Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hmmmm, asylmottak av type "Transitt" i nabolaget

Re: Hmmmm, asylmottak av type "Transitt" i nabolaget [Re: Lenny] #1712739 13/11/2013 07:57
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Lenny

Det der er et veldig godt praktisk eksempel på "Human trafficing". Altså menneskesmuglermafia som enten
a. Sender opp fotfolk uten asylbehov (i dag i hovedsak Nigerianere og Nord(vest)afrikanere (dette betyr selvfølgelig ikke at alle nordafrikanere og nigerianere i norge er kriminelle, jeg snakker om en egentlig liten andel av asylsøkere. (Det bør være unødvendig å si, men det er så mange som bruker stempelet rasist når man henger bjella på katten) men pga menneskerettighetene har rett til å få prøvd saken sin og i de ukene de det tar får de etablert et brohode.

b. Utnytter noens ønske om et bedre liv i vesten og sørger for reiserute og billett for en skyhøy pris og krever som betaling for tjenesten dealing og annen kriminell virksomhet.

I tilfellet du linker til er det nok det siste som er tilfelle siden vedkommende bodde på mottak i lofoten. Der er det ikke noe transittmottak, hvilket vil si at han har passert den første utsilingen som er på transitt.

Det er synd at man ikke så langt har villet snakke om problemet og heller sender problemet rundt som en form for stollek.
By og land. Mann mot mann ICON_SMILE

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Hmmmm, asylmottak av type "Transitt" i nabolaget [Re: rockphotog] #1712889 13/11/2013 14:38
C
CarlGustav Offline
Entusiast
Entusiast
C
Sitat: rockphotog
Plasser alle asylmottakere og vindmølleparker her i Oslo Øst, så kan dere på bygda kose dere.

Blir alltid like overrasket over at trygdeleiligheter/asylsøkere mm alltid blir plassert på østkanten og ikke på vestkanten i Oslo....

Hvorvidt afrikanere/asiatere søker politisk eller økonomisk asyl i Norge lurer jeg ikke på.
Litt for mange av de gutta som er overrepresentert på statistikkene for arbeidsskyhet, kriminalitet, trygd mm.

Re: Hmmmm, asylmottak av type "Transitt" i nabolaget [Re: sanouka] #1712897 13/11/2013 14:56
Tex Offline
Besatt
Besatt
Fra en link legner oppe i tråden:
"– Jeg har stor respekt for de som kommer til Norge og trenger beskyttelse. Men jeg har ikke noe særlig respekt for de som kommer hit for å begå kriminalitet og misbruke asylinstituttet, sier Sjøvold til NRK.
Han sier at politiet i hovedstaden bruker store ressurser på gatekriminalitet begått av folk som har søkt beskyttelse i Norge. Daglig tar de asylsøkere for salg av narkotika eller annen kriminalitet. Ofte blir samme person tatt flere ganger."
http://www.nrk.no/norge/_-soker-asyl-for-a-selge-narkotika-1.11339027

Jeg vil tro at en ordning med lukkede mottak for asylsøkere som har begått kriminalitet etter hvert vil komme på plass.
Det virker i hvert fall som et fornuftig tiltak, synes jeg.

Re: Hmmmm, asylmottak av type "Transitt" i nabolaget [Re: sanouka] #1713196 14/11/2013 10:14
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
En gledens dag. Tilbudet fra den lokale driftsoperatøren har blitt forkastet av UDI. Som vanlig gis det ingen begrunnelse, men jeg tipper at amatørene ikke har sett den tidligere nevnte praksis fra UDI om å ikke ha "transitt" i den "desentraliserte" mottaksmodellen.
Snart er det jul ICON_SMILE

"It never gets easier, you just go faster."
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support