Fikk On-One Floaters i dag. ca. 3 mil tur blei det vel totalt i dag. Føre: snø på skogsstier, snødekte veier. ca. 3-4 cm snø og -5 grader med snø i lufta.
Resultatet av turen: - Brodern bestilte On-One dekk med engang vi stoppet hjemme hos meg for å spise etter å ha syklet på butikken, før vi egentlig skulle ut å sykle. ca. 2km tur.... - On-One dekkene har latterlig mye grep. Målte dem med skyvelær når jeg kom hjem og fant ut at de var ca. 3-5% smalere enn Vee Rubber Mission dekkene. - Selvstyring på asfalt/snødekt vei føltes bedre, syklet ikke på veldig lavt luftrykk men hadde 2 sykler med med ca. samme lufttrykk (trykkepådekkeneoggjettemetoden) og Vee Rubber dekkene selvstyer mer etter våres mening. - Kom meg opp en lang og jævlig bakke jeg ALDRI har kommet opp med noe annet pedaldrevet framkomstmiddel før, og brodern måtte kapitulere fordi han ikke hadde nok grep, og han slapp ut en god del ekstra luft av dekken før bakken. - Kom meg generelt bedre opp mange bakker vi prøvde hvor det enda er løst grusføre, enn med Vee Rubber dekkene. - syklet på is og fant ut at jeg vil ha piggdekk -_- - Synes egentlig ikke dekkene rullet så mye dårligere enn Vee Rubber.. men jeg syklet mest i terreng, ca. 1 km på vei.
Nå håper jeg det varer og rekker før brodern sine On-One dekk kommer.. så jeg kan få lira av meg "er det glatt her sier du?? merka ikke det jeg" noen ganger til
Nå håper jeg det varer og rekker før brodern sine On-One dekk kommer.. så jeg kan få lira av meg "er det glatt her sier du?? merka ikke det jeg" noen ganger til
Det gjør det nok, for frakten fra On-One er en tålmodighetsprøve! (Har 3 Floater i posten nå - og de har ikke flyttet seg mye siden onsdag)
Kanskje en ide å kjøpe On-One-dekk og pigge de da. Det frister ikke mye med Dillinger når de koster 1800 kr per stykk.
det er det jeg driver og tenker på også. Er gode knaster å skru pigger i på dem. Trenger commuterdekk, men det blir rett og slett for dyrt for meg for Dillinger.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Min erfaring også! Hva f*** gjør de i Amsterdam? Ellers er On-One ryddige og pålitelige
I Amsterdam venter de til hestekjerra skal fylles opp med annet skrot som skal til Norge. Så får den gamle merra en lang tur opp via finland eller noe før den avleveres Posten.
Pigge Floater høres ut som en god idé. Jeg er litt skeptisk til å kjøre uten piggdekk når snøen kommer, men mulig Vee Mission er magiske og sitter som limt til snøen.
Pigge Floater høres ut som en god idé. Jeg er litt skeptisk til å kjøre uten piggdekk når snøen kommer, men mulig Vee Mission er magiske og sitter som limt til snøen.
Du trenger ikke pigger på snø, men på is derimot er det vel like glatt som med alt annet av sykkeldekk uten pigg . om Vee Missjon limer seg fast i snøen finner jeg ut så fort snøen kommer ;-)
Du trenger ikke pigger på snø, men på is derimot er det vel like glatt som med alt annet av sykkeldekk uten pigg . om Vee Missjon limer seg fast i snøen finner jeg ut så fort snøen kommer ;-)
Joa, men snø og is kommer sjeldent alene.
Sant nok, var ekstremt heldig med forholdene i marka i Påsken i fjor. RoRo ga grep så det ble bakhjulsløft på snøen enkelte steder. Rocet Ron er ikke kjent for å ha pigg :-) Jeg har bestilt Dillinger pigg eller i det minste sendt en mail å bedt om et sett til min uke gamle Mammut ;-)
I dag var det nysnø over alt, og ingen problemer med at det var glatt. Jeg tok en fjelltur. Klatra opp til 640 høydemeter, og fikk den mest brutale turen jeg har hatt på sykkel noensinne. Helt kake i kroppen nå. Sykkelen fløt ganske bra på snøen på fjellet. På vei ned gikk jeg på trynet i god fart da sykkelen spora i snøen. Det var som å lande på dun.
Den nye regjeringen med Siverna vurderer å slippe denne løs i løypene. Folk flest MÅ jå få lov til å gjøre som de vil på eget ansvar. Sofasliterne uten fysikk til å gå eller sykle må jo også få nyte friluftslivet :o)
Blei en 6 timer tur på fatty i dag.. på Tung kram nysnø ca 15 cm på tur hjem.. snødde en del underveis.. snøen hadde ikke lagt seg skikkelig så det var glatt og jævlig..
Jeg må kjøpe en dekktrykksmåler, men pumpa mi viste ca 5 psi når jeg sjekka og pumpa litt opp før vi sykla etter veien.. men det var ALT for mykt til å flyte oppå noe snø ihvertfall.. men for et grep Oo
On-One Floaters>Vee Rubber på dagens føre Vee Rubber>Muddy Mary
Bålkos blei det også litt tid til
En av oss valgte feil sykkel....
Noen av oss har også vært lat og ikke kuttet bremseslangene til riktig lengde.
Hvor brede felger har du? De skal visstnok være best på felger fra 55 til 90 mm bredde...
Jeg kjører disse på 100 felger (foran og bak). Har gjort det i 3+ måneder nå og synes det fungerer helt fint. Ytterkanten på dekkene er utsatt for skraping fra steiner og røtter der det er trangt og når dekket sklir ned kanter, men jeg har ikke hatt noen problemer med overdreven punktering grunnet dette. Jeg punkterte endel i Rondane tidliger i sommer da jeg ikke hadde nok luft i dekka. Terrenget der oppe er grovt i mange partier, så der kjørte jeg etterhvert med vesentlig høyere dekktrykk enn det jeg gjør i Oslo/Ski.
Erfaringer fra gårsdagens tjukkastur innover i Bymarka, på 15cm opptråkket nysnø: * Folk er generelt veldig positive til tjukksykler i Bymarka. Bare blide fjes å se! * Latterlig godt grep med Lou bak! Spant ikke en eneste gang, selv ikke i de bratteste kneikene. Kommer meg lett opp bakker der skiløperne må gå fiskebein. Lou sitter dårlig på stein men fryktelig bra på snø. * GravityDropper er ypperlig, for da kan samboeren også prøve sykkelen uten å måtte finne fram verktøy for å justere alt... På "lav" er setehøyden perfekt for henne. * Både pedalene og klossene pakker seg fulle av snø hvis man stopper, selv i ikke-kram snø (-5 grader). Håpløst å få sparket det ut igjen! I øyeblikket kjører jeg XT-pedaler. * Kjørte meg skikkelig fast da jeg prøvde å dra ut i myra (utenfor grusveier/skiløype/sti). Djupsnø går sikkert fint hvis underlaget er fast, men når det er 15cm nysnø oppå ekte blautmyr blir det for tungt. I opptråkket terreng var det derimot flott!