Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Jomar Henriksen] #1715723 20/11/2013 18:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Jomar Henriksen
Hvis "sistemann svabrer" er en regel som gjelder for alle, gjelder det nok ditt barn også. Dumt og unødvendig, javel, men det er egentlig ganske fornuftig å ikke la altfor mye vann ligge på et gulv for lenge.

Hvis dett er en regel som skal gjelde for alle så kunne læreren ha laget en liste som gjør at alle tar sin økt, og dat hadde det stilt seg litt annerledes. Problemet er, hvis ting ikke har endret seg siden jeg var ung og det trur jeg neppe har skjedd i denne sammenhengen, at det ikke blir 'hver sin tur' i praksis med en slik praksis, men bare noen få som må gjøre 'drittjobben'. Det er sikkert en god del som lurer seg unna ved å hoppe rett inn i skittentøysvasken sin igjen etter gymtimen.

Alt for få lærere som tydeligvis ikke skjønner at det er kjedeløig å lage lister (det skjønner de nok, så dumme er de ikke), men at har mye å si for rettferdighetsfølelsen blant elevene at det er lagt opp slikt at alle tar sin økt. Det samme om det er vasking eller gruppearbeid.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715724 20/11/2013 18:34
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Bare spanskrøret som mangler.

Nei forresten. Hun hadde jo lærer 2 i hånda si.. De ekke brukendes !!! Basta !

Redigert av Abit; 20/11/2013 18:36.
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: ] #1715737 20/11/2013 19:03
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pedaIglipp
Er det bare jeg som reagerer på at det ikke ble mer ståhei av truslene om å komme tilbake med våpen? De andre sakene er jo bare småting i forhold til dette.

+1

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Abit] #1715740 20/11/2013 19:17
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Abit

Hva ville du gjort i lærerens situasjon? En elev konfronterer deg for å teste grenser. Skal du bare la eleven reise hjem for så gå å sette en anmerking? Hva lærer eleven av det? Et av hovedargumentene mot SVs lekeskole er at elever går igjennom skolen uten å erfare at dårlige handlinger får reaksjoner. Disse barna går på sinnsyke smeller når arbeidslivet sier at jo, dårlig atferd får konsekvenser.

Her virker det som at vi har en fast oppgave som en elev prøver å "lure seg unna", men blir "fersket" av en lærer. I stedet for da å gjøre jobben ordentlig prøver eleven å provosere fram en reaksjon, noe han også får.

Lærer 1 skal ha ros for å hente lærer 2. Ofte skal det bare et nytt fjes til for å roe situasjonen. Her virker det som om lærer 2 fikk nedskalert situasjone og eleven til å gjøre oppgaven.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Jomar Henriksen] #1715749 20/11/2013 19:31
Mr Blomst Offline
Ivrig
Ivrig

Hva ville du gjort i lærerens situasjon? En elev konfronterer deg for å teste grenser. Skal du bare la eleven reise hjem for så gå å sette en anmerking?

Nei. Læreren kunne da ha ringt foreldrene, og fortalt at han må svabre gulvet enten før eller etter skolestart dagen etter.

Et av hovedargumentene mot SVs lekeskole er at elever går igjennom skolen uten å erfare at dårlige handlinger får reaksjoner. Disse barna går på sinnsyke smeller når arbeidslivet sier at jo, dårlig atferd får konsekvenser.

Jepp. Dårlig atferd får konsekvenser, som at man blir truet med kniv og pistol. Fra kødd til alvor: Hva er "SVs lekeskole?"

Her virker det som at vi har en fast oppgave som en elev prøver å "lure seg unna", men blir "fersket" av en lærer. I stedet for da å gjøre jobben ordentlig prøver eleven å provosere fram en reaksjon, noe han også får.

Hvordan vet du at eleven prøver å provosere fram en reaksjon?

Lærer 1 skal ha ros for å hente lærer 2. Ofte skal det bare et nytt fjes til for å roe situasjonen. Her virker det som om lærer 2 fikk nedskalert situasjone og eleven til å gjøre oppgaven.

Lærer 1 klarte ikke å få eleven til å gjøre som hun ville, og hentet derfor enda en stor voksenperson, undeforstått: "Du kommer deg ikke herfra før du har gjort som vi sier".

Hva lærer eleven av dette?

Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Mr Blomst] #1715761 20/11/2013 19:46
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: Mr Blomst
Sitat: pedaIglipp
Er det bare jeg som reagerer på at det ikke ble mer ståhei av truslene om å komme tilbake med våpen? De andre sakene er jo bare småting i forhold til dette.

Eller er truslene en sur bivirkning av maktmisbruk, et usunt markeringsbehov og et siste desperat forsøk på å komme seg vekk fra en person som er dobbelt så stor som deg og oppfører seg irrasjonelt?

Trussel om kniv/pistol kunne kommet fra en 4åring med Kaptein Sabeltann dilla. Men når man har vokst fra den slags er det vel litt spesielt å komme med slike trusler. Hvor gammel er gutten?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Mr Blomst] #1715762 20/11/2013 19:47
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig

Lærer 1 klarte ikke å få eleven til å gjøre som hun ville, og hentet derfor enda en stor voksenperson, undeforstått: "Du kommer deg ikke herfra før du har gjort som vi sier".

Forhåpentligvis lærer han "du kommer der ikke herfra før du har gjort som vi sier".

Uansett som jeg også skrev tidligere, hele saken virker veldig oppblåst. Denne saken burde være ferdig etter at læreren ringer hjem, og foreldrene snakker med jr. Ser ikke noe behov for møter i etterkant.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Jomar Henriksen] #1715779 20/11/2013 20:10
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: Abit

Hva ville du gjort i lærerens situasjon? En elev konfronterer deg for å teste grenser. Skal du bare la eleven reise hjem for så gå å sette en anmerking? Hva lærer eleven av det? Et av hovedargumentene mot SVs lekeskole er at elever går igjennom skolen uten å erfare at dårlige handlinger får reaksjoner. Disse barna går på sinnsyke smeller når arbeidslivet sier at jo, dårlig atferd får konsekvenser.

Wow..Hvilken bragd... Applaus... Hun klarte å kaste problemet over til lærer 2...Offeret her er jo som vanlig kvinnen, lærer 1. Stakkars lillejenta som bare minst er over 20 år...
Så hva lærte lærer 1 av dette da ?? Er hun som er der frivillig. Eleven har ikke bedt om gym. Sikkert ikke bedt om å være på skolen eigang

Gutten må bare lære seg å kanalisere hormonene til sin fordel. Alle kvinnfolk lar seg påvirke av smigring. Selv fant jeg alltid noe pulbart i alle frøkener etter at jeg fikk rogn i taska. Ergo fant alltid på noe positivt å si, noe å flørte med osv.. (Det var jo oppriktig. Hadde ligget med alle gitt muligheten)

Alternativ 2. Spille på å være seksuelt offer mens han ennå kan. Han er snart den store stygge ulven. Bare stå å dusje til hun kommer. Hun, som folk flest, vil ikke klare å unngå å kikke på penis. Så spiller man på den pedo-følelsen dette gir henne. Og dersom hun ikke får den automatisk, så må den pådyttes.

That's life. It sucks. Might as well get someone to suck for you

Redigert av Abit; 20/11/2013 20:15.
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Dexter] #1715818 20/11/2013 21:41
Mr Blomst Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Dexter

Forhåpentligvis lærer han "du kommer der ikke herfra før du har gjort som vi sier".

Mao. lærer han at hvis man ikke gidder å bruke litt tid på dialog, er fysisk makt helt greit for å få andre til å gjøre som man vil. Så lenge den ene parten er veldig mye mindre enn den andre da.

Jeg tror han hadde lært mye mer av en oppvask i etterkant av en slik ordrenekt, forutsatt av at læreren hadde kommunisert anstendig. Da hadde læreren hatt sitt på det tørre, og eleven hadde blitt svar skyldig.

Eleven blir beskrevet som en mønsterelev. Det skal noe til å trigge slik atferd som dette da, den dukker plutselig ikke opp uten grunn.

Har man som utgangspunkt at man "taper" hvis barn ikke umiddelbart gjør som man vil, sliter man hvis man omgås barn daglig.

Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Raindog] #1715824 20/11/2013 21:49
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Raindog

Men også jeg har sett at mange ikke har lært disse formene for normal folkeskikk.

Jeg ville for min egen del vært litt forsiktig med å sette likhetstegn mellom å bruke svaber og normal folkeskikk. Dobørste er et normalt inventar på et baderom, en svaber har jeg derimot sjelden sett i en fellesdusj, og enda sjeldnere brukt av brukere.

Et normalt bygd baderomsgulv tar ikke skade at det er vann der, og derfor virker denne praksisen rimelig unødvendig. Så hvorfor en gymlærer skal gjøre dette til en kampsak virker som malplassert ressursbruk for min del.

Når det er sagt syns jeg Mr Blomst oppsummerte det godt.
Det er fånyttes å diskutere hvorvidt det er riktig eller nødvendig at elevene skal svabre gulvet. Slik er regelen, og sånn er det. En diskusjon om dette kan trådstarter evt. ta med skolen en annen gang. Det bidrar ikke til at lignende situasjoner ikke vil skje igjen, hvor temaet er "ville ikke pusse tavla", "ville ikke lese leksa høyt" osv..

Dette handler om kommunikasjon, handlingingsalternativer, grensesetting, respekt osv. Tror det vil være lurt av foreldrene til ungen å fokusere på dette, fremfor å fremme sønnens protest av en oppgave. I møtet, still læreren spørsmål som "Hvorfor tror du han truet deg?", "Hva annet kunne du ha sagt?", "Hva hadde skjedd hvis du hadde latt ham gå?", "Hvilke andre konsekvenser kunne vært brukt?".

Redigert av Anders A-R; 20/11/2013 21:54.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715830 20/11/2013 21:55
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Stakkars unge. Det føles urettferdig å måtte gjøre jobben etter andre. Det føles nedverdigende og frihetsberøvende å bli holdt igjen med makt. Det er politivirksomhet, og sterkt krenkende. Jeg skjønner godt at eleven truet med å komme tilbake med våpen. Jeg ville ikke syntes det var urettferdig om eleven gjorde det.
Jeg er usikker på lovligheten av denne aksjonen av læreren. Jeg ville ha politianmeldt skolen, eller saksøkt. Skoler bør ha mulighet til å nekte mennesker adgang, ikke anledning til å agere som fengselsanstalter, eller mandat til å dele ut straffarbeid. Hvis du ikke rydder opp på jobben, får du sparken. Du blir ikke holdt tilbake av sjefen. Hvis en voksen person holdes tilbake mot sin vilje, så er det frihetsberøvelse. Det er en straffbar handling.
Jeg har ingen forståelse for dere som ikke har sympati med eleven her. Dere er noen usle, bedritne mennesker.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715838 20/11/2013 22:09
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Th0r
Er rimelig sikker på at dette er hendelsesforløpet, da vi har spurt junior på mange forskjellige måter etter at vi fikk historien fra gymlærer. Det var veldig vanskelig for junior å snakke om dette.

Å true noen med å sprute vann, hente pistol/kniv samt slå med gymbagen er selvfølgelig helt uakseptabelt.

Blir møte med rektor og klasseforstander, da dukker det kanskje opp flere detaljer.

Hvis det er vanskelig å snakke med junior, så har det kanskje med det å gjøre at junior ikke vet om du er på juniors side, eller om du skal statuere et eksempel ovenfor junior fordi du er redd for lærer og rektor, og dermed frykter represalier fra dem, og har ekstra behov for å vise at du er underdanig og lydig, og på rektors parti.

Fortell sønnen din at du skal knuse rektor, at du driter i hva sønnen din har gjort, og at du stiller opp for sønnen din uansett, da sønnen din er verdt mer enn hensyn til alt annet piss i samfunnet. Vis at du har litt moral, vis at du har verdiprioriteringer som er noenlunde rasjonelle og kloke. Og så rævkjører du rektor. Generelt tror øvrighetspersoner i Norge at de er Gud, og at de kan gjøre hva faen de vil. Gjør som Yngve Hågensen, lag et hællvetes bråk. Krev en formell unnskyldning, skriftlig. Se på responsen i tråden her, og lag et stort nummer ut av både nedverdigende frihetsberøvelse, selvtekt og urimelighet. Fuck disse horungene.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Hvilepuls] #1715839 20/11/2013 22:09
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Digger ironien din.

Big wheels keep on turning
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Kjartandaddy] #1715840 20/11/2013 22:10
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Kjartandaddy
Digger ironien din.

Idiot.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Hvilepuls] #1715843 20/11/2013 22:11
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Feilslått hormonbehandling?

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Hvilepuls] #1715844 20/11/2013 22:13
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ganske enig. Dersom eleven ikke vil sveipe gulvet vil en egnet sanksjon være anmerkning. Det er lite som tilsier at læreren har rett til fysisk å holde igjen eleven for en så bagatellmessig sak som dette. Jeg kan også forstå at eleven føler seg truet og reagerer med å signalisere at en eskallering vil være "farlig"/ukomfortabelt for læreren.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715847 20/11/2013 22:15
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Farlig for læreren?

Redigert av Kjartandaddy; 20/11/2013 22:17. Rediger grunn: Sletting av kommentar

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715850 20/11/2013 22:17
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hallo, et barn blir holdt igjen alene av en lærer inne på dusjen. Legg sammen to og to.

Var jeg elev i et slikt tilfelle ville jeg vært livredd og hadde gjort mitt ytterste for å signalisere at jeg ikke er spiselig.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715854 20/11/2013 22:19
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Det er en stor forskjell på om det er en forelder som utøver makt mot en unge, eller en fremmed person. Læreren er ikke pappaen eller mammaen til eleven. Læreren har ikke samme kontrakten med eleven. Men læreren er allikevel viktig i utformingen av en elevs selvbilde, stolthet, selvfølelse og person. Anmerkning er en god ide, det er mange sanksjonsmuligheter som i seg selv ikke er illegitime, men denne ordningen i seg selv med sistemann får svarteper - den er også tvilsom. Du kan si det ikke er noe å lage bråk ut av, det er såpass lite å gjøre, dusjarealet er ikke en fotballbane lissom. Men den diskusjonen er en totalt avsporing i denne saken. Jeg ville ikke gått inn på det engang. Det er ikke en diskusjon om pseudo-moralsk rettferdighet og lydighet, det er en diskusjon om dårlig håndtering både under episoden og i etterkant. Hvis rektor skal kalle inn til noe som helst, så bør det være til å beklage episoden. Og hvis rektor ikke snur rimelig kjapt, så blir jeg med på en paypal aksjon for å sponse advokaten din.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715863 20/11/2013 22:40
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Beklager, var 100% sikker på at du var ironisk.

Lykke til med advokatstøtten. Jeg har mer trua på trådstarter, som virker å ha hatt en sunn oppdragelse av poden og har et fornuftig hode, og klarer å sette seg ned med sønn og lærer for en oppskværing.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715872 20/11/2013 23:13
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Lærer: hei Junior, har du husket å dra over gulvet med svaber?
Elev: Ja
Lærer: javel, men jeg ser det er vått her fremdeles så du må ta en kjapp runde til.
Elev: (skraper vilkårlig rundt på gulvet) sånn. Ferdig.
Lærer: det er fremdeles veldig vått, så prøv litt til.
Elev: nei, jeg vil ikke, jeg vil heller dra hjem.
Lærer: det forstår jeg, men husk at dette er regelen på skolen, derfor blir du nødt til å ta en runde til.
Elev: nei, jeg nekter og du kan gi f@n i å tvinge meg. La meg gå, eller så spruter jeg vann på deg.
Lærer: ok, men da er det greit vettu, takk for i dag!

Er det en passelig puter-under-armene-håndtering av situasjonen?

For å være litt mer saklig vil jeg minne om at det alltid finnes flere sider av en sak, selv om Junior hardnakket står på sitt. Hør hva lærerne sier. Begge parter har kanskje latt seg provosere her. Det er selvfølgelig kjipt at bagateller eskalerer på denne måten, men uansett er det ikke greit at en elev fremsetter trusler til en lærer. Mønsterelev eller ei. Derimot mener jeg det er greit å be en elev om å gjøre pliktene sine, selv om eleven ikke har lyst. For hva er egentlig alternativet?

At regelen er på trynet er en helt annen sak.

I was just riding along...
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1715892 21/11/2013 07:04
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
@JB. - Dette er den eneste måten læreren har lov til å håndtere situasjonen på. I tillegg kan en sette anmerkning, men det betyr i realiteten ingenting. Sperring av dør er ikke lov.

Dette er egentlig greit, for selv ikke foreldre har egentlig lov til å gjøre mer enn dette. Vold mot barn er ikke lov. Skolevesenet har ingen maktmidler til rådighet. I dette tilfellet burde en telefon til hjemmet ha vært nok, men dette fungerer bare dersom foreldrene gir barnet en realitetsorientering.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Jomar Henriksen] #1715898 21/11/2013 07:20
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
@JB. - Dette er den eneste måten læreren har lov til å håndtere situasjonen på. I tillegg kan en sette anmerkning, men det betyr i realiteten ingenting. Sperring av dør er ikke lov.

Dette er egentlig greit, for selv ikke foreldre har egentlig lov til å gjøre mer enn dette. Vold mot barn er ikke lov. Skolevesenet har ingen maktmidler til rådighet. I dette tilfellet burde en telefon til hjemmet ha vært nok, men dette fungerer bare dersom foreldrene gir barnet en realitetsorientering.

Dette. Og derav min kommentar om puter under armene. For hvis foreldrene svikter, hvilken lærdom sitter barnet igjen med da?
Jeg tror det er en noen barn som kommer til å få seg en seriøs reality check den dagen de begynner på studier eller i arbeidslivet. Verden dreier seg ikke omkring enkeltpersoner; vi må alle dra vår del av lasset. Av og til er lasset et gulv som må svabres.

I was just riding along...
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1716205 21/11/2013 20:27
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
At siste mann svabrer er en idiotisk regel som en oppegående lærer ikke bør foreslå eller håndheve. Det er nedverdigende og uhensiktsmessig å straffe litt dusj-sommel.
Å hindre en elev å komme ut av garderoben når han har gjort en viss innsats er uholdbar oppførsel av en lærer.

Truslene fra gutten er også de uholdbare, men han ble trengt opp i et hjørne og følte seg truet. Jeg ville ønske et møte med rektor velkomment å ta opp gymlæreren overtramp, uten at dette nødvendigvis fører til at gutten ikke lærer å ta ansvar. Svabring av dusjgulv bør hvis nødvendig deles på så ikke en elev sitter igjen med svarteper. Minst to bør få ansvaret for dette fra gang til gang, og ansvaret bør gis til alle på omgang, ikke til den som er så uheldig/nøye/sløv at han er sist ferdig med dusjingen.
Selv om det er lenge siden min egen skolegang kjenner jeg lett at dette ville ha føltes skikkelig urettferdig og truende.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: sykkeloyvind] #1716211 21/11/2013 20:32
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind

Selv om det er lenge siden min egen skolegang kjenner jeg lett at dette ville ha føltes skikkelig urettferdig og truende.

Mulig det men jeg ville ALDRI ha kommet med trulser mot en lærer/voksen for det. I mine ører er det det mest håreisende i den historien her. Og at regelen er dum kan så være, men det er det strengt talt ganske mange regler man møter som virker dust uten at man trur folk for det.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: sykkeloyvind] #1716219 21/11/2013 20:50
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
At siste mann svabrer er en idiotisk regel som en oppegående lærer ikke bør foreslå eller håndheve. Det er nedverdigende og uhensiktsmessig å straffe litt dusj-sommel.
Å hindre en elev å komme ut av garderoben når han har gjort en viss innsats er uholdbar oppførsel av en lærer.

Truslene fra gutten er også de uholdbare, men han ble trengt opp i et hjørne og følte seg truet. Jeg ville ønske et møte med rektor velkomment å ta opp gymlæreren overtramp, uten at dette nødvendigvis fører til at gutten ikke lærer å ta ansvar. Svabring av dusjgulv bør hvis nødvendig deles på så ikke en elev sitter igjen med svarteper. Minst to bør få ansvaret for dette fra gang til gang, og ansvaret bør gis til alle på omgang, ikke til den som er så uheldig/nøye/sløv at han er sist ferdig med dusjingen.

Da må to stk sitte å vente på at sistemann blir ferdig. Det er snakk om en 2 minutters jobb. Er ikke vits å lage mye administrasjon rundt det.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: olechr] #1716222 21/11/2013 20:57
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Mulig det men jeg ville ALDRI ha kommet med trulser mot en lærer/voksen for det. I mine ører er det det mest håreisende i den historien her. Og at regelen er dum kan så være, men det er det strengt talt ganske mange regler man møter som virker dust uten at man trur folk for det.

Ja, men regner med at du er litt mer moden enn en barneskoleelev som fremdeles er forholdsvis tidlig i prosessen med å lære hva det vil si å være en netto bidragsyter/ et nyttig medlem av samfunnet. ICON_WINK

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: Th0r] #1716240 21/11/2013 21:18
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag förstår inte att flera verkar ta det väldigt lätt att gutten hottade att komma tillbaka med kniv och vapen. Jag tycker att ett sådant hot är väldigt alvarligt och att det absolut inte ska förekomma.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: fredriks] #1716245 21/11/2013 21:33
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: fredriks
Jag förstår inte att flera verkar ta det väldigt lätt att gutten hottade att komma tillbaka med kniv och vapen. Jag tycker att ett sådant hot är väldigt alvarligt och att det absolut inte ska förekomma.

Enig, og som far ville jeg fokusert på det og ikke lærerens dårlige håndtering.

Re: Tvang i barneskolen mot (hormonelle) barn [Re: fredriks] #1716249 21/11/2013 21:45
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks

1. Man kan ha to tanker i hodet samtidig.
2. Det virker her som om mange har glemt hvordan det var å være unge.

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support