Fatbike: Den store dekktråden
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: rørleggern]
#1703452
22/10/2013 21:36
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Gleder meg til å høre hvordan snowshoe er å sykle på. Dan og Subs kommer med de første rapportene, jeg får nok ikke testet før fredag. Grepsmessig skal de være veldig bra, med knastehøyde og form ganske likt som Floater, men har 54a gummi (mener Floater har 68a), men flyt ganske tilsvarende Surly BFL, pga samme eller litt større size. Rullemotstand på asfalt og hardt underlag er nok derimot større enn på Floater, pga at knastene har mer avstand. Tipper vi har den første testrapporten i morgen.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Espen W]
#1703453
22/10/2013 21:41
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
OP
More than words
|
OP
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Tipper vi har den første testrapporten i morgen.
Jepp, hvis mine klær og sko har tørket til i morgen tidlig så blir det Snowshoe-premiære til jobb. Skal prøve å legge inn noen benchmark-klatringer hvor mine slitte Mission pleier å spinne litt. Stay tuned!
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703473
23/10/2013 06:09
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Tipper vi har den første testrapporten i morgen.
Jepp, hvis mine klær og sko har tørket til i morgen tidlig så blir det Snowshoe-premiære til jobb. Skal prøve å legge inn noen benchmark-klatringer hvor mine slitte Mission pleier å spinne litt. Stay tuned! Ja?
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703485
23/10/2013 06:40
|
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196
Subs
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196 |
Yo! Da har jeg fått montert og testet Snowshoe en liten tur i går kveld. Det ble en meget kompakt tur, så noen erfaringer etter langtidstesting blir det ikke ennå. Jeg sammenligner her med Mission og Floater, som er produsert på samme fabrikk.
Hva er det egentlig man får i dette dekket sammenlignet med Mission som kommer originalt på Diamant/Nakamura?
Jo, her er mine første betraktninger.
"Autostyring" som man kan oppleve på fast underlag, er borte.
Grepet er en annen verden. Selvsagt. Myk gummi, tydelig definerte knaster og 120 tpi gir et dekk som omfavner terrenget uten å ta det med seg hjem. Avstanden mellom knastene gjør at mønsteret er åpent og fint. Her drar man ikke med seg halve skogen selv om det er vått.
Volumet er større. Dekket er mye større enn Mission. Det er bredere og høyere, med langt mer aggressiv utforming av mønsteret.
Allikevel synes jeg det ruller bra. Jeg har syklet mye på Floater fra On-One i sommer og synes disse kjennes like ut så langt, når det gjelder rullemotstand. Mønsteret i dekket er smart bygget opp med skrå ramper opp til knastene som gjør at man kan kjøre de likt foran og bak for minimal rullemotstand, eller snu bakdekket for mer grep. Sammenlignet med Mission ruller det nok dårligere, sånn må det være når man får såpass radikalt bedret grep.
For grepet i terrenget er bra. Veldig bra faktisk. Den myke gummien og høye trådtettheten gjør at dekket følger underlaget. Jeg testet dekket spesielt på glatte sva og røtter i går (pissregn), og synes dekket holdt godt stand i de glatteste partiene. Selv om jeg ikke har funnet noe dekk som kan hamle opp med våte røtter ga dette forutsigbart grep. De har bedre grep enn Floater (fra samme produsent) på vått underlag og dette tilskrives nok en kombinasjon av mer volum, mykere gummi og høyere trådtetthet.
Oppsummert liker jeg det åpne mønsteret, grepet og volumet. Jeg har ikke verktøy til å måle nøyaktig hvor stort dekket er, men det er ikke vanskelig å se forskjell fra Mission (og Floater). Dette volumet vil nok i tillegg til mønsteret gi godt grep også på de mykeste underlagene som snø, sand, gjørme og leire.
Jeg kjører nå med dette dekket fast og kommer med mer utfyllende rapport når jeg har noen flere mil i gummien.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703531
23/10/2013 08:06
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
OP
More than words
|
OP
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Og her kommer mine første Snowshoe-inntrykk, som jeg velger å skrive før jeg har lest hva Subs skriver, slik at jeg er upåvirket.  Min test ble utført nå på morgenen, på fullstendig søkkvått underlag, men uten regn fra oven. Det vil si de glatteste forholdene man kan få om høsten. Turen gikk fra Bærums Verk på grusgangveiene langs Lomma og Sandvikselva, og så langs Kyststien fra Lakseberget til Oksenøyveien. Da er man innom det meste av underlag. Mine inntrykk blir i forhold til Mission, som er det jeg har syklet mest på, etter noen mil med Spider helt i begynnelsen. Jeg syklet på samme trykk som jeg pleier å ha på Mission, 7 psi foran og 8,5 bak og jeg veier ca 80 kg i bursdagsdressen. Here goes: Asfalt: Bittelitt mer vibrasjoner enn Mission, men ingen ekstra støy. Klarer ikke å føle at det ruller noe særlig dårligere. Gledelig mye mindre sporing enn med Mission. Asfaltskjøter kjennes, men det er ikke slik at man må styre imot, slik det er med Mission. Grepet er muligens litt dårligere på våt asfalt, da jeg klarte å låse bakhjulet litt tidligere enn med Mission. Grus: Her var det stor forskjell. Dekket biter seg fast i svingene på en deilig måte og jeg følte aldri at jeg rullet sideveis der det var litt løst. Gjørmepytter: Jeg holdt på å gå på snørra i den første svingen på sti over gressplen. Der det var et centimetertykt gjørmelag over stien var det veldig dårlig grep sideveis. Kanskje ikke helt uventet. Langsgående plankebord: På bryggen langs Lakseberget satt jeg og jublet over hvor lite dekkene sporer. Med Mission må jeg være på min vokt hele tiden for ikke å ende i sjøen. Men med Snowshoe så var det helt udramatisk. Joda, det sporer fortsatt litt, men ikke mer enn at ubevisste reflekser mikrokorrigerer for det hele tiden. Ikke slitsomt på noen som helst måte. Hardpakket sti: Fortsatt våt sti, men uten gjørmelaget på toppen, da sitter det veldig godt. Pek og skyt. Følte at jeg kunne legge ned mer og mer og gleder meg til å teste disse dekkene i noen litt krappe høyfartssvinger. Fjell: Min referansebakke er opp fra sjøen til hjørnet på fotballbanen ved Veritas. Jeg velger da sporet lengst til venstre som går over kalkfjell med kanter i alle retninger. Her satt Snowshoe fullstendig upåklagelig. Med Mission kan jeg noen ganger spinne løs, men her satt det dønn på være eneste "trinn". Sleipe røtter: Dette var kanskje den eneste skuffelsen, at sleipe røtter fortsatt var hinsides sleipe. Det spant og det sklei sideveis. Men så fort det var det minste barkknudder på røttene så fant jeg feste igjen. Så likevel bedre enn Mission her også. Sand: Jeg måtte selvfølgelig prøve meg på Veritas-stranden også, selv om det var høytvann. Dekket flyter like fint (på strandsanden) som Mission. Hvis noe så føltes det som at det gikk uvanlig lett selv om høytvannet tvang meg opp i den løseste sanden. Disse dekkene vil jeg definitivt la stå på og jeg gleder meg til å få teste dem ut på alle andre stier hvor jeg er vel kjent med utfordringene. Og så blir det selvfølgelig spennende å se hvordan de funker på snø, som vel egentlig er det tiltenkte bruksområdet. Og til slutt et par bilder. Hadde håpet å få gjørmet til dekkene litt, men det er så vått nå at alt bare renner av umiddelbart.  
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Subs]
#1703535
23/10/2013 08:09
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677 |
Min uhøytidedelige sammenligning av BFL og Bud/lou på hvert sitt segment:
Dekk: BigFatLarry-Bud/Lou Asfalt 9-8 Grus 8-8 Jord 5-8 Gjørme 2-9 Steinete 7-5 Svaberg 8-4 Røtter 7-8 Total snitt 6,5-7,1
Nysnø 8-NA Hardpakket snø 8-NA Kornete løssnø 2-NA IS 2-NA Totalt snitt 5,0-NA
Ruller bra gjør de begge. Tror nesten de piggete bud/lou med lavt trykk ruller bedre enn "slick" BFL med lavt trykk på asfalt. Kan ikke dokumentere det. Høyt trykk så ruller BFL best på asfalt igjen. Har ikke fått satt noe målekriterie, heller ikke så viktig da dette er skogsverktøy.
Skulle testet flere, men det får bli Snowshoe når MK3 F3 kommer. Ser bra ut de.
Leave no trace - with fatbike
Diamant Apex 29Ltd 6,8kg Diamant Pinnacle R1 6,6kg Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg Surly Moonlander (solgt) Cannondale 1000w..
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703633
23/10/2013 11:13
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454 |
Er det satt noen pris på Snow Shoe? Cirkapris?
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703651
23/10/2013 11:40
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Veldig bra første feedback, Dan og Fredrik! Dette er pre-production eksemplarer, så infoen går rett til Vee. Størrelsesmessig ser det ut til å ligge akkurat der jeg ba dem om, nemlig max casing bredde på 100mm felg midt mellom Mission (ca 110mm) og Lou (118mm). Måler nypumpet Snowshoe til 114-115mm på 100mm Weinmann HL-102 felgen.
Interessant nok måler jeg Mission til omtrent 115mm på 103mm felgene mine, så blir spennende å måle Snowshoe på disse, spesielt slangeløst.
Knastebredden må økes, dvs. sideknastene må lenger ned på dekkanten.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: tron]
#1703655
23/10/2013 11:44
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Er det satt noen pris på Snow Shoe? Cirkapris? Et sted mellom 899 og 999 vil jeg tippe, utfra OEM prislisten sammenlignet med 649, som Mission ligger på, men Skal pushe Vee hardt på pris. De kommer til å selge mye av dette dekket, og det ville ikke ha eksistert hvis det ikke hadde vært for meg. I tillegg vil vi bruke det OEM på Mk3, så jeg skal ''kreve'' godpris på aftermarket og, som vil bety godpris ut av butikk også.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Espen W]
#1703662
23/10/2013 11:59
|
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,527
Sverre
Møre trafo
|
Møre trafo
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,527 |
Ser ut som VeeTire har laget ett fint dekk her  [.....og det ville ikke ha eksistert hvis det ikke hadde vært for meg..... 
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703679
23/10/2013 12:39
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Hehe, godt å se deg tilbake, Sverre! Vi får rulle en tur når snøen kommer  Bud/Lou er fortsatt det feiteste og mest brutale på markedet. Kombinasjonen Bud foran og Snowshoe bak vil være det feiteste for de (mange) rammene/drivverkene som ikke takler Lou, så der har man en spennende kombo.
Redigert av Espen W; 23/10/2013 13:18.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703698
23/10/2013 13:31
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Her er et bilde av Snowshoe mot Mission, begge på 100mm felger. Så et bilde av Snowshoe i Mk2 gaffelen, og så et bilde av den fortsatt aller, aller feiteste, Mr. Bud, også i Mk2 gaffelen.   
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703775
23/10/2013 17:14
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Knipset noen flere bilder. Først et bilde med kaliperen på øyemål (som viste seg senere som spot on). Rigget så til en offisiell max-casing-bredde-målestasjon som faktisk funker veldig bra. Det ga offisielle 114mm (4.5'') på 100mm felgen. Mao. nøyaktig det samme som det offisielle tallet for BFL og rett under 0.2'' mindre enn Bud (offisielt 4.68 fra Surly). Målte et Mission (med lite trykk) på samme måte, og det ga noe over 4.3'' på 100mm felgen. Snowshoe igjen som bestilt, midt mellom Mission og Bud på bredde. Også et bilde på felg vs. Mission, etc. Trenger bare litt snø nå.      
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: krankdrev]
#1703881
23/10/2013 20:51
|
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585 |
Pugs tar akkurat Big Fat Larry i baktriangelet med 82mm felg, med litt antydning til subbing nå og da pga. fleks i ramma. BFL har vært oppgitt til både 4,5" og 4,7", høres ut som Snowshoe vil bli i samme nabolaget? Er det en praktisk gjennomførbar kombo? Aldri feil med mer bæreflate til vinteren.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1703950
24/10/2013 06:35
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677 |
Snowshoe ser meget lovende ut!!
Bredde er en ting, men dekkets volum er vel så viktig, og der og er Snowshoe "spot on". Bredden øker når dekket blir belastet, og mere volum gir mer bredde og bæreevne. Økt volum gir mer demping og mindre gjennomslag i tøft terreng.
Leave no trace - with fatbike
Diamant Apex 29Ltd 6,8kg Diamant Pinnacle R1 6,6kg Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg Surly Moonlander (solgt) Cannondale 1000w..
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: JonAre]
#1704062
24/10/2013 09:54
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Pugs tar akkurat Big Fat Larry i baktriangelet med 82mm felg, med litt antydning til subbing nå og da pga. fleks i ramma. BFL har vært oppgitt til både 4,5" og 4,7", høres ut som Snowshoe vil bli i samme nabolaget? Er det en praktisk gjennomførbar kombo? Aldri feil med mer bæreflate til vinteren. Ja, dekkmerking er litt vill-vest, så man må nesten teste et spesifikt dekk i ramma for å være sikker, evt se på dataarket med oppgitt casing bredde. BFL er oppgitt til 114mm på 100mm felg (4.5'') og jeg måler Snowshoe til nøyaktig det samme på en 100mm felg. Skal måle på 103mm felgene mine idag. Da mistenker jeg at maks bredden pushes ut til 118mm (4.65'') og kanskje mer på Snowshoe, da disse felgene øker casing bredden mer enn det økningen i ytre felgbredde skulle tilsi. Slangeløst vil jeg tro det vokser til 118 eller 119mm. Grunnen er indre bredde og høyden og formen på felgkanten. På 100mm felg målte jeg 109mm (4.3'') på et Vee Mission, mens tilsvarende dekk på min egen sykkel med 103mm felg måler 113mm (4.45'') Selv Vee Speedster som er oppgitt til 3.5'' (89mm) vokser til 109mm (4.3'') på 103mm felgen.
Redigert av Espen W; 24/10/2013 09:56.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1704614
25/10/2013 10:48
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
OP
More than words
|
OP
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Holdt på å gå over styret i dag da jeg skulle tailwhippe rundt et lite nedoverhjørne. Uventet mye grep i disse nye dekkene.  Og så ser de jo enda bedre ut når de har fått litt farge: 
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1704750
25/10/2013 14:58
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Da har jeg montert Snowshoe på 103mm felger og bikket som forventet 4.6'' med god margin. Veide 1194g på hjemmevekta. La etterpå merke til at beaden ikke hadde poppet helt, så det er enda mer bredde å hente både på 100mm og 103mm når jeg får gjort det med litt Zalo på felgkant og dekkant. Ikke minst som slangeløst. Målte også casing bredden på Nokian Extreme 294 som det står 2.1 på . Disse målte såvidt 1.8'' Modifiserte skyvelæret med å tape fast en 5mm unbrako på hver side, og nullstille kaliperen på det nye nullpunktet.  
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Espen W]
#1705222
26/10/2013 22:20
|
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 273
QQve
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 273 |
1194g er veldig bra  Se her for vekten på andre dekk: Tire Weights for Fat-Bikes (Snowshoe er med på listen med vekt på 1185g og 1247g) Kopierer inn her for dem som ikke orker å trykke på linken over: On One Floater 120tpi Folding 1481g, 1510g Surly Black Floyd 120tpi 1090g,1060g 45NRTH Hüsker Dü (New 2012 Light Carcass 120tpi) 1210g,1210g,1210g,1220g Surly Endomorph 120tpi 1340g,1360g,1340g,1290g, 1380g, 1380g,1660g, 1620g Surly Endomorph 27tpi 1390g, 1600g 45NRTH Hüsker Dü (Original 120tpi) 1310g,1310g,1320g,1320g,1350g,1390g Surly Larry 27tpi 1440g,1510g, 1640g Surly Larry 120tpi 1430g,1420g,1430g,1370g Surly Larry 120tpi Folding, Light Casing 1110g,1130g,1110g Surly Nate 120tpi 1570g,1550g Surly Big Fat Larry 120tpi Folding, Light Casing 1360g Surly Big Fat Larry 120tpi Wire 1530g,1510g,1580,1530 Origin8 Devist8er Kevlar Protection 1820g, 1850g Surly Knard 26×4.0 27tpi, steel bead 1600g Surly BUD - 120tpi Folding, Light Casing 1630g Surly Knard 26×4.0 120tpi, Folding 1260g, 1290g 45NRTH Escalator 180tpi, Folding, Studdable 1210g,1210g,1230g,1210g 45NRTH Hüsker Dü - 27TPI Wire Bead 1610g, 1570g, 1570g, 1600g, 1610g, 1560g. Vee Rubber Vee 8 120 tpi, folding - 1361g, 1404 g, 1370g, 1390g, 1458g Vee Rubber Speedster 120 tpi, folding - 984g, 972 g, 1048g, 1083g, 1095g Vee Rubber Mission 120 tpi, folding 1370g, 1390g, 1400g, 1420g, 1420g, 1410g Vee Tire Snowshoe 120 tpi, folding 1185g, 1247g Ove
Common sense So rare, it's almost like a superpower
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1705325
27/10/2013 10:36
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 182
Tor Ivan
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 182 |
Med snowshoe på rundt 1200 gram så bør det vel være mulig å få lagd et 3,8" - 4" under 1000gr. Hadde vært perfekt til vår,sommer og høst:-) som speedster, men med knaster f.eks
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Tor Ivan]
#1705430
27/10/2013 17:07
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470 |
Det er vel grenser for hvor tynne og lette tjukkasdekk kan være før de blir punkteringsbonanzadekk? Enten det eller så har man så mye luft i at det blir sprettballdekk, ikke så kult det heller om man skal sykle sti. Man må ikke glemme at sideveggene sørger for sin del når det gjelder dempingen, tynne sidevegger bærer ikke like godt som litt tykkere vegger.
Hadde første tur med Bud 4.8 foran og Nate (står 4.0 på dem, men de er vel 3.8) i dag, på perfekt testføre får man vel si. Vått (!) og litt glatt. Mye bedre stidekk enn Mission er min umiddelbare tanke. Problemene med gjennomslag når man triller inn i skrå steiner og røtter ble borte, rett og slett pga mer dekk. Mer volum, kraftigere sidevegger, mindre gjennomslag, mer kontrollert og bedre demping. Samme med Nate bak, merkbart bedre dempeegenskaper.
Må fylle litt mer luft i til neste tur, men punkterte ikke med 5-6 gjennomslag, det kan ikke sies om Mission.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1705601
28/10/2013 08:24
|
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34
Tiki
Fersking
|
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34 |
Nu har jag säkert missat något inlägg som svarar på detta men Bud passar alltså fram i MK2? Kommer Snowshoe innan årsskiftet?
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1705669
28/10/2013 10:34
|
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34
Tiki
Fersking
|
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34 |
..... En fråga till eftersom jag cyklade sönder ett Mission-däck totalt i helgen..... Kan man sätta pigg i On Ones Floater eller är det för mjukt? Funderar på att använda mig av dessa: http://www.best-grip.se/cykel-mtb/26
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Tiki]
#1705678
28/10/2013 10:53
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Nu har jag säkert missat något inlägg som svarar på detta men Bud passar alltså fram i MK2? Kommer Snowshoe innan årsskiftet? Bud går i Mk2 gaffelen med god margin. Lou kan du kjøre bak hvis du trimmer ned de ytterste knastene (mulig noe kjedesubb i 22/34 utvekslingen) Vi kommer til å ta opp en del Snowshoe med flyfrakt, så håper å få noen før jul, men kan ikke garantere.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Tiki]
#1705679
28/10/2013 10:55
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
..... En fråga till eftersom jag cyklade sönder ett Mission-däck totalt i helgen..... Kan man sätta pigg i On Ones Floater eller är det för mjukt? Funderar på att använda mig av dessa: http://www.best-grip.se/cykel-mtb/26 Floater kan pigges, og er en god kandidat. Er rimelig sikker på at det har 68a gummi. Best Grip skal funke bra. Alternativ til enda mer monster pigger som er betydelig rimeligere er Kold Kutters. Ca 250NOK levert fra USA (Ebay) for 250stk. Jeg kommer til å pigge opp de ytre radene på Mission med disse.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Espen W]
#1705699
28/10/2013 11:31
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870 |
Floater kan pigges, og er en god kandidat. Er rimelig sikker på at det har 68a gummi. Best Grip skal funke bra. Alternativ til enda mer monster pigger som er betydelig rimeligere er Kold Kutters. Ca 250NOK levert fra USA (Ebay) for 250stk. Jeg kommer til å pigge opp de ytre radene på Mission med disse.
enn Husker Du? Jeg har et sett floaters i posten og det følger med Husker Du til sykkelen. Lurer på hvilke av disse to jeg skal omgjøre til vinterdekk.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1705700
28/10/2013 11:35
|
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34
Tiki
Fersking
|
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34 |
Tack Espen för svaren! Är på gång att skapa två bra vinterdäck och även köpa två nya sommardäck och är därför glad för tipsen som ges i tråden. Eftersom jag förstörde ett missiondäck då en rot gick igenom däcket i lördags så får det köpas in ett Floater-däck till vinterbruk och sedan satsa på Bud fram och Snowshoe bak för sommaren. Vi är väldigt glada för våra Big Bobar här på svensk sida. 
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: H.Iversen]
#1705709
28/10/2013 11:46
|
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W
Diamonds are forever
|
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685 |
Floater kan pigges, og er en god kandidat. Er rimelig sikker på at det har 68a gummi. Best Grip skal funke bra. Alternativ til enda mer monster pigger som er betydelig rimeligere er Kold Kutters. Ca 250NOK levert fra USA (Ebay) for 250stk. Jeg kommer til å pigge opp de ytre radene på Mission med disse.
enn Husker Du? Jeg har et sett floaters i posten og det følger med Husker Du til sykkelen. Lurer på hvilke av disse to jeg skal omgjøre til vinterdekk. Usikker på om Husker du har beefy nok knaster for skrupigger. Ukuttet vil gjengene gå gjennom (4mm knasthøyde), men det er også viktig at knastene er stabile.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Espen W]
#1705713
28/10/2013 11:57
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870 |
Usikker på om Husker du har beefy nok knaster for skrupigger. Ukuttet vil gjengene gå gjennom (4mm knasthøyde), men det er også viktig at knastene er stabile. Skjønner. Mne Kold Kutters, blir ikke de litt vel svær for pendling? Jeg er nødt å ha et par tjukkasdekk som jeg kan bruke til jobbsykling på vinteren når det er dager som i dag der det er hard blank is.
|
|
|
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#1705725
28/10/2013 12:08
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Jeg tenker at du bør ha nyrebelte med kold kutters på hard vei i lenger strekker. DRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Bare Bud og Nate vibrerer godt...
Redigert av baronKanon; 28/10/2013 12:09. Rediger grunn: bud og nate
|
|
|
|
|