Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Omorganisering av forumet

Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1694811 06/10/2013 15:51
S
Subs Offline
Besatt
Besatt
S
Selv om jeg ikke bruker landeveisdelen her inne plager den meg ikke. Selv om jeg ikke har gått på den smellen, ennå. Jeg er her på snart tiende året og har alltid satt pris på forumet på mange, mange måter.
Har fått svært gode venner her, og jaggu klart å krangle på meg noen uvenner muligens.

Jeg driter egentlig i om det blir ski, rulleskøyter og trampolineforum her. Jeg kommer ikke til å benytte meg av dem uansett. Allikevel synes jeg at terrengsykkel.no domenet forplikter, og bør være edle dråper i nettverdenen. Det oppnår man ikke ved å vanne ut kjernestoffet, eller ved å sprøyte inn tilsetningsstoffer for å tekkes flere annonsørgrupper og brukere.

Den dagen terrengsykkel.no er like mye ett treffsted for skifolk faller jeg muligens av lasset.

Jeg ønsker med update funksjoner, og sosiale funksjoner som på insta og facebook. Jeg synes det er kjipt å laste opp bilder/filmer på terrengsykkel.no da respons er tungvint å formidle og vanskelig å få vite om.
Ja til likes, diskusjonsfeedback automatisk og kanskje noe ennå kulere jeg ennå ikke har opplevd andre steder?

Alt i alt er jeg godt fornøyd med terrengsykkel.no, særlig fordi det er utrolig mye bra folk som er aktive her inne, både "brukere" og administratorer.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Omorganisering av forumet [Re: -Bjørn-] #1694826 06/10/2013 16:15
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: -Bjørn-
Hva med å fjerne alt som ikke har med terrengsykling å gjøre, for så å gjøre om "trening" til "liste med linker til andre idretter/hobbyer".

Det där förstod jag inte. Har inte träning något med terrengsykling att göra?

Re: Omorganisering av forumet [Re: ] #1694857 06/10/2013 17:24
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: pedaIglipp

2. Litt uklart hvor man skal putte poster om sykler. Deler? Ymse?
Det har alltid vært klart at det høre hjemme i Deler - med byggetråder i Ymse.

Men Deler kan være "Teknisk og stæsj" heller ICON_WINK

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Omorganisering av forumet [Re: Lars K] #1695033 06/10/2013 21:37
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Problemet er jo ikke hva som finnes av underforum fra før av, men heller at enkelte ikke klarer å forstå beskrivelsen av hver av dem, eller hva forumet handler om. Når det kommer trådtitler i "Deler"-forumet med rare navn og jeg tenker "ohh, noe eksotisk", og så viser det seg å være at noen skal ha tips om en skibinding, blir det litt feil. Om trådstarter derrimot viser innsikt nok til å putte det i snikksnakk er det en annen sak, der forventer jeg slikt. Eller racerdeler i racer-underforumet. Hvordan man skal få folk til å skrive i rett underforum har jeg desverre ikke noe svar på.

Trønder osv
Re: Omorganisering av forumet [Re: Espen J] #1695058 07/10/2013 04:01
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Espen J
Hvordan man skal få folk til å skrive i rett underforum har jeg desverre ikke noe svar på.

Skrive bedre beskrivelser for hvert underforum.

Re: Omorganisering av forumet [Re: traktoregg] #1695065 07/10/2013 05:06
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: traktoregg
Hvordan man skal få folk til å skrive i rett underforum har jeg desverre ikke noe svar på.

De fungerer ypperlig slik de er i dag. Som nevnt her mener jeg problemet er at det mangler noen konkrete fora og at det derfor blir vanskelig å finne ut hvor et innlegg passer inn. Det er for mange diffuse underfora.

Re: Omorganisering av forumet [Re: traktoregg] #1695104 07/10/2013 07:03
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: traktoregg
Her er jeg nok helt uenig!

Vi vet alle svært godt at ingen, ingen (altså ingen) leser beskrivelsene før de har postet minst 1000 innlegg i forumet. Det eneste som funker er bedre navn på de ulike kategoriene. Navn som ikke kan misforstås.

For folk flest, altså de som ikke har postet >1000 innlegg på forumet, er det overhodet ingenting som tyder på at "ikke sykkelrelaterte" innlegg (f.eks. om kjøkkenmaskiner, ski eller garasjeporten) ikke skal i "Ymse", men skal være i "Pølsevev osv.". Derfor havner mange slike spørsmål i "Ymse".

Selv med bedre navn på kategoriene er det naturligvis noen som kommer til å poste innleggene feil, men dette må man leve med. Disse menneskene vil aldri klare å lese beskrivelsene heller ICON_WINK

Min konklusjon: Navnene på underforum kan forbedres - ihvertfall hvis man opplever det som et problem at folk poster i feil kategori (selv ser jeg ikke noe stort problem med det). F.eks. kan man døpe om "Ymse" til "Ymse sykkelrelatert".
Noen vil sikkert blåse seg opp og si at selvsagt er det sykkelrelatert når det ligger på terrengsykkel.no, men da kan man bare stikke hull på dem... ICON_WINK

Re: Omorganisering av forumet [Re: anderfo] #1695112 07/10/2013 07:10
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
En klarar uppdelning mellan terrengsykkel relaterade underforum, racer relaterate underforum och övrigt skulle nog lösa en del av det problemet iallafall. Alltså att införa en kategorisering på en högre nivå än det finns nu.

Re: Omorganisering av forumet [Re: anderfo] #1695126 07/10/2013 07:26
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Enig. Navnene må endres. For øvrig synes jeg forumet i stor grad fungerer utmerket slik det er, men kunne ønsket noen små justeringer.

Jeg ser ikke helt forskjellen på "Sti" og "Utflukt". Eller joda, jeg ser forskjell, men ut fra beskrivelsen er intensjonen at de skal være ganske like. "Bra stier, dårlige stier...", og "på jakt etter informasjon om steder...". Informasjon om bra stier (steder) får man i "Sti", så da er kanskje "Utflukt" forbeholdt de som skal sykle den gode stien sammen med andre? Ser litt sånn ut, men det er uansett litt forvirrende.

"Deler" kunne med fordel vært omdøpt til "Sykler, deler og teknisk stæsj" som en annen her sa. Råd om hvilken sykkel man skal kjøpe er antakelig den type spørsmål som er gjenstand for mest feilposting, og man kunne løst det enkelt ved å endre navnet.

"Ymse" er litt som den "Diverse"-mappa man lager seg på desktopen og som etter en måneds tid inneholder det aller viktigste man har skrevet/laget og som ikke må mistes for enhver pris. Kan fort bli litt flytende, og det ser man også når man ser hvilke tråder som ligger under her. Kunne med fordel strammet opp navnet, men jeg har ingen konkrete forslage...

"Trening" er helt ok slik det er i dag. Egne underforum for landeveistrening, CX-trening, skitrening osv. blir bare tullete. "Trening" er en av underkategoriene det går raskest å oppdatere seg på, særlig nå om høsten hvor de eneste trådene som lever er et par karer som har fått det for seg at de skal sykle jækla fort i Birken neste år men som ikke gidder å sette seg opp et eget treningsprogram ICON_WINK

"Racer" fungerer også fint i dag. Herunder CX. Ikke veldig mange tråder å holde seg oppdatert på.

"Ritt og arrangementer" funker fint. Det samme med "Nytt på ts" og "Stjålne sykler". "Foto og film" ser jeg ikke det helt store poenget med. Folk poster jo foto og film i de andre respektive trådene, så hvorfor ha en egen underkategori for dette? Ikke er det noe særlig aktivitet heller. Bloggene levde et svært kort og kjedelig liv, og det var vel ingen bombe for noen; selv ikke for de som hardnakket påstod at dette var the new shit som ville bli sååå bra.

Det jeg savner er "Andre aktiviteter" som kan dekke langrenn, kajakk, klatring, parkeur, rando, osv., osv. Litt synd å fylle opp "Snikksnakk" med seriøse diskusjoner om kuzmin, for eksempel. "Snikksnakk" må rendyrkes mer som nettopp det; snikksnakk. "Fatbike" er på sett og vis en terrengsykkel har jeg skjønt, men det er likevel såpass sært at det kanskje hadde fortjent en egen underkategori? Eller er det en døgnflue som går raskt over når billig-tjukkasene til Diamura begynner å gå opp i liminga?

Så kunne man vurdere om man skulle ofre en kategori til kaffe og øl ICON_WINK God kaffe og godt øl er herlig syklistsnobberi som mange er opptatt av, og som forener alle grener innenfor ts; landevei, terreng, sti, enduro... Og det hadde overrasket meg om ikke fatbikerne tok seg en øl innimellom de også.

Kort oppsummert: La det meste være som i dag, lag bedre og mer beskrivende navn, og lag 2-3 nye kategorier som samler opp seriøse diskusjoner om andre aktiviteter og ny typer sykler.

Redigert av Øyvind V; 07/10/2013 07:27.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support