Jeg lurer på å kjøpe et hjulsett fra LB. Er det noen som vet om Novatec navene er noe tess, eller må jeg droppe julegaver til ungene og kjøpe 240 først som sist? Det er akkurat $200 i prisforskjell.
Du kan komme innom og beføle mine Novatecnav. Og LB i wide.
Jeg lurer på å kjøpe et hjulsett fra LB. Er det noen som vet om Novatec navene er noe tess, eller må jeg droppe julegaver til ungene og kjøpe 240 først som sist? Det er akkurat $200 i prisforskjell.
Du kan komme innom og beføle mine Novatecnav. Og LB i wide.
Oh lala... Æ kjæm!
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Vet ikke om du har sett det, men LB har "salg" på de hjulene du antagelig er ute etter, på AliExpress. Der koster de $ 538,90 med 881/882 navene Dessuten slipper du PayPal fee (som du må ut med om du bestiller via hjemmesiden deres) Total besparelse blir $ 64,50 http://www.aliexpress.com/item/24mm-rims-road-bike-carbon-700c-tubular-bike-rims/551805456.html Bare husk å bruk kreditkort (ikke debetkort) når du evt. bestiller :-)
We are going to manufacture a new kind of 29er hookless rim (35mm outer width & 25mm depth) with new process. It's also tubeless-compatible. Please find the attached cross-section drawing. Do you like this kind of rim?
The rim mold is just started. We will start to sell it around at the end of November.
We are going to manufacture a new kind of 29er hookless rim (35mm outer width & 25mm depth) with new process. It's also tubeless-compatible. Please find the attached cross-section drawing. Do you like this kind of rim?
The rim mold is just started. We will start to sell it around at the end of November.
Syntace navene ser veldig bra ut, men koster det samme som DT240.
Hope er ett alternativ. Det fine er at Light-Bicycles av og til kan levere ferdig hjul med Hope nav. Er vel tvilsomt at det er igjen noe hos BAB, men kan alltids bestille fra CRC om jeg ikke bestiller ferdig hjul.
Hope er ett alternativ. Det fine er at Light-Bicycles av og til kan levere ferdig hjul med Hope nav. Er vel tvilsomt at det er igjen noe hos BAB, men kan alltids bestille fra CRC om jeg ikke bestiller ferdig hjul.
BAB Racing hadde ikke flere baknav før de begynte opphørssalget, vet jeg.
BAB Racing hadde ikke flere baknav før de begynte opphørssalget, vet jeg.
OT: Har BAB i hele tatt noe igjen enda eller er de allerede lukket og låst?
We also have black Hope Pro 2 Evo 15mm thru axle and 12*142mm thru axle.
For the spokes, it’s black bladed Pillar Aero X-TRA 1420 (not Sapim) and black pillar alloy light nipples. Is it OK for you?
Cheers, Carolin
Noen som har kjøpt ferdig hjul fra LB? Hvordan var byggekvaliteten? Og hva med Pillar eikene de foreslår? Lurer også litt på om Hope navene er the real deal?
Av det jeg har fått opplyst, skal det vist produseres to forskjellige utgaver med 35mm bredde. Den ene er med Straight clincher og er 25mm dyp, mens den andre har normal clincher og er 23,5mm dyp.
The shipping cost is USD68.1 for 2pcs rims, USD87.5 for 3pcs rims, USD97.2 for 4pcs rims and USD174.8 for 10pcs rims to Norway by TNT.
If you order 10pcs~20pcs: USD8 cheaper for each rim 21pcs~30pcs: USD12 cheaper for each rim More than 31pcs: USD15 cheaper for each rim
150kroner pr felg å spare om vi klarer å sette en samleordre på 10 felger - noen som er med? Vi kan kanskje få bestilt forskjellige typer innen de ti felgene som må bestilles for å utløse rabatten.
Vet at dette ikke er det vanligste scenarioet, men hvordan vil et f.eks furious fred 2.0-dekk bli på en 35 mm felg? Vil felgen være alt for bred eller? Må man kjøre i med masse psi?
Tenker at det er dumt om man en gang vil sykle et GRUSsomt ritt og man da ikke kan bruke sine vakre,stive,nybygde hjul fordi de er for bred over stumpen. (Beklager min skepsis ovenfor brede felger, det er kun iboende fordommer)
Det blir jo veldig ubehagelig hvis du skal sykle med halvdemper og karbonfelg med kun en gummilisse rundt felgen... Ellers er det ikke noe problem med bredden.
Det er snakk om å pimpe en genius i ny og ned for å henge med i grusritt. Men primært sti og rundbaneritt. Vil kanskje en 30 mm felg passe meg bedre? Føler kanskje at 35 mm blir litt overkill for mitt bruk, men om det kun er fordeler så kanskje....? Stivere, bedre stilling på knastene, økt volum... og 30 gram ekstra per felg sammenlignet med LB30mm.
Hører gjerne fra deg når hjulene er på sykkelen og fått rullet noen mil!
Nå har jeg fått rullet noen mil, så langt kun med Ice Spiker Pro: Felgene er massive, de får til og med Gordo til å krympe. Lekker og røff look. Stive saker, som var enkle å bygge rette. Redusert ca 800g på hjulsettet, i tillegg til at de er vesentlig stivere. Win-win! Når du ser de er det vanskelig å tro at de er så snertne og responsive.
Både Salsa Gordo og Derby skal være like brede, 35mm, men dekkprofilen nå ser en anelse mer firkantet ut. Kanskje pga de såkalte hookless rim walls til Derby, eller at de er litt bredere (har ikke målt)? Paradokslat nok, og dette opplevde jeg også med Gordo, får jeg vesentlig bedre marktrykk i svinger med en slik bred firkantet profil.Med lavt nok trykk ruller ikke dekket over på siden slik at færre pigger sitter i isen, derimot trykkes dekkveggen sammen i innersving og strekker seg i yttersving slik at nærmest alle knastene fortsatt ligger mot bakken. Slik føret har vært i jula, med mildvær i lavlandet, og dertil glerholka (glassholke) på veiene syns jeg ISP leverer uovertruffent. Nå har jeg også skiftet til AVA i gaffelen, så vansklige å si hvor mye som skyldes den, og hvor mye som skyldes de nye hjulene, men fronten er blitt kjappere, lettere å skifte retning, og holde fartsstabil. Super kombo i allefall!