortalte at et annet merke brukte samme ramme og trakk tilbake sykkelen pga kjedesubb. Så på white selv og den var godt inn på dekket i 1. Gir
Det er ikke kjedet som subber, men dekket i rammen.
Sjekk om dekk/felg sitter i senterlinje med sykkelen (trekk en linje langs overrøret og bakover). Mistenker at hjulets offset ikke helt matcher rammas offset. Ser at hjulspecen på White Fat'en matcher våre Mk1 hjul ned i minste detalj, så det er mulig at det har blitt ''tenkt likt'' også på offseten som på vår Mk1 også, nemlig 16.5mm. Bruk et dishing tool og mål offset på felgen, dvs. trekk avstand på ikke-drivsiden (venstre side sett bakfra) fra avstanden på drivsiden og del tallet på to. For å måle offset på ramma: Fest en snor i dropout på venstre side og trekk den rundt styrerøret og tilbake til dropout på høyre side. Så måler du avstand fra snoren inn til seterøret på begge sider og finner offset.
Kjøpe flere billige fatbikes har nå dama lagt ned forbud mot... Generelt forbud mot nye sykler... Selv om min sykkel er borte fra garasjen rett som det er...
Blei og bytte litt deler...
Sram X0 gripshift (9s) Sram X5 bakgir (pga gripshift) Div blåe ting... Nytt drev foran 34t Bashguard foran. Barflyting fordi det ser tøffere ut med løkta på den. Nytt 12-36 drev bak (9s)... OnOne Floaters. Nye slanger.. XT bremser fordi LBS hadde inn på lager med 2.5 finger grip..
Men takk til Espen for å ha lagd en sykkel man kunne ta seg råd til... venter bare på de myteomspunnende Snowshoe dekka nå.. (PS: Den funka fint før jeg begynte å bytte ting)
Bilde fra gangen i dag.. snør ute.. kan ikke ta ut sykkelen da.. kan bli kald og våt
Kjente på Surly Pugsley igår på XXL. Ikke så gal vekt, nei. Likte de tynne rørene veldig godt, men 4.0"-dekk er for mye for min smak. Tror grensen går ved 3.0".
Venter heller på Instigator til våren, eller bygger selv fat-front sti-HT, får se... Håper Instigator er lettere enn Pugsley.
For dere som har peiling om Instigator; kan man ha hvilken som helst 73mm-krank på den? Eller, må det være Surly O.D. kranksett? Finner nemlig ikke 3-delt O.D. krank der jeg kan montere bashguard istedenfor det største drevet.
Kjente på Surly Pugsley igår på XXL. Ikke så gal vekt, nei. Likte de tynne rørene veldig godt, men 4.0"-dekk er for mye for min smak. Tror grensen går ved 3.0".
Venter heller på Instigator til våren, eller bygger selv fat-front sti-HT, får se... Håper Instigator er lettere enn Pugsley.
For dere som har peiling om Instigator; kan man ha hvilken som helst 73mm-krank på den? Eller, må det være Surly O.D. kranksett? Finner nemlig ikke 3-delt O.D. krank der jeg kan montere bashguard istedenfor det største drevet.
Dårlig med snø her, men det er meldt dryss i kveld, så da får jeg ta med mitt nye familiemedlem hjem. Trek Farley er barnets navn - geoen er spot on, vekten passe lav og formålet er stressfri turer i marka med breie glis. Føles like bra som den ser ut.