Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 12 1 2 4 5 6 7 8 11 12

Høstens kraftigste sykkel og hodelykter.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1710881 08/11/2013 11:41
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Bikeshop.no driver kampanje med denne lykta "as we speak". Fikk mail nå...

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Brusdalen] #1710910 08/11/2013 12:39
Flex Offline
Veteran
Veteran
Har gjort Bikeshop oppmerksom på dette nå, så får vi se hva de gjør

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Flex] #1710911 08/11/2013 12:40
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: Flex
Har gjort Bikeshop oppmerksom på dette nå, så får vi se hva de gjør

Bra!
Jeg informerte dem for to dager siden.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Espen W] #1710919 08/11/2013 12:50
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg fikk tilbud på denne lykta på epost fra Bikeshop og informerte Bikeshop.no om problemet på facebook-sidene. Fikk følgende svar fra dem:

Sitat: Bikeshop.no

Hei Rolf Arne. Vi har ikke samme generasjon av lykten som G-Max og batteriet er utbedret på vår modell. Vi har senest i dag mottatt dokumentasjon fra Inton på at deres nye generasjon lykter er godt testet uten feil. Vi har også testet lyktene her uten at det har oppstått noen feil ved lading så lyktene skal være helt trygge. Men takk for tilbakemelding Mvh Raymond - Bikeshop.no

Redigert av Raskall; 08/11/2013 12:51.
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Raskall] #1710944 08/11/2013 13:33
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Raskall
Jeg fikk tilbud på denne lykta på epost fra Bikeshop og informerte Bikeshop.no om problemet på facebook-sidene. Fikk følgende svar fra dem:

Sitat: Bikeshop.no

Hei Rolf Arne. Vi har ikke samme generasjon av lykten som G-Max og batteriet er utbedret på vår modell. Vi har senest i dag mottatt dokumentasjon fra Inton på at deres nye generasjon lykter er godt testet uten feil. Vi har også testet lyktene her uten at det har oppstått noen feil ved lading så lyktene skal være helt trygge. Men takk for tilbakemelding Mvh Raymond - Bikeshop.no

Dette høres jo interessant ut..

Harald

NOTS
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1710957 08/11/2013 14:03
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Inton har ingen anelse om hvorfor våre tok fyr.. så hvis de har utbedret et problem de ikke kjente til så er det godt gjort.
Hvis de har utbedret et kjent problem uten å informere oss (og sikkert mange andre importører) om det kjente problemet, så har de plutselig et gigantproblem i hende.

Redigert av Espen W; 08/11/2013 15:13.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Espen W] #1710958 08/11/2013 14:07
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Espen W
Interessant ja.
Inton har ingen anelse om hvorfor våre tok fyr.. så hvis de har utbedret et problem de ikke kjente til så er det godt gjort.
Hvis de har utbedret et kjent problem uten å informere oss (og sikkert mange andre importører) om det kjente problemet, så har de plutselig et gigantproblem i hende.

Min første tanke etter svaret fre Bikeshop var at en eller annen skrøner et eller annet sted. Jeg skal ikke spekulere i hvem.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Espen W] #1711040 08/11/2013 19:00
Ugla Offline
Besatt
Besatt

Dersom Bikeshop selger det samme produktet så virker jo det direkte uansvarlig å svare slik som det står beskrevet i tråden over. Skulle de etter en utalelse som de har gitt få ett branntilfelle vil jo det være en katastrofe for Bikeshop tenker jeg.

Samtidig ser jeg at de oppgir en noe annerledes spek på batteriet, så dersom dette faktisk stemmer så er det jo ikke samme produktet, så hva skal man tro? De oppgir 25,2V, andre oppgir 22,2. De oppgir 90 minutter, reklamen til G-Sport sier to timer (men esken sier 80 minutter) Er det skrivefeil eller er det faktisk tilfelle?

Lars-Erik
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: trondav] #1711058 08/11/2013 19:38
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Sitat: trondav
Kjøpte denne (Gemine DUO led) hos Sykkelkomponenter i forrige uke. Hadde min første tur i skogen med den i går - knallbra på hjelmen. Virker veldig solid og er lett som bare det. Mer enn nok for meg selv på ett av de laveste lysnivåene. Har også en MJ808 på styret - men den trenge jeg ikke å bruke i det hele tatt. Syklet i 3 timer og det er fortsatt grønt lys - løp og kjøp!

Sporer litt tilbake igjen. Jø og fyse, for et lys! Det var over all forventning! "Løp og kjøp" var virkelig et godt råd. Det er jo rene dagslyset! Og så hele smæla på hjelmen, helt uten videre. (Batteripakka er kanskje litt tung, men ikke så tung at det er et problem. Kan eventuelt ta den i lomma på de mest rufsete turene.) Og takk til sykkelkomponenter.no for lynrask service.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1711341 09/11/2013 20:10
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Ble litt nervøs her pga batteri som tar fyr, eller kall det sprenger.
Er dette noe som kan skje bare under ladning. Eller kan de ta av når som helst.
Har mange lykter. Sikkert 10 stk og enda flere batteri pakker. Blir ikke søvn i natt.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: rørleggern] #1711411 09/11/2013 23:34
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sitat: rørleggern
Har mange lykter. Sikkert 10 stk og enda flere batteri pakker. Blir ikke søvn i natt.

Dagens batteripakker er hissige saker, uansett produsent. Men jeg mistenker at merkevarene kan velge hvilke kvaliteteter de ønsker fra de få store batteriprodusentene som finnes i verden. I tillegg er det opp til merkevaren å lage innebygd beskyttelse i batteripakkene og smarte ladere som lader så forsvarlig og skånsomt som mulig.
Slik jeg ser det: De dyre merkevarene er antakelig mer nennsomme i utvalg av battericeller og stiller høyere krav til underleverandører. Dermed blir forhåpentligvis produktene bedre.

Likevel: Jeg har dyre lyktemerker, men går aldri fra lading unattended (selvom jeg har glemt meg). Vi krever at batteriene skal levere masse, være små og lades opp fort. Da ser det så langt ut til at vi må leve med å holde vakt over ladingen og behandle utstyret godt.

Harald

NOTS
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: rørleggern] #1711717 10/11/2013 20:44
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever

Hvis jeg ikke husker feil så har vel du en del noname Ebay og Alibaba lykter, så kan være smart å være ekstra obs.
Lipo Guard bag(er) for lading og gjerne en safe av typen som jeg linket til tidligere for oppbevaring.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Ugla] #1711722 10/11/2013 20:50
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: Ugla

Dersom Bikeshop selger det samme produktet så virker jo det direkte uansvarlig å svare slik som det står beskrevet i tråden over. Skulle de etter en utalelse som de har gitt få ett branntilfelle vil jo det være en katastrofe for Bikeshop tenker jeg.

Samtidig ser jeg at de oppgir en noe annerledes spek på batteriet, så dersom dette faktisk stemmer så er det jo ikke samme produktet, så hva skal man tro? De oppgir 25,2V, andre oppgir 22,2. De oppgir 90 minutter, reklamen til G-Sport sier to timer (men esken sier 80 minutter) Er det skrivefeil eller er det faktisk tilfelle?

Jeg har målt en del av disse batteriene og de har alle hvilespenning på 24.5 til 25 volt (selv om Inton oppgir 22.2v)
Hvis Inton hadde endret spenning på batteriet (eller annen type, ie LiPo istendenfor Li-Ion, f.eks) ville de uansett ha gitt lykten nytt modellnavn, ellers kunne det blitt virkelig farlig hvis folk begynte å mikse batterier og ladere for forskjellige spenninger.
De endret navnet fra opprinnelige NB-1301 til dagens NB-1308 etter at vi (Inton og meg) redesignet interfacen på baksiden av lykten i vår. Knappene på 1301 var nesten som en touchscreen, så klin umulig å slå av og på med hansker. Dette ble endret til gummiknotter som var trykkbare med hansker, pluss at på 1308 kan man slå av lykten ved å holde hovedknappen inne i noen sekunder, ,mens på 1301 måtte man klikke seg gjennom alle sekvensene for å slå av. Mao: endringer gir nytt modellnavn.

Redigert av Espen W; 10/11/2013 20:54.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Espen W] #1711743 10/11/2013 21:28
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev

Hvis jeg ikke husker feil så har vel du en del noname Ebay og Alibaba lykter, så kan være smart å være ekstra obs.
Lipo Guard bag(er) for lading og gjerne en safe av typen som jeg linket til tidligere for oppbevaring.

Stemmer det med noname ebay. Plukker opp alle batteriene nå og går i låven med de. Der kan de bo og lades når de må. Skulle noe skje så er ikke det farlig, enn å ha de i huset.
Sikler veldig på gemini due led. Trenger en lett lykt til å ha på hjelmen.
Får bygge meg en trykktank med glykol og ett par sprinkelhoder. Slipper låven å gå opp i røyk

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: rørleggern] #1711762 10/11/2013 22:04
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever

Får bygge meg en trykktank med glykol og ett par sprinkelhoder. Slipper låven å gå opp i røyk

Eller noe enklere, noen av disse:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=lipo+guard

Og en eller to av disse:
http://www.biltema.no/no/Hjem/Sikkerhet/Verdiskap/Safe-med-nokkellas-87788/

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1711763 10/11/2013 22:04
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Kom plutselig på en ting. Vis man har mye batterieri en safe ( skal ikke gjøre andre nervøse). Har heller ingen peiling på det. En safe er trygg utenfra og inn. Hvordan er den innenfra og ut. Tenker på ytterste konsekvens. Alle batteriene tar av i safen. Tar safen av da?

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1711786 10/11/2013 22:57
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Holder lipobag, så holder hvertfall safen. Har sprinkelhoder og gammel bereder. Trenger bare noe frysefri væske. helst rødsprit. Den fryser ikke. He he.
Genialt med lipobag og safe. Går nok for det. Er en veldig billig forsikring.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: HaraldW] #1711961 11/11/2013 12:21
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: HaraldW

Dagens batteripakker er hissige saker, uansett produsent. Men jeg mistenker at merkevarene kan velge hvilke kvaliteteter de ønsker fra de få store batteriprodusentene som finnes i verden. I tillegg er det opp til merkevaren å lage innebygd beskyttelse i batteripakkene og smarte ladere som lader så forsvarlig og skånsomt som mulig.
Slik jeg ser det: De dyre merkevarene er antakelig mer nennsomme i utvalg av battericeller og stiller høyere krav til underleverandører. Dermed blir forhåpentligvis produktene bedre.

Likevel: Jeg har dyre lyktemerker, men går aldri fra lading unattended (selvom jeg har glemt meg). Vi krever at batteriene skal levere masse, være små og lades opp fort. Da ser det så langt ut til at vi må leve med å holde vakt over ladingen og behandle utstyret godt.

Harald

Du kan nok senke skuldrene litt når det gjelder lading av Lupine-batteriene dine Harald.
Jeg har nettopp diskutert dette med Lupine, og på grunn av sikkerhetssystemer i både lader og batteri er forsvinnende liten mulighet for at noe galt kan skje i forbindelse med lading og bruk. I løpet av alle de årene Lupine har solgt Li-Ion batterier har de aldri opplevd brann i et batteri, og de har solgt over 100 000 stykker. Jeg er ganske sikker på at det heller ikke er noen mørketall her, da folk generelt er meget raske til å melde i fra dersom produkter i øvre prisklasse ikke holder mål.

Jeg kommer i hvert fall til å fortsette å sove godt mens jeg lader mine batterier! ICON_WINK

Obs: jeg anbefaler alle som er usikre på om batteri og lader har tilstrekkelige sikkerhetssystemer om å lade batteriet på et sikkert sted under overvåkning.

Redigert av Bjørn B; 11/11/2013 12:21.

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Bjørn B] #1711976 11/11/2013 12:40
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Bjørn B
Du kan nok senke skuldrene litt når det gjelder lading av Lupine-batteriene dine Harald.
Jeg har nettopp diskutert dette med Lupine, og på grunn av sikkerhetssystemer i både lader og batteri er forsvinnende liten mulighet for at noe galt kan skje i forbindelse med lading og bruk..

Jeg er nøye på lading, men har aldri vært utrygg. Nettopp fordi jeg stoler på at merkevaren jeg har investert i har noe å fare med når det gjelder sikkerhet. Og når den norske importøren i tillegg tar en ekstra telefon til produsenten blir jo ikke inntrykket noe dårligere. Bra jobba, Bjørn!

Min lyktepark er under utskifting, og det blir helt klart mer Lupine selvom det svir på pungen (spesielt når man har kjøpt fatbike..) Det er uaktuelt å kjøpe noe som nærmest forutsetter at man trenger ladeposer, egen safe eller terrasse av betong for å lade.

H

NOTS
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1712067 11/11/2013 15:11
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Har vært i kontakt med Bikeshop og vil gi dem thumbs up.

Ser ut til at Inton har vært klar over et problem med våre lykter, som ble produsert i august. Inton skal ha løst dette med flere og forbedrete sikringskretser for de individuelle delene av batteripakken på de lyktene som ble shippet etter august.

Men: det som både vi og Bikeshop er særdeles bekymret over er at Inton ikke har gitt oss beskjed om et problem som Inton har vært fullstendig klar over.

EDIT: Fikk nettopp beskjed fra Bikeshop at de hadde fått kontrabeskjed fra Inton og at også Bikeshop stopper salget av sine NB-1308 med umiddelbar virkning.

Redigert av Espen W; 11/11/2013 17:25.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1712665 12/11/2013 21:34
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Fikk modifisert hodebåndet til å ha på hjelmen. Jippi nå blir det gøy å se mer. Klippet av båndene slik at jeg bare hadde plastbiten igjen til å sette fast lykter på. Denne fikk jeg stripset godt fast i solskjermen på mtb hjelmen. Sitter som støpt. Da blir det ekstra 3000 lumen på hodet. ( noname ebay lumen). Det er vel som å banne i kirken å si at man bruker slike lykter. Jeg har også mikkemus lykta til Xxl. Den er tung. Og den lyser ikke i nærheten av hva den på hodet gjør. Nå har jeg brukt den mye i over et år. Still shining. Og går den i stykker. Ja ja parken er stor. Og den stopper ikke å lyse med det samme. Bruker batteri med 15000 mah.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: rørleggern] #1712812 13/11/2013 10:38
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Fikk modifisert hodebåndet til å ha på hjelmen. Jippi nå blir det gøy å se mer. Klippet av båndene slik at jeg bare hadde plastbiten igjen til å sette fast lykter på. Denne fikk jeg stripset godt fast i solskjermen på mtb hjelmen. Sitter som støpt. Da blir det ekstra 3000 lumen på hodet. ( noname ebay lumen). Det er vel som å banne i kirken å si at man bruker slike lykter. Jeg har også mikkemus lykta til Xxl. Den er tung. Og den lyser ikke i nærheten av hva den på hodet gjør. Nå har jeg brukt den mye i over et år. Still shining. Og går den i stykker. Ja ja parken er stor. Og den stopper ikke å lyse med det samme. Bruker batteri med 15000 mah.

Så to lykter på hjelmen nå?

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1712931 13/11/2013 16:46
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Bare en på hjelmen. Faktisk for første gang. Gleder meg å prøve i kveld. Har brukt to på styre. Tror det blir greit å ha en på hodet også. Mye lettere å finne nye stier. Enn å må svinge styret. Alt blir faktisk enklere. Skulle gjort dette for lenge siden.

Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Espen W] #1713132 14/11/2013 08:15
S
Starwars Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S

Ser ut til at Inton har vært klar over et problem med våre lykter, som ble produsert i august. Inton skal ha løst dette med flere og forbedrete sikringskretser for de individuelle delene av batteripakken på de lyktene som ble shippet etter august.

Men: det som både vi og Bikeshop er særdeles bekymret over er at Inton ikke har gitt oss beskjed om et problem som Inton har vært fullstendig klar over.

EDIT: Fikk nettopp beskjed fra Bikeshop at de hadde fått kontrabeskjed fra Inton og at også Bikeshop stopper salget av sine NB-1308 med umiddelbar virkning.

Ser at Bikeshop selger disse igjen og skriver at de er produsert i Oktober 2013, Litt skeptisk men har lyst på en da det er veldig mye lys for pengene (leverte tilbake min til G-max). Hvordan er det med erstattnings ansvar hvis det skulle skje noe?

Frank
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Starwars] #1713155 14/11/2013 09:04
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Produkt- og elektrisitetstilsynet forteller i alle fall dette om å koble til elektrisk utstyr i egen bolig:

Boligeier eier det elektriske anlegget, og skal sørge for at det blir foretatt nødvendig ettersyn og vedlikehold slik at anlegget til enhver tid tilfredsstiller sikkerhetskravene i forskriften. Boligeiere er også ansvarlig for at de ikke bruker eller kobler elektrisk utstyr til anlegget slik at det kan skade liv eller eiendom.

Direktoratet for samfunnsikkerhet og beredskap (DSB) har mer info her (pdf).
Hva som er rettspraksis ved et erstatningssøksmål omkring brann i «hobbyutstyr» er jeg sannelig ikke sikker på. Men jeg regner med alle importører sørger for at alt utstyr er merket slik det skal, og tilfredsstiller et minstekrav til sikkerhet. Og rette instans om noe er galt med utstyret er den du har kjøpt det av. Kurant nok om det er en norsk butikk, ikke fullt så kurant om det er en utenlandsk nettbutikk.

Jeg sier det igjen: På såpass hissig utstyr som lyktebatterier og ladeutstyr ville jeg bare kjøpt etablerte merker, selvom det er dyrere. I alle fall hvis jeg ikke hadde en bunker jeg kunne lade batteriene i. Brannen som ble omtalt i Namdalsavisa viser jo at dette ikke er så fjernt.

Så er jeg da også strengt oppdratt med en far som produserte brannvarslingsutstyr, og som overvåket nøye de tre sønnene som flittig ladet batterier til modellfly, helikoptre, båter og biler. Han ville nødig bli den som selv brant ned huset...

Harald

NOTS
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: Starwars] #1713235 14/11/2013 11:37
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Sitat: Starwars

Ser at Bikeshop selger disse igjen og skriver at de er produsert i Oktober 2013, Litt skeptisk men har lyst på en da det er veldig mye lys for pengene (leverte tilbake min til G-max). Hvordan er det med erstattnings ansvar hvis det skulle skje noe?

Vel, jeg er 44 år og har ikke veldig godt mørkesyn. Likevel fant jeg ut at kølsvarte høststier ble greit sykkelterreng med en Gemini DUO LED på hjelmen - og en Tesla på styret (men den blekner helt ved siden av Geminien, egentlig). Spørsmålet er kanskje ikke om man trenger mest mulig lys for pengene, men hvor mye lys man har nytte av. Kvaliteten på lyskjeglen ar jo også mye å si, og det jevne lyset fra den nye lykta er svært godt å sykle i.

Redigert av Lektoren; 14/11/2013 11:39.
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1713241 14/11/2013 11:57
trondav Offline
Entusiast
Entusiast
Så bra at du likte rådet mitt :-) Helt enig med deg om Sykkelkomponenter - lynrask service - fikk vel lykta dagen etter jeg best. den. Kjempemessig. Nå vurderer jeg faktisk å kjøpe en ekstra batteripakke til Gemini DUO LED og hive vekk den andre "backup" lykta fra styret. Batteripakken er jo så liten og grei (4-celler) at den kan ligge en ekstra i baklomma på sykkeljakka - eller sekken.3,5 timer brenntid på 100% - tviler sterkt på at det skal gå noe galt med det tilsynelatende velkonstruerte lille lykthodet på hjelmen.

Giant Propel Advanced 0, Scott Scale 910, Trek Madone 2.1
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1713695 15/11/2013 11:02
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
La ut en egen notis i deleforumet, men skader ikke med infoen her og:

Som mange vet så trakk vi Inton ''4000lm'' lykta i forrige uke etter branntilløp i batteri under lading.

Vi har nå valgt å trekke 1000lm lykta fra Inton også.
NB: dette gjelder kun versjonen som har blitt solgt i høst. Gresvig varenr. er 425472

For dere som har lykten: ta kontakt med butikken der den ble kjøpt. Butikkene får nødvendig informasjon akkurat nå.

Hvis noen kjenner noen som har denne lykta, kontakt dem gjerne med denne infoen, slik at så mange blir nådd så kjapt som mulig.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1713706 15/11/2013 11:29
Christpa Offline
Avhengig
Avhengig
Noen som har sett denne Bikeshop "in action"...?

Redigert av Christpa; 15/11/2013 17:58.
Re: Høstens kraftigste sykkel og hodelykter. [Re: thorleif] #1713710 15/11/2013 11:36
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
7000 lumen, opptil 4,5 timer på full spiker og en pris på 1400 kroner høres nok litt for godt ut til å være sant. Eller - jeg ville lest en test av lykta før jeg heiv meg på.

Hvis disse dataene stemmer, og bikeshop presterer å rydde opp i produktsiden og publisere et bilde av monsteret, burde dette være alle syklister våte lyktedrøm.
Men - jeg tviler sterkt på halvparten av det som loves..

H

NOTS
Side 6 av 12 1 2 4 5 6 7 8 11 12

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå