Til de som mener at erik ikke har stil. Baronen for eksempel. "Det er bedre å se ut som en dass ,å sykle som en PRO enn å se ut som en PRO og sykle som en dass"
Wow! Tøft! Brukte du Otto Jæger, da? Og ikke minst - hvordan funker det?
Takk:)
Ja brukte Otto. Var i litt tvil om hva inngrepet ville bety for stivheten, men han mente det heller ville bli stivere (stoler på Otto). Monterte også 12x142 bak som i følge nettryktene skal øke stivheten med 50%.
Kjøremessig opplever jeg det klassiske. Føles som 26" og ikke som 29". Men noe skjer. For meg kom det best til uttrykk i oppover kruks. Et par kruks jeg kjenner godt var klart enklere (drit kult). Nedover er det så mye rart som skjer uansett så gudene vet.
Har altså en 27.5 med kjedestag på 42,9cm. BB høyde på 34,25cm. 127mm bakdemp som er ganske stiv og 68 grader styrevinkel. Vekt 10.5kg (men vil bli lettere). Foran er det bare 120mm, men Yeti anbefaler opp til 140 så det blir det neste:).
=> Tror den skal ha et ganske bredt bruksområde. Hva tror dere?
Stilig at du har prøvd. Selv hadde jeg ikke ødelagt en ramme for å få 27,5 . Men spennende å høre hvordan det funker over litt tid.
Vel, har prøvd å utvikle den ikke ødelegge den. Da jeg bestemte meg i våres var det ikke mye 27.5 med samme egenskaper å få. Er vel heller ikke mye økonomi i å selge 26" rammer for tiden. Dessuten med brukket fot må en jo få tiden til å gå.
Til de som mener at erik ikke har stil. Baronen for eksempel. "Det er bedre å se ut som en dass ,å sykle som en PRO enn å se ut som en PRO og sykle som en dass"
Tråden så langt: mye pisspreik, lite bilder av kule stisykler.
Mulig at den indre kjerne synes dette er sånn det skal være. Få dere en egen tråd som dere kan føkke opp så mye dere ønsker mens vi andre ser på kule sykler.
Mulig at den indre kjerne synes dette er sånn det skal være. Få dere en egen tråd som dere kan føkke opp så mye dere ønsker mens vi andre ser på kule sykler.
Forsåvidt enig, men nå er det vel sånn i alle tråder jeg har sett/lest at det er mye avsporing av/fra trådstartes hovedtemaet. Om det er unngåelig vet jeg ikke, det jeg kan si er at man får seg en god dose latter...av og til
Hehe, absolutt! Men la meg legge til at den nye kleskodeksen ikke nødvendigvis gjør at man ser så PRO ut. Assosiasjonene går minst like ofte i denne retningen:
2013 Cube Stereo 29 Super HPC 140 Race 29" 140/140mm. Forholdsvis stock denne sesongen. Blir noen få oppgraderinger i løpet av vinteren. (bilde stålet fra nettet) 2007 Santa Cruz Nomad (alu) 150/165mm. Reserve/avveksling/utlånssykkel (utlånt på bildet) 2013 Diamant Mammut Fatbike. Til vintersykling/avveksling. (bilde fra jomfruturen)
Dette er jo den eneste tråden som er verdt å følge for øyeblikket, og det er ikke på grunn av dårlige bilder av ymse sykler!
Dette er jo den eneste tråden som er verdt å følge for øyeblikket, og det er ikke på grunn av dårlige bilder av ymse sykler!
Ja, fanken heller. Det har vært pusekattstemning i flere uker, og endelig kommer det noe fra Angvik himself som redder dagen. Forøvrig evo'n i rød og gul var den feteste ramma Spesh har produsert. Alt blir seende ræva ut etter det. Bortsett fra min da.
Sitat: tmork
Sitat: baronKanon
Farger ruler! Jeg digger farger!
Håper bare du har parkert en viss plumberbutt -shorts! Ler fortsatt over Bjørn B og meg som kom syklende bak og lurte fælt på hva det var vi såg der fremme....
Jeg minnes svakt noen bilder av den, prøver å glemme.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Neste års stumpy evo er fin, der snakker man fine farger, ikke bare en 2-åring som har mistet malingen over noen rør.
Jeg vil si at Specializeds fargekombinasjoner for 2014 er ufattelig dølle. Det går nesten bare i svart-svart, svart-hvitt, og svart-turkis (?!).
Jeg har akkuratt fått nye evo i sort sort sort.
Nydelig "farger"
Skal få lagt ut et bilde til dere fargetroll!
Sort-sort blir i alle fall aldri feil! Alle tullingene i skogen ser jo faen meg ut som de er med på 71 grader nord for tia, med norrøna og poc logoer på alt de eier. Syklinga er det ikke så viktig med så lenge det ser kult ut på facegram bildene de legger ut. Never trust a guy with shiny gear
Jeg blir nå syklende på den syregrønne og sorte Specialized Enduroen min i år også, fordi den er best. Hvertfall nedover.
456 Evo2. Hope hoops Hans Dampf / NN Trailstar Wolftooth 30T, 11-36 bak X9 Type 2 XT bremser 150mm RS Sektor gaffel. Positivt overrasket. Syntace Vector styre ODI Ruffian holker, bytter litt mellom disse og ESI chunky
Med litt annen spec (formoder jeg...)? Litt møe kabelsalat her og der.. Ellers er det en viss stil over de der! Skiller seg akkurat passe ut i mengden!
Men trodde du var heeeeelt konvertert til FAT jeg, i hvert fall frem til Spesh hostet opp en 650b?
Her er stisykkelen min for året. Kina-bygg 650b med Mongoose decaler. Funker som bare f&%.
Ehhhmmm...... Og av alle ting så satte du på Mongoose dekaler?? WTF? WHY?? De har jo ikke noe som ligner engang?! Blir ikke heeelt som å sette Pinarello dekaler på en chinarello lissom....... Fjern dekalene så har den en viss japseracerstil-ish over seg..
Med litt annen spec (formoder jeg...)? Litt møe kabelsalat her og der.. Ellers er det en viss stil over de der! Skiller seg akkurat passe ut i mengden!
Men trodde du var heeeeelt konvertert til FAT jeg, i hvert fall frem til Spesh hostet opp en 650b?
Vist det blir den, så kun ramme for selvbygg Fat er konge til det meste, men savner det å gi jernet rett ned steinrøysa
Vet ikke med 650best, syns 26" er helt topp i grunn!
Vist det blir den, så kun ramme for selvbygg Fat er konge til det meste, men savner det å gi jernet rett ned steinrøysa
Vet ikke med 650best, syns 26" er helt topp i grunn!
Du som sa 650best, ikke jeg!
26" ruler!!!! Jeg har gjort mye dumt i min tid, men å gå ned til 26" igjen, står ikke på den lista!
Her er da min stisykkel for 2014 og de neste årene. En stock Giant Trance 27.5 3. Bare overse alt det andre rotet som er på bildet. Hentet sykkelen igår og har ikke fått testet den enda.
Trek Remedy 2013 Fox DRCV-bakdemper med PUSH volumspacer for å få den mer progressiv. Fox 36 Float RC2 Hope Pro 2 Evo m/Stans Flow Raceface SIXC krank (takk til Raymond for den!) Wolftooth 32t drev E*13 XCX kjedefører Saint gir/skifter XT bremser Syntace Megaforce 2 60mm stem Bontrager Rhythm Pro Carbon styre kappet til 780mm Rockshox Reverb Stealth
Neste års stisykkel kom tidlig, i august '13. Riktig fin, og den blir med til neste år også. Niner RIP 9 RDO med XT-gruppe, Wolf Tooth 30t drev, Fox 34 Float 140 CTD, Hope Pro II/ Stan's Flow-hjul med Spesh-dekk, WTB Volt-sadel på Reverb-pinne og Thomson 50mm stem med 780mm Niner-styre. Good times.