Heisann
Tenkte jeg skulle slenge ut gamle utforrammen min her, i tilfelle noen skulle være interessert. Som nevnt i emnetittel er dette et oppussingsprosjekt, rammen kjøpes som den er: sliten.
Bakdemperen, en RS Vivid 5.1 (9.5x3.0), trenger service og foringer ganske umiddelbart.
I tillegg er det et svært stygt merke i lakken/rammmen etter en bolt som løsnet og gnisset borti rammen hele veien ned buldreløypen. Lagrene i rammen er langt på vei brukbare, slenger med helt nye til svingpunktet.
Men det største problemet er imidlertid foringene som sitter inni 'Dog bone'-linkene. Disse er det meget slark i og de må byttes ut. Disse forigene var, for meg, svært vanskelig å få tak i. Men dere ressursterke terrengsykkel.no-brukere skulle ikke ha noe problem med å få tak i dem
Når alt det er sagt; rammen kan fremdeles sykles på. Bakdemperen er litt i overkant rask i returen og det er medium slark i de nevnte foringene, men med litt 'elbow grease' og mer tålmodighet enn jeg hadde skal den kunne brukes i lang tid fremover.
Den selges altså BILLIG og befinner seg i Lillehammer. Har krank, setepinne, styrelager og baknav som passer den om det skulle være naudsynt.
Mvh
Erik