Erik, hvis du hadde gått for utseende, så hadde du absolutt ikke valgt en ramme med fargekombo rød/ gul. For et kræsj av farger. Rammen er fin, men ikke med den lakken.
Neste års stumpy evo er fin, der snakker man fine farger, ikke bare en 2-åring som har mistet malingen over noen rør.
Dette er godsyklene jeg skal kose meg med i 2014, og ikke minst i resten av 2013! Barfrosten nærmer seg!
Dette er selve gromsykkelen, utrolig allsidig og morsom å sykle på. Den er nokså original bortsett fra bakdekket hvor jeg byttet til Butcher Control(29x2.3) bak også da det originale ble litt glatt når tørrværet i juli var over.
Tjukken er nokså ny og er bare prøvd et par turer, men jeg gleder meg veldig til å teste den skikkelig på all slags vinterføre. Førsteinntrykket er bra selv om Bud og Lou er glatte når det er vått og det er uvant uten demping. Jeg går gradvis nedover i lufttrykk og det funker bedre og bedre! Tjukken er en Moonlander med 10 cm Clownshoe felger foran og bak, og som nevnt Bud og Lou dekk. Ellers er det nokså komplett XT utstyr på den, 2x10 gir.
Neste års stumpy evo er fin, der snakker man fine farger, ikke bare en 2-åring som har mistet malingen over noen rør.
Jeg vil si at Specializeds fargekombinasjoner for 2014 er ufattelig dølle. Det går nesten bare i svart-svart, svart-hvitt, og svart-turkis (?!).
Støttes!!!!
Jeg var tidlig ute og sa hva jeg syntes om rastafari-stumpyen, men den er jo på grensen mot kul ift neste års versjoner. Ser jo ut som fargekartet til T-Ford'n "you can get it in any color you like, as long as it's black"...... Eneste som skiller seg ut her er vel S-works i sølv/sort kompo.. Den er ganske classy! Også har de jo som "alltid" et lite innslag av rødt på noen modeller da.... Men all in all, ganske så dølt ja!!!
Og nei, jeg har ikke glemt at jeg kjører rundt på en helsvart sykkel selv og!!!!
Wow! Tøft! Brukte du Otto Jæger, da? Og ikke minst - hvordan funker det?
Takk:)
Ja brukte Otto. Var i litt tvil om hva inngrepet ville bety for stivheten, men han mente det heller ville bli stivere (stoler på Otto). Monterte også 12x142 bak som i følge nettryktene skal øke stivheten med 50%.
Kjøremessig opplever jeg det klassiske. Føles som 26" og ikke som 29". Men noe skjer. For meg kom det best til uttrykk i oppover kruks. Et par kruks jeg kjenner godt var klart enklere (drit kult). Nedover er det så mye rart som skjer uansett så gudene vet.
Har altså en 27.5 med kjedestag på 42,9cm. BB høyde på 34,25cm. 127mm bakdemp som er ganske stiv og 68 grader styrevinkel. Vekt 10.5kg (men vil bli lettere). Foran er det bare 120mm, men Yeti anbefaler opp til 140 så det blir det neste:).
=> Tror den skal ha et ganske bredt bruksområde. Hva tror dere?
Redigert av huff; 06/10/201321:09.
Re: Vis oss din Stisykkel 2014
[Re: huff]
#169506707/10/201305:48
Erik, hvis du hadde gått for utseende, så hadde du absolutt ikke valgt en ramme med fargekombo rød/ gul. For et kræsj av farger. Rammen er fin, men ikke med den lakken.
Hør på gåsa.
Jeg hadde Demo i rød og sort, kunne samme året ha kjøpt Demo'en i sort, rød og gul, men var så syk dum at jeg ikke gjorde det, det er den største feilen jeg noen gang har gjort.
Farger er kult, årets Spesh er super døll, når satte du standarden for hvordan en sykkel skal se ut?
In a world of compromise, some don't.
#169508307/10/201306:21
Når ble det galt med farger, må alt være stealth black?
Farger ruler! Jeg digger farger! Min nye ramme blir knallblå. Jeg hater svarte sykler. Jeg skal "aldri" mer ha en svart sykkel. Har bare hatt så jævlig uflaks med tilgjengelighet de siste årene.. (mye banning på kammerset, faktisk).
Men hvis farger er så fett: hva med å bytte ut Race Face-habitten til Maloja, Norrøna, ION eller noe annet med farger?
Erik: du kan sykle bedre enn de fleste, men stil har du ikke.
Erik sin stil er null stil! Det er det som gjør det til en kul stil når han kjører ned bakker der alle andre står med de turkise klærne sine på toppen. ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Når ble det galt med farger, må alt være stealth black?
Farger ruler! Jeg digger farger! Min nye ramme blir knallblå. Jeg hater svarte sykler. Jeg skal "aldri" mer ha en svart sykkel. Har bare hatt så jævlig uflaks med tilgjengelighet de siste årene.. (mye banning på kammerset, faktisk).
Men hvis farger er så fett: hva med å bytte ut Race Face-habitten til Maloja, Norrøna, ION eller noe annet med farger?
Erik: du kan sykle bedre enn de fleste, men stil har du ikke.
Så det er klærne du mener, da skal jeg roe meg ned noen hakk, beklager.
Jepp. Du har rett, kjører rundt i 100år gammelt tøy, hjelm uten innmat, herregud hva skjedde. Har vært så opptatt med og sykle at jeg glemte helt stilen.
Kanskje på sin plass men en unnskyldning til Terje også, du er forsatt ei hore, men en fin hore.
In a world of compromise, some don't.
#169513207/10/201307:35
Wow! Tøft! Brukte du Otto Jæger, da? Og ikke minst - hvordan funker det?
Takk:)
Ja brukte Otto. Var i litt tvil om hva inngrepet ville bety for stivheten, men han mente det heller ville bli stivere (stoler på Otto). Monterte også 12x142 bak som i følge nettryktene skal øke stivheten med 50%.
Kjøremessig opplever jeg det klassiske. Føles som 26" og ikke som 29". Men noe skjer. For meg kom det best til uttrykk i oppover kruks. Et par kruks jeg kjenner godt var klart enklere (drit kult). Nedover er det så mye rart som skjer uansett så gudene vet.
Har altså en 27.5 med kjedestag på 42,9cm. BB høyde på 34,25cm. 127mm bakdemp som er ganske stiv og 68 grader styrevinkel. Vekt 10.5kg (men vil bli lettere). Foran er det bare 120mm, men Yeti anbefaler opp til 140 så det blir det neste:).
=> Tror den skal ha et ganske bredt bruksområde. Hva tror dere?
Stilig at du har prøvd. Selv hadde jeg ikke ødelagt en ramme for å få 27,5 . Men spennende å høre hvordan det funker over litt tid.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
å komme seg frem på stiene med de dekkene, det tror jeg er ganske så slitsomt! De er vanskelige nok på tørr grus...
Det er helt uproblematisk å sykle sti med de dekkene. Jeg har syklet en del sti i nordmarka med maxxlite 310 og stiv gaffel. Han har jo dempegaffel foran, nesten juks det.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Håper bare du har parkert en viss plumberbutt -shorts! Ler fortsatt over Bjørn B og meg som kom syklende bak og lurte fælt på hva det var vi såg der fremme....
Hvis man skal selge den så er den vel så godt som ødelagt? Hvertfall er det ikke lett å selge andre rammer som ikke er hele.
Sånn for å ødelegge tråden litt mer med småsnakk: ikke alle som bytter hele tiden.
Sitat: tmork
Håper bare du har parkert en viss plumberbutt -shorts! Ler fortsatt over Bjørn B og meg som kom syklende bak og lurte fælt på hva det var vi såg der fremme....
Brukt opp den ene, og skal love at den andre ikke blir med på tur med deg.
Haha, ja den var fin! Kan du ikke bruke den litt mer Baron?