Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Drilllo

Re: Drilllo [Re: CyberTrack] #1699720 15/10/2013 11:26
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Ballspill er ikke ren underholdning for de som heier på et lag. Leder laget ditt 1-0 rett før slutt synes du det er supert om en midtstopper tar rennafart og kliner ballen opp på tribunen.

Om du ikke bryr deg om hvem som vinner kan du gå og se en film.

Re: Drilllo [Re: Gråstein] #1699737 15/10/2013 11:53
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Gråstein
Ballspill er ikke ren underholdning for de som heier på et lag. Leder laget ditt 1-0 rett før slutt synes du det er supert om en midtstopper tar rennafart og kliner ballen opp på tribunen.

Om du ikke bryr deg om hvem som vinner kan du gå og se en film.

Så per din definisjon bør ikke lag under midten av tabellen ha tilhengere? Og ønsker du at midtstopperen skal ta rennafart og kline ballen opp på tribunen på avspark fordi 0-0 er bedre enn å tape?

edit: har heller aldri sagt at man ikke bryr seg om man vinner eller taper. Sier bare at vinne koste hva det koste vil ikke nødvendigvis er det beste. Under Drillo har ønsket om å vinne gått på bekostning av alt som finnes av underholdningsverdi, og jeg syntes det var mer moro å se Norge forsøke å spille ball og tape 3-0 mot Slovenia enn hva jeg så Norge gjøre i kampene før det.

Redigert av BeefCake; 15/10/2013 11:54.

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Drilllo [Re: BeefCake] #1699743 15/10/2013 11:57
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: BeefCake
Sitat: Dexter

Tull, det eneste som betyr noe er å vinne. Du kan spille så kjip ballspill som du ønsker, så lenge du vinner. Tror ikke Hellas ble tatt i mot noe dårligere, da de kom hjem med EM gull, selv om de spilte verdens mest bedritne ballspill.

Nå setter du ting veldig på spissen. Om du ser det fra en annen side, tror du Hellas hadd blitt tatt like godt i mot om de røk ut i gruppespillet? De hadde jo fortsatt vunnet de fleste kampene selv om man ryker der. Skal man spille bedriten ballspill så må man ha xx antal høyere vinn-prosent for at det skal være underholdende. ballspill er ren underholdning og jeg mener enten om jeg ser på en match eller spiller en selv så er det langt mer givende å tape en god kamp enn å vinne/spille uavgjort i en rævva kamp. Spiller man bedriten ballspill så er også tapene ekstremt mye mer surt.

Det greske landslaget ble helter fordi de vant (uavhengig av spillestil). Hadde de spilt verdens mest underholdene ballspill med driblinger, helspark og banan skudd i krysset, men røket ut av gruppespillet, så hadde de blitt buet på når de kom hjem.

Sånn er det i ballspill, så lenge man har suksess så er alt greit. Taper du så er du enten for kynisk eller for lite kynisk. Det er vel kun i Real at treneren har fått sparken fordi han ikke vant på en underholdene nok måte.

Men hvis jeg ser en kamp hvor jeg ikke har spesielt forhold til lagene, så er det mest underholdene med teknisk angrepsfotball.

Re: Drilllo [Re: Dexter] #1699759 15/10/2013 12:16
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Dexter

Det greske landslaget ble helter fordi de vant (uavhengig av spillestil). Hadde de spilt verdens mest underholdene ballspill med driblinger, helspark og banan skudd i krysset, men røket ut av gruppespillet, så hadde de blitt buet på når de kom hjem.

Sånn er det i ballspill, så lenge man har suksess så er alt greit. Taper du så er du enten for kynisk eller for lite kynisk. Det er vel kun i Real at treneren har fått sparken fordi han ikke vant på en underholdene nok måte.

Men hvis jeg ser en kamp hvor jeg ikke har spesielt forhold til lagene, så er det mest underholdene med teknisk angrepsfotball.

Men det er klart at ett hvilket som helst lag hadde blitt tatt hjem som helter etter en EM seier uansett spillestil. Poenget er bare at kynisk spill gir svært svært lite om det ikke gir seier. Og de færreste lag klarer å spille seg til titler eller gode resultater kun med kynisk spill. Underholdende/varierende spill (igjen, trenger ikke være klikk-klakk ala Barca) gir muligheter for å spille seg gode over tid og ta et par skalper her og der, og kanskje på sikt ha ett lag som kan prestere på linje med Sveits osv.

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support