Enig. Navnene må endres. For øvrig synes jeg forumet i stor grad fungerer utmerket slik det er, men kunne ønsket noen små justeringer.
Jeg ser ikke helt forskjellen på "Sti" og "Utflukt". Eller joda, jeg ser forskjell, men ut fra beskrivelsen er intensjonen at de skal være ganske like. "Bra stier, dårlige stier...", og "på jakt etter informasjon om steder...". Informasjon om bra stier (steder) får man i "Sti", så da er kanskje "Utflukt" forbeholdt de som skal sykle den gode stien sammen med andre? Ser litt sånn ut, men det er uansett litt forvirrende.
"Deler" kunne med fordel vært omdøpt til "Sykler, deler og teknisk stæsj" som en annen her sa. Råd om hvilken sykkel man skal kjøpe er antakelig den type spørsmål som er gjenstand for mest feilposting, og man kunne løst det enkelt ved å endre navnet.
"Ymse" er litt som den "Diverse"-mappa man lager seg på desktopen og som etter en måneds tid inneholder det aller viktigste man har skrevet/laget og som ikke må mistes for enhver pris. Kan fort bli litt flytende, og det ser man også når man ser hvilke tråder som ligger under her. Kunne med fordel strammet opp navnet, men jeg har ingen konkrete forslage...
"Trening" er helt ok slik det er i dag. Egne underforum for landeveistrening, CX-trening, skitrening osv. blir bare tullete. "Trening" er en av underkategoriene det går raskest å oppdatere seg på, særlig nå om høsten hvor de eneste trådene som lever er et par karer som har fått det for seg at de skal sykle jækla fort i Birken neste år men som ikke gidder å sette seg opp et eget treningsprogram

"Racer" fungerer også fint i dag. Herunder CX. Ikke veldig mange tråder å holde seg oppdatert på.
"Ritt og arrangementer" funker fint. Det samme med "Nytt på ts" og "Stjålne sykler". "Foto og film" ser jeg ikke det helt store poenget med. Folk poster jo foto og film i de andre respektive trådene, så hvorfor ha en egen underkategori for dette? Ikke er det noe særlig aktivitet heller. Bloggene levde et svært kort og kjedelig liv, og det var vel ingen bombe for noen; selv ikke for de som hardnakket påstod at dette var the new shit som ville bli sååå bra.
Det jeg savner er "Andre aktiviteter" som kan dekke langrenn, kajakk, klatring, parkeur, rando, osv., osv. Litt synd å fylle opp "Snikksnakk" med seriøse diskusjoner om kuzmin, for eksempel. "Snikksnakk" må rendyrkes mer som nettopp det; snikksnakk. "Fatbike" er på sett og vis en terrengsykkel har jeg skjønt, men det er likevel såpass sært at det kanskje hadde fortjent en egen underkategori? Eller er det en døgnflue som går raskt over når billig-tjukkasene til Diamura begynner å gå opp i liminga?
Så kunne man vurdere om man skulle ofre en kategori til kaffe og øl

God kaffe og godt øl er herlig syklistsnobberi som mange er opptatt av, og som forener alle grener innenfor ts; landevei, terreng, sti, enduro... Og det hadde overrasket meg om ikke fatbikerne tok seg en øl innimellom de også.
Kort oppsummert: La det meste være som i dag, lag bedre og mer beskrivende navn, og lag 2-3 nye kategorier som samler opp seriøse diskusjoner om andre aktiviteter og ny typer sykler.