Har ikke politimannen uttalt at spørsmålet "så dere noe?" til vitnene var relatert til den opprinnelige hendelsen, altså overfallsvoldtekten?
Nå er sikkert mitt syn noe farget av at jeg sliter med å ha sympati for en voldtektsmann, men jeg forstår at politiet går langt i å pasifisere vedkommende når han motsetter seg arrest og det er uavklart om han bærer våpen.
Greit nok det, men det er nok sannhet i at det er sadister i rekkene blant politifolk. Det er gjerne lite nyttig å bruke magliten på cella når han ligger i håndjern (ikke denne saken).
Det ligger nå ute en video på youtube fra Brasil om en person som stjeler en motorsykkel. Han blir plaffet rett ned av politiet. Så lenge saken er 100% klar så er det helt greit for meg. Søk på ordene Bike Jacking Goes Wrong. THIEF GETS SHOT. Street Justice
Jeg mener også man skal ha litt å gå på hvis man blir ranet selv, eller noen forsvarer noen som blir ranet. Det blir for dumt at helten havner i fengsel fordi han ikke slo akkurat passe. Da er det greit å gi en del bank, for å si det rett ut. Det samme bør gå for hvis noen presser en syklist ut av veien, eller har annen truende adferd med bil.