Høres bedre ut. Jeg skal sjekke med ettermarkedsansvarlig hos oss om han sitter på noe enda mer oppdatert,da våre butikker venter på en del hundre stk Dillinger.
Ser at noen nevner at de kommer i container sammen med Salsa syklene, men jeg kan ikke tenke meg at sykler og dekk shippes i samme container selv om QBP står bak begge merkene. Dillinger dekket sendes fra Innova fabrikken i Kina, og Salsa syklene sendes fra Axman fabrikken i Taiwan, så å samkjøre de (ihvertfall via QBP i USA) hadde vært fordyrende og tregere vil jeg tro.
Nå har det snødd i hele dag og kveld, så i morra får jeg prøvd den på snø. Det ligger ca 10 cm med tung snø ute nå. Er det selvmord å sykle på Larry-dekk?
Nå har det snødd i hele dag og kveld, så i morra får jeg prøvd den på snø. Det ligger ca 10 cm med tung snø ute nå. Er det selvmord å sykle på Larry-dekk?
Neida. Bare ikke gønn på i svingene før du lærer deg hvordan dekket oppfører seg. Og er det ingen såle under, tror jeg nok det skal gå veldig bra.
Larry eller bigfatlarry?
Syklet BFL vinteren 2012/13 på Moonlander. Greit på snø faktisk så lennge den ikke er alt for løs og kornete, men har sin begrensning på is som de fleste monsterdekk med sånn omtrent 2gram marktrykk pr kvadratcentimenter.
Ser ut til at det kan komme noen snøfiller etterhvert her nede i sør også, men så er det meldt en del regn. Ifjor hadde vi noen dager i slutten av oktober med 30cm+ med pudder i Nordmarka. var det dypeste jeg syklet i i hele fjor vinter. Da på Spider dekkene på 80mm felger, nå blir det Snowshoe på 103mm felger.
En av stiene jeg bruker til og fra jobb hadde fatbike spor i kryss og tvers når jeg gikk der i dag, er 5-10cm puddersnø noen steder i Tromsø nå. Har lyst å ta turen selv, men med utsatte dillinger og kun spider på min mk1 så er jeg en smule skeptisk..
Får heldigvis on-one dekk sent denne, eller tidlig i neste uke.
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: vehe]
#170081717/10/201312:34
En av stiene jeg bruker til og fra jobb hadde fatbike spor i kryss og tvers når jeg gikk der i dag, er 5-10cm puddersnø noen steder i Tromsø nå. Har lyst å ta turen selv, men med utsatte dillinger og kun spider på min mk1 så er jeg en smule skeptisk..
Kom deg ut på sykkern. Klatregrepet på snø med Spider er faktisk svært bra, men sidegrepet er manglende. Jeg og mange andre syklet tonnevis med mil på snø med de dekkene forrige vinter, så benytt sjansen til å teste på snø mens den er der. Har mistanke om at dette blir en vinter for piggete dekk.
Observerte spiderspor i snøen på min spassertur "hjem" fra TOS i dag oppover mot bredmyra barnehage :-) Samt minst et sett, muligens flere med ice spiker pro på sykkelveien fra Tos mot Jekta sentrene. Tok med syklen min hjem sist fredag etter tjeneste fra januar. Straks ferdig med prosjektet her oppe :-)
Har blitt veldig nysgjerrig på konseptet, og er veldig nær et uprøvd og usett kjøp av en Mammut til 9.999.- (ordinær pris) Har forsøkt å lese meg opp litt, men er ikke helt på nett tror jeg. Ser det brukes benevnelsen som Mk1, Mk2, Mk3, F3 og F4. Noen som vil ta seg bryet med å forklare en fersking hva dette betyr? Og hva slags type er jeg i ferd med å kjøpe (butikkselgeren visste ikke)? Og er det nye modeller på gang som gjør at en bør vente?
Takk
Re: Er fat-bike et bra konsept?
[Re: oct]
#170092917/10/201316:17
Har blitt veldig nysgjerrig på konseptet, og er veldig nær et uprøvd og usett kjøp av en Mammut til 9.999.- (ordinær pris)
Godt mulig at du kan finne den billigere også!
Sitat: oct
Har forsøkt å lese meg opp litt, men er ikke helt på nett tror jeg. Ser det brukes benevnelsen som Mk1, Mk2, Mk3, F3 og F4. Noen som vil ta seg bryet med å forklare en fersking hva dette betyr?
Dette er altså ulike versjoner (versjon 1, 2, 3, 4 osv.). * Mk1 kom cirka i februar og hadde en nypris på rundt 15.000kr ettersom det var såpass få av dem (og lite opplag). De ble egentlig kjøpt inn som "demosykler" slik at folk kunne få prøvd før de evt bestilte Mk2... * Mk2 kom nå i september og har en veiledende pris på ca 10.000kr. Denne er forbedret endel i forhold til Mk1, bl.a. med dekk med mer mønster, lettere felger med hull, osv. Det er antakelig denne du har funnet i butikken, men det kan også ha vært Mk1...
F3 og F4 står spesifisert her: http://www.gresvig.no/upload/Diamant%20Klubbtilbud%202014.pdf#page=9 * F4 er identisk med Mk2, tror jeg, men det er "neste opplag" som kommer til vinteren en gang. * F3 er en ny, lettere og bedre modell som kommer samtidig med F4 og til omtrent dobbel pris. (Legg merke til at i PDF-en står det F4 på begge, men hvis du ser nøye på bildet står det F3 på den nederste). Denne er muligens over 3kg lettere enn Mk2/F4. Nøyaktig tidspunkt for når disse kommer kan du spørre Espen W om. Spesifikasjonene ser lovende ut!
Sitat: oct
Og hva slags type er jeg i ferd med å kjøpe (butikkselgeren visste ikke)? Og er det nye modeller på gang som gjør at en bør vente?
Det er ganske lett å finne ut bare ved å se på den. Er det f.eks. hull i felgene? Er "Diamant" skrevet med hvit eller rød skrift? Bilde av Mk1 Bilde av Mk2
Lite bilder og mye styr om piggdekk nå om dagen. Jeg kan gjøre noe med førstnevnte, idet jeg tok et par bilder fra stien inn mot Helgetunsetra, bildet er tatt i et gammelt sauebeiteområde rett ved Løsetsetra.
Like ved et par fine fiskeplasser i elva Rinna. Kan ikke få det bedre på tur gitt.
Bjørn
Redigert av BjornS; 17/10/201320:30. Rediger grunn: Bilder fra nord i Trollheimen